Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Tasavvuf
Ehli Sünnet Tarikat ve Cemaatler
Ehl-i Sünnet Tabirinin İlk Defa Kullanılması
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ABDULLAH4" data-source="post: 255791" data-attributes="member: 1004566"><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkred">“Ehlu’s-sünnet” tabiri, dinde bid’atlerin ve Hariciyye, Mu’tezile, Mürcie ve Şîa gibi çeşitli fırkaların ortaya çıkmasından sonra, sünnetin savunulması ve Ümmetin bütünlüğünün korunması hareketi olarak ortaya çıkmıştır Ehlu’s-sünnet, bid’at fırkalarına karşı bir tepki, onların dindeki yerini belirleme, onların ortaya attığı meselelerin dinî cevaplarını tespit etme ve bid’atlara karşı İslam cemaâtının tavır alma hareketidir diyebiliriz </span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkred">Sahâbîlerin fitne çıkmadan önceki haline uyan, fitneler çıktıktan, müslümanlar fırkalara ayrıldıktan sonra da, sahabîlerin çoğunluğunun tutumunu benimseyen topluluk, kendilerini diğer bid’at fırkalarından ayırmak için, zaman zaman ehl-i sünnet, ehlü’l-hakk, ehlu’s-sünne ve’l-İstikâme, ehlu’l-hadis, ehlu’l-cemaâ, ehlu’l-hadis ve’s-sünne ve ehlu’s-sünne ve’l-cemaâ” isimlerini kullanmışlardır </span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkred">Ehlu’s-Sünnet terimini ilk kullanan, Muhammed b Sîrîn (ö110/728), “ehlu’l-hakk ve’l-cemâ’a” terimini ise, ilk defa kullanan Ebu’l-Leys es-Semerkandi (ö373/898)’dir </span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkred">Bu terim, Hicrî II asır başlarından itibaren “ehlu’l-hakk ve’l-istikâme”, “ehlu’s-sünne ve’n-nakl”, “ashabu’l-hadis” şekillerinde kullanılmıştır Bu topluluk hakikatte bir fırka değil, Hz Peygamber (sas)’in ve ashabının yolunu takip eden çoğunluktur Sonraki dönemlerde bu isimler içerisinde diğerlerindeki ortak noktaları da toplaması açısından “ehlu’s-sünne ve’l-cema’ât” ismi yaygınlaşmış ve kabul edilmiştir Bu kullanışa yakın bir ifadeyi, Ahmed b Hanbel (241/855), “Ehlu’s-sünne ve’l-cemâ’a ve’l-âsâr” şeklinde kullanmıştır (İbn Ebi Ya’la, Tabakatu’l-Hanâbile, Kahire 1952, I, 31) “Ehlu’s-sünne ve’l-cemâ’â” şeklindeki ifade tarzına da Ebûl-Leys es-Semerkandî (373/898)’nin “Şerhu’l-Fıkhı’l-Ekber” isimli eserinde rastlan-maktadır (Bkz, ttp://wwwfatihberatnetteyimnet/ebedisaadet/ehlisunnethtm (09012005)) </span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkred">Ehl-i Sünnet, Kur’an ve sünnete dayanmayan hiçbir inanç ve ibadeti kabul etmez Kur’an ve sünnetten tasdik almayan bütün inanç, fikir ve felsefeler batıldır </span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkred">Kur’an-ı Kerim, Allahu Teala’nın kelamı olup ilâhî koruma altındadır Onu açıklayan ve uygulayan sünnet de bu korumanın içindedir Din işlerinde Hz Peygamber’e (sas) tabi olmak farzdır </span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkred">“Kur’an ve aklım bana yeter, peygamberin görevi sadece Allah’ın ayetlerini tebliğ etmektir, vefatıyla vazifesi bitmiştir, bundan sonrası bize aittir, onun sünnetine tabi olmak gibi bir görevimiz yoktur”, demek küfürdür Çünkü bu anlayış, bizzat Kur’an ayetlerine aykırıdır </span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkred">Kur’an ve sünneti anlamak için elbette aklı kullanmak gerekir Bazen ayet ve hadisleri yorumlamak icap eder Buna tevil etmek denir Usul ve edebine göre tevil etmek, yeni yorum yapmak günah değildir; ihtiyaç anında gereklidir Bütün mezhepler, işte bu yorum farkından dolayı ortaya çıkmışlardır </span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkred">Bugün Müslümanların güçlenmesi, yeniden kendilerini idrak etmeleri, yabancı ideolojilere yem olmamaları, birlik ve beraberliklerini yeniden kurmaları ve gerçek anlamda hem Müslüman olmaları hem de çağdaş hayata ve teknolojik gelişmelere ayak uydurmaları için Ehl-i Sünnet akîdesine dört elle sarılmaları gerekir</span></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ABDULLAH4, post: 255791, member: 1004566"] [FONT=Georgia][SIZE=3][COLOR=darkred]“Ehlu’s-sünnet” tabiri, dinde bid’atlerin ve Hariciyye, Mu’tezile, Mürcie ve Şîa gibi çeşitli fırkaların ortaya çıkmasından sonra, sünnetin savunulması ve Ümmetin bütünlüğünün korunması hareketi olarak ortaya çıkmıştır Ehlu’s-sünnet, bid’at fırkalarına karşı bir tepki, onların dindeki yerini belirleme, onların ortaya attığı meselelerin dinî cevaplarını tespit etme ve bid’atlara karşı İslam cemaâtının tavır alma hareketidir diyebiliriz [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Georgia][SIZE=3][COLOR=darkred]Sahâbîlerin fitne çıkmadan önceki haline uyan, fitneler çıktıktan, müslümanlar fırkalara ayrıldıktan sonra da, sahabîlerin çoğunluğunun tutumunu benimseyen topluluk, kendilerini diğer bid’at fırkalarından ayırmak için, zaman zaman ehl-i sünnet, ehlü’l-hakk, ehlu’s-sünne ve’l-İstikâme, ehlu’l-hadis, ehlu’l-cemaâ, ehlu’l-hadis ve’s-sünne ve ehlu’s-sünne ve’l-cemaâ” isimlerini kullanmışlardır [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Georgia][SIZE=3][COLOR=darkred]Ehlu’s-Sünnet terimini ilk kullanan, Muhammed b Sîrîn (ö110/728), “ehlu’l-hakk ve’l-cemâ’a” terimini ise, ilk defa kullanan Ebu’l-Leys es-Semerkandi (ö373/898)’dir [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Georgia][SIZE=3][COLOR=darkred]Bu terim, Hicrî II asır başlarından itibaren “ehlu’l-hakk ve’l-istikâme”, “ehlu’s-sünne ve’n-nakl”, “ashabu’l-hadis” şekillerinde kullanılmıştır Bu topluluk hakikatte bir fırka değil, Hz Peygamber (sas)’in ve ashabının yolunu takip eden çoğunluktur Sonraki dönemlerde bu isimler içerisinde diğerlerindeki ortak noktaları da toplaması açısından “ehlu’s-sünne ve’l-cema’ât” ismi yaygınlaşmış ve kabul edilmiştir Bu kullanışa yakın bir ifadeyi, Ahmed b Hanbel (241/855), “Ehlu’s-sünne ve’l-cemâ’a ve’l-âsâr” şeklinde kullanmıştır (İbn Ebi Ya’la, Tabakatu’l-Hanâbile, Kahire 1952, I, 31) “Ehlu’s-sünne ve’l-cemâ’â” şeklindeki ifade tarzına da Ebûl-Leys es-Semerkandî (373/898)’nin “Şerhu’l-Fıkhı’l-Ekber” isimli eserinde rastlan-maktadır (Bkz, ttp://wwwfatihberatnetteyimnet/ebedisaadet/ehlisunnethtm (09012005)) [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Georgia][SIZE=3][COLOR=darkred]Ehl-i Sünnet, Kur’an ve sünnete dayanmayan hiçbir inanç ve ibadeti kabul etmez Kur’an ve sünnetten tasdik almayan bütün inanç, fikir ve felsefeler batıldır [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Georgia][SIZE=3][COLOR=darkred]Kur’an-ı Kerim, Allahu Teala’nın kelamı olup ilâhî koruma altındadır Onu açıklayan ve uygulayan sünnet de bu korumanın içindedir Din işlerinde Hz Peygamber’e (sas) tabi olmak farzdır [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Georgia][SIZE=3][COLOR=darkred]“Kur’an ve aklım bana yeter, peygamberin görevi sadece Allah’ın ayetlerini tebliğ etmektir, vefatıyla vazifesi bitmiştir, bundan sonrası bize aittir, onun sünnetine tabi olmak gibi bir görevimiz yoktur”, demek küfürdür Çünkü bu anlayış, bizzat Kur’an ayetlerine aykırıdır [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Georgia][SIZE=3][COLOR=darkred]Kur’an ve sünneti anlamak için elbette aklı kullanmak gerekir Bazen ayet ve hadisleri yorumlamak icap eder Buna tevil etmek denir Usul ve edebine göre tevil etmek, yeni yorum yapmak günah değildir; ihtiyaç anında gereklidir Bütün mezhepler, işte bu yorum farkından dolayı ortaya çıkmışlardır [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Georgia][SIZE=3][COLOR=darkred]Bugün Müslümanların güçlenmesi, yeniden kendilerini idrak etmeleri, yabancı ideolojilere yem olmamaları, birlik ve beraberliklerini yeniden kurmaları ve gerçek anlamda hem Müslüman olmaları hem de çağdaş hayata ve teknolojik gelişmelere ayak uydurmaları için Ehl-i Sünnet akîdesine dört elle sarılmaları gerekir[/COLOR][/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Tasavvuf
Ehli Sünnet Tarikat ve Cemaatler
Ehl-i Sünnet Tabirinin İlk Defa Kullanılması
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst