Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Hadis Sohbetleri
Hadis Sohbetleri 56: Kişi malı, hanımı ve çocuğuyla imtihan edilir.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ABDULLAH4" data-source="post: 378829" data-attributes="member: 1004566"><p><strong>MAL VE EVLATLA İMTİHAN.....</strong></p><p></p><p></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Mekkeli bazı müslümanların hicretine, Medineli bazı müslümanların cihada çıkmasına engel olan eş ve çocukların bu davranışları üzerine Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime’sinde şöyle buyurdu:</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600"><strong>“Ey iman edenler! Eşlerinizden ve çocuklarınızdan size düşman olanlar da vardır. Onlardan sakının!” </strong>(Teğabün: 14)</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Dini hayata, hayır ve infaka, ahlâk ve fazilete karşı olan her davranış bu Âyet-i kerime’nin şümulüne girmektedir.</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Kimi eşler vardır ki kocalarının, kimi çocuklar da vardır ki babalarının düşmanıdırlar. Bu düşmanlık onları sâlih amellerden alıkoymak mânâsınadır. İbâdet ve taattan meşgul ederler. Haram kazanca ve günah olan işlere sevk ederek büyük mesuliyetlere maruz bırakabilirler.</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Onların sebebiyle gelmesi düşünülen dünyevî ve uhrevî zarar ve ziyanlardan kaçınmalı, dikkatli ve tedbirli olmalıdır.</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Bununla beraber sakınacağız diye bunaltıp sıkmamalı, ahkâm ölçüleri dahilindeki kusurlarını bağışlamalıdır.</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Âyet-i kerime’nin devamında şöyle buyurulmaktadır:</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600"><strong>“Affeder, kusurlarına bakmaz, günahlarını örterseniz, şüphe yok ki Allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir.” </strong>(Teğabün: 14)</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Eş ve çocukları baştacı edip bütün mesaisini onlara hasreden, helâl ve haram sınırlarını gözetmeden onların rahatı için gecesini gündüzüne katıp uğraşırken ibadet ve taatı terkeden, yapması gereken infak ve hayırları yapmayan, böylece Hakk’tan uzaklaşan kimseler için mal ve evlât birer fitnedir. Kalbi dünya ile meşgul ettikleri için onlara fitne denmiştir.</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Ashâb-ı kiram’dan Avf bin Mâlik el-Eşcâî -radiyallahu anh- Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz’in de katıldığı bir savaşa gitmek isterken eşi ve çocukları sızlanıp kendilerini acındırarak onu alıkoymuşlardı. O ise bu davranışının yanlış ve hatalı olduğuna kanaat getirerek derin bir pişmanlık duymuş ve Allah-u Teâlâ ‘ya yönelerek tevbe ve istiğfarda bulunmuştu</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Bu sebeple inen Âyet-i kerime’sinde Allah-u Teâlâ şöyle buyurdu:</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600"><strong>“Şüphesiz ki mallarınız ve çocuklarınız sizin için bir imtihandır. Büyük mükâfât ise Allah’ın yanındadır.” </strong>(Teğabün: 15) (Bakınız, Enfâl: 28)</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Bu imtihan Allah-u Teâlâ’ya itaat edenle isyan edenin bilinmesi için yapılır.</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Kul bu nimetin hakkını ödeyerek şükür mü edecektir, yoksa öfkelenip âsi mi olacaktır? İmtihan sadece sıkıntı ve mahrumiyetle olmaz. Bazen bolluk ve genişlikle de olur. Mal ve evlât da bu bolluk ve genişliğin bir ifadesidir.</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">İşin hakikati şu ki, Allah-u Teâlâ kullarını imtihana tutmaya muhtaç değildir. Ezeli ilmi ile geçmişi de geleceği de bilir. Fakat kullarının iş ve icraatlarını ortaya koymak ve kendilerine de göstermek için, hikmetinin iktizası olarak imtihan sahnesinde bulundurmaktadır.</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Dünyayı sürekli kalınacak bir yurt yapmadığını, gelip geçici süslerle ve zevklerle bezediğini, yalnızca bir imtihan yurdu kıldığını haber vermek üzere Âyet-i kerime’sinde buyurur ki:</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600"><strong>“İnsanlardan hangisinin daha güzel amel işlediğini imtihan etmek için yeryüzünde olan şeylere bir ziynet verdik.” </strong>(Kehf: 7)</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Mal ve mülk, evlât ve ıyâl her ne kadar dünyanın ziyneti, hayatın intizamı için gerekli ise de; ana ve babasına meşru durumlarda itaat etmeyen evlâttan, kocasına itaat etmeyen kadından daha ziyâde insan için düşman olamaz.</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Çünkü itaatsiz evlât insanın gönlünü daima rencide eder, işini sekteye uğratır, huzurunu bozar. İtaatsiz ve ahlâksız bir kadın da böyledir. Dünyaca zararları yanında ahiretçe de zararları olacağında şüphe yoktur.</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Şu kadar var ki hepsinin böyle olmadığı da bir gerçektir.</span></span></p><p></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime’sinde buyurur ki:</span></span></p><p></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">“Ne mallarınız ne de evlâtlarınız huzurumuzda size bir yakınlık sağlayamaz. Ancak iman edip de sâlih amel yapanlar başka.</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Onların yaptıklarına karşılık kat kat mükâfât vardır. Onlar cennet odalarında huzur ve güven içindedirler.” </span></span></strong></p><p><strong></strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">(Sebe: 37)</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Onlara verilen nimetler hiç tükenmeyecek, mükâfâtları sonsuz olacaktır. Çünkü insan tükenecek, her an geri alınabilecek bir nimetten gönül rahatlığı ile zevk alamaz. Onlar ise her türlü sıkıntı, korku ve eziyetten yana emniyet içerisindedirler.</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Nitekim diğer bir Âyet-i kerime’de şöyle buyurulmaktadır:</span></span></p><p></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600"><strong>“Bak! Biz insanların kimini kiminden nasıl üstün kılmışızdır. Elbette ki ahiret, derece ve üstünlük farkları bakımından daha büyüktür.” </strong>(İsrâ: 21)</span></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #cc6600">Bu fark ve değişikliğin esası, Allah-u Teâlâ’nın tercihi ve üstün tutmasıdır ve ancak O’nun iradesinin eseridir. Bunun içindir ki insan, yaptıklarının makbul olması için bütün maksatlarında ahireti tercih etmelidir.alinti</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ABDULLAH4, post: 378829, member: 1004566"] [B]MAL VE EVLATLA İMTİHAN.....[/B] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Mekkeli bazı müslümanların hicretine, Medineli bazı müslümanların cihada çıkmasına engel olan eş ve çocukların bu davranışları üzerine Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime’sinde şöyle buyurdu:[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600][B]“Ey iman edenler! Eşlerinizden ve çocuklarınızdan size düşman olanlar da vardır. Onlardan sakının!” [/B](Teğabün: 14)[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Dini hayata, hayır ve infaka, ahlâk ve fazilete karşı olan her davranış bu Âyet-i kerime’nin şümulüne girmektedir.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Kimi eşler vardır ki kocalarının, kimi çocuklar da vardır ki babalarının düşmanıdırlar. Bu düşmanlık onları sâlih amellerden alıkoymak mânâsınadır. İbâdet ve taattan meşgul ederler. Haram kazanca ve günah olan işlere sevk ederek büyük mesuliyetlere maruz bırakabilirler.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Onların sebebiyle gelmesi düşünülen dünyevî ve uhrevî zarar ve ziyanlardan kaçınmalı, dikkatli ve tedbirli olmalıdır.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Bununla beraber sakınacağız diye bunaltıp sıkmamalı, ahkâm ölçüleri dahilindeki kusurlarını bağışlamalıdır.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Âyet-i kerime’nin devamında şöyle buyurulmaktadır:[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600][B]“Affeder, kusurlarına bakmaz, günahlarını örterseniz, şüphe yok ki Allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir.” [/B](Teğabün: 14)[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Eş ve çocukları baştacı edip bütün mesaisini onlara hasreden, helâl ve haram sınırlarını gözetmeden onların rahatı için gecesini gündüzüne katıp uğraşırken ibadet ve taatı terkeden, yapması gereken infak ve hayırları yapmayan, böylece Hakk’tan uzaklaşan kimseler için mal ve evlât birer fitnedir. Kalbi dünya ile meşgul ettikleri için onlara fitne denmiştir.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Ashâb-ı kiram’dan Avf bin Mâlik el-Eşcâî -radiyallahu anh- Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz’in de katıldığı bir savaşa gitmek isterken eşi ve çocukları sızlanıp kendilerini acındırarak onu alıkoymuşlardı. O ise bu davranışının yanlış ve hatalı olduğuna kanaat getirerek derin bir pişmanlık duymuş ve Allah-u Teâlâ ‘ya yönelerek tevbe ve istiğfarda bulunmuştu[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Bu sebeple inen Âyet-i kerime’sinde Allah-u Teâlâ şöyle buyurdu:[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600][B]“Şüphesiz ki mallarınız ve çocuklarınız sizin için bir imtihandır. Büyük mükâfât ise Allah’ın yanındadır.” [/B](Teğabün: 15) (Bakınız, Enfâl: 28)[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Bu imtihan Allah-u Teâlâ’ya itaat edenle isyan edenin bilinmesi için yapılır.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Kul bu nimetin hakkını ödeyerek şükür mü edecektir, yoksa öfkelenip âsi mi olacaktır? İmtihan sadece sıkıntı ve mahrumiyetle olmaz. Bazen bolluk ve genişlikle de olur. Mal ve evlât da bu bolluk ve genişliğin bir ifadesidir.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]İşin hakikati şu ki, Allah-u Teâlâ kullarını imtihana tutmaya muhtaç değildir. Ezeli ilmi ile geçmişi de geleceği de bilir. Fakat kullarının iş ve icraatlarını ortaya koymak ve kendilerine de göstermek için, hikmetinin iktizası olarak imtihan sahnesinde bulundurmaktadır.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Dünyayı sürekli kalınacak bir yurt yapmadığını, gelip geçici süslerle ve zevklerle bezediğini, yalnızca bir imtihan yurdu kıldığını haber vermek üzere Âyet-i kerime’sinde buyurur ki:[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600][B]“İnsanlardan hangisinin daha güzel amel işlediğini imtihan etmek için yeryüzünde olan şeylere bir ziynet verdik.” [/B](Kehf: 7) [/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Mal ve mülk, evlât ve ıyâl her ne kadar dünyanın ziyneti, hayatın intizamı için gerekli ise de; ana ve babasına meşru durumlarda itaat etmeyen evlâttan, kocasına itaat etmeyen kadından daha ziyâde insan için düşman olamaz.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Çünkü itaatsiz evlât insanın gönlünü daima rencide eder, işini sekteye uğratır, huzurunu bozar. İtaatsiz ve ahlâksız bir kadın da böyledir. Dünyaca zararları yanında ahiretçe de zararları olacağında şüphe yoktur.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Şu kadar var ki hepsinin böyle olmadığı da bir gerçektir.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime’sinde buyurur ki:[/COLOR][/SIZE] [B][SIZE=4][COLOR=#cc6600]“Ne mallarınız ne de evlâtlarınız huzurumuzda size bir yakınlık sağlayamaz. Ancak iman edip de sâlih amel yapanlar başka.[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=#cc6600]Onların yaptıklarına karşılık kat kat mükâfât vardır. Onlar cennet odalarında huzur ve güven içindedirler.” [/COLOR][/SIZE] [/B][SIZE=4][COLOR=#cc6600](Sebe: 37)[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Onlara verilen nimetler hiç tükenmeyecek, mükâfâtları sonsuz olacaktır. Çünkü insan tükenecek, her an geri alınabilecek bir nimetten gönül rahatlığı ile zevk alamaz. Onlar ise her türlü sıkıntı, korku ve eziyetten yana emniyet içerisindedirler.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Nitekim diğer bir Âyet-i kerime’de şöyle buyurulmaktadır:[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600][B]“Bak! Biz insanların kimini kiminden nasıl üstün kılmışızdır. Elbette ki ahiret, derece ve üstünlük farkları bakımından daha büyüktür.” [/B](İsrâ: 21)[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#cc6600]Bu fark ve değişikliğin esası, Allah-u Teâlâ’nın tercihi ve üstün tutmasıdır ve ancak O’nun iradesinin eseridir. Bunun içindir ki insan, yaptıklarının makbul olması için bütün maksatlarında ahireti tercih etmelidir.alinti[/COLOR][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Hadis Sohbetleri
Hadis Sohbetleri 56: Kişi malı, hanımı ve çocuğuyla imtihan edilir.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst