Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Kişisel Gelişim
Eleştirileri nasıl karşılamalıyız?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="müdavim" data-source="post: 197748" data-attributes="member: 5987"><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>Sert bir eleştiri geldiğinde yaptığımız ilk şey elimizde olmadan itiraz etmek ve kendimizi savunmaktır. Maalesef, savunmamızda ne derece doğru olursak olalım, karşımızdaki insana savunmasızlık gibi görünecektir. Sonuç olarak bu durum, size yardımcı olacak bir geribildirimi almayı kabul etmiyormuşsunuz ve kendinizi her türlü eleştiriye kapatıyormuşsunuz gibi görünecektir. Ancak hepimizin en ufak eleştiriye ihtiyacı vardır. </strong></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>İşte size geribildirim alma sanatının 4 önemli öğesi: </strong></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>Dinle: Bir eleştiriyle başa çıkabilmenin tek yolu ne olduğunu bilmektir. Eğer size gelen eleştirilere karşı sabırsızsanız asla tam olarak ne mesaj verildiğini anlamayacaksınız. Kendinizi karşınızdaki insanı dinlemeye zorlayın, böylece eleştirinin ne derece dikkate değer olduğuna karar verebilirsiniz. </strong></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>En iyi savunmalardan biri iyi yönetilmiş bir saldırıdır. Karşınızdakini konuşturmak için şöyle sorular sorun: "Sana bunu söyleten nedir? Bana bir örnek verebilir misin bahsettiğin konu hakkında? Neden böyle düşünüyorsun? Bu senin için neden problem oluşturuyor?" gibi... Eğer karşınızdaki kişinin eleştirisi bir mantık temeline dayanmıyorsa, saldırınız karşısında kötü eleştiri eriyip gidecektir. Verilen örnekler gerçekten bir problemin olduğunu gösteriyorsa o zaman en azından ne olduğunu biliyorsunuz demektir. </strong></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>Empati göster: Geribildirim veren kişi sizden herhangi bir savunma olmadan örneklerini sıralamaya başladığında, stresi de azalacaktır. Onun durumu ve bakış açısıyla olaya yaklaştığınızda hızla sakinleşecektir. Söylediklerine katılmasanız da mutlaka empati gösterecek bir şeyler bulabilirsiniz. "Bu durum senin için çok sıkıntı verici olmalı" gibi... Duyulduğunu ve anlaşıldığını hissettiği taktirde daha makul düşünecek ve konuşacaktır. </strong></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>Özür dile: Bu basit adım birçok problemi çözebilir. Eğer siz ya da şirketiniz birini kıracak bir şey yaptıysa, medeni bir davranış gereği özür dilemeniz, gelecekteki ilişkilerinize bir yatırım olacaktır. "Başınıza gelen şey için özür dilerim, bu şekilde düşünmenize üzüldüm" gibi cümleler sizi çözüm üzerinde çalışmaya yakınlaştıracaktır. Sonuçta hepimizin istediği de çözüm değil midir? </strong></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>Bir şeyler yap: Karşınızdakinin söylemek istediği her şeyi dinledikten sonra ona şunu sorun: "Daha farklı yapabilmem için herhangi bir tavsiyeniz var mı?" Bu altın soru karşınızdakini yapıcı bir moda sokacaktır. Eğer karşınızdaki kişinin konuyla ilgili sizin kadar bilgisi yoksa, yine soru sorarak onu yönlendirmeye çalışın. </strong></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>Kısaca yapmanız gereken şey, geribildirimi dinlemek, yaratılan sıkıntıyla ilgili empati göstermek, sizden bekleneni yapamadığınız için özür dilemek ve durumun daha farklı olması için bir şeyler yapmak. </strong></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong></strong></span></span></p><p> <span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>Berna Çetin </strong></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="müdavim, post: 197748, member: 5987"] [SIZE="3"][FONT="Comic Sans MS"][B]Sert bir eleştiri geldiğinde yaptığımız ilk şey elimizde olmadan itiraz etmek ve kendimizi savunmaktır. Maalesef, savunmamızda ne derece doğru olursak olalım, karşımızdaki insana savunmasızlık gibi görünecektir. Sonuç olarak bu durum, size yardımcı olacak bir geribildirimi almayı kabul etmiyormuşsunuz ve kendinizi her türlü eleştiriye kapatıyormuşsunuz gibi görünecektir. Ancak hepimizin en ufak eleştiriye ihtiyacı vardır. İşte size geribildirim alma sanatının 4 önemli öğesi: Dinle: Bir eleştiriyle başa çıkabilmenin tek yolu ne olduğunu bilmektir. Eğer size gelen eleştirilere karşı sabırsızsanız asla tam olarak ne mesaj verildiğini anlamayacaksınız. Kendinizi karşınızdaki insanı dinlemeye zorlayın, böylece eleştirinin ne derece dikkate değer olduğuna karar verebilirsiniz. En iyi savunmalardan biri iyi yönetilmiş bir saldırıdır. Karşınızdakini konuşturmak için şöyle sorular sorun: "Sana bunu söyleten nedir? Bana bir örnek verebilir misin bahsettiğin konu hakkında? Neden böyle düşünüyorsun? Bu senin için neden problem oluşturuyor?" gibi... Eğer karşınızdaki kişinin eleştirisi bir mantık temeline dayanmıyorsa, saldırınız karşısında kötü eleştiri eriyip gidecektir. Verilen örnekler gerçekten bir problemin olduğunu gösteriyorsa o zaman en azından ne olduğunu biliyorsunuz demektir. Empati göster: Geribildirim veren kişi sizden herhangi bir savunma olmadan örneklerini sıralamaya başladığında, stresi de azalacaktır. Onun durumu ve bakış açısıyla olaya yaklaştığınızda hızla sakinleşecektir. Söylediklerine katılmasanız da mutlaka empati gösterecek bir şeyler bulabilirsiniz. "Bu durum senin için çok sıkıntı verici olmalı" gibi... Duyulduğunu ve anlaşıldığını hissettiği taktirde daha makul düşünecek ve konuşacaktır. Özür dile: Bu basit adım birçok problemi çözebilir. Eğer siz ya da şirketiniz birini kıracak bir şey yaptıysa, medeni bir davranış gereği özür dilemeniz, gelecekteki ilişkilerinize bir yatırım olacaktır. "Başınıza gelen şey için özür dilerim, bu şekilde düşünmenize üzüldüm" gibi cümleler sizi çözüm üzerinde çalışmaya yakınlaştıracaktır. Sonuçta hepimizin istediği de çözüm değil midir? Bir şeyler yap: Karşınızdakinin söylemek istediği her şeyi dinledikten sonra ona şunu sorun: "Daha farklı yapabilmem için herhangi bir tavsiyeniz var mı?" Bu altın soru karşınızdakini yapıcı bir moda sokacaktır. Eğer karşınızdaki kişinin konuyla ilgili sizin kadar bilgisi yoksa, yine soru sorarak onu yönlendirmeye çalışın. Kısaca yapmanız gereken şey, geribildirimi dinlemek, yaratılan sıkıntıyla ilgili empati göstermek, sizden bekleneni yapamadığınız için özür dilemek ve durumun daha farklı olması için bir şeyler yapmak. Berna Çetin [/B][/FONT][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Kişisel Gelişim
Eleştirileri nasıl karşılamalıyız?
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst