Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Makale - Menkıbe ve Denemeler
Görerek iman
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="uður1" data-source="post: 276116" data-attributes="member: 1016557"><p> <table style='width: 100%'><tr><td><p style="text-align: center"><p style="text-align: center"><strong><span style="color: white">[FONT=&quot]Görerek[/FONT]</span></strong><strong><span style="color: blue">[FONT=&quot] [/FONT]</span></strong><strong><span style="color: white">[FONT=&quot]iman[/FONT]</span></strong></p> </p> </td></tr><tr><td></td></tr><tr><td> <br /> <strong><span style="color: maroon">[FONT=&quot]Sual:[/FONT]</span></strong><span style="color: maroon">[FONT=&quot] Eğitimci bir arkadaş, <strong>(Görerek inanmak, iman olmaz)</strong> dedi. Bir öğrenci de, (Mucize ve keramet görerek iman eden kimse, görerek iman etmiş olmuyor mu? Mesela Peygamber efendimizin mucizelerini veya Abdülkadir Geylani hazretlerinin menkıbesindeki papazın Cenneti ve Cehennemi görüp inanması görerek iman değil mi?) dedi. Hangisinin sözü doğrudur?[/FONT]</span><br /> <strong><span style="color: black">[FONT=&quot]CEVAP[/FONT]</span></strong><br /> <span style="color: black">[FONT=&quot]Eğitimci arkadaşın söylediği doğrudur. Görerek inanmak iman değildir. Gördüğünü tasdik etmek olur. Bekara suresinin başında, salihler övülürken, <strong>(Onlar gayba inanırlar)</strong> buyuruluyor. Gayba inanmak esastır. Bir insanı Cennete, Cehenneme götürseler, o da gördüğü için inansa, iman etmiş olmaz. Gördüğünü söylemek olur. Onu herkes yapar. Marifet, görmeden iman etmektir. Şeytan da[/FONT]</span>[FONT=&quot],<span style="color: black"> Cenneti gördü ve Cennetin olduğunu söylemesi</span>, <span style="color: black">iman sahibi olduğunu göstermez.</span>[/FONT]<br /> <span style="color: black">[FONT=&quot]Seyyid Abdülhakim Arvasi hazretleri buyuruyor ki:[/FONT]</span><br /> <span style="color: black">[FONT=&quot]İman, Muhammed aleyhisselamın, Peygamber olarak bildirdiği şeyleri, akla, tecrübeye ve felsefeye danışmaksızın, inanıp tasdik etmektir. Akla uygun olduğu için tasdik ederse, aklı tasdik etmiş olur, Resulü tasdik etmiş olmaz. Yahut Resulle aklı birlikte tasdik etmiş olur ki, o zaman Peygambere itimat tam olmaz. İtimat tam olmayınca, iman olmaz. Çünkü iman parçalanamaz. <strong>(S. Ebediyye)</strong>[/FONT]</span><br /> <span style="color: black">[FONT=&quot]İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:[/FONT]</span><br /> <span style="color: black">[FONT=&quot]Akıl, kuruntu, ha[/FONT]</span>[FONT=&quot]yâl<span style="color: black"> Allah’a yaklaşamaz. Hiçbir şeye benzemeyen ve akılla anlaşılamayan yaratıcıya, gayb yoluyla inanmaktan başka çare yoktur, çünkü görerek, düşünerek anlamaya kalkışmak, iman olmaz. Kendi yaptığına inanmak olur ki</span>,<span style="color: black"> bu da iman değildir. <strong>(2/9)</strong></span>[/FONT]<br /> <span style="color: black">[FONT=&quot]Bir kimse, gayba inandıktan sonra, Cenneti, Cehennemi ve melekleri görse, imanı daha çok kuvvetlenmiş olur. Mucize ve kerametler de, imanın kuvvetlenmesine sebep olur. Yine İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:[/FONT]</span><br /> <span style="color: black">[FONT=&quot]Eshab-ı kiram, Resulullah'ı, vahyi ve mucizeleri gördükleri, melekle birlikte bulundukları için onların imanları görerek inanmak oldu. Bu üstünlükler, diğer bütün üstünlüklerin temelidir. Eshab-ı kiramdan başkası bu üstünlüklere kavuşamadı. <strong>(1/120)</strong>[/FONT]</span><br /> <span style="color: black">[FONT=&quot]Mucizeye de inanmayan çok kimse oldu. Peygamber efendimizin bin kadar mucizesi görüldüğü hâlde, sihir dediler inanmadılar. Musa aleyhisselamın mucizesine Firavun ve adamları inanmadı.[/FONT]</span><br /> <span style="color: black">[FONT=&quot]Kerametlere de inanmayan çok kimse oldu. Kerameti görmek görerek iman değildir. Abdülkadir Geylani hazretlerinin kolunun içinde Cennetin ve Cehennemin görülmesi iman etmeyi gerektirmez. Sihir derler, büyü derler, inanmayan çıkar. Kimi hiçbir şey görmeden inanır, kimi de görünce imanı daha kuvvetlenir. Mucize ve keramet iman etmeyi kolaylaştırır, ama (Kesin olarak iman etmeyi gerektirir) denmez.[/FONT]</span><br /> <br /> <strong><span style="color: maroon">[FONT=&quot]Vatanı aslinin değişmesi[/FONT]</span></strong><br /> <strong><span style="color: maroon">[FONT=&quot]Sual: [/FONT]</span></strong><span style="color: maroon">[FONT=&quot]Ankara’da doğdum, Eskişehir’de nikâhım, Bursa’da düğünüm oldu. Bolu’da zifaf oldu. Şimdi İstanbul’da ikamet ediyorum. Bir ay sonra temelli İzmir’e yerleşeceğim. Benim vatan-ı aslim neresidir?[/FONT]</span><br /> <strong><span style="color: black">[FONT=&quot]CEVAP[/FONT]</span></strong><br /> <span style="color: black">[FONT=&quot]Herkesin vatan-ı aslisi doğduğu yerdir. Evlenince, doğduğu yer vatan-ı asli olmaktan çıkar. İzmir’e yerleşene kadar vatan-ı asliniz Bolu’dur. Yerleşince vatan-ı asliniz İzmir olur.[/FONT]</span><br /> <br /> <strong><span style="color: maroon">[FONT=&quot]Salih ana baba hakkı[/FONT]</span></strong><br /> <strong><span style="color: maroon">[FONT=&quot]Sual: [/FONT]</span></strong><span style="color: maroon">[FONT=&quot]Ana baba hakkı neden önemlidir?[/FONT]</span><br /> <strong><span style="color: black">[FONT=&quot]CEVAP[/FONT]</span></strong><br /> <span style="color: black">[FONT=&quot]Fâsık, sapık veya kâfir ana babanın, ana babalık hakkı olmaz, normal hizmet etme[/FONT]</span><span style="color: blue">[FONT=&quot], [/FONT]</span><span style="color: black">[FONT=&quot]onları büyütme hakkı olur. Salih ana babanın ana babalık hakkı vardır. Salih ana babayı razı eden, Allahü teâlâyı razı eder. Allahü teâlânın rızası, salih ana babanın rızasındadır. Çünkü doğru imanımızı ilk olarak, salih ana babamızdan öğrendik. Onlar ilk mürşidimizdir. Onun için, salih ana babanın hakkı çok büyüktür.[/FONT]</span><br /> </td></tr></table></blockquote><p></p>
[QUOTE="uður1, post: 276116, member: 1016557"] [TABLE] [TR] [TD="width: 100%, colspan: 6"][CENTER][CENTER][B][COLOR=white][FONT="]Görerek[/FONT][/COLOR][/B][B][COLOR=blue][FONT="] [/FONT][/COLOR][/B][B][COLOR=white][FONT="]iman[/FONT][/COLOR][/B][/CENTER][/CENTER][/TD] [/TR] [TR] [TD="width: 100%, colspan: 6"][/TD] [/TR] [TR] [TD="width: 100%, colspan: 6"][COLOR=maroon] [/COLOR] [B][COLOR=maroon][FONT="]Sual:[/FONT][/COLOR][/B][COLOR=maroon][FONT="] Eğitimci bir arkadaş, [B](Görerek inanmak, iman olmaz)[/B] dedi. Bir öğrenci de, (Mucize ve keramet görerek iman eden kimse, görerek iman etmiş olmuyor mu? Mesela Peygamber efendimizin mucizelerini veya Abdülkadir Geylani hazretlerinin menkıbesindeki papazın Cenneti ve Cehennemi görüp inanması görerek iman değil mi?) dedi. Hangisinin sözü doğrudur?[/FONT][/COLOR][COLOR=maroon][/COLOR] [B][COLOR=black][FONT="]CEVAP[/FONT][/COLOR][/B] [COLOR=black][FONT="]Eğitimci arkadaşın söylediği doğrudur. Görerek inanmak iman değildir. Gördüğünü tasdik etmek olur. Bekara suresinin başında, salihler övülürken, [B](Onlar gayba inanırlar)[/B] buyuruluyor. Gayba inanmak esastır. Bir insanı Cennete, Cehenneme götürseler, o da gördüğü için inansa, iman etmiş olmaz. Gördüğünü söylemek olur. Onu herkes yapar. Marifet, görmeden iman etmektir. Şeytan da[/FONT][/COLOR][FONT="],[COLOR=black] Cenneti gördü ve Cennetin olduğunu söylemesi[/COLOR], [COLOR=black]iman sahibi olduğunu göstermez.[/COLOR][/FONT] [COLOR=black][FONT="]Seyyid Abdülhakim Arvasi hazretleri buyuruyor ki:[/FONT][/COLOR] [COLOR=black][FONT="]İman, Muhammed aleyhisselamın, Peygamber olarak bildirdiği şeyleri, akla, tecrübeye ve felsefeye danışmaksızın, inanıp tasdik etmektir. Akla uygun olduğu için tasdik ederse, aklı tasdik etmiş olur, Resulü tasdik etmiş olmaz. Yahut Resulle aklı birlikte tasdik etmiş olur ki, o zaman Peygambere itimat tam olmaz. İtimat tam olmayınca, iman olmaz. Çünkü iman parçalanamaz. [B](S. Ebediyye)[/B][/FONT][/COLOR] [COLOR=black][FONT="]İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:[/FONT][/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black][FONT="]Akıl, kuruntu, ha[/FONT][/COLOR][FONT="]yâl[COLOR=black] Allah’a yaklaşamaz. Hiçbir şeye benzemeyen ve akılla anlaşılamayan yaratıcıya, gayb yoluyla inanmaktan başka çare yoktur, çünkü görerek, düşünerek anlamaya kalkışmak, iman olmaz. Kendi yaptığına inanmak olur ki[/COLOR],[COLOR=black] bu da iman değildir. [B](2/9)[/B][/COLOR][/FONT] [COLOR=black][FONT="]Bir kimse, gayba inandıktan sonra, Cenneti, Cehennemi ve melekleri görse, imanı daha çok kuvvetlenmiş olur. Mucize ve kerametler de, imanın kuvvetlenmesine sebep olur. Yine İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:[/FONT][/COLOR] [COLOR=black][FONT="]Eshab-ı kiram, Resulullah'ı, vahyi ve mucizeleri gördükleri, melekle birlikte bulundukları için onların imanları görerek inanmak oldu. Bu üstünlükler, diğer bütün üstünlüklerin temelidir. Eshab-ı kiramdan başkası bu üstünlüklere kavuşamadı. [B](1/120)[/B][/FONT][/COLOR] [COLOR=black][FONT="]Mucizeye de inanmayan çok kimse oldu. Peygamber efendimizin bin kadar mucizesi görüldüğü hâlde, sihir dediler inanmadılar. Musa aleyhisselamın mucizesine Firavun ve adamları inanmadı.[/FONT][/COLOR] [COLOR=black][FONT="]Kerametlere de inanmayan çok kimse oldu. Kerameti görmek görerek iman değildir. Abdülkadir Geylani hazretlerinin kolunun içinde Cennetin ve Cehennemin görülmesi iman etmeyi gerektirmez. Sihir derler, büyü derler, inanmayan çıkar. Kimi hiçbir şey görmeden inanır, kimi de görünce imanı daha kuvvetlenir. Mucize ve keramet iman etmeyi kolaylaştırır, ama (Kesin olarak iman etmeyi gerektirir) denmez.[/FONT][/COLOR][COLOR=blue][/COLOR] [B][COLOR=maroon][FONT="]Vatanı aslinin değişmesi[/FONT][/COLOR][/B] [B][COLOR=maroon][FONT="]Sual: [/FONT][/COLOR][/B][COLOR=maroon][FONT="]Ankara’da doğdum, Eskişehir’de nikâhım, Bursa’da düğünüm oldu. Bolu’da zifaf oldu. Şimdi İstanbul’da ikamet ediyorum. Bir ay sonra temelli İzmir’e yerleşeceğim. Benim vatan-ı aslim neresidir?[/FONT][/COLOR] [B][COLOR=black][FONT="]CEVAP[/FONT][/COLOR][/B] [COLOR=black][FONT="]Herkesin vatan-ı aslisi doğduğu yerdir. Evlenince, doğduğu yer vatan-ı asli olmaktan çıkar. İzmir’e yerleşene kadar vatan-ı asliniz Bolu’dur. Yerleşince vatan-ı asliniz İzmir olur.[/FONT][/COLOR][COLOR=blue][/COLOR] [B][COLOR=maroon][FONT="]Salih ana baba hakkı[/FONT][/COLOR][/B] [B][COLOR=maroon][FONT="]Sual: [/FONT][/COLOR][/B][COLOR=maroon][FONT="]Ana baba hakkı neden önemlidir?[/FONT][/COLOR] [B][COLOR=black][FONT="]CEVAP[/FONT][/COLOR][/B] [COLOR=black][FONT="]Fâsık, sapık veya kâfir ana babanın, ana babalık hakkı olmaz, normal hizmet etme[/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT="], [/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT="]onları büyütme hakkı olur. Salih ana babanın ana babalık hakkı vardır. Salih ana babayı razı eden, Allahü teâlâyı razı eder. Allahü teâlânın rızası, salih ana babanın rızasındadır. Çünkü doğru imanımızı ilk olarak, salih ana babamızdan öğrendik. Onlar ilk mürşidimizdir. Onun için, salih ana babanın hakkı çok büyüktür.[/FONT][/COLOR] [/TD] [/TR] [/TABLE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Makale - Menkıbe ve Denemeler
Görerek iman
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst