Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a Gelen İtirazlar
İtirazlar ve İtirazlara Cevaplar - Yaş ve Kuru Ne Varsa...
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 136120" data-attributes="member: 27"><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><u><span style="color: DarkRed"><strong>İddia:</strong></span></u></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'">Abdülgani Abdülhalık da şöyle der:</span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'">Ayet-i kerimeleri, siyak ve sibaklarına göre anlamak gerekir. Dikkat edilecek olursa, ayet-i kerimenin öncesinde, Allah Tealâ: "<em>Yeryüzünde yürüyen hayvanlar ve iki kanadı lie uçan kuşlardan (ne varsa) hepsi sizin gibi ümmetlerdir (topluluklardır)"</em> buyurmuştur. Bunun arkasından, ayete verilecek en uygun mana, bizim işaret ettiğimiz manadır. Burada, hayvanlardan oluşan diğer ümmetlerle, insan arasındaki benzerlik ise şu noktadadır: Hayvanların da ömür, rızk, ölüm, saadet ve meşakkat gibi bütün hâlleri, tıpkı insanınki gibidir. Kitabu’l-Mah</span> <span style="font-family: 'Verdana'">fuz’da hepsi en ince detaylarına kadar tespit edilmiştir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'">Eğer bu ayette de Kitaptan maksadın <em>"Bu Kitabı sana, her şeyin bir açıklaması olarak indirdik." (Nahl, 16/89)</em> ayetindeki gibi, Kur'an olduğunu kabullensek bile, her iki ayeti de genel manada zahirlerine hamletmek mümkün olmayacaktır. Çünkü, bu, Kur'an’ın ister dine ister dünyaya taallûk etsin, her hükmün tafsilâtını ve izahını kapsadığı, hiçbir şeyi eksik gedik bırakmadığını söylemek olur. Aksi takdirde, Allah Tealâ’nın kendi haberine muhalefet etmiş olması icap eder. Kur'an’ın dünyevî meseleri en ince detaylarına kadar zikretmediği açık bir şekilde görülmektedir. Aynı şekilde, dinî hükümlerde de yalnızca Kur'an’la yetinmenin ne kadar güç bir iş olduğu ortadadır. O hâlde ayetleri zahirine hamletmekten kaçınıp teviline yönelmek bir zarurettir.</span></span> <strong><span style="font-family: 'Verdana'"></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Verdana'"></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Verdana'"></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Verdana'"></span><span style="color: DarkGreen"><u>İddiaya cevap:</u></span></strong> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span>Asr-ı saadetten beri, Kur'an'ın ifadelerinde birden çok anlamın varolduğu ve insanların değişik mânâları çıkarabilecekleri tezinin benimsendiğini gösteren haberler vardır.<em>( bk. Zehebî, et-Tefsir ve’l-müfessirun II/478; Ebû Hicr, et-Tefsiru’l-ilmî, s. 106, 147).</em><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span>- <em>"Kur'an'dan başka size bir şey verildi mi?"</em> şeklindeki bir soru üzerine Hz. Ali (r.a)'nin, <em>"Allah'ın, herhangi bir kuluna vereceği Kur'an'ı anlama kabiliyeti dışında, bana bir şey verilmemiştir." (Buhârî, Diyât, 24, 31) </em>şeklindeki cevabı, Kur'an'ın zâhir mânâsından başka, işarî mânâlarının da var olduğunu gösteriyor. O halde bu anlamlardan birinin fennî veya işarî tefsir çerçevesinde olmasının ne gibi mahzurları olabilir? <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span>- Abdullah b. Mes'ud (r.a) da şöyle diyor: <em>"Geçmiş milletlerin ve gelecek nesillerin ilimlerini öğrenmek isteyen kimse, Kur'an'ı tetkik etsin. Kur'an'da her türlü ilim vardır. Ancak, bizim anlayışlarımız kısa olduğundan içinde her şeyi göremiyoruz."</em><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Verdana'"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Verdana'"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Verdana'">- Ebu'd-Derdâ (r.a) da bu konuda şöyle diyor: <em>"Kur'an'ın lâfızlarına değişik anlamları yükleyemeyen kimse, tam anlayışlı sayılmaz." (bkz. Ebû Hicr, 248 )</em> Bu ifadeler, Kur'an'ın bütün ilimleri ihtiva ettiği hususunun, sahabeler tarafından da benimsendiğini göstermektedir.</span></span><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> <span style="font-family: 'Verdana'"> <span style="color: DarkRed"><u><strong>İddia:</strong></u></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Tahoma'"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Tahoma'"></span></span><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Tahoma'">(...)<span style="font-size: 10px"> <span style="font-family: 'Verdana'">Müfessir Alusî bazı âlimlerin şu görüşünü nakleder: İşler, dinî ve dünyevî olmak üzere iki kısımdır: Dünyevî olanlar ile Peygamber’in bir ilgisi yoktur. Çünkü, onlar için gönderilmemiştir. Dinî olanlar ise ya aslîdir veya fer'îdir. Aslî konuların yanında fer'î meselelerin pek ehemmiyeti yoktur. Zira her şeyden önce, peygamberlerin gönderilmesindeki hikmet tevhit ve benzeri hususlardır.</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span> </p><p></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><u><span style="color: DarkGreen"><strong>İddiaya cevap:</strong></span></u></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">- Hiç Şüphesiz Alusî bu ifadeleriyle, “tevhit ve benzeri hususları” yani iman esaslarına hizmeti temel maksat yapmak suretiyle Hz. Peygamber (a.s.m)’in hakikî bir varisi olduğunu gösteren Risale-i Nur’un makbuliyetine imza atmıştır. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">- Bütün hayatını Kur’anı anlamaya ve anlatmaya vakfeden Bediüzzaman Said Nursi ile, Kur’an’ın mesajlarını eşsiz ilim ve mantık zinciri içerisinde asrın idrakine ders veren ve bu gün hüsn-ü kabul içerisinde bütün dünyaya yayılmasının şahadetiyle, onun harika bir inayet-i ilahiyeye mazhar olduğu ortaya çıkan Nur Risalelerinin Kur’an’da yer alması da <strong>-itirazcının yukarıda bildirdiği Alusî ve diğer alimlerin dediklerine de uygun olan-</strong> bir dinî hizmettir, bir risalet varisliğidir, bir tecdid hareketidir, bir mehdiyet icraatıdır. Dinî değeri olmayan hiçbir meseleyle ilgisi yoktur. Bu dinî hüviyetiyle Risale-i Nur ve müellifinin Kur’an’da yer almasını hazmetmeyenlerin bir an önce, kalp gözlerini tedavi etmek için, Nur kliniğine gitmelerini tavsiye ederiz.</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 136120, member: 27"] [FONT=Tahoma][FONT=Verdana][U][COLOR=DarkRed][B]İddia:[/B][/COLOR][/U] Abdülgani Abdülhalık da şöyle der: Ayet-i kerimeleri, siyak ve sibaklarına göre anlamak gerekir. Dikkat edilecek olursa, ayet-i kerimenin öncesinde, Allah Tealâ: "[I]Yeryüzünde yürüyen hayvanlar ve iki kanadı lie uçan kuşlardan (ne varsa) hepsi sizin gibi ümmetlerdir (topluluklardır)"[/I] buyurmuştur. Bunun arkasından, ayete verilecek en uygun mana, bizim işaret ettiğimiz manadır. Burada, hayvanlardan oluşan diğer ümmetlerle, insan arasındaki benzerlik ise şu noktadadır: Hayvanların da ömür, rızk, ölüm, saadet ve meşakkat gibi bütün hâlleri, tıpkı insanınki gibidir. Kitabu’l-Mah[/FONT] [FONT=Verdana]fuz’da hepsi en ince detaylarına kadar tespit edilmiştir. Eğer bu ayette de Kitaptan maksadın [I]"Bu Kitabı sana, her şeyin bir açıklaması olarak indirdik." (Nahl, 16/89)[/I] ayetindeki gibi, Kur'an olduğunu kabullensek bile, her iki ayeti de genel manada zahirlerine hamletmek mümkün olmayacaktır. Çünkü, bu, Kur'an’ın ister dine ister dünyaya taallûk etsin, her hükmün tafsilâtını ve izahını kapsadığı, hiçbir şeyi eksik gedik bırakmadığını söylemek olur. Aksi takdirde, Allah Tealâ’nın kendi haberine muhalefet etmiş olması icap eder. Kur'an’ın dünyevî meseleri en ince detaylarına kadar zikretmediği açık bir şekilde görülmektedir. Aynı şekilde, dinî hükümlerde de yalnızca Kur'an’la yetinmenin ne kadar güç bir iş olduğu ortadadır. O hâlde ayetleri zahirine hamletmekten kaçınıp teviline yönelmek bir zarurettir.[/FONT][/FONT] [B][FONT=Verdana] [/FONT][COLOR=DarkGreen][U]İddiaya cevap:[/U][/COLOR][/B] [FONT=Verdana] [/FONT]Asr-ı saadetten beri, Kur'an'ın ifadelerinde birden çok anlamın varolduğu ve insanların değişik mânâları çıkarabilecekleri tezinin benimsendiğini gösteren haberler vardır.[I]( bk. Zehebî, et-Tefsir ve’l-müfessirun II/478; Ebû Hicr, et-Tefsiru’l-ilmî, s. 106, 147).[/I][FONT=Verdana] [/FONT]- [I]"Kur'an'dan başka size bir şey verildi mi?"[/I] şeklindeki bir soru üzerine Hz. Ali (r.a)'nin, [I]"Allah'ın, herhangi bir kuluna vereceği Kur'an'ı anlama kabiliyeti dışında, bana bir şey verilmemiştir." (Buhârî, Diyât, 24, 31) [/I]şeklindeki cevabı, Kur'an'ın zâhir mânâsından başka, işarî mânâlarının da var olduğunu gösteriyor. O halde bu anlamlardan birinin fennî veya işarî tefsir çerçevesinde olmasının ne gibi mahzurları olabilir? [FONT=Verdana] [/FONT]- Abdullah b. Mes'ud (r.a) da şöyle diyor: [I]"Geçmiş milletlerin ve gelecek nesillerin ilimlerini öğrenmek isteyen kimse, Kur'an'ı tetkik etsin. Kur'an'da her türlü ilim vardır. Ancak, bizim anlayışlarımız kısa olduğundan içinde her şeyi göremiyoruz."[/I][FONT=Verdana][FONT=Verdana] - Ebu'd-Derdâ (r.a) da bu konuda şöyle diyor: [I]"Kur'an'ın lâfızlarına değişik anlamları yükleyemeyen kimse, tam anlayışlı sayılmaz." (bkz. Ebû Hicr, 248 )[/I] Bu ifadeler, Kur'an'ın bütün ilimleri ihtiva ettiği hususunun, sahabeler tarafından da benimsendiğini göstermektedir.[/FONT][/FONT][FONT=Verdana] [FONT=Verdana] [COLOR=DarkRed][U][B]İddia:[/B][/U][/COLOR][/FONT][/FONT] [FONT=Verdana][FONT=Tahoma] [/FONT][/FONT][FONT=Verdana][FONT=Tahoma](...)[SIZE=2] [FONT=Verdana]Müfessir Alusî bazı âlimlerin şu görüşünü nakleder: İşler, dinî ve dünyevî olmak üzere iki kısımdır: Dünyevî olanlar ile Peygamber’in bir ilgisi yoktur. Çünkü, onlar için gönderilmemiştir. Dinî olanlar ise ya aslîdir veya fer'îdir. Aslî konuların yanında fer'î meselelerin pek ehemmiyeti yoktur. Zira her şeyden önce, peygamberlerin gönderilmesindeki hikmet tevhit ve benzeri hususlardır.[/FONT][/SIZE][/FONT] [/FONT] [FONT=Verdana][U][COLOR=DarkGreen][B]İddiaya cevap:[/B][/COLOR][/U] - Hiç Şüphesiz Alusî bu ifadeleriyle, “tevhit ve benzeri hususları” yani iman esaslarına hizmeti temel maksat yapmak suretiyle Hz. Peygamber (a.s.m)’in hakikî bir varisi olduğunu gösteren Risale-i Nur’un makbuliyetine imza atmıştır. - Bütün hayatını Kur’anı anlamaya ve anlatmaya vakfeden Bediüzzaman Said Nursi ile, Kur’an’ın mesajlarını eşsiz ilim ve mantık zinciri içerisinde asrın idrakine ders veren ve bu gün hüsn-ü kabul içerisinde bütün dünyaya yayılmasının şahadetiyle, onun harika bir inayet-i ilahiyeye mazhar olduğu ortaya çıkan Nur Risalelerinin Kur’an’da yer alması da [B]-itirazcının yukarıda bildirdiği Alusî ve diğer alimlerin dediklerine de uygun olan-[/B] bir dinî hizmettir, bir risalet varisliğidir, bir tecdid hareketidir, bir mehdiyet icraatıdır. Dinî değeri olmayan hiçbir meseleyle ilgisi yoktur. Bu dinî hüviyetiyle Risale-i Nur ve müellifinin Kur’an’da yer almasını hazmetmeyenlerin bir an önce, kalp gözlerini tedavi etmek için, Nur kliniğine gitmelerini tavsiye ederiz.[/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a Gelen İtirazlar
İtirazlar ve İtirazlara Cevaplar - Yaş ve Kuru Ne Varsa...
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst