Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
İçtihad Risalesi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 102867" data-attributes="member: 27"><p><strong>Cevap: Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri - İçtihad Risalesi</strong></p><p></p><p style="text-align: center"><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray">Avrupa’nın ahlaksız ve günahlara çeken adetleri, İslam toplumlarında derin yaralar açmıştır. <span style="font-size: 15px"><span style="color: Black">Avrupa’nın zararlı adetlerini körü körüne taklit eden dalkavuk diktatörler, zorla ve baskı ile İslam adetlerini kaldırıp, yerine batının bozuk adetlerini getirmeye çalışmışlardır.</span></span> Bu süreçte İslam toplumları hem eza ve cefa çekmişler hem de zamanla dinden soğutulmuşlardır. Bunlar devlet eli ile planlı olarak tatbik edilmiştir. </span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="font-size: 15px"><span style="color: Black">Halbuki bizim, batının bu bozuk yönünü değil, ilim ve teknik yönünü almamız iktiza ederdi. Maalesef Avrupa’nın çürük esaslarını, maddeci ve dinsiz fikirlerini, bize uygun olmayan adetlerini nakletmişiz. </span></span></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="font-size: 15px"><span style="color: Black">Ezanın Türkçe okunması, şapka kanunu, Kuran harflerinin yerine Latin harflerinin okutulması, din eğitimin yasaklanıp onun yerine dans ve tiyatro gibi şeylerin getirilmesi, faizin kapları olan bankaların açılması, moda ve magazin adı altında israf ve fuhşun teşvik edilmesi, buna benzer bir çok bidat ve yabancı adetler İslam toplumlarının bozulmasına ve dinden uzaklaşmasına sebep olmuşlardır.</span></span></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"> <strong><span style="color: Blue">Selam ve dua ile... </span></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><strong><span style="color: Blue"> Sorularla Risale-i Nur Editör</span></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: left"></p></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p><p></p><p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"><span style="color: Red">BİD’ATLAR</span></span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: DarkSlateGray"><strong>Fıkhî terim olarak bid’a,</strong> <strong>dinin aslında olmadığı hâlde, din namına sonradan çıkmış olan adetlerdir.</strong> Bazı ulema, bid’anın tarifini <strong>“Peygamberimiz (asm) den sonra ortaya çıkan her şey”</strong> diye tarif eder. Diğer bir kısım ulema ise, <strong>“Peygamberimiz (asm)den sonra ortaya çıkmış, dinle alakalı mes’elelerde ilave veya eksiltmeyi netice veren, dinin aslına zarar veren amellerdir”</strong> demişler. Bu kısım ortaya çıkışların dine zarar verenlerine <strong>“bid’a-yı seyyie”,</strong> dine zarar vermeyen adet ve gelenek nev’inden olanlarına ise <strong>“bid’a-yı hasene"</strong> namını vermişlerdir. </span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: DarkSlateGray">Nitekim Bediüzaman Hazretleri de: <em><strong>“Ahkâm-ı ubudiyette (ibadetlerin hükümlerinde) yeni icadlar bid’attır. Bid’atlar ise, اَلْيَوْمَ اَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ (Bu gün, sizin dininizi kemale erdirdim. Maide:3) sırrına münafi (zıt) olduğu için, merduttur (reddedilmiştir). </strong></em></span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: DarkSlateGray"><em><strong></strong></em></span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: DarkSlateGray"><em><strong>Fakat, tarikatte evrad ve ezkâr ve meşrebler nev’inden olsa ve asılları kitap ve sünnetten ahzedilmek (alınmak) şartıyla, ayrı ayrı tarzda, ayrı ayrı surette olmakla beraber, mukarrer olan (yerleşmiş) usul ve esasat-ı sünnet-i seniyyeye muhalefet ve tağyir etmemek (değiştirmemek) şartıyla, bid’a değillerdir. Lâkin bir kısım ehl-i ilim, bunlardan bir kısmını bid’aya dahil edip, fakat bid’a-i hasene namını vermiş.” </strong></em>Diyerek bu konuya açıklık getirmiştir.</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: DarkSlateGray">sünnetiseniyye.com</span></span> </span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><strong>Müslüman ulema arasında içtihadın gerekliliği hususunda neredeyse tam bir ittifak vardır.</strong> Bazıları her şart altında içtihad kapısının açık bulunduğunu/bulunması gerektiğini savunurken (Şah Veliyyullah Dehlevi gibi),2 diğer bir kısım ulema daha katı bir tutum sergiler. <strong>İkinci grubun en meşhur ve sert savunucularından İbn-i Hazm bile içtihadın gereksizliğini savunmamakta, sadece bu gayreti; Kur’an, sünnet ve icma ile sınırlamaktadır.</strong><strong>3</strong></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="color: DarkSlateGray">2. Baljon, J. M. S, “Şah Veliyyullah Dehlevi’nin Şeriat Anlayışı”, çev. Abdullah Kahraman, İslamiyat, C.I, S.4, 1998, s.156 </span></span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="color: DarkSlateGray">3. İbn Hazm, Usul-i Din, çev. İbrahim Aydın, (İstanbul: İnsan Yayınları, 1991), s. 83 </span></span></span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"></p> </p><p> <span style="color: Blue"><em><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 10px">Tarık Ş. NİŞANCI</span></span></em></span></p><p><span style="color: Blue"><em><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 10px">koprudergisi.com</span></span></em></span></p><p><span style="color: Blue"></span> <span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"> </span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 102867, member: 27"] [b]Cevap: Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri - İçtihad Risalesi[/b] [CENTER][CENTER] [LEFT][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray]Avrupa’nın ahlaksız ve günahlara çeken adetleri, İslam toplumlarında derin yaralar açmıştır. [SIZE=4][COLOR=Black]Avrupa’nın zararlı adetlerini körü körüne taklit eden dalkavuk diktatörler, zorla ve baskı ile İslam adetlerini kaldırıp, yerine batının bozuk adetlerini getirmeye çalışmışlardır.[/COLOR][/SIZE] Bu süreçte İslam toplumları hem eza ve cefa çekmişler hem de zamanla dinden soğutulmuşlardır. Bunlar devlet eli ile planlı olarak tatbik edilmiştir. [SIZE=4][COLOR=Black]Halbuki bizim, batının bu bozuk yönünü değil, ilim ve teknik yönünü almamız iktiza ederdi. Maalesef Avrupa’nın çürük esaslarını, maddeci ve dinsiz fikirlerini, bize uygun olmayan adetlerini nakletmişiz. [/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=Black]Ezanın Türkçe okunması, şapka kanunu, Kuran harflerinin yerine Latin harflerinin okutulması, din eğitimin yasaklanıp onun yerine dans ve tiyatro gibi şeylerin getirilmesi, faizin kapları olan bankaların açılması, moda ve magazin adı altında israf ve fuhşun teşvik edilmesi, buna benzer bir çok bidat ve yabancı adetler İslam toplumlarının bozulmasına ve dinden uzaklaşmasına sebep olmuşlardır.[/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] [B][COLOR=Blue]Selam ve dua ile... Sorularla Risale-i Nur Editör[/COLOR][/B][/COLOR][/SIZE][/FONT] [/LEFT] [/CENTER] [/CENTER] [CENTER][SIZE=6][COLOR=Red]BİD’ATLAR[/COLOR][/SIZE] [/CENTER] [FONT=Trebuchet MS][SIZE=3][FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkSlateGray][B]Fıkhî terim olarak bid’a,[/B] [B]dinin aslında olmadığı hâlde, din namına sonradan çıkmış olan adetlerdir.[/B] Bazı ulema, bid’anın tarifini [B]“Peygamberimiz (asm) den sonra ortaya çıkan her şey”[/B] diye tarif eder. Diğer bir kısım ulema ise, [B]“Peygamberimiz (asm)den sonra ortaya çıkmış, dinle alakalı mes’elelerde ilave veya eksiltmeyi netice veren, dinin aslına zarar veren amellerdir”[/B] demişler. Bu kısım ortaya çıkışların dine zarar verenlerine [B]“bid’a-yı seyyie”,[/B] dine zarar vermeyen adet ve gelenek nev’inden olanlarına ise [B]“bid’a-yı hasene"[/B] namını vermişlerdir. Nitekim Bediüzaman Hazretleri de: [I][B]“Ahkâm-ı ubudiyette (ibadetlerin hükümlerinde) yeni icadlar bid’attır. Bid’atlar ise, اَلْيَوْمَ اَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ (Bu gün, sizin dininizi kemale erdirdim. Maide:3) sırrına münafi (zıt) olduğu için, merduttur (reddedilmiştir). Fakat, tarikatte evrad ve ezkâr ve meşrebler nev’inden olsa ve asılları kitap ve sünnetten ahzedilmek (alınmak) şartıyla, ayrı ayrı tarzda, ayrı ayrı surette olmakla beraber, mukarrer olan (yerleşmiş) usul ve esasat-ı sünnet-i seniyyeye muhalefet ve tağyir etmemek (değiştirmemek) şartıyla, bid’a değillerdir. Lâkin bir kısım ehl-i ilim, bunlardan bir kısmını bid’aya dahil edip, fakat bid’a-i hasene namını vermiş.” [/B][/I]Diyerek bu konuya açıklık getirmiştir. sünnetiseniyye.com[/COLOR][/FONT] [/SIZE][/FONT][CENTER] [LEFT][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray][B]Müslüman ulema arasında içtihadın gerekliliği hususunda neredeyse tam bir ittifak vardır.[/B] Bazıları her şart altında içtihad kapısının açık bulunduğunu/bulunması gerektiğini savunurken (Şah Veliyyullah Dehlevi gibi),2 diğer bir kısım ulema daha katı bir tutum sergiler. [B]İkinci grubun en meşhur ve sert savunucularından İbn-i Hazm bile içtihadın gereksizliğini savunmamakta, sadece bu gayreti; Kur’an, sünnet ve icma ile sınırlamaktadır.[/B][B]3[/B] [/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Comic Sans MS][SIZE=2][COLOR=DarkSlateGray]2. Baljon, J. M. S, “Şah Veliyyullah Dehlevi’nin Şeriat Anlayışı”, çev. Abdullah Kahraman, İslamiyat, C.I, S.4, 1998, s.156 [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=2][COLOR=DarkSlateGray]3. İbn Hazm, Usul-i Din, çev. İbrahim Aydın, (İstanbul: İnsan Yayınları, 1991), s. 83 [/COLOR][/SIZE][/FONT] [/LEFT] [/CENTER] [COLOR=Blue][I][FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]Tarık Ş. NİŞANCI koprudergisi.com[/SIZE][/FONT][/I] [/COLOR] [FONT=Trebuchet MS][SIZE=3] [/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
İçtihad Risalesi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst