Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
İçtihad Risalesi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 104169" data-attributes="member: 27"><p><strong>Cevap: Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri - İçtihad Risalesi</strong></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p><p style="text-align: left"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkRed"><em><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">12. </span></em></span></span><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkGreen"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><em><span style="color: DarkRed">Bu paragrafın izahı...</span></em></span></span></span><span style="font-size: 12px"></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-size: 12px"></span></p></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"></span><p style="text-align: left"><span style="font-size: 12px"></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-size: 12px"></span> <span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><strong><span style="font-size: 15px"><u><span style="color: Red">1.</span></u></span> <span style="font-size: 15px">Maddi medeniyetin çöküşü dönemlerinde değişim dıştan zorlandığı için yapılacak</span></strong><span style="font-size: 15px"> <strong><span style="color: DarkRed">“içtihat”</span></strong> <strong>din ameli bir hayata yansıması ihtimali düşüktür.</strong></span> Çeşitli gerilimlerle sürüklenen bir ruha hiçbir içtihat yetmeyecektir. Merak, eylem ve fiilin beraberinde getirdiği genişlemenin ortaya koyduğu problemleri aşmak için yapılacak içtihadın anlamı başka, <span style="font-size: 15px"><strong>tam tersi—artık hangi nedenden kaynaklanmışsa—maddi ve manevi yılgınlığın bütün unsurlarıyla kök saldığı şartlarda yapılacak içtihadın anlamı</strong></span> çok daha başkadır. </span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"> <span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray">İleri sürülen argüman bireysel plana aktarıldığında şunları söylemek mümkündür: </span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="font-size: 15px"><strong>Dinin zaruri olan kısmına imtisalde bir lakaydlığın olduğu, dünya hayatını ahiret hayatına tercih edildiği zamanlarda içtihad gayretinin kökü içte değil</strong></span>—ki zamanımızda durum bundan farklı değildir—<span style="font-size: 15px"><strong>dıştadır.</strong></span> </span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="font-size: 15px"><strong>Kast edilen mana, şu atıfla daha da billurlaşmış olacaktır:</strong></span><em><span style="font-size: 10px"> <strong>“Nasıl ki, bir cisimde, neşv ü nemâ için tevessü’ meyli bulunur. O meyl-i tevessü’ ise—çünkü dahildendir—vücud ve cisim için bir tekemmüldür. Fakat, eğer hariçte tevsî için bir meyil ise, o vücudun cildini yırtmaktır, tahrip etmektir; tevsî değildir.” 27. Söz</strong></span></em></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><em><span style="font-size: 10px"></span></em></span></span></span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"> <span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><strong><span style="font-size: 15px">Bir kavmin (mesela bir Müslüman toplumun) kendisini değiştirmeden; herhangi bir dönemde (mesela hasseten, 12. yüzyılda ya da 19. asırda) kendisiyle ilgili olarak yapılacak içtihadın ne anlamı olabilir(di)?</span> </strong>Hatta böyle dönemlerde içtihada (yorum) ne kadar gerek vardır? </span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray">12. yüzyıldan sonra İslam’da içtihat kapısı kapatıldığı için Müslümanların bir türlü kendisine gelemedikleri harcıalem bir fikir olarak her türlü mahfilde tekrar edilir durur. <span style="font-size: 15px"><strong>Böyle bir yargı en iyi halde ancak kısmen doğrudur.</strong></span> Başka ne olabilirdi ki; <span style="font-size: 15px"><strong>yapılacak bir bina (ihtiyacı) yok iken</strong></span>—niçin olmadığı ayrı bir konu—<span style="font-size: 15px"><strong>yeni bir bina planı niçin yapılmadı, yeni bir mühendis niçin çıkmadı diye sızlanmak ne ölçüde doğrudur?</strong></span> </span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray">Olmayanın; varolsa bile, kabul edilmeyenin üzerinde niçin akıl yorulmadı diye enikonu hayıflanmak gerçeği incitecek kadar üstünkörülüğe dayalı bir yanlış algılama biçimidir. Bu bakımdan, o dönemlerle ilgili, sureta doğru ama gerçekte tashihe muhtaç yargılarının başında içtihat kapısının kapatılması meselesi gelir. </span></span></span></p> <p style="text-align: left"> <span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><strong><span style="font-size: 15px"></span></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><strong><span style="font-size: 15px"></span></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><strong><span style="font-size: 15px">Hayat, hareket, inşa ve açılım oldukça ya da felaketler son haddine vardıkça, ancak o vakit yorum, psikolojik ve sosyolojik bir kaçınılmazlık haline gelir.</span><span style="font-size: 15px"><span style="font-size: 15px">12. yüzyıldan sonra genel anlamda içtihat yoksa bu ikisi olmadığı içindir.</span> </span></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><strong><span style="font-size: 15px"></span></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray">Söz konusu devirler itibarıyla, az-çok siyasi istikrarın sağlanmış olması; içe dönmenin, kapanmanın yollarını açmış; siyasi, kültürel dinamizm yitirildiği için de içtihadın genişletici, yön verici, potansiyeli açığa çıkmamıştır...</span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: Blue">Tarık Ş. NİŞANCI</span></span></span></p> <p style="text-align: left"> <span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: Blue">Koprudergisi.com</span></span></span></p> <p style="text-align: left"> </p> <p style="text-align: left"> </p> <p style="text-align: left"> </p> <p style="text-align: left"> </p> <p style="text-align: left"> <span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="font-size: 15px"><span style="color: Red"><u><strong>2.</strong></u></span></span> Nazarî olarak içtihad faaliyetinin, yerine göre tekemmüle, yerine göre tahribe karşılık geldiğini söyleyen Bediüzzaman, günümüzde işin amelî boyutu ile ilgili ciddi çekince ve mânialar dile getiriyor. Geçen yazıda bunlara bir nebze değinmiştik. <strong><span style="font-size: 15px">Yalan konusundaki tavrının, muvakkat fetvayı daha da esneterek genişletmek şeklinde değil de, mevcut su-î istimâlden ötürü daraltmak biçiminde teşekkül ettiğini biliyoruz.</span></strong> Nâdiren içtihad yapan biridir Bediüzzaman ve bu azlardan az tasarruflar da, <span style="font-size: 15px"><strong>‘kitabına uydurmayı’ değil, ‘kitaba uymayı’ </strong></span>tahkim eden türdendir. </span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray">Onun zihninde, haricî etkilerin tetiklemesi ile gerçekleşen ve özü tahrif eden bir içtihad çabasının hiçbir ilmî kıymeti yoktur.<span style="font-size: 15px"><strong> Bünyenin içinden gelen bir taleple, mesela nevzuhur bir mesele hakkında murâd-ı İlâhî’nin ne olduğunu tesbit adına içtihad edilmesine ise elbette itirazı yoktur.</strong></span> </span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"> <span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: Blue">Murat TURKER</span></span></span></p> <p style="text-align: left"> <span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: Blue">Karakalem.net</span></span></span></p> <p style="text-align: left"> <span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> </p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 104169, member: 27"] [b]Cevap: Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri - İçtihad Risalesi[/b] [CENTER] [LEFT][SIZE=3][COLOR=DarkRed][I][FONT=Comic Sans MS]12. [/FONT][/I][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=DarkGreen][FONT=Comic Sans MS][I][COLOR=DarkRed]Bu paragrafın izahı...[/COLOR][/I][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3] [/SIZE][/LEFT] [SIZE=3] [/SIZE][LEFT][SIZE=3] [/SIZE] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray][B][SIZE=4][U][COLOR=Red]1.[/COLOR][/U][/SIZE] [SIZE=4]Maddi medeniyetin çöküşü dönemlerinde değişim dıştan zorlandığı için yapılacak[/SIZE][/B][SIZE=4] [B][COLOR=DarkRed]“içtihat”[/COLOR][/B] [B]din ameli bir hayata yansıması ihtimali düşüktür.[/B][/SIZE] Çeşitli gerilimlerle sürüklenen bir ruha hiçbir içtihat yetmeyecektir. Merak, eylem ve fiilin beraberinde getirdiği genişlemenin ortaya koyduğu problemleri aşmak için yapılacak içtihadın anlamı başka, [SIZE=4][B]tam tersi—artık hangi nedenden kaynaklanmışsa—maddi ve manevi yılgınlığın bütün unsurlarıyla kök saldığı şartlarda yapılacak içtihadın anlamı[/B][/SIZE] çok daha başkadır. [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray]İleri sürülen argüman bireysel plana aktarıldığında şunları söylemek mümkündür: [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray][SIZE=4][B]Dinin zaruri olan kısmına imtisalde bir lakaydlığın olduğu, dünya hayatını ahiret hayatına tercih edildiği zamanlarda içtihad gayretinin kökü içte değil[/B][/SIZE]—ki zamanımızda durum bundan farklı değildir—[SIZE=4][B]dıştadır.[/B][/SIZE] [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray][SIZE=4][B]Kast edilen mana, şu atıfla daha da billurlaşmış olacaktır:[/B][/SIZE][I][SIZE=2] [B]“Nasıl ki, bir cisimde, neşv ü nemâ için tevessü’ meyli bulunur. O meyl-i tevessü’ ise—çünkü dahildendir—vücud ve cisim için bir tekemmüldür. Fakat, eğer hariçte tevsî için bir meyil ise, o vücudun cildini yırtmaktır, tahrip etmektir; tevsî değildir.” 27. Söz[/B] [/SIZE][/I][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray][I][SIZE=2][/SIZE][/I][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray][B][SIZE=4]Bir kavmin (mesela bir Müslüman toplumun) kendisini değiştirmeden; herhangi bir dönemde (mesela hasseten, 12. yüzyılda ya da 19. asırda) kendisiyle ilgili olarak yapılacak içtihadın ne anlamı olabilir(di)?[/SIZE] [/B]Hatta böyle dönemlerde içtihada (yorum) ne kadar gerek vardır? [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray]12. yüzyıldan sonra İslam’da içtihat kapısı kapatıldığı için Müslümanların bir türlü kendisine gelemedikleri harcıalem bir fikir olarak her türlü mahfilde tekrar edilir durur. [SIZE=4][B]Böyle bir yargı en iyi halde ancak kısmen doğrudur.[/B][/SIZE] Başka ne olabilirdi ki; [SIZE=4][B]yapılacak bir bina (ihtiyacı) yok iken[/B][/SIZE]—niçin olmadığı ayrı bir konu—[SIZE=4][B]yeni bir bina planı niçin yapılmadı, yeni bir mühendis niçin çıkmadı diye sızlanmak ne ölçüde doğrudur?[/B][/SIZE] [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray]Olmayanın; varolsa bile, kabul edilmeyenin üzerinde niçin akıl yorulmadı diye enikonu hayıflanmak gerçeği incitecek kadar üstünkörülüğe dayalı bir yanlış algılama biçimidir. Bu bakımdan, o dönemlerle ilgili, sureta doğru ama gerçekte tashihe muhtaç yargılarının başında içtihat kapısının kapatılması meselesi gelir. [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray][B][SIZE=4] [/SIZE][/B][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray][B][SIZE=4]Hayat, hareket, inşa ve açılım oldukça ya da felaketler son haddine vardıkça, ancak o vakit yorum, psikolojik ve sosyolojik bir kaçınılmazlık haline gelir.[/SIZE][SIZE=4][SIZE=4]12. yüzyıldan sonra genel anlamda içtihat yoksa bu ikisi olmadığı içindir.[/SIZE] [/SIZE][/B][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray]Söz konusu devirler itibarıyla, az-çok siyasi istikrarın sağlanmış olması; içe dönmenin, kapanmanın yollarını açmış; siyasi, kültürel dinamizm yitirildiği için de içtihadın genişletici, yön verici, potansiyeli açığa çıkmamıştır...[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=Blue]Tarık Ş. NİŞANCI[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=Blue]Koprudergisi.com[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray][SIZE=4][COLOR=Red][U][B]2.[/B][/U][/COLOR][/SIZE] Nazarî olarak içtihad faaliyetinin, yerine göre tekemmüle, yerine göre tahribe karşılık geldiğini söyleyen Bediüzzaman, günümüzde işin amelî boyutu ile ilgili ciddi çekince ve mânialar dile getiriyor. Geçen yazıda bunlara bir nebze değinmiştik. [B][SIZE=4]Yalan konusundaki tavrının, muvakkat fetvayı daha da esneterek genişletmek şeklinde değil de, mevcut su-î istimâlden ötürü daraltmak biçiminde teşekkül ettiğini biliyoruz.[/SIZE][/B] Nâdiren içtihad yapan biridir Bediüzzaman ve bu azlardan az tasarruflar da, [SIZE=4][B]‘kitabına uydurmayı’ değil, ‘kitaba uymayı’ [/B][/SIZE]tahkim eden türdendir. [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray]Onun zihninde, haricî etkilerin tetiklemesi ile gerçekleşen ve özü tahrif eden bir içtihad çabasının hiçbir ilmî kıymeti yoktur.[SIZE=4][B] Bünyenin içinden gelen bir taleple, mesela nevzuhur bir mesele hakkında murâd-ı İlâhî’nin ne olduğunu tesbit adına içtihad edilmesine ise elbette itirazı yoktur.[/B][/SIZE] [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=Blue]Murat TURKER[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=Blue]Karakalem.net[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] [/COLOR][/SIZE][/FONT][/LEFT] [/CENTER] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
İçtihad Risalesi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst