Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
Ibadette Riya olurmu?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="GuLSerbeti" data-source="post: 1016" data-attributes="member: 19"><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: red">Ustad Riya konusunda Nediyor?</span></span></strong></p><p> </p><p> </p><p><strong>Aziz, sıddık, halis, muhlis kardeşlerim ve hizmet-i Kur'aniyede ciddi, hakikî arkadaşlarım, </strong></p><p></p><p><strong>Bu yakında hem Isparta'da, hem bu havalide Risale-i Nur'un İhlâs Lem'aları intişara başladığı münasebetiyle ve bir iki küçük hadise cihetiyle şiddetli bir ihtar kalbe geldi. Riyaya dair Üç Nokta yazılacak. </strong></p><p></p><p><strong><u><span style="color: red">Birincisi:</span></u> <span style="color: teal">Farz ve vaciplerde ve şeâir-i İslamiyede ve sünnet-i seniyenin ittibâında ve haramların terkinde riya giremez; izharı, riya olamaz-meğer, gayet za'f-ı imanla beraber, fıtraten riyakâr ola.</span> Belki, şeâir-i İslamiyeye temas eden ibadetlerin izharları, ihfâsından çok derece daha sevaplı olduğunu, Hüccetü'l-İslam İmam-ı Gazâlî (r.a.) gibi zatlar beyan ediyorlar. Sâir nevafilin ihfası çok sevaplı olduğu halde, şeaire temas eden, hususan böyle bid'alar zamanında ittibâ-ı sünnetin şerafetini gösteren ve böyle büyük kebâir içinde, haramların terkinde takvâyı izhar etmek, değil riya, belki ihfâsından pek çok derece daha sevaplı ve halistir. </strong></p><p></p><p><strong><span style="color: red">İkinci nokta:</span> Riyaya insanları sevk eden esbabın, </strong></p><p></p><p><strong>Birincisi:</strong> Za'f-ı imandır. Allah'ı düşünmeyen, esbaba perestiş eder, halklara hodfuruşlukla riyakârâne vaziyet alır. Risale-i Nur şakirtleri, Risale-i Nur'dan aldıkları kuvvetli iman-ı tahkiki dersiyle esbaba ve nâsa ubudiyet noktasında bir kıymet, bir ehemmiyet vermiyor ki, ubudiyetlerinde onlara gösterişle riya etsinler. </p><p></p><p><strong>İkinci sebep:</strong> Hırs ve tamah, za'f-ı fakr noktasında teveccüh-ü nâsı celbine medar riyâkârâne vaziyet almaya sevk ediyor. </p><p>Risale-i Nur'un şakirtleri, iktisat ve kanaat ve tevekkül ve kısmetine rıza gibi, Risale-i Nur'un dersinden aldıkları izzet-i imaniye, inşaallah onları riyadan ve dünya menfaatleri için hodfuruşluktan men eder. </p><p></p><p><strong>Üçüncü sebep:</strong> Hırs-ı şöhret, hubb-u cah, makam sahibi olmak, emsaline tefevvuk etmek gibi hisler ve insanlara iyi görünmek, tasannukârâne (haddinden fazla kendine ehemmiyet verdirmek) ve tekellüfkârâne (lâyık olmadığı yüksek makamlarda görünmek) tarzını takınmakla riya eder. </p><p></p><p><strong>Risale-i Nur şakirtleri, ene'yi, nahnü'ye tebdil ettikleri, yani enaniyeti bırakıp, Risale-i Nur dairesinin şahs-ı manevisinin hesabına çalışması, ben yerine biz demeleri ve ehl-i tarikatın fenâ fi'ş-şeyh, fenâ fi'r-resul ve nefs-i emmareyi öldürmek gibi riyadan kurtaran vasıtaların bu zamanda birisi de fenâ fi'l-ihvan, yani şahsiyetini kardeşlerinin şahs-ı maneviyesi içinde eritip öyle davrandığı için, inşaallah, ehl-i hakikatin riyadan kurtulmaları gibi, bu sırla onlar da kurtulurlar.</strong> </p><p></p><p><strong><span style="color: red">Üçüncü nokta:</span> Vazife-i diniye itibarıyla nâsa hüsn-ü kabul ettirmek, o makamın iktiza ettiği yüksek tavırlar ve vaziyetler, hodfuruşluk ve riya sayılmaz ve sayılmamalı-meğer o adam, o vazifeyi, kendi enaniyetine tabi edip istimal ede. </strong></p><p></p><p><span style="color: yellowgreen"><span style="color: seagreen"><strong>Evet, bir imam, imamet vazifesinde tesbihatları izhar eder, ismâ eder; hiçbir cihette riya olamaz. Fakat vazife haricinde o tesbihatları âşikâre halklara işittirmeye riya girebildiği için, gizlisi daha sevaplıdır. </strong></span></span></p><p><span style="color: yellowgreen"><span style="color: seagreen"></span></span></p><p><span style="color: yellowgreen"></span><strong>(Kastamonu Lahikası, 140-141)</strong> </p><p></p><p> </p><p> </p><p> </p><p>===========</p><p> </p><p></p><p> </p><p><strong>Evet,<span style="color: red"> ibadet iki kısımdır</span>:<span style="color: navy"> bir kısmı müsbet, diğeri menfi</span>. <span style="color: seagreen">Müsbet kısmı malûmdur.</span> <span style="color: royalblue">Menfi kısmı ise, hastalıklar ve musibetlerle, musibetzede zaafını ve aczini hissedip, Rabb-i Rahîmine ilticâkârâne teveccüh edip, Onu düşünüp, Ona yalvarıp hâlis bir ubudiyet yapar. </span><span style="color: teal">Bu ubudiyete riyâ giremez, hâlistir.</span> (Lem'alar, 16)</strong> </p><p></p><p> </p><p>===========</p><p> </p><p> </p><p>Aziz kardeşlerim, </p><p><strong><span style="color: darkred">Bu gece evrad ile meşgul olurken nöbetçiler ve başkalar işitiyorlardı. </span><span style="color: blue">Kalbime geldi ki: "Acaba bu izhar, sevabını noksan etmiyor mu?" diye </span>telâş ettim. Hüccetü'l-İslâm İmam-ı Gazâli'nin meşhur bir sözü hatıra geldi. O demiş:</strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: blue">"Bazan izhar, çok defa ihfâdan daha ziyade efdal olur." </span></span></strong>Yani <span style="font-size: 12px"><strong><span style="color: darkred">âşikâre yapmakta başkalar, ya istifade veya taklit etmek veya gafletten uyanmak veya dalâlette ve sefahette muannid ise, karşısında şeâir-i İslâmiye nev'inde izhar etmek, izzet-i diniyeyi göstermek gibi çok cihetle,</span></strong></span><em><strong><span style="color: navy"><u> hususan bu</u> </span><u><span style="color: navy">zamanda ve ihlâs dersini tam alanlarda değil </span></u><span style="color: navy"><u>riya, b</u>elki gizliden tasannu karışmamak şartıyla çok ziyade sevaplı olabilir diye bir teselli buldum.</span></strong></em></p><p><em><strong><span style="color: navy"></span></strong></em></p><p><em><strong><span style="color: navy">13.şua</span></strong></em></p><p><em><strong><span style="color: navy"></span></strong></em></p><p> </p><p>===========</p><p> </p><p> </p><p><strong>Risale-i Nur'un hakikî şakirtleri, neşriyat-ı diniyelerinde ve ittibâ-ı sünnetteki ibadetlerinde ve içtinab-ı kebâirdeki takvâlarında, Kur'an hesabına vazifedar sayılırlar. <span style="color: blue">İnşaallah riya olmaz.</span> <span style="color: red">Meğer ki, Risale-i Nur'a, başka bir maksad-ı dünyeviye için girmiş ola.</span> (Kastamonu Lahikası, 142)</strong> </p><p></p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p><strong><em><span style="color: #000080">.</span></em></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GuLSerbeti, post: 1016, member: 19"] [B][SIZE=3][COLOR=red]Ustad Riya konusunda Nediyor?[/COLOR][/SIZE][/B] [B]Aziz, sıddık, halis, muhlis kardeşlerim ve hizmet-i Kur'aniyede ciddi, hakikî arkadaşlarım, [/B] [B]Bu yakında hem Isparta'da, hem bu havalide Risale-i Nur'un İhlâs Lem'aları intişara başladığı münasebetiyle ve bir iki küçük hadise cihetiyle şiddetli bir ihtar kalbe geldi. Riyaya dair Üç Nokta yazılacak. [/B] [B][U][COLOR=red]Birincisi:[/COLOR][/U] [COLOR=teal]Farz ve vaciplerde ve şeâir-i İslamiyede ve sünnet-i seniyenin ittibâında ve haramların terkinde riya giremez; izharı, riya olamaz-meğer, gayet za'f-ı imanla beraber, fıtraten riyakâr ola.[/COLOR] Belki, şeâir-i İslamiyeye temas eden ibadetlerin izharları, ihfâsından çok derece daha sevaplı olduğunu, Hüccetü'l-İslam İmam-ı Gazâlî (r.a.) gibi zatlar beyan ediyorlar. Sâir nevafilin ihfası çok sevaplı olduğu halde, şeaire temas eden, hususan böyle bid'alar zamanında ittibâ-ı sünnetin şerafetini gösteren ve böyle büyük kebâir içinde, haramların terkinde takvâyı izhar etmek, değil riya, belki ihfâsından pek çok derece daha sevaplı ve halistir. [/B] [B][COLOR=red]İkinci nokta:[/COLOR] Riyaya insanları sevk eden esbabın, [/B] [B]Birincisi:[/B] Za'f-ı imandır. Allah'ı düşünmeyen, esbaba perestiş eder, halklara hodfuruşlukla riyakârâne vaziyet alır. Risale-i Nur şakirtleri, Risale-i Nur'dan aldıkları kuvvetli iman-ı tahkiki dersiyle esbaba ve nâsa ubudiyet noktasında bir kıymet, bir ehemmiyet vermiyor ki, ubudiyetlerinde onlara gösterişle riya etsinler. [B]İkinci sebep:[/B] Hırs ve tamah, za'f-ı fakr noktasında teveccüh-ü nâsı celbine medar riyâkârâne vaziyet almaya sevk ediyor. Risale-i Nur'un şakirtleri, iktisat ve kanaat ve tevekkül ve kısmetine rıza gibi, Risale-i Nur'un dersinden aldıkları izzet-i imaniye, inşaallah onları riyadan ve dünya menfaatleri için hodfuruşluktan men eder. [B]Üçüncü sebep:[/B] Hırs-ı şöhret, hubb-u cah, makam sahibi olmak, emsaline tefevvuk etmek gibi hisler ve insanlara iyi görünmek, tasannukârâne (haddinden fazla kendine ehemmiyet verdirmek) ve tekellüfkârâne (lâyık olmadığı yüksek makamlarda görünmek) tarzını takınmakla riya eder. [B]Risale-i Nur şakirtleri, ene'yi, nahnü'ye tebdil ettikleri, yani enaniyeti bırakıp, Risale-i Nur dairesinin şahs-ı manevisinin hesabına çalışması, ben yerine biz demeleri ve ehl-i tarikatın fenâ fi'ş-şeyh, fenâ fi'r-resul ve nefs-i emmareyi öldürmek gibi riyadan kurtaran vasıtaların bu zamanda birisi de fenâ fi'l-ihvan, yani şahsiyetini kardeşlerinin şahs-ı maneviyesi içinde eritip öyle davrandığı için, inşaallah, ehl-i hakikatin riyadan kurtulmaları gibi, bu sırla onlar da kurtulurlar.[/B] [B][COLOR=red]Üçüncü nokta:[/COLOR] Vazife-i diniye itibarıyla nâsa hüsn-ü kabul ettirmek, o makamın iktiza ettiği yüksek tavırlar ve vaziyetler, hodfuruşluk ve riya sayılmaz ve sayılmamalı-meğer o adam, o vazifeyi, kendi enaniyetine tabi edip istimal ede. [/B] [COLOR=yellowgreen][COLOR=seagreen][B]Evet, bir imam, imamet vazifesinde tesbihatları izhar eder, ismâ eder; hiçbir cihette riya olamaz. Fakat vazife haricinde o tesbihatları âşikâre halklara işittirmeye riya girebildiği için, gizlisi daha sevaplıdır. [/B] [/COLOR] [/COLOR][B](Kastamonu Lahikası, 140-141)[/B] =========== [B]Evet,[COLOR=red] ibadet iki kısımdır[/COLOR]:[COLOR=navy] bir kısmı müsbet, diğeri menfi[/COLOR]. [COLOR=seagreen]Müsbet kısmı malûmdur.[/COLOR] [COLOR=royalblue]Menfi kısmı ise, hastalıklar ve musibetlerle, musibetzede zaafını ve aczini hissedip, Rabb-i Rahîmine ilticâkârâne teveccüh edip, Onu düşünüp, Ona yalvarıp hâlis bir ubudiyet yapar. [/COLOR][COLOR=teal]Bu ubudiyete riyâ giremez, hâlistir.[/COLOR] (Lem'alar, 16)[/B] =========== Aziz kardeşlerim, [B][COLOR=darkred]Bu gece evrad ile meşgul olurken nöbetçiler ve başkalar işitiyorlardı. [/COLOR][COLOR=blue]Kalbime geldi ki: "Acaba bu izhar, sevabını noksan etmiyor mu?" diye [/COLOR]telâş ettim. Hüccetü'l-İslâm İmam-ı Gazâli'nin meşhur bir sözü hatıra geldi. O demiş: [SIZE=3][COLOR=blue]"Bazan izhar, çok defa ihfâdan daha ziyade efdal olur." [/COLOR][/SIZE][/B]Yani [SIZE=3][B][COLOR=darkred]âşikâre yapmakta başkalar, ya istifade veya taklit etmek veya gafletten uyanmak veya dalâlette ve sefahette muannid ise, karşısında şeâir-i İslâmiye nev'inde izhar etmek, izzet-i diniyeyi göstermek gibi çok cihetle,[/COLOR][/B][/SIZE][I][B][COLOR=navy][U] hususan bu[/U] [/COLOR][U][COLOR=navy]zamanda ve ihlâs dersini tam alanlarda değil [/COLOR][/U][COLOR=navy][U]riya, b[/U]elki gizliden tasannu karışmamak şartıyla çok ziyade sevaplı olabilir diye bir teselli buldum. 13.şua [/COLOR][/B][/I] [I][B][/B][/I] [I][B][/B][/I]=========== [B]Risale-i Nur'un hakikî şakirtleri, neşriyat-ı diniyelerinde ve ittibâ-ı sünnetteki ibadetlerinde ve içtinab-ı kebâirdeki takvâlarında, Kur'an hesabına vazifedar sayılırlar. [COLOR=blue]İnşaallah riya olmaz.[/COLOR] [COLOR=red]Meğer ki, Risale-i Nur'a, başka bir maksad-ı dünyeviye için girmiş ola.[/COLOR] (Kastamonu Lahikası, 142)[/B] [B][I][/I][/B] [B][I][/I][/B] [B][I][/I][/B] [B][I][/I][/B] [B][I][COLOR=#000080].[/COLOR][/I][/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
Ibadette Riya olurmu?
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst