Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Lahika Analizi 36: Kastamonu Lahikasi 18.Mektup
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="kenz-i mahfi" data-source="post: 344165" data-attributes="member: 1024011"><p>Bir eserin okunabilmesi için onun öncelikle yazılması lazımdır. Fakat okunmadıktan sonra sadece yazmak hikmete uygun gelmese gerektir. Nurları yazmakla Kur'an hattı muhafaza olunur. Risaleleri okumakla da imanlar muhafaza olunur. Sadece yazmak veya sadece okumak diye bir husus külliyatta mevcut değildir. Risalelerin geneline baktığımızda okumanın biraz daha ağırlıklı olarak işlendiğini görebiliriz. Buna bir misal Emirdağ Lahikası II sayfa 104'te şu ibare vardır. "Hiç olmazsa işleri ve vazifeleri olmadığı vakitlerde, beş-on dakika dahiolsa Risale-iNur'u okumak veya dinlemek veya yazmak cihetiyle bir miktar meşgul olsalar, hakiki talebe-i ulumun sevaplarına ve şereflerine mazhar oldukları gibi, ihlas risalesinde yazılan beş nevi ibadete de mazhar olurlar." Analizini yaptığımız mektupta sadece "yazmak" işlendiği halde burada ise önce "okumak" sonra "dinlemek" sonra da "yazmak" işlenmiştir. ve bu sayede hakiki talebe-i ulumun sıfatına mazhar olunduğu gibi Risaleleri yazmak hususunda üstadın İhlas Risalesinin sonuna ilave edilen mektupta bahsettiği 5 nevi ibadete de mazhar olunulur inşaallah. O zaman okuyalım, yazalım, dinleyelim.... velhasılı Risalelerle meşgul olalım.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kenz-i mahfi, post: 344165, member: 1024011"] Bir eserin okunabilmesi için onun öncelikle yazılması lazımdır. Fakat okunmadıktan sonra sadece yazmak hikmete uygun gelmese gerektir. Nurları yazmakla Kur'an hattı muhafaza olunur. Risaleleri okumakla da imanlar muhafaza olunur. Sadece yazmak veya sadece okumak diye bir husus külliyatta mevcut değildir. Risalelerin geneline baktığımızda okumanın biraz daha ağırlıklı olarak işlendiğini görebiliriz. Buna bir misal Emirdağ Lahikası II sayfa 104'te şu ibare vardır. "Hiç olmazsa işleri ve vazifeleri olmadığı vakitlerde, beş-on dakika dahiolsa Risale-iNur'u okumak veya dinlemek veya yazmak cihetiyle bir miktar meşgul olsalar, hakiki talebe-i ulumun sevaplarına ve şereflerine mazhar oldukları gibi, ihlas risalesinde yazılan beş nevi ibadete de mazhar olurlar." Analizini yaptığımız mektupta sadece "yazmak" işlendiği halde burada ise önce "okumak" sonra "dinlemek" sonra da "yazmak" işlenmiştir. ve bu sayede hakiki talebe-i ulumun sıfatına mazhar olunduğu gibi Risaleleri yazmak hususunda üstadın İhlas Risalesinin sonuna ilave edilen mektupta bahsettiği 5 nevi ibadete de mazhar olunulur inşaallah. O zaman okuyalım, yazalım, dinleyelim.... velhasılı Risalelerle meşgul olalım. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Lahika Analizi 36: Kastamonu Lahikasi 18.Mektup
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst