Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
Evet kanun emirdendir, namus iradedendir.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Sergerdan" data-source="post: 93577" data-attributes="member: 2492"><p><strong><span style="color: DarkOliveGreen"></span></strong></p><p><strong><span style="color: DarkOliveGreen"></span></strong></p><p><strong><span style="color: DarkOliveGreen"><span style="font-size: 12px">Hem kanunlar ve nevamis denilen şeyler, ancak ilim ile irade ve emrin enva’a olan tecellilerinin isimleridir. Evet kanun emirdendir, namus iradedendir. </span></span></strong></p><p></p><p></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray">Nur Külliyatında ruhtan söz edilirken, “kanun-u emrî” denilir ve bunun diğer kanunlardan farkının “haricî vücut” giymesi olduğu nazara verilir. Şu varlık âlemi için birtakım ikili tasnifler yapılmış bulunuyor; dünya ve ahiret, mülk ve melekût, gayb ve şahadet âlemleri gibi. Bunlardan birisi de <strong>“âlem-i halk ve âlem-i emir.” </strong>Emir âlemi, halk âleminin, tabir caizse, idare merkezlerini içine alır. <strong>Beden ruhtan idare edildiği gibi, kâinattaki bütün eşyanın sevk ve idaresinde esas olan bir kanunlar manzumesi vardır. Bütün bunlar emir âleminden haber verirler. </strong>Kanun emirdendir cümlesi bunu ders verir. Tabiatta hüküm süren bütün kanunlar hep emir âlemindendirler. </span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><u>Tabiattan söz edilirken, “şeriat-ı fıtriyye” ve “şeriat-ı ilâhîyye” gibi tabirler kullanılır </u>ve Mesnevî-i Nuriye’de, <strong>“kavanin dedikleri şey, her biri şu şeriatın birer mes’elesidir”</strong> denilirken, İşarâtü’l-İ’caz’da, <strong>“nevamis ise, onun meseleleridir” </strong>ibaresi yer alır.Bu cümlelerde kavanin ile nevamis (namuslar) aynı mânâda kullanılmıştır. Başka risalelerde de bunların birbiri yerine kullanılabildiğini görüyoruz. </span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><strong>Şu var ki, namus kelimesinin gizlilik ve sır mânâsı da taşıdığı dikkate alındığında, arada ince bir fark olduğu bir derece hissedilir.</strong> Nitekim “kanun emirdendir, namus iradedendir” cümlesinde bu farka işaret edilmiştir. </span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><strong>Kanun daha umumî, namus ise hususîdir.</strong> Parmaklarımızın, ana hatlarıyla, aynı yapıya sahip olmaları bir kanundur ve bu kanun her insana tatbik edilmiştir. Ama parmak izlerimizin birbirinden farklı kılınmaları bir “namus” olarak düşünülebilir.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray">Bahar, yer çekimi, güneş cazibesi,.., bu âlemde hükmeden fıtrî şeriatın birer kanunu, birer meselesidirler. Bunun yanında, annelerin şefkat sahibi olmaları ve yavrularını böylece bağırlarına basmaları da bir kanundur. Ama bunun yer çekiminden farkı da açıktır. İşte madde âleminden uzak ve yer çekiminden daha latîf olan bu ilâhî esas, bir namus kabul edilebilir. </span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray">Allah, yavruları böylece annelerine bağlamayı irade etmiştir. Bu yönüyle <strong>“namusun iradeden olduğu”</strong> söylenebilir. Diğer kanunlar da yine ilâhî irade ile vücut bulmuşlardır, ama şefkatte, tabiattaki zahirî sebepler ve kanunlar söz konusu olmadığından, irade daha açık olarak kendini göstermektedir.</span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray">Toplum hayatımızı ayakta tutan, hürmet, merhamet, acıma gibi esaslar da birer “namus” olarak kabul edilebilirler.</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sergerdan, post: 93577, member: 2492"] [B][COLOR=DarkOliveGreen] [SIZE=3]Hem kanunlar ve nevamis denilen şeyler, ancak ilim ile irade ve emrin enva’a olan tecellilerinin isimleridir. Evet kanun emirdendir, namus iradedendir. [/SIZE][/COLOR][/B] [SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray]Nur Külliyatında ruhtan söz edilirken, “kanun-u emrî” denilir ve bunun diğer kanunlardan farkının “haricî vücut” giymesi olduğu nazara verilir. Şu varlık âlemi için birtakım ikili tasnifler yapılmış bulunuyor; dünya ve ahiret, mülk ve melekût, gayb ve şahadet âlemleri gibi. Bunlardan birisi de [B]“âlem-i halk ve âlem-i emir.” [/B]Emir âlemi, halk âleminin, tabir caizse, idare merkezlerini içine alır. [B]Beden ruhtan idare edildiği gibi, kâinattaki bütün eşyanın sevk ve idaresinde esas olan bir kanunlar manzumesi vardır. Bütün bunlar emir âleminden haber verirler. [/B]Kanun emirdendir cümlesi bunu ders verir. Tabiatta hüküm süren bütün kanunlar hep emir âlemindendirler. [U]Tabiattan söz edilirken, “şeriat-ı fıtriyye” ve “şeriat-ı ilâhîyye” gibi tabirler kullanılır [/U]ve Mesnevî-i Nuriye’de, [B]“kavanin dedikleri şey, her biri şu şeriatın birer mes’elesidir”[/B] denilirken, İşarâtü’l-İ’caz’da, [B]“nevamis ise, onun meseleleridir” [/B]ibaresi yer alır.Bu cümlelerde kavanin ile nevamis (namuslar) aynı mânâda kullanılmıştır. Başka risalelerde de bunların birbiri yerine kullanılabildiğini görüyoruz. [B]Şu var ki, namus kelimesinin gizlilik ve sır mânâsı da taşıdığı dikkate alındığında, arada ince bir fark olduğu bir derece hissedilir.[/B] Nitekim “kanun emirdendir, namus iradedendir” cümlesinde bu farka işaret edilmiştir. [B]Kanun daha umumî, namus ise hususîdir.[/B] Parmaklarımızın, ana hatlarıyla, aynı yapıya sahip olmaları bir kanundur ve bu kanun her insana tatbik edilmiştir. Ama parmak izlerimizin birbirinden farklı kılınmaları bir “namus” olarak düşünülebilir. Bahar, yer çekimi, güneş cazibesi,.., bu âlemde hükmeden fıtrî şeriatın birer kanunu, birer meselesidirler. Bunun yanında, annelerin şefkat sahibi olmaları ve yavrularını böylece bağırlarına basmaları da bir kanundur. Ama bunun yer çekiminden farkı da açıktır. İşte madde âleminden uzak ve yer çekiminden daha latîf olan bu ilâhî esas, bir namus kabul edilebilir. Allah, yavruları böylece annelerine bağlamayı irade etmiştir. Bu yönüyle [B]“namusun iradeden olduğu”[/B] söylenebilir. Diğer kanunlar da yine ilâhî irade ile vücut bulmuşlardır, ama şefkatte, tabiattaki zahirî sebepler ve kanunlar söz konusu olmadığından, irade daha açık olarak kendini göstermektedir. Toplum hayatımızı ayakta tutan, hürmet, merhamet, acıma gibi esaslar da birer “namus” olarak kabul edilebilirler.[/COLOR][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
Evet kanun emirdendir, namus iradedendir.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst