Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a Gelen İtirazlar
İtirazlar ve İtirazlara Cevaplar - Mu'cizeli Kur'an Bahsi.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 135382" data-attributes="member: 27"><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: Red"><strong>Bazı Kelimelerin Kırmızı Renkte Olması</strong></span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> - Kur’an’ın bazı kelimelerinin farklı renkte yazılmasının sakıncalı olduğunu gösteren hiçbir nass/ayet veya hadis söz konusu değildir. Öyleyse böyle bir işleme/yazılıma, din adına karşı çıkmanın mantığı olmaz. Oysa eskiden beri Kur’an’ın sure başlıkları hem Kur’an’da olmayan bir ilave, hem farklı renklerde yazılmış ve -bir sakıncası olmadığı için- ümmetçe kabul görmüştür. Keza, bir çok ilim ve takva sahibi zatlar tarafından bazı kelimeleri farklı renklerde olan Mushaflar yazılmış ve itiraza uğramamıştır. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> - “Tevafuklu Kur’an”da ise, başkaca hiçbir ilave söz konusu olmaksızın Allah’ın bazı isimlerinin kırmızı renkte yazılmasına da itiraz edilmemelidir. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> - Semayı yıldızlarla süsleyen Allah, Kur’an semasının sayfalarında da kırmızı renkle parlak birer yıldız nakşının gösterilmesine “hoş bakmaz” diye bir düşünce olamaz.</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> - Abdullah b. Mesud, “Ben Kur’an’da (yani Kur’an’ın manalarında, emir ve yasaklarında, onun mesajlarında) Allah’ı görüyorum” demiştir. Biz de diyoruz ki, manasında Allah’ı gördüğümüz bir kitapta; ekser sayfalarında hemen göze çarpacak şekilde kırmızı bir renkte “Allah” lafza-i celalin yazılması da bize onu hatırlatır, onu gösterir.</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> - “Her yeni lezzetlidir” kaidesi gereğince, monotonluğu giderici bir özelliğe sahip olan farklı bir rengin de sayfalarda yer alması, gerçekten insanın içini açıyor, şahsen kırmızı renkte yazılan “Allah, Rab, Rahman, Rahim ve Allah’a ait huve zamirini” gördüğüm zaman, Allah’a olan saygı ve sevgimin gönlüme biraz daha fazla nüfuz ettiğini görüyorum. Aslında bu konuda ciddi bir anketin yapılmasının da çok iyi olacağını düşünüyorum.</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong> - Tevafuklu Kur’an’dan Tevafuk Örnekleri</strong></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> - Ahzab Suresi’nin 41. ayetinde “Allah’ı çok zikredin” emri vardır. İlginçtir, bütün Kur’an’da on altı adediyle Allah lafza-i celalin en fazla kullanıldığı yer bu sayfadır. Demek ki, açıkça Allah’ın çok zikredilmesi emrolunduğu aynı sayfada, Allah ismi en çok zikredilerek gözle görülen bir ders de verilmiştir.</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> - Ayet ve satır ölçüsünü doğrudan Kur’an’dan alan “Tevafuklu Mushaf”ta, pek çok tevafuklar vardır ki, Kur’an’ın güzelliğine güzellik katmakta ve gözlere de bir i’caz parıltısını sunmaktadır. Bunlar sadece birbirine bakan kelimelerle değil, kelimelerin ayet ve sure tertip numaraları; sayfa numaraları ve kelimelerin ebced değeri arasındaki ilişkiyi gösteren tevafuklar şeklinde de kendini göstermektedir. Misal olarak birkaç tanesini arz etmekte fayda mülahaza ediyoruz.</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span> <span style="font-family: 'Verdana'"> - Kur’an’ın sayfa adedi: 604’tür. İlk inen vahiyde iki defa tekrarlanan “İkra’” kelimesinin ebced değeri 302’dir. 2x302 = 604.</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> - Kur’an’ın -sayfaları itibariyle- tam yarısı, Kehf Suresi’nin içinde yer aldığı 302. sayfasıdır. İlginçtir bu sayfada yer alan 96. ayette “iki dağ arası aynı seviyeye gelince..” mealindeki “hatta iza sava beyne’s-sadefeyn” ifadesi, âdeta Kur’an’ın da iki tarafının yarılandığına işaret etmektedir. Burada “ iki dağ”ın en bilinen karşılığı olan “cebeleyn” yerine “sadefeyn” sözcüğünün tercih edilmesi, bu işaretin manasını desteklemektedir. Çünkü, “sadefeyn” kelimesinin kökü “Tesadüf”tür. Tesadüf ise, birbirine karşı duran iki tarafın karşılaşması, rast gelmesi anlamına gelir.(krş. Razî, ilgili ayetin tefsiri). </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> - İbrahim Suresi’nin ilk ayeti, “Nur” kelimesini barındırmıştır. Nur kelimesinin ebced değeri 256’dır. Kur’an’ın 256. sayfası bu surede yer almıştır. İbrahim kelimesinin ebced değeri 259’dur. Bu kelime İbrahim Suresi’nde yer alan 259. sayfadadır. </span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 135382, member: 27"] [FONT=Verdana][B][COLOR=Red][B]Bazı Kelimelerin Kırmızı Renkte Olması[/B][/COLOR][/B] - Kur’an’ın bazı kelimelerinin farklı renkte yazılmasının sakıncalı olduğunu gösteren hiçbir nass/ayet veya hadis söz konusu değildir. Öyleyse böyle bir işleme/yazılıma, din adına karşı çıkmanın mantığı olmaz. Oysa eskiden beri Kur’an’ın sure başlıkları hem Kur’an’da olmayan bir ilave, hem farklı renklerde yazılmış ve -bir sakıncası olmadığı için- ümmetçe kabul görmüştür. Keza, bir çok ilim ve takva sahibi zatlar tarafından bazı kelimeleri farklı renklerde olan Mushaflar yazılmış ve itiraza uğramamıştır. - “Tevafuklu Kur’an”da ise, başkaca hiçbir ilave söz konusu olmaksızın Allah’ın bazı isimlerinin kırmızı renkte yazılmasına da itiraz edilmemelidir. - Semayı yıldızlarla süsleyen Allah, Kur’an semasının sayfalarında da kırmızı renkle parlak birer yıldız nakşının gösterilmesine “hoş bakmaz” diye bir düşünce olamaz. - Abdullah b. Mesud, “Ben Kur’an’da (yani Kur’an’ın manalarında, emir ve yasaklarında, onun mesajlarında) Allah’ı görüyorum” demiştir. Biz de diyoruz ki, manasında Allah’ı gördüğümüz bir kitapta; ekser sayfalarında hemen göze çarpacak şekilde kırmızı bir renkte “Allah” lafza-i celalin yazılması da bize onu hatırlatır, onu gösterir. - “Her yeni lezzetlidir” kaidesi gereğince, monotonluğu giderici bir özelliğe sahip olan farklı bir rengin de sayfalarda yer alması, gerçekten insanın içini açıyor, şahsen kırmızı renkte yazılan “Allah, Rab, Rahman, Rahim ve Allah’a ait huve zamirini” gördüğüm zaman, Allah’a olan saygı ve sevgimin gönlüme biraz daha fazla nüfuz ettiğini görüyorum. Aslında bu konuda ciddi bir anketin yapılmasının da çok iyi olacağını düşünüyorum. [B] - Tevafuklu Kur’an’dan Tevafuk Örnekleri[/B] - Ahzab Suresi’nin 41. ayetinde “Allah’ı çok zikredin” emri vardır. İlginçtir, bütün Kur’an’da on altı adediyle Allah lafza-i celalin en fazla kullanıldığı yer bu sayfadır. Demek ki, açıkça Allah’ın çok zikredilmesi emrolunduğu aynı sayfada, Allah ismi en çok zikredilerek gözle görülen bir ders de verilmiştir. - Ayet ve satır ölçüsünü doğrudan Kur’an’dan alan “Tevafuklu Mushaf”ta, pek çok tevafuklar vardır ki, Kur’an’ın güzelliğine güzellik katmakta ve gözlere de bir i’caz parıltısını sunmaktadır. Bunlar sadece birbirine bakan kelimelerle değil, kelimelerin ayet ve sure tertip numaraları; sayfa numaraları ve kelimelerin ebced değeri arasındaki ilişkiyi gösteren tevafuklar şeklinde de kendini göstermektedir. Misal olarak birkaç tanesini arz etmekte fayda mülahaza ediyoruz. [/FONT] [FONT=Verdana] - Kur’an’ın sayfa adedi: 604’tür. İlk inen vahiyde iki defa tekrarlanan “İkra’” kelimesinin ebced değeri 302’dir. 2x302 = 604. - Kur’an’ın -sayfaları itibariyle- tam yarısı, Kehf Suresi’nin içinde yer aldığı 302. sayfasıdır. İlginçtir bu sayfada yer alan 96. ayette “iki dağ arası aynı seviyeye gelince..” mealindeki “hatta iza sava beyne’s-sadefeyn” ifadesi, âdeta Kur’an’ın da iki tarafının yarılandığına işaret etmektedir. Burada “ iki dağ”ın en bilinen karşılığı olan “cebeleyn” yerine “sadefeyn” sözcüğünün tercih edilmesi, bu işaretin manasını desteklemektedir. Çünkü, “sadefeyn” kelimesinin kökü “Tesadüf”tür. Tesadüf ise, birbirine karşı duran iki tarafın karşılaşması, rast gelmesi anlamına gelir.(krş. Razî, ilgili ayetin tefsiri). - İbrahim Suresi’nin ilk ayeti, “Nur” kelimesini barındırmıştır. Nur kelimesinin ebced değeri 256’dır. Kur’an’ın 256. sayfası bu surede yer almıştır. İbrahim kelimesinin ebced değeri 259’dur. Bu kelime İbrahim Suresi’nde yer alan 259. sayfadadır. [/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a Gelen İtirazlar
İtirazlar ve İtirazlara Cevaplar - Mu'cizeli Kur'an Bahsi.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst