Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
istidat ve cüz'i irade hakkında
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="karatoprak1975" data-source="post: 95838" data-attributes="member: 1586"><p>Üstad hazretleri seyyiatı isteyenin insan nefsi olduğunu ifade ediyor. </p><p>İstidat ve istidad’ın lügat manalarına tekrar bakıldığında görülecek ikisi birbirinden farklı manalar ifade ediyor. </p><p>İstidad’ın manasından hareketle; Allah’ın cc et-tevvab ismi günahın vücudu ile kendini gösterir bir başka ifade ile tüm günahların hataların sebeb-i ilahisi et-tevvab isminin tasarrufudur. </p><p>Allah cc kimi zaman kullarına farkına vardırmadan -kuluna göre günahın ve hatanın boyutu değişir- günah yada hata işletir eğer kişi istidad ile onu alışkanlık haline getirir ise Allah’ın cc kader planında önüne koyduğu tüm günahlara meyl ederse, bu bir cihetidir. </p><p>Birde bunun Üstadımızın dediği gibi zaten hilkatimizde ''halkı şer şer değildir'' sırrınca Allah cc o günahları yaratır -ki bu zaten bizim tabiatımız doğamızdır şer ve günah değildir, ta ki kul onu beğenip talep ederek Allah’ın cc sakının dediğine el uzatmamış olsun. </p><p>Diğer ciheti ise üstad hazretleri ''ihtiyaridir'' diyor yani artık kadere ait olan sayfalardan da öte tüm talebi, isteği, hevesi, heyecanı seyyiat merkezlidir ve nefis sürekli günah fırsatı kollar durur. </p><p></p><p></p><p>Yedi beyza </p><p></p><p>İkindi yağmurları </p><p></p><p>Hakperest </p><p></p><p><a href="http://www.nurforum.org/forum/index.php?topic=33003.new#new" target="_blank">26.söz kader bahsinden anlamak istediklerim</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karatoprak1975, post: 95838, member: 1586"] Üstad hazretleri seyyiatı isteyenin insan nefsi olduğunu ifade ediyor. İstidat ve istidad’ın lügat manalarına tekrar bakıldığında görülecek ikisi birbirinden farklı manalar ifade ediyor. İstidad’ın manasından hareketle; Allah’ın cc et-tevvab ismi günahın vücudu ile kendini gösterir bir başka ifade ile tüm günahların hataların sebeb-i ilahisi et-tevvab isminin tasarrufudur. Allah cc kimi zaman kullarına farkına vardırmadan -kuluna göre günahın ve hatanın boyutu değişir- günah yada hata işletir eğer kişi istidad ile onu alışkanlık haline getirir ise Allah’ın cc kader planında önüne koyduğu tüm günahlara meyl ederse, bu bir cihetidir. Birde bunun Üstadımızın dediği gibi zaten hilkatimizde ''halkı şer şer değildir'' sırrınca Allah cc o günahları yaratır -ki bu zaten bizim tabiatımız doğamızdır şer ve günah değildir, ta ki kul onu beğenip talep ederek Allah’ın cc sakının dediğine el uzatmamış olsun. Diğer ciheti ise üstad hazretleri ''ihtiyaridir'' diyor yani artık kadere ait olan sayfalardan da öte tüm talebi, isteği, hevesi, heyecanı seyyiat merkezlidir ve nefis sürekli günah fırsatı kollar durur. Yedi beyza İkindi yağmurları Hakperest [url=http://www.nurforum.org/forum/index.php?topic=33003.new#new]26.söz kader bahsinden anlamak istediklerim[/url] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
istidat ve cüz'i irade hakkında
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst