Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Risale-i Nur ve Nur Cemaati
Risale-i Nur'a Yardımcı Kaynaklar - Görüş ve Tavsi
içerisindeki hakaik ile
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="hatve" data-source="post: 49323"><p><span style="color: #ff0000"><span style="font-size: 15px"> بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ </span> </span> </p><p></p><p> </p><p></p><p> <strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #eb0000"> الم * ذلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ </span> olan âyet-i kerimedir. Bu âyette maksad-ı esas, Kur'anın yüksekliğini göstermektir. Ve bu maksadı takviye eden, <span style="color: #ff0000">الم, ذلِكَ, الْكِتَاب, لاَ رَيْبَ فِيهِ </span> kayıdlarıdır. Evet bu kayıdlar, istinad ettikleri pek ince ve gizli delillerine işaret etmekle beraber, o maksadın takviyesine koşuyorlar.</span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"> Ezcümle: <span style="color: #ff0000">الم</span> kasem olduğu cihetle Kur'anın azametine ve altında müstetir, gizli o mezkûr letaif cihetiyle de davanın isbatına işaret eder. </span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"> Ve keza<span style="color: #f50000"> ذلِكَ </span> zât ile sıfatı gösteren bir işaret olması itibariyle hem Kur'anın azametine, hem azameti isbat eden sıfât-ı kemaliyeye işaret eder. </span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"> Ve keza <span style="color: #f50000">ذلِكَ</span> işaret-i hissiyeye mahsus iken, işaret-i akliyede kullanılması, tazim ve ehemmiyeti ifade ettiği gibi, makul olan Kur'anı mahsûs suretinde göstermesi, Kur'anı ezhan ve enzarın nazar-ı dikkatine arzetmekle, tesettürü îcab eden hile, za'fiyet ve sair çirkin şeylerden münezzeh olduğunu izhar ve itiraf ettirmektir.</span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"> Ve keza <span style="color: #ff0000">ذلِكَ</span> nin ( ل) vasıtasıyla ifade ettiği bu'd, Kur'anın kemaline delalet eden ulüvv-ü rütbesine işarettir.</span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"> Ve keza اَ<span style="color: #eb0000">لْكِتَاب </span> daki (<span style="color: #ff1300">اَلْ) </span> hasr-ı örfîyi ifade ettiğinden, Kur'anın azametine ve başka kitabların mehasinini cem'etmekle onların fevkinde olduğuna işarettir.</span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"> Ve keza <span style="color: #ff1300">كِتَابْ</span> tâbiri, ehl-i kıraat ve kitabetten olmayan bir ümmînin mahsulü olmadığına işarettir.</span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"> Ve keza <span style="color: #eb0000">لاَ رَيْبَ فِيهِ</span> , zamirinin her iki ihtimaline binaen Kur'anın kemalini isbat veya te'kid eder. </span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"> Ve keza istiğrakı ifade eden <span style="color: #ff0000">(لاَ)</span> Kur'anın her köşesinde rekz ve her yerinde zikredilen deliller, bürhanlar, hücuma gelen şek ve şübheleri def' ile, Kur'anın o gibi lekelerden münezzeh olduğunu ilân eder. </span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"> Ve lisan-ı haliyle şu şiiri okutur: وَ كَمْ مِنْ عَائِبٍ قَوْلاً صَحِيحًا وَ آفَتُهُ مِنَ الْفَهْمِ السَّقِيمِ </span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"> Yani: <span style="color: #ff00ff"><span style="font-size: 15px">Kur'anda ta'yib edilecek hiçbir nokta yoktur. </span> </span> </span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"> <span style="color: #0075ff"> Kur'an gibi sahih kavilleri ta'yib etmek, ancak fehimlerin sekametinden ileri geliyor.</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"> Ve keza zarfiyeti ifade eden (<span style="color: #ff0000"><span style="font-size: 15px">فِى)</span></span> tâbiri, Kur'anın sathına ve zâhirine konan şek ve şübhe varsa,</span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"> <span style="color: red"><span style="font-size: 15px">içerisindeki hakaik ile </span> </span> def'edilebileceğine işarettir.</span></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hatve, post: 49323"] [color=#ff0000][size=4] بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ [/size] [/color] [b][size=3][color=#eb0000] الم * ذلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ [/color] olan âyet-i kerimedir. Bu âyette maksad-ı esas, Kur'anın yüksekliğini göstermektir. Ve bu maksadı takviye eden, [color=#ff0000]الم, ذلِكَ, الْكِتَاب, لاَ رَيْبَ فِيهِ [/color] kayıdlarıdır. Evet bu kayıdlar, istinad ettikleri pek ince ve gizli delillerine işaret etmekle beraber, o maksadın takviyesine koşuyorlar. Ezcümle: [color=#ff0000]الم[/color] kasem olduğu cihetle Kur'anın azametine ve altında müstetir, gizli o mezkûr letaif cihetiyle de davanın isbatına işaret eder. Ve keza[color=#f50000] ذلِكَ [/color] zât ile sıfatı gösteren bir işaret olması itibariyle hem Kur'anın azametine, hem azameti isbat eden sıfât-ı kemaliyeye işaret eder. Ve keza [color=#f50000]ذلِكَ[/color] işaret-i hissiyeye mahsus iken, işaret-i akliyede kullanılması, tazim ve ehemmiyeti ifade ettiği gibi, makul olan Kur'anı mahsûs suretinde göstermesi, Kur'anı ezhan ve enzarın nazar-ı dikkatine arzetmekle, tesettürü îcab eden hile, za'fiyet ve sair çirkin şeylerden münezzeh olduğunu izhar ve itiraf ettirmektir. Ve keza [color=#ff0000]ذلِكَ[/color] nin ( ل) vasıtasıyla ifade ettiği bu'd, Kur'anın kemaline delalet eden ulüvv-ü rütbesine işarettir. Ve keza اَ[color=#eb0000]لْكِتَاب [/color] daki ([color=#ff1300]اَلْ) [/color] hasr-ı örfîyi ifade ettiğinden, Kur'anın azametine ve başka kitabların mehasinini cem'etmekle onların fevkinde olduğuna işarettir. Ve keza [color=#ff1300]كِتَابْ[/color] tâbiri, ehl-i kıraat ve kitabetten olmayan bir ümmînin mahsulü olmadığına işarettir. Ve keza [color=#eb0000]لاَ رَيْبَ فِيهِ[/color] , zamirinin her iki ihtimaline binaen Kur'anın kemalini isbat veya te'kid eder. Ve keza istiğrakı ifade eden [color=#ff0000](لاَ)[/color] Kur'anın her köşesinde rekz ve her yerinde zikredilen deliller, bürhanlar, hücuma gelen şek ve şübheleri def' ile, Kur'anın o gibi lekelerden münezzeh olduğunu ilân eder. Ve lisan-ı haliyle şu şiiri okutur: وَ كَمْ مِنْ عَائِبٍ قَوْلاً صَحِيحًا وَ آفَتُهُ مِنَ الْفَهْمِ السَّقِيمِ Yani: [color=#ff00ff][size=4]Kur'anda ta'yib edilecek hiçbir nokta yoktur. [/size] [/color] [color=#0075ff] Kur'an gibi sahih kavilleri ta'yib etmek, ancak fehimlerin sekametinden ileri geliyor.[/color] Ve keza zarfiyeti ifade eden ([color=#ff0000][size=4]فِى)[/size][/color] tâbiri, Kur'anın sathına ve zâhirine konan şek ve şübhe varsa, [color=red][size=4]içerisindeki hakaik ile [/size] [/color] def'edilebileceğine işarettir.[/size][/b] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Risale-i Nur ve Nur Cemaati
Risale-i Nur'a Yardımcı Kaynaklar - Görüş ve Tavsi
içerisindeki hakaik ile
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst