JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
İnsan..Niçin öldükten sonra tekrar diriltilecek?
Meselâ, âlem güzel dir.
Demek Sanii, Hakîm dir;
abes yaratmaz ,
israf etmez ,
istidâdâtı mühmel bırakmaz .
Demek, intizamı daima tekmil edecek.
Ciğer-şikâf ve tahammülsûz ve emel öldürücü
bütün kemâlâtı zîr-ü zeber eden
hicran-ı ebedî olan ademi ,
insana musallat etmez .
Demek, saâdet-i ebediye olacaktır.
Muhakemat | Dokuzuncu Mesele | 94
beşeri şecere-i kâinatın
en câmi'
ve en nâzik
ve en nâzenin ,
en nazdar ,
en niyazdar bir meyvesi yaratıp,
kendine muhatab ittihaz ederek,
Herşeyi ona musahhar kılmakla
insana bu kadar ehemmiyet verdiğini gösteren
bir Kadîr-i Rahîm, bir Alîm-i Hakîm,
Kıyâmeti getirme sin,
haşri yapma sın ve yapa masın,
beşeri ihyâ etme sin veya ede mesin,
mahkeme-i kübrâyı aça masın,
Cennet ve Cehennemi yarata masın? Hâşâ ve kellâ!
Asa-yı Musa | İkinci Kısım | 177
Cenâb-ı Hak, insâna karşı ettiği ihsânat -ı azîmeyi:
-1
kelimesiyle işâret edip der:
Size böyle ni'met eden bir zât, sizi başıboş bırakmaz ki,
kabre girip kalkma mak üzere yatasınız.
Hem remzen der:
Ölmüş ağaçların dirilip yeşillenmesini görüyorsunuz.
Odun gibi kemiklerin hayat bulmasını kıyas ede meyip istib'âd ediyorsunuz.
Hem, Semâvat ve Arzı halkeden ,
Semâvat ve Arzın meyvesi olan insânın
hayat ve memâtından âciz kalır mı?
Koca ağacı idare eden , o ağacın meyvesine ehemmiyet verme yip
başkasına mal eder mi?
Bütün ağacın neticesini terk etmekle ,
bütün eczasıyla hikmetle yoğrulmuş hilkat neticesini terk etmekle ,
bütün eczasıyla hikmetle yoğrulmuş hilkat şeceresini
abes ve beyhûde yapar mı zan nedersiniz?
1- Odur ki, yemyeşil ağaçtan size ateş çıkarır. (Yâsin Sûresi: 80.)
10. Söz | 108
Neam, beşerin cevherinde
gayr-ı mahsur istidadatta mündemiç olan
gayr-ı mahdut olan kabiliyattan neşet eden
müyulâttan hâsıl olan
lâyetenâhi âmâlinden tevellüd eden
gayr-ı mütenahî efkâr ve tasavvuratı ,
mâverâ-yı haşr-ı cismânîde olan
saadet-i ebediyeye elini uzatmış
ve medd-i nazar ederek
o tarafa müteveccih olmuştur.
Muhakemat - 152