Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Kelime Analizi
Kelime Analizi 11: Elmas
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="kenz-i mahfi" data-source="post: 369632" data-attributes="member: 1024011"><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">ELMAS</span>: Çok kıymetli, beyaz, şeffaf maden, cevher, kıymetli taş (En saf karbon)</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">"Elmas" </span>kelimesi Farsça bir kelime olup <span style="color: #B22222">"Yunanca"</span>da <span style="color: #B22222">"fethedilemez"</span> manasına gelen <span style="color: #B22222">"adamas"</span> kelimesinden türetilmiştir. İngilizcesi olan <span style="color: #B22222">"diamond"</span> kelimesi de yine bu kelimeden gelmektedir. </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">"Elmas"</span> madeni, en saf ve arı karbondur. <span style="color: #B22222">"Kömür"</span> de aynı şekilde sadece karbon elementinden müteşekkildir. <span style="color: #B22222">"Elmas"</span> ile <span style="color: #B22222">"kömür"</span> arasında madde olarak hiç bir fark yoktur. Aralarındaki fark; <span style="color: #B22222">"elmas"</span>taki atomların, üç boyutlu bir kristal oluşturacak şekilde dizilmeleri, <span style="color: #B22222">"kömür"</span>de ise düzlemsel bir tabaka halinde dizilmesidir. Bu atom dizilişi sayesinde elmas, ışığı emmeyip yansıttığından pırıl pırıl bir hal almaktadır. Kömür ise tüm ışığı emdiğinden simsiyah bir vaziyet almaktadır. </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">"pırlanta"</span> kelimesini izah ederken <span style="color: #B22222">"elmas"</span>tan bahsetmiş ve <span style="color: #B22222">"elmas"</span>ın işlenmiş haline <span style="color: #B22222">"pırlanta"</span> denildiğinden bahsetmiştik. <span style="color: #B22222">"Elmas"</span> değerli taşlar arasında en saf olanıdır. Sadece karbon elementinden müteşekkildir. Kömürün yüksek basınç altında mahiyet değiştirmiş haline elmas denilir. </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">"Elmas"</span> kelimesinin Ebced Değeri: 132'dir. </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">"Pırlanta"</span> kelimesinin Ebced Değeri: 297'dir. </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">Risale-i Nur için <span style="color: #B22222">"Kur'an'ın elmas bir kılıncı"</span> tabiri kullanılmaktadır. </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">Risale-i Nur Külliyatı'nda <span style="color: #B22222">"elmas"</span> ve <span style="color: #B22222">"kömür"</span> pek çok yerde birbirine kıyas edilerek, iman ve küfür muvazene edilirken bu iki madde çok sık olarak birbiriyle karşılaştırılmıştır. Buna bir kaç misal vermek gerekirse: </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">"<span style="color: #B22222">İşte, kömür gibi olan ervâh-ı sâfileyi, elmas gibi olan ervâh-ı âliyeden temyiz ve tefrik için, şeytanların hilkatiyle ve sırr-ı teklif ve ba's-ı enbiya ile, bir meydan-ı imtihan ve tecrübe ve cihad ve müsabaka açılmış. Eğer mücahede ve müsabaka olmasaydı, maden-i insaniyetteki elmas ve kömür hükmünde olan istidatlar beraber kalacaktı. âlâ-yı illiyyîndeki Ebu Bekr-i Sıddık'ın ruhu, esfel-i sâfilîndeki Ebu Cehil'in ruhuyla bir seviyede kalacaktı." </span>(12. Mektup)</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">"Eğer gayet bedihî bir surette olsa, o vakit aklın ihtiyarı kalmaz, Ebu Cehil de Ebu Bekir gibi tasdik eder, imtihan ve teklifin faydası kalmaz, kömürle elmas bir seviyede kalırdı." </span>(19.Mektup)</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">"Ebû Cehil gibi kömür ruhlu, Ebû Bekir-i Sıddîk gibi elmas ruhlu adamlar bir seviyede kalıp, sırr-ı teklif zâyi olacaktı." </span>(31.Söz)</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">"Din bir imtihandır. Teklif-i İlâhî bir tecrübedir. Tâ ervâh-ı âliye ile ervâh-ı sâfile müsâbaka meydanında birbirinden ayrılsın. Nasıl ki bir mâdene ateş veriliyor, tâ elmasla kömür, altınla toprak birbirinden ayrılsın." </span>(20.Söz)</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">"bâzı olur bir nazar, fahmi elmas ediyor"..."Cezîretü'l-Arabda, fahm olmuş fıtratları kalbetti elmaslara, birden bire serâser" </span>(Lemaat) </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">"Fahm"</span> Arapça <span style="color: #B22222">"kömür"</span> demektir. <span style="color: #B22222">"elmas"</span>ın teşekkülü, dediğimiz gibi kömürün yüksek basınç altında kalmış halidir. </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">Yine dünya işleri ile ahiret işleri birbirine kıyas edilirken <span style="color: #B22222">"elmas"</span> ile <span style="color: #B22222">"şişe" </span>kullanılmıştır. <span style="color: #B22222">"Şişe"</span> ve <span style="color: #B22222">"elmas"</span>ta parlaklık ve şeffaflık vardır fakat şişe de sağlamlık yoktur. Onun için dünya işleri çabuk kırılacak şişeler gibidir. Buna bir kaç misal: </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">"dünyaya ait işler, kırılmaya mahkûm şişeler hükmündedir. Bâki umur-u uhreviye ise, gayet sağlam elmaslar kıymetindedir." </span>(9. Mektup)</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">"O hissiyatı şiddetli bir surette fâni umur-u dünyeviyeye tevcih etmek, fâni ve kırılacak şişelere bâki elmas fiyatlarını vermek demektir." </span>(9. Mektup)</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">"ahireti bildikleri ve İmân ettikleri halde dünyayı ahirete severek tercih etmek ve kırılacak şişeyi bâki bir elmasa bilerek rıza ve sevinçle tercih etmek ve âkıbeti görmeyen kör hissiyatın hükmüyle, hazır bir dirhem zehirli lezzeti, ileride bir batman sâfi lezzete tercih etmek, bu zamanın dehşetli bir marazı, bir musibetidir." </span>(Kastamonu Lahikası)</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">"elmas"</span> bahsi açılmışken Yahudilerden bahsetmemek olmaz. Bütün milletlerden sille-i te'dib yiyen bu zalim milletin maruz kaldığı bu kadar elim hadiselerde sürekli bir tehcir içinde olmaları ve daimi bir vatanları olmadığından yanlarında mal ve mülklerini taşımak imkanı bulamadıklarından dolayı en değerli taşlara bilhassa elmas ve pırlantaya çok ehemmiyet vermiş ve bütün mal ve mülkünü bu değerli taşlar bilmişlerdir. Taşıması kolay olduğundan dolayı ve bahsedilen sebeplerden ötürü <span style="color: #B22222">"elmas"</span> ve <span style="color: #B22222">"pırlanta"</span>ya çok değer vermişler ve bütün dünyadaki <span style="color: #B22222">"elmas"</span> piyasasının neredeyse yarısından fazlasını ellerinde tutmuşlardır. Avrupa'da <span style="color: #B22222">"elmas"</span> piyasasının mühim bir kısmı Yahudilerin elindedir. Üstadın; <span style="color: #B22222">"cevherci bir Yahudi"</span> ve <span style="color: #B22222">"elmasçı bir Yahudi"</span> ifadesiyle tam yerinde bir tabir kullanılmıştır. Yahudilerin elmasa ne kadar kıymet verdiğini gösteren bahisler: </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">"sarhoş ve divane olan ve şişeleri ve buz parçalarını elmas fiyatıyla alan cevherci bir Yahudi gibi, beş paraya değmeyen fâni, zâil, muvakkat, ehemmiyetsiz umur-u dünyeviyeye, güya ebedî dünyada durup ebedî beraber kalacak gibi şedit bir hırsla ve daimî bir kinle, mütemadiyen bir adâvetle mukabele etmek, sîga-i mübalağa ile, bir zalûmiyettir veya bir sarhoşluktur, bir nevi divaneliktir." </span>(22. Mektup)</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">"hakikat nokta-i nazarında beş paraya değmeyen ve ehl-i hak ona on para kıymet vermeyen meselelere, divane olmuş elmasçı bir Yahudinin beş paralık cam parçasına beş lira fiyat verdiği gibi..." </span>(20. Lem'a)</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: #B22222">"Elmas"</span> kelimesinin en çok geçtiği yer, Üstadın <span style="color: #B22222">"Şefik"</span> isminde bir talebesinin 28. Lem'ada bulunan bir mektubunda 18 defa zikredildiği yerdir. </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><strong>"elmas" kelimesiyle nazar-ı dikkate sunulan hususlar: </strong></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">elmas kılınç</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">elmas hakikat</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">bürhanın elmas kılıncı</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">ehadis-i sahihanın elmasları</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">Kur'an'ın elmas gibi hakikatları</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">elmas ruhlu </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">elmas kalemli </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">elmas hazinesi</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">manevi elmas kılıcı</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">elmas külliyatı</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">elmas mahzeni</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">elmas menbaı</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">elmas gülleleri</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">elmas bir miftah</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">elmas risaleleri</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">elmas çarşısı</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">ebedi elmaslar</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">elmas maadini</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">elmas mıhlar</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">nurun elmas anahtarı</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">Kur'an elmasları</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">elmas ve çelik gibi metanet</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">fedakarlık elması</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">uhrevi elmaslar</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">elmas mücevherat dükkanı</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">mücella birer elmas</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">elmas zülfikarları</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">cihan-kıymet bir elmas</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><strong>Risale-i Nur Külliyatı'nda "elmas" kelimesinin geçme oranları şöyledir:</strong> </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"> <table style='width: 100%'><tr><td>Sözler</td><td>33</td></tr><tr><td>Mektubat</td><td>29</td></tr><tr><td>Lem'alar</td><td>31</td></tr><tr><td>Şualar</td><td>24</td></tr><tr><td>Mesnevi-i Nuriye</td><td>6</td></tr><tr><td>İşarat'ül İ'caz</td><td>2</td></tr><tr><td>Asa-yı Musa</td><td>7</td></tr><tr><td>Barla Lahikası</td><td>49</td></tr><tr><td>Kastamonu Lahikası</td><td>35</td></tr><tr><td>Emirdağ Lahikası</td><td>22</td></tr><tr><td>Sikke-i Tasdik-i Gaybi</td><td>18</td></tr><tr><td>Tarihçe-i Hayatı</td><td>33</td></tr><tr><td>TOPLAM</td><td>289</td></tr></table><p></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kenz-i mahfi, post: 369632, member: 1024011"] [SIZE=4][FONT=Palatino Linotype][COLOR="#B22222"]ELMAS[/COLOR]: Çok kıymetli, beyaz, şeffaf maden, cevher, kıymetli taş (En saf karbon) [COLOR="#B22222"]"Elmas" [/COLOR]kelimesi Farsça bir kelime olup [COLOR="#B22222"]"Yunanca"[/COLOR]da [COLOR="#B22222"]"fethedilemez"[/COLOR] manasına gelen [COLOR="#B22222"]"adamas"[/COLOR] kelimesinden türetilmiştir. İngilizcesi olan [COLOR="#B22222"]"diamond"[/COLOR] kelimesi de yine bu kelimeden gelmektedir. [COLOR="#B22222"]"Elmas"[/COLOR] madeni, en saf ve arı karbondur. [COLOR="#B22222"]"Kömür"[/COLOR] de aynı şekilde sadece karbon elementinden müteşekkildir. [COLOR="#B22222"]"Elmas"[/COLOR] ile [COLOR="#B22222"]"kömür"[/COLOR] arasında madde olarak hiç bir fark yoktur. Aralarındaki fark; [COLOR="#B22222"]"elmas"[/COLOR]taki atomların, üç boyutlu bir kristal oluşturacak şekilde dizilmeleri, [COLOR="#B22222"]"kömür"[/COLOR]de ise düzlemsel bir tabaka halinde dizilmesidir. Bu atom dizilişi sayesinde elmas, ışığı emmeyip yansıttığından pırıl pırıl bir hal almaktadır. Kömür ise tüm ışığı emdiğinden simsiyah bir vaziyet almaktadır. [COLOR="#B22222"]"pırlanta"[/COLOR] kelimesini izah ederken [COLOR="#B22222"]"elmas"[/COLOR]tan bahsetmiş ve [COLOR="#B22222"]"elmas"[/COLOR]ın işlenmiş haline [COLOR="#B22222"]"pırlanta"[/COLOR] denildiğinden bahsetmiştik. [COLOR="#B22222"]"Elmas"[/COLOR] değerli taşlar arasında en saf olanıdır. Sadece karbon elementinden müteşekkildir. Kömürün yüksek basınç altında mahiyet değiştirmiş haline elmas denilir. [COLOR="#B22222"]"Elmas"[/COLOR] kelimesinin Ebced Değeri: 132'dir. [COLOR="#B22222"]"Pırlanta"[/COLOR] kelimesinin Ebced Değeri: 297'dir. Risale-i Nur için [COLOR="#B22222"]"Kur'an'ın elmas bir kılıncı"[/COLOR] tabiri kullanılmaktadır. Risale-i Nur Külliyatı'nda [COLOR="#B22222"]"elmas"[/COLOR] ve [COLOR="#B22222"]"kömür"[/COLOR] pek çok yerde birbirine kıyas edilerek, iman ve küfür muvazene edilirken bu iki madde çok sık olarak birbiriyle karşılaştırılmıştır. Buna bir kaç misal vermek gerekirse: "[COLOR="#B22222"]İşte, kömür gibi olan ervâh-ı sâfileyi, elmas gibi olan ervâh-ı âliyeden temyiz ve tefrik için, şeytanların hilkatiyle ve sırr-ı teklif ve ba's-ı enbiya ile, bir meydan-ı imtihan ve tecrübe ve cihad ve müsabaka açılmış. Eğer mücahede ve müsabaka olmasaydı, maden-i insaniyetteki elmas ve kömür hükmünde olan istidatlar beraber kalacaktı. âlâ-yı illiyyîndeki Ebu Bekr-i Sıddık'ın ruhu, esfel-i sâfilîndeki Ebu Cehil'in ruhuyla bir seviyede kalacaktı." [/COLOR](12. Mektup) [COLOR="#B22222"]"Eğer gayet bedihî bir surette olsa, o vakit aklın ihtiyarı kalmaz, Ebu Cehil de Ebu Bekir gibi tasdik eder, imtihan ve teklifin faydası kalmaz, kömürle elmas bir seviyede kalırdı." [/COLOR](19.Mektup) [COLOR="#B22222"]"Ebû Cehil gibi kömür ruhlu, Ebû Bekir-i Sıddîk gibi elmas ruhlu adamlar bir seviyede kalıp, sırr-ı teklif zâyi olacaktı." [/COLOR](31.Söz) [COLOR="#B22222"]"Din bir imtihandır. Teklif-i İlâhî bir tecrübedir. Tâ ervâh-ı âliye ile ervâh-ı sâfile müsâbaka meydanında birbirinden ayrılsın. Nasıl ki bir mâdene ateş veriliyor, tâ elmasla kömür, altınla toprak birbirinden ayrılsın." [/COLOR](20.Söz) [COLOR="#B22222"]"bâzı olur bir nazar, fahmi elmas ediyor"..."Cezîretü'l-Arabda, fahm olmuş fıtratları kalbetti elmaslara, birden bire serâser" [/COLOR](Lemaat) [COLOR="#B22222"]"Fahm"[/COLOR] Arapça [COLOR="#B22222"]"kömür"[/COLOR] demektir. [COLOR="#B22222"]"elmas"[/COLOR]ın teşekkülü, dediğimiz gibi kömürün yüksek basınç altında kalmış halidir. Yine dünya işleri ile ahiret işleri birbirine kıyas edilirken [COLOR="#B22222"]"elmas"[/COLOR] ile [COLOR="#B22222"]"şişe" [/COLOR]kullanılmıştır. [COLOR="#B22222"]"Şişe"[/COLOR] ve [COLOR="#B22222"]"elmas"[/COLOR]ta parlaklık ve şeffaflık vardır fakat şişe de sağlamlık yoktur. Onun için dünya işleri çabuk kırılacak şişeler gibidir. Buna bir kaç misal: [COLOR="#B22222"]"dünyaya ait işler, kırılmaya mahkûm şişeler hükmündedir. Bâki umur-u uhreviye ise, gayet sağlam elmaslar kıymetindedir." [/COLOR](9. Mektup) [COLOR="#B22222"]"O hissiyatı şiddetli bir surette fâni umur-u dünyeviyeye tevcih etmek, fâni ve kırılacak şişelere bâki elmas fiyatlarını vermek demektir." [/COLOR](9. Mektup) [COLOR="#B22222"]"ahireti bildikleri ve İmân ettikleri halde dünyayı ahirete severek tercih etmek ve kırılacak şişeyi bâki bir elmasa bilerek rıza ve sevinçle tercih etmek ve âkıbeti görmeyen kör hissiyatın hükmüyle, hazır bir dirhem zehirli lezzeti, ileride bir batman sâfi lezzete tercih etmek, bu zamanın dehşetli bir marazı, bir musibetidir." [/COLOR](Kastamonu Lahikası) [COLOR="#B22222"]"elmas"[/COLOR] bahsi açılmışken Yahudilerden bahsetmemek olmaz. Bütün milletlerden sille-i te'dib yiyen bu zalim milletin maruz kaldığı bu kadar elim hadiselerde sürekli bir tehcir içinde olmaları ve daimi bir vatanları olmadığından yanlarında mal ve mülklerini taşımak imkanı bulamadıklarından dolayı en değerli taşlara bilhassa elmas ve pırlantaya çok ehemmiyet vermiş ve bütün mal ve mülkünü bu değerli taşlar bilmişlerdir. Taşıması kolay olduğundan dolayı ve bahsedilen sebeplerden ötürü [COLOR="#B22222"]"elmas"[/COLOR] ve [COLOR="#B22222"]"pırlanta"[/COLOR]ya çok değer vermişler ve bütün dünyadaki [COLOR="#B22222"]"elmas"[/COLOR] piyasasının neredeyse yarısından fazlasını ellerinde tutmuşlardır. Avrupa'da [COLOR="#B22222"]"elmas"[/COLOR] piyasasının mühim bir kısmı Yahudilerin elindedir. Üstadın; [COLOR="#B22222"]"cevherci bir Yahudi"[/COLOR] ve [COLOR="#B22222"]"elmasçı bir Yahudi"[/COLOR] ifadesiyle tam yerinde bir tabir kullanılmıştır. Yahudilerin elmasa ne kadar kıymet verdiğini gösteren bahisler: [COLOR="#B22222"]"sarhoş ve divane olan ve şişeleri ve buz parçalarını elmas fiyatıyla alan cevherci bir Yahudi gibi, beş paraya değmeyen fâni, zâil, muvakkat, ehemmiyetsiz umur-u dünyeviyeye, güya ebedî dünyada durup ebedî beraber kalacak gibi şedit bir hırsla ve daimî bir kinle, mütemadiyen bir adâvetle mukabele etmek, sîga-i mübalağa ile, bir zalûmiyettir veya bir sarhoşluktur, bir nevi divaneliktir." [/COLOR](22. Mektup) [COLOR="#B22222"]"hakikat nokta-i nazarında beş paraya değmeyen ve ehl-i hak ona on para kıymet vermeyen meselelere, divane olmuş elmasçı bir Yahudinin beş paralık cam parçasına beş lira fiyat verdiği gibi..." [/COLOR](20. Lem'a) [COLOR="#B22222"]"Elmas"[/COLOR] kelimesinin en çok geçtiği yer, Üstadın [COLOR="#B22222"]"Şefik"[/COLOR] isminde bir talebesinin 28. Lem'ada bulunan bir mektubunda 18 defa zikredildiği yerdir. [B]"elmas" kelimesiyle nazar-ı dikkate sunulan hususlar: [/B] elmas kılınç elmas hakikat bürhanın elmas kılıncı ehadis-i sahihanın elmasları Kur'an'ın elmas gibi hakikatları elmas ruhlu elmas kalemli elmas hazinesi manevi elmas kılıcı elmas külliyatı elmas mahzeni elmas menbaı elmas gülleleri elmas bir miftah elmas risaleleri elmas çarşısı ebedi elmaslar elmas maadini elmas mıhlar nurun elmas anahtarı Kur'an elmasları elmas ve çelik gibi metanet fedakarlık elması uhrevi elmaslar elmas mücevherat dükkanı mücella birer elmas elmas zülfikarları cihan-kıymet bir elmas [B]Risale-i Nur Külliyatı'nda "elmas" kelimesinin geçme oranları şöyledir:[/B] [table="width: 380, class: grid, align: left"] [tr] [td]Sözler[/td] [td]33[/td] [/tr] [tr] [td]Mektubat[/td] [td]29[/td] [/tr] [tr] [td]Lem'alar[/td] [td]31[/td] [/tr] [tr] [td]Şualar[/td] [td]24[/td] [/tr] [tr] [td]Mesnevi-i Nuriye[/td] [td]6[/td] [/tr] [tr] [td]İşarat'ül İ'caz[/td] [td]2[/td] [/tr] [tr] [td]Asa-yı Musa[/td] [td]7[/td] [/tr] [tr] [td]Barla Lahikası[/td] [td]49[/td] [/tr] [tr] [td]Kastamonu Lahikası[/td] [td]35[/td] [/tr] [tr] [td]Emirdağ Lahikası[/td] [td]22[/td] [/tr] [tr] [td]Sikke-i Tasdik-i Gaybi[/td] [td]18[/td] [/tr] [tr] [td]Tarihçe-i Hayatı[/td] [td]33[/td] [/tr] [tr] [td]TOPLAM[/td] [td]289[/td] [/tr] [/table][/FONT][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Kelime Analizi
Kelime Analizi 11: Elmas
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst