Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Lahika Analizi 15: Benlik, enâniyet, şân ü şeref perdesi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="kübra nur" data-source="post: 298828" data-attributes="member: 1017751"><p><strong>Ders yapmakta niyet, kardeşce bir araya gelmek. Sâikası hissi muhabbet. Değil hocavâri veya amirâne tahakkümü bir vaziyet, mahviyetkârâne bir şahsı mânevi teşkil etmek. Kalbler bir, fikirler aynı şeyle meşgul. Celb olur inâyet. Tevfikat-ı subhâniye âsân olur. Eller uzak mânalara ulaşır. Ellerimize verilir nurlu meyveler. Çünkü şahsı mânevi bir veliyyi kâmil hükmünde. Sırrı tefânili uhûvvet…mânasıda şudur ki; her bir ferde var tevâzu ve mahviyet derk-i kusur ve terk-i enâniyet. Hem derste bir araya gelmekte bir niyet her birisi, her birisine ders müzakeresinde birer zeki muhatab ve mucib ve güzel seciyelerin inikâsında birer ayine olmakla vücûd birliği haline gelmek. O şahsı mânevide erimek ve kendi cüz-i şahsiyetini eritmek ve zerre kadar enâniyet eseri göstermemek…Samimâne isterler ki; her bir kardeş hem güzelce anlayabilsin, hem güzelce anlatabilecek duruma gelsin. O vakit teşehhusat kalkar. Her bir ferd diğeri kadar yetişmiş olur. Omuz omuza gelir. İşin ehli olur.maksadını anlar, mânaya âşîna olur. Yabanilik kalkar. Çünki, mânadan istifâde öyle bir iksir-i nurânidir ki; kalbi ve ruhû ve fikri yıkar temizler,genişlendirir, ferahlandırır. Kardeşleri ile mânidar âlemin şenliği ile neşe bulur. Keyiflenir. Nefsaniyet ve hodgamlığın sıkıcı havasından kurtulur.</strong> Biiznillahi teâlâ. Demek en güzel bir niyet içinde duâmız ki deriz: </p><p></p><p> İlahî ve ilahena! Acz ve fakrımızı bize hissettir.nefsimizin kusurunu ve noksanlıklarımızı bize derkettir. Vücûdumuzu genişlendir. Geniş ve ferahlıklı, hafif ve nurlu mânidar olan kardeşlik vücûdunu bize ihsan ve bizi dünya ve berzah ve ahiret ateşinden, darlıklarından, vücûdsuzluklarından, yalnızlıklarından kurtar. Tecrid ve hapisliklerden âzad eyle. Yâ! Erhamerrâhimiyn. Amin.</p><p></p><p><strong> Enâniyyet yapan, şahsiyet gösteren,kendine makam veren ve âmirâne vaziyet takınan ergeç yalnız kalmaya mahkum olur.</strong> Yalnızlıktan kurtulmaklığımıza ve her türlü şenliklerle neş’elenip, ferahlanmamıza zerre kadar bile olsa enâniyet mikrobundan temizlenmemize niyetimiz ve gayretimiz ve tedâviyi sabırla ve ümidle beklememiz, güzel bir duâdır. Şâfi-î hakikiden ümid kesilmez. <u>Tenkid tahakkümü işmam eder.</u> Tahakküm bir başlık bir reislik, liderlik gibi bir makamda bulunmayı ihsas ettirir. Bu ise hubbu câh ve faziletfüruşluk ve hodfüruşluktan ileri gelir. O da karşısındakinde gıpta damarını uyandırır. Müzâheme ve rekabet ile sen-ben başlar. İlacı ihlâs risalesinde dördüncü düstûrdur. Meselâ; kendisini şeyh ve baba gibi bir ağa görür, bir makam verir, âmirane bir vaziyet takınır. Halbuki; ağabey olsa olsa bir muâvinlik, muâvenet ve yardımcılık vaziyetidir. Gayet samimâne tevâzu ve mahviyet ister.</p><p> </p><p> Hulisi Yahyagil ağabeyin notları olarak elime geçmişti inşaallah istifadeye vesile olur.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kübra nur, post: 298828, member: 1017751"] [B]Ders yapmakta niyet, kardeşce bir araya gelmek. Sâikası hissi muhabbet. Değil hocavâri veya amirâne tahakkümü bir vaziyet, mahviyetkârâne bir şahsı mânevi teşkil etmek. Kalbler bir, fikirler aynı şeyle meşgul. Celb olur inâyet. Tevfikat-ı subhâniye âsân olur. Eller uzak mânalara ulaşır. Ellerimize verilir nurlu meyveler. Çünkü şahsı mânevi bir veliyyi kâmil hükmünde. Sırrı tefânili uhûvvet…mânasıda şudur ki; her bir ferde var tevâzu ve mahviyet derk-i kusur ve terk-i enâniyet. Hem derste bir araya gelmekte bir niyet her birisi, her birisine ders müzakeresinde birer zeki muhatab ve mucib ve güzel seciyelerin inikâsında birer ayine olmakla vücûd birliği haline gelmek. O şahsı mânevide erimek ve kendi cüz-i şahsiyetini eritmek ve zerre kadar enâniyet eseri göstermemek…Samimâne isterler ki; her bir kardeş hem güzelce anlayabilsin, hem güzelce anlatabilecek duruma gelsin. O vakit teşehhusat kalkar. Her bir ferd diğeri kadar yetişmiş olur. Omuz omuza gelir. İşin ehli olur.maksadını anlar, mânaya âşîna olur. Yabanilik kalkar. Çünki, mânadan istifâde öyle bir iksir-i nurânidir ki; kalbi ve ruhû ve fikri yıkar temizler,genişlendirir, ferahlandırır. Kardeşleri ile mânidar âlemin şenliği ile neşe bulur. Keyiflenir. Nefsaniyet ve hodgamlığın sıkıcı havasından kurtulur.[/B] Biiznillahi teâlâ. Demek en güzel bir niyet içinde duâmız ki deriz: İlahî ve ilahena! Acz ve fakrımızı bize hissettir.nefsimizin kusurunu ve noksanlıklarımızı bize derkettir. Vücûdumuzu genişlendir. Geniş ve ferahlıklı, hafif ve nurlu mânidar olan kardeşlik vücûdunu bize ihsan ve bizi dünya ve berzah ve ahiret ateşinden, darlıklarından, vücûdsuzluklarından, yalnızlıklarından kurtar. Tecrid ve hapisliklerden âzad eyle. Yâ! Erhamerrâhimiyn. Amin. [B] Enâniyyet yapan, şahsiyet gösteren,kendine makam veren ve âmirâne vaziyet takınan ergeç yalnız kalmaya mahkum olur.[/B] Yalnızlıktan kurtulmaklığımıza ve her türlü şenliklerle neş’elenip, ferahlanmamıza zerre kadar bile olsa enâniyet mikrobundan temizlenmemize niyetimiz ve gayretimiz ve tedâviyi sabırla ve ümidle beklememiz, güzel bir duâdır. Şâfi-î hakikiden ümid kesilmez. [U]Tenkid tahakkümü işmam eder.[/U] Tahakküm bir başlık bir reislik, liderlik gibi bir makamda bulunmayı ihsas ettirir. Bu ise hubbu câh ve faziletfüruşluk ve hodfüruşluktan ileri gelir. O da karşısındakinde gıpta damarını uyandırır. Müzâheme ve rekabet ile sen-ben başlar. İlacı ihlâs risalesinde dördüncü düstûrdur. Meselâ; kendisini şeyh ve baba gibi bir ağa görür, bir makam verir, âmirane bir vaziyet takınır. Halbuki; ağabey olsa olsa bir muâvinlik, muâvenet ve yardımcılık vaziyetidir. Gayet samimâne tevâzu ve mahviyet ister. Hulisi Yahyagil ağabeyin notları olarak elime geçmişti inşaallah istifadeye vesile olur. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Lahika Analizi 15: Benlik, enâniyet, şân ü şeref perdesi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst