Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a Gelen İtirazlar
İtirazlar ve İtirazlara Cevaplar - Mu'cizeli Kur'an Bahsi.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 134319" data-attributes="member: 27"><p><strong> <span style="color: #ff0000">“Mucizeli Kur’an”la alakalı olarak, daha önce yapmış olduğum bir çalışmayı da bu vesile ile istifadenize sunuyorum."</span></strong></p><p><strong><span style="color: #ff0000"></span></strong></p><p><strong><span style="color: #ff0000"></span></strong> <p style="text-align: center"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>TEVAFUKLU KUR’AN ÜZERİNE</strong></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> Tevafuklu Kur’an; -zihinlerde yer etmiş tanımıyla- Kur’an’ın aynı veya değişik sayfalarında birbirlerine denk düşen benzer kelimelerin -bu denkliği göstermek için- başka bir renkte yazılarak gözler önüne serilmesi anlamına gelir. Böyle yazılmış bir Mushaf’ın tek farklı özelliği, söz konusu benzer kelimelerin değişik bir renkte yazılmasıdır. Böyle bir işlemin dinî/fıkhî açıdan bir mahzur teşkil edip etmediğini tespit etmek şüphesiz çok önemlidir. Biz de bu yazımızda bu konunun açığa kavuşması hususunda bir katkı yapmayı düşünmekteyiz. Konuyu küçük başlıklar altında incelemeyi uygun görmekteyiz: </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> <strong>Tevafuklu Kur’an’ın Dindeki Yeri</strong></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> Kur’an’ın bu tevafukları, özellikle belli bir ölçüye göre yazılan ve ilk defa Hafız Osman tarafından yazıldığı söylenen Mushaflarda görülmektedir. Bu sebeple, önce Mushafların belli bir ölçüye göre yazılmasının bir anlam ifade edip etmediğini görmekte fayda vardır.</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> <strong> Mushaf’ın Ölçüsü</strong></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> Kur’an’da, Kur’an’ın kitap unvanıyla okunacak bir kitap olduğuna, suhuf unvanıyla da onun Mushaf halinde yazılacağına işaret edilmiştir.</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> <strong>-Deniliyor ki,</strong> <span style="color: DarkRed">Mushaf’ın belli bir ölçüye göre yazılmasını emreden herhangi bir nass/ayet-hadis yoktur. O halde, bu günkü Mushaflarda aranan tevafukun bir değeri de yoktur. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"></span> <strong><span style="color: DarkGreen">Bunun cevabı gayet basittir:</span></strong> Mushaf’ın belli bir ölçüye göre yazılmasını emreden bir ayet veya hadisin olmadığı doğrudur. Fakat, böyle bir ölçünün olmayacağını gösteren bir ayet veya hadisin olmadığı da doğrudur. Açıkça yasaklanmayan bir işin cevazına hükmetmek, fıkhî bir kuraldır. Bir diğer doğru daha vardır ki, o da ölçünün her zaman ölçüsüzlükten daha iyi olduğu gerçeğidir. Bunu birkaç madde halinde arz edecek ve bu ölçüyü teşvik eden bazı emarelere işaret edeceğiz.</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> - İslam’da ölçülü olmak, ölçüye göre hareket etmek en önemli kriterlerden biridir. Rahman suresinde dört defa vurgulanan mizan/vezin kelimesi, ölçünün Allah nezdindeki değerini göstermektedir. <em>“Şu kesindir ki, Biz resullerimizi apaçık delillerle gönderdik. Ve insanların adaleti gerçekleştirmeleri için, resullerle beraber kitap ve mizanı/ölçüyü indirdik”(Hadid, 57/25)</em> mealindeki ayette kitapla birlikte ölçü de zikredilmiştir. Ölçüyü bu kadar önemseyen bir kitap, kendi mücevher sandukçası hükmünde olan Mushaf’ını ölçüsüz bırakır mı?</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> -Yüce Allah, Hakîm isminin bir cilvesini ve hikmetinin güzelliğini vurgulamak üzere şöyle buyuruyor: </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><em>“Bir de o dağları görür, donuk ve hareketsiz sanırsın; Oysa onlar bulutların yürüdüğü gibi yürümektedirler. İşte bu, her şeyi muhkem/sapasağlam ve mükemmel yapan Allah’ın sanatıdır. Muhakkak ki o, sizin yaptığınız her şeyden haberdardır(ona göre düşünün ve siz de işlerinizi sağlam yapın)”(Neml, 27/88 .</em></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><em></em> </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Bu son cümle âdeta <em>“Allah her şeyi en mükemmel yapıyor ve sizin de -gücünüz nispetinde- yaptığınız şeyleri sağlam yapmanızı istiyor.”</em> şeklinde bir uyarıda bulunuyor ve insanları da yaptıklarını sağlam yapmaya teşvik ediyor. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Bu manayı teyit eden bir hadis-i şerifin meali şöyledir. Hz. Aişe anlatıyor: Resulüllah şöyle buyurdu: <em>“Muhakkak ki Allah sizden birinizin bir iş yaptığında onu sağlam yapmasından hoşlanır/onu mükemmel bir şekilde yapmasını ister.”(bk. Taberanî, el-evsat, “Ahmed” maddesi, 2/408-şamile).</em></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 134319, member: 27"] [B] [COLOR=#ff0000]“Mucizeli Kur’an”la alakalı olarak, daha önce yapmış olduğum bir çalışmayı da bu vesile ile istifadenize sunuyorum." [/COLOR][/B] [CENTER][FONT=Verdana][B]TEVAFUKLU KUR’AN ÜZERİNE[/B] [/FONT][/CENTER] [FONT=Verdana] Tevafuklu Kur’an; -zihinlerde yer etmiş tanımıyla- Kur’an’ın aynı veya değişik sayfalarında birbirlerine denk düşen benzer kelimelerin -bu denkliği göstermek için- başka bir renkte yazılarak gözler önüne serilmesi anlamına gelir. Böyle yazılmış bir Mushaf’ın tek farklı özelliği, söz konusu benzer kelimelerin değişik bir renkte yazılmasıdır. Böyle bir işlemin dinî/fıkhî açıdan bir mahzur teşkil edip etmediğini tespit etmek şüphesiz çok önemlidir. Biz de bu yazımızda bu konunun açığa kavuşması hususunda bir katkı yapmayı düşünmekteyiz. Konuyu küçük başlıklar altında incelemeyi uygun görmekteyiz: [B]Tevafuklu Kur’an’ın Dindeki Yeri[/B] Kur’an’ın bu tevafukları, özellikle belli bir ölçüye göre yazılan ve ilk defa Hafız Osman tarafından yazıldığı söylenen Mushaflarda görülmektedir. Bu sebeple, önce Mushafların belli bir ölçüye göre yazılmasının bir anlam ifade edip etmediğini görmekte fayda vardır. [B] Mushaf’ın Ölçüsü[/B] Kur’an’da, Kur’an’ın kitap unvanıyla okunacak bir kitap olduğuna, suhuf unvanıyla da onun Mushaf halinde yazılacağına işaret edilmiştir. [B]-Deniliyor ki,[/B] [COLOR=DarkRed]Mushaf’ın belli bir ölçüye göre yazılmasını emreden herhangi bir nass/ayet-hadis yoktur. O halde, bu günkü Mushaflarda aranan tevafukun bir değeri de yoktur. [/COLOR] [B][COLOR=DarkGreen]Bunun cevabı gayet basittir:[/COLOR][/B] Mushaf’ın belli bir ölçüye göre yazılmasını emreden bir ayet veya hadisin olmadığı doğrudur. Fakat, böyle bir ölçünün olmayacağını gösteren bir ayet veya hadisin olmadığı da doğrudur. Açıkça yasaklanmayan bir işin cevazına hükmetmek, fıkhî bir kuraldır. Bir diğer doğru daha vardır ki, o da ölçünün her zaman ölçüsüzlükten daha iyi olduğu gerçeğidir. Bunu birkaç madde halinde arz edecek ve bu ölçüyü teşvik eden bazı emarelere işaret edeceğiz. - İslam’da ölçülü olmak, ölçüye göre hareket etmek en önemli kriterlerden biridir. Rahman suresinde dört defa vurgulanan mizan/vezin kelimesi, ölçünün Allah nezdindeki değerini göstermektedir. [I]“Şu kesindir ki, Biz resullerimizi apaçık delillerle gönderdik. Ve insanların adaleti gerçekleştirmeleri için, resullerle beraber kitap ve mizanı/ölçüyü indirdik”(Hadid, 57/25)[/I] mealindeki ayette kitapla birlikte ölçü de zikredilmiştir. Ölçüyü bu kadar önemseyen bir kitap, kendi mücevher sandukçası hükmünde olan Mushaf’ını ölçüsüz bırakır mı? -Yüce Allah, Hakîm isminin bir cilvesini ve hikmetinin güzelliğini vurgulamak üzere şöyle buyuruyor: [I]“Bir de o dağları görür, donuk ve hareketsiz sanırsın; Oysa onlar bulutların yürüdüğü gibi yürümektedirler. İşte bu, her şeyi muhkem/sapasağlam ve mükemmel yapan Allah’ın sanatıdır. Muhakkak ki o, sizin yaptığınız her şeyden haberdardır(ona göre düşünün ve siz de işlerinizi sağlam yapın)”(Neml, 27/88 . [/I] Bu son cümle âdeta [I]“Allah her şeyi en mükemmel yapıyor ve sizin de -gücünüz nispetinde- yaptığınız şeyleri sağlam yapmanızı istiyor.”[/I] şeklinde bir uyarıda bulunuyor ve insanları da yaptıklarını sağlam yapmaya teşvik ediyor. Bu manayı teyit eden bir hadis-i şerifin meali şöyledir. Hz. Aişe anlatıyor: Resulüllah şöyle buyurdu: [I]“Muhakkak ki Allah sizden birinizin bir iş yaptığında onu sağlam yapmasından hoşlanır/onu mükemmel bir şekilde yapmasını ister.”(bk. Taberanî, el-evsat, “Ahmed” maddesi, 2/408-şamile).[/I][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a Gelen İtirazlar
İtirazlar ve İtirazlara Cevaplar - Mu'cizeli Kur'an Bahsi.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst