Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Bilim ve Sanat
hücreler
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="TaLHa" data-source="post: 12587" data-attributes="member: 1"><p>Bilime göre insanın varlığı tek bir hücreden oluşmakda ve Herşey tek olandan başlamakda.. bir önceki mesajdaki ilk makalede kök hücreler den söz etmişdik buna göre kök hücreleri ile hastalıkların tedavisi imkansız görünmemekde. Ancak İnsan ve hayvan hücrelerinin hibriti ile yeni canlılar elde edilmesi araştırmayı yürüten bilim adamları tarafından bile imkansız görülmekde.. O zaman Anladığım kadarıyla bilim adamlarının amacı yeni canlılar elde edebilmek için uğraşmaları değilde hastalıkların tedavisi araştırmasını yürüttükleri olabilir...Peki yeni canlılar Bu olabilir mi derseniz ? Hakikati Allah dan başkası bilemez... Ancak Kuran-i kerimde bir kaç ayeti kerime var bu konu ile alakalı ayete ve tefsirlerine bakalım isterseniz :</p><p></p><p><strong> Bakara Sûresi</strong></p><p>65 <strong><span style="color: Red">Şüphesiz siz, içinizden Cumartesi yasağını(15) çiğneyenleri bilirsiniz. Biz onlara, �Aşağılık maymunlar olun� demiştik.</span></strong></p><p></p><p><strong> Mâide Sûresi</strong></p><p>60 <strong><span style="color: Red">De ki: �Allah katında cezası bundan daha kötü olanları size haber vereyim mi? Onlar, Allah�ın lânetlediği ve gazabına uğrattığı, içlerinden maymunlar ve domuzlar çıkardığı kimseler ile şeytanlara tapan kimselerdir. İşte bunların yeri daha kötüdür ve onlar doğru yoldan daha çok sapmışlardır.�</span></strong></p><p></p><p><strong> A’râf Sûresi</strong></p><p>166 <strong><span style="color: Red">Yasaklandıkları şeylerden vazgeçmeye yanaşmayınca da onlara �aşağılık maymunlar olun� dedik.</span></strong></p><p><strong><span style="color: Red"></span></strong></p><p><strong><span style="color: Red"></span></strong></p><p><strong><span style="color: Red"></span></strong><p style="text-align: center"><strong><span style="color: Red">MESH</span></strong></p> <p style="text-align: center"></p><p></p><p style="text-align: right">İnsanın hayvan şekline getirilmesi. </p><p></p><p>Kur’an-ı Kerim, geçmişte bir kısım insanların maymun ve domuza çevrildiklerinin ve daha sonra helâk edildiklerini haber verir. (Bakara, 65; Maide 60; A’raf, 166) Müfessirler, ilgili ayetlerin yorumunda iki türlü meshe dikkat çekmişlerdir: Maddî mesh ve Manevi mesh.</p><p></p><p><strong>Maddi mesh,</strong> insanların şeklen maymun veya domuz olmasıdır. <strong>Manevi mesh</strong> ise, şeklen değil, tabiat itibariyle tilki, yılan, canavar veya domuz gibi olmasıdır. Birincisi suret itibariyle, ikincisi ise, siret itibariyledir.</p><p></p><p>----------------------------------------------</p><p></p><p>Yukarıdaki ayeti kerimelerde meshin olabileceğine işaret olabilir. Ama süret olarak mı siret olarak mı bunu Allahtan başkası bilemez.. Ancak Ustad bediüzzamanın şu sözü bize ışık olabilir :</p><p></p><p><strong>Soru</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong><span style="color: Red"><strong> Hiçbir nevi müteselsil-i ezeli değildir. İmkan bırakmaz. İnkılab-ı hakikat olmaz. Mutavassıt nev'in silsilesi devam etmez. Tahavvül-ü esnaf inkılab-ı hakaikin gayrısıdır."cümlesini açıklarmısınız.</strong></span></p><p><span style="color: Red"><strong></strong></span></p><p><span style="color: Red"><strong></strong></span><strong>Cevabımız</strong></p><p> </p><p> Değerli Kardeşimiz;</p><p> </p><p>Hiç bir nev(cins) varlık, silsile halinde birbirini yaparak devam etmez. Ne insan nevi ve ne de hayvan nevi.</p><p></p><p>Mesela; Çocuğu, annesi; annesini, anne annesi; ve onu da onun annesi vesile olarak dünyaya gelmesine sebep olmuşlardır. Ancak, bu silsile, bu şekilde devam edemez. Mutlaka bir Adem baba ile bir Havva anneye dayanması lazımdır. Bu zaviyeden baktığımızda, her Her varlığın mutlaka bir adem babası vardır diyebiliriz.</p><p></p><p><strong>İmkanat buna müsait değildir. Namaz kılan en arka saftakiler, bir öndekine bakarak hareket ederler. Bir öndekiler de, iki önde olanlara bakarak hareket ederler. Ancak bu böyle devam etmez. silsile bir yerde biter. o da imamdır.</strong></p><p></p><p><span style="color: Red"><strong>Mutavasıt bir nevin silsilesi devam etmez. Yani, iki cins bir araya gelerek yeni bir cinsin ortaya çıkmasına sebep olsa da, o cins devam etmez. mesela; merkep ve atın birleşmesi sonucu olarak, "Katır" dediğimiz varlık neşet eder. ancak nesli devam etmez. Katırdan, Katır olmaz.</strong></span></p><p><span style="color: Red"><strong></strong></span></p><p>Bir cinsin başka bir cinse inkılap etmesi mümkün değildir. Zira inkılab-ı hakaik muhaldır. Ancak bir cinste, bazı değiliklikler olabilir. Fakat, o değiliklikler, inkılab-ı hakaik( mahiyetin değişmesi)değildir. Şöyle ki, her cinsin DNA sında bulunan farklı özellikler vardır. Şartlar ve ortama göre bu özelliklerden bir tanesi ön plana çıkmış oluyor. Bir örnek vermek gerekirse; Her insanda, her türlü kaabiliyet tohumu vardır. Ancak babasının marangozhanesinde çalışan biri marangoz, berberde çıraklık yapan bir diğeri ise berber oluyor. Şartlar ve ortam bir kaabiliyetin ön plana çıkmasına vesile olmuştur.</p><p></p><p>Aynen öyle de, her cins bitki ve hayavanın da DNA sında bulunan farklı bir çok özellikten herhangi birinin çevre ve iklim şartlarına bağlı olarak ortaya çıkması da mümkündür ve olmaktadır. Böyle bir değişiklik, zaten mahiyetinde var olan bir özelliğin oraya çıkmasıdır. Dışarıdan müdahale etmek suretiyle de bu şartlar oluşturularak farklı özellikler ortaya çıkarılabilir.</p><p></p><p>Mesela; Modern zirai usuller ile, Domates, Karpuz, gibi sebze ve meyveler üzeride şekil değişiklikleri yapılıyor. Ancak, bu değişiklik. Domatesin mahiyetini değiştirmiyor. tam tersine domatesin mahiyetinde olan bir farklılığın ortaya çıkmasına vesile oluyor. Yine Domatestir. Dolayısıyla, cinslerde maydana gelen bu tür değişiklikler evrime delil gösterilemez. Zira, evrimde iddia edilen; İnkılab-ı hakaiktir. Mahiyetin tam değişmesidir. Balığın maymuna inkılap etmesi gibi.</p><p></p><p>Böyle bir değişim ise, kainatta mümkün olmadığı gibi, vaki de değildir.</p><p></p><p style="text-align: right"><strong> Selam ve dua ile... </strong></p> <p style="text-align: right"><strong> Sorularla Risale-i Nur Editör</strong></p> <p style="text-align: right"><strong></strong></p> <p style="text-align: right"><strong></strong><p style="text-align: left">---------------------------------------------------------</p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"></p> </p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TaLHa, post: 12587, member: 1"] Bilime göre insanın varlığı tek bir hücreden oluşmakda ve Herşey tek olandan başlamakda.. bir önceki mesajdaki ilk makalede kök hücreler den söz etmişdik buna göre kök hücreleri ile hastalıkların tedavisi imkansız görünmemekde. Ancak İnsan ve hayvan hücrelerinin hibriti ile yeni canlılar elde edilmesi araştırmayı yürüten bilim adamları tarafından bile imkansız görülmekde.. O zaman Anladığım kadarıyla bilim adamlarının amacı yeni canlılar elde edebilmek için uğraşmaları değilde hastalıkların tedavisi araştırmasını yürüttükleri olabilir...Peki yeni canlılar Bu olabilir mi derseniz ? Hakikati Allah dan başkası bilemez... Ancak Kuran-i kerimde bir kaç ayeti kerime var bu konu ile alakalı ayete ve tefsirlerine bakalım isterseniz : [B] Bakara Sûresi[/B] 65 [B][COLOR=Red]Şüphesiz siz, içinizden Cumartesi yasağını(15) çiğneyenleri bilirsiniz. Biz onlara, �Aşağılık maymunlar olun� demiştik.[/COLOR][/B] [B] Mâide Sûresi[/B] 60 [B][COLOR=Red]De ki: �Allah katında cezası bundan daha kötü olanları size haber vereyim mi? Onlar, Allah�ın lânetlediği ve gazabına uğrattığı, içlerinden maymunlar ve domuzlar çıkardığı kimseler ile şeytanlara tapan kimselerdir. İşte bunların yeri daha kötüdür ve onlar doğru yoldan daha çok sapmışlardır.�[/COLOR][/B] [B] A’râf Sûresi[/B] 166 [B][COLOR=Red]Yasaklandıkları şeylerden vazgeçmeye yanaşmayınca da onlara �aşağılık maymunlar olun� dedik. [/COLOR][/B][CENTER][B][COLOR=Red]MESH[/COLOR][/B] [/CENTER] [RIGHT]İnsanın hayvan şekline getirilmesi. [/RIGHT] Kur’an-ı Kerim, geçmişte bir kısım insanların maymun ve domuza çevrildiklerinin ve daha sonra helâk edildiklerini haber verir. (Bakara, 65; Maide 60; A’raf, 166) Müfessirler, ilgili ayetlerin yorumunda iki türlü meshe dikkat çekmişlerdir: Maddî mesh ve Manevi mesh. [B]Maddi mesh,[/B] insanların şeklen maymun veya domuz olmasıdır. [B]Manevi mesh[/B] ise, şeklen değil, tabiat itibariyle tilki, yılan, canavar veya domuz gibi olmasıdır. Birincisi suret itibariyle, ikincisi ise, siret itibariyledir. ---------------------------------------------- Yukarıdaki ayeti kerimelerde meshin olabileceğine işaret olabilir. Ama süret olarak mı siret olarak mı bunu Allahtan başkası bilemez.. Ancak Ustad bediüzzamanın şu sözü bize ışık olabilir : [B]Soru [/B][COLOR=Red][B] Hiçbir nevi müteselsil-i ezeli değildir. İmkan bırakmaz. İnkılab-ı hakikat olmaz. Mutavassıt nev'in silsilesi devam etmez. Tahavvül-ü esnaf inkılab-ı hakaikin gayrısıdır."cümlesini açıklarmısınız. [/B][/COLOR][B]Cevabımız[/B] Değerli Kardeşimiz; Hiç bir nev(cins) varlık, silsile halinde birbirini yaparak devam etmez. Ne insan nevi ve ne de hayvan nevi. Mesela; Çocuğu, annesi; annesini, anne annesi; ve onu da onun annesi vesile olarak dünyaya gelmesine sebep olmuşlardır. Ancak, bu silsile, bu şekilde devam edemez. Mutlaka bir Adem baba ile bir Havva anneye dayanması lazımdır. Bu zaviyeden baktığımızda, her Her varlığın mutlaka bir adem babası vardır diyebiliriz. [B]İmkanat buna müsait değildir. Namaz kılan en arka saftakiler, bir öndekine bakarak hareket ederler. Bir öndekiler de, iki önde olanlara bakarak hareket ederler. Ancak bu böyle devam etmez. silsile bir yerde biter. o da imamdır.[/B] [COLOR=Red][B]Mutavasıt bir nevin silsilesi devam etmez. Yani, iki cins bir araya gelerek yeni bir cinsin ortaya çıkmasına sebep olsa da, o cins devam etmez. mesela; merkep ve atın birleşmesi sonucu olarak, "Katır" dediğimiz varlık neşet eder. ancak nesli devam etmez. Katırdan, Katır olmaz. [/B][/COLOR] Bir cinsin başka bir cinse inkılap etmesi mümkün değildir. Zira inkılab-ı hakaik muhaldır. Ancak bir cinste, bazı değiliklikler olabilir. Fakat, o değiliklikler, inkılab-ı hakaik( mahiyetin değişmesi)değildir. Şöyle ki, her cinsin DNA sında bulunan farklı özellikler vardır. Şartlar ve ortama göre bu özelliklerden bir tanesi ön plana çıkmış oluyor. Bir örnek vermek gerekirse; Her insanda, her türlü kaabiliyet tohumu vardır. Ancak babasının marangozhanesinde çalışan biri marangoz, berberde çıraklık yapan bir diğeri ise berber oluyor. Şartlar ve ortam bir kaabiliyetin ön plana çıkmasına vesile olmuştur. Aynen öyle de, her cins bitki ve hayavanın da DNA sında bulunan farklı bir çok özellikten herhangi birinin çevre ve iklim şartlarına bağlı olarak ortaya çıkması da mümkündür ve olmaktadır. Böyle bir değişiklik, zaten mahiyetinde var olan bir özelliğin oraya çıkmasıdır. Dışarıdan müdahale etmek suretiyle de bu şartlar oluşturularak farklı özellikler ortaya çıkarılabilir. Mesela; Modern zirai usuller ile, Domates, Karpuz, gibi sebze ve meyveler üzeride şekil değişiklikleri yapılıyor. Ancak, bu değişiklik. Domatesin mahiyetini değiştirmiyor. tam tersine domatesin mahiyetinde olan bir farklılığın ortaya çıkmasına vesile oluyor. Yine Domatestir. Dolayısıyla, cinslerde maydana gelen bu tür değişiklikler evrime delil gösterilemez. Zira, evrimde iddia edilen; İnkılab-ı hakaiktir. Mahiyetin tam değişmesidir. Balığın maymuna inkılap etmesi gibi. Böyle bir değişim ise, kainatta mümkün olmadığı gibi, vaki de değildir. [RIGHT][B] Selam ve dua ile... [/B] [B] Sorularla Risale-i Nur Editör [/B][LEFT]--------------------------------------------------------- [/LEFT] [/RIGHT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Bilim ve Sanat
hücreler
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst