Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
İşaratü'l İcâz
İşaratü'l-İcâz 7. Ders - Kötülükler ve Çirkinlikler Neden Yaratıldı ?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 409290" data-attributes="member: 27"><p>[NOT]Binaenaleyh, kubuh ve şerde şer varsa da kalildir. Malûmdur ki, şerr-i kalil için hayr-ı kesir terk edilmez. Terk edilirse, şerr-i kesir olur; zekât ve cihadda olduğu gibi.[/NOT]</p><p></p><p>Şerlerin yaratılmasında murad bizzat şer değildir. Hayra hizmet etmesi için şerler yaratılmıştır. Bir şerrin şer yönü bir ise maslahat yönü çok daha fazladır, belki bindir. Mesela zekat Allahın bir emridir. Nefis taşıyan insana kazandığından kırkta bir vermek zordur. Verdiği zaman kaybettiği sermayesinin sadece 40 ta biridir. O da esasen bir kayıp değil, kazançtır. Çünkü Allahın emrine itaat etmek, dünyada kirlenmiş sermayesini temize çıkarmak, ahirette mükafatına nail olmak gibi çok hayır yönleri vardır. Ayrıca zekat terkedildiğinde, fukara kısmından zengin kısmına bir nefret ve kin duyulmasına, zenginden de fukaraya zulmetme gibi neticeler ortaya çıkar.</p><p></p><p>Yine cihad etmekte, en fazla bir hayatın bitmesi sözkonusudur. O da şehitlik mertebesi gibi nimetlere mazhariyete sebeb olduğundan, fani bir hayatın son bulmasının hiçbir ehemmiyeti yoktur. Terkedildiğinde ise, bütün camiayı etkileyen menfi sonuçları vardır. </p><p></p><p>İşte kainattaki bütün şer gibi görülen şeyler de böyledir. Şer yönü bir ise, hayır yönü bindir.</p><p></p><p>[TAVSIYE]Nasıl ki, beyaz, güzel güneşin ziyasından bazı maddeler siyahlık ve taaffün alır. O siyahlık, onun istidadına aittir. <strong>Fakat o seyyiâtı, çok mesâlihi tazammun eden bir kanun-u İlâhî ile icad eden yine Haktır.</strong> Demek, sebebiyet ve sual nefistendir ki, mes’uliyeti o çeker. <strong>Hakka ait olan halk ve icad ise, daha başka güzel netice ve meyveleri olduğu için güzeldir, hayırdır.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>İşte, şu sırdandır ki:</strong> Kesb-i şer, şerdir; halk-ı şer, şer değildir. <strong>Nasıl ki, pek çok mesâlihi tazammun eden bir yağmurdan zarar gören tembel bir adam diyemez, “Yağmur rahmet değil.”</strong> Evet, halk ve icadda bir şerr-i cüz’î ile beraber hayr-ı kesir vardır. <strong>Bir şerr-i cüz’î için hayr-ı kesiri terk etmek, şerr-i kesir olur. Onun için, o şerr-i cüz’î, hayır hükmüne geçer.</strong> İcad-ı İlâhîde şer ve çirkinlik yoktur; belki abdin kisbine ve istidadına aittir.</p><p></p><p><strong>Sözler</strong>[/TAVSIYE]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 409290, member: 27"] [NOT]Binaenaleyh, kubuh ve şerde şer varsa da kalildir. Malûmdur ki, şerr-i kalil için hayr-ı kesir terk edilmez. Terk edilirse, şerr-i kesir olur; zekât ve cihadda olduğu gibi.[/NOT] Şerlerin yaratılmasında murad bizzat şer değildir. Hayra hizmet etmesi için şerler yaratılmıştır. Bir şerrin şer yönü bir ise maslahat yönü çok daha fazladır, belki bindir. Mesela zekat Allahın bir emridir. Nefis taşıyan insana kazandığından kırkta bir vermek zordur. Verdiği zaman kaybettiği sermayesinin sadece 40 ta biridir. O da esasen bir kayıp değil, kazançtır. Çünkü Allahın emrine itaat etmek, dünyada kirlenmiş sermayesini temize çıkarmak, ahirette mükafatına nail olmak gibi çok hayır yönleri vardır. Ayrıca zekat terkedildiğinde, fukara kısmından zengin kısmına bir nefret ve kin duyulmasına, zenginden de fukaraya zulmetme gibi neticeler ortaya çıkar. Yine cihad etmekte, en fazla bir hayatın bitmesi sözkonusudur. O da şehitlik mertebesi gibi nimetlere mazhariyete sebeb olduğundan, fani bir hayatın son bulmasının hiçbir ehemmiyeti yoktur. Terkedildiğinde ise, bütün camiayı etkileyen menfi sonuçları vardır. İşte kainattaki bütün şer gibi görülen şeyler de böyledir. Şer yönü bir ise, hayır yönü bindir. [TAVSIYE]Nasıl ki, beyaz, güzel güneşin ziyasından bazı maddeler siyahlık ve taaffün alır. O siyahlık, onun istidadına aittir. [B]Fakat o seyyiâtı, çok mesâlihi tazammun eden bir kanun-u İlâhî ile icad eden yine Haktır.[/B] Demek, sebebiyet ve sual nefistendir ki, mes’uliyeti o çeker. [B]Hakka ait olan halk ve icad ise, daha başka güzel netice ve meyveleri olduğu için güzeldir, hayırdır. [/B] [B]İşte, şu sırdandır ki:[/B] Kesb-i şer, şerdir; halk-ı şer, şer değildir. [B]Nasıl ki, pek çok mesâlihi tazammun eden bir yağmurdan zarar gören tembel bir adam diyemez, “Yağmur rahmet değil.”[/B] Evet, halk ve icadda bir şerr-i cüz’î ile beraber hayr-ı kesir vardır. [B]Bir şerr-i cüz’î için hayr-ı kesiri terk etmek, şerr-i kesir olur. Onun için, o şerr-i cüz’î, hayır hükmüne geçer.[/B] İcad-ı İlâhîde şer ve çirkinlik yoktur; belki abdin kisbine ve istidadına aittir. [B]Sözler[/B][/TAVSIYE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
İşaratü'l İcâz
İşaratü'l-İcâz 7. Ders - Kötülükler ve Çirkinlikler Neden Yaratıldı ?
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst