|09:23| »» (yunus_44) BEŞİNCİ SIR
|09:23| »» (yunus_44) Bir hadis-i şerifte varid olmuş ki:
|09:24| »» (yunus_44) Muhakkak ki Allah, Âdem'i (a.s.) Rahmân sûretinde yaratmıştır." Buharî,
İsti'zân: 1; Müslim, Birr: 115, Cennet: 28; Müsned, 2:244, 251, 315, 323, 434, 463, 519.
|09:24| »» (yunus_44) Bu hadisi bazılara aklına sığıştıramadığı için
|09:24| »» (yunus_44) üstad burda izah ediyor.
|09:24| »» (yunus_44) .
|09:24| »» (yunus_44) (ev kemâ kàl.) Bu hadis-i şerifi, bir kısım ehl-i tarikat, akaid-i
imaniyeye münasip düşmeyen acip bir tarzda tefsir etmişler
|09:25| »» (yunus_44) Hattâ onlardan bir kısım ehl-i aşk, insanın sima-yı mânevîsine bir suret-i
Rahmân nazarıyla bakmışlar.
|09:25| »» (yunus_44) Evet
|09:25| »» (reşhas) bu bakış nasıl
|09:25| »» (reşhas) oluyor
|09:26| »» (yunus_44) Tarikat burda hataya düşüyor işte
|09:26| »» (yunus_44) Aşkla
|09:26| »» (reşhas) yani sureti rahman derken
|09:26| »» (yunus_44) Zikirle
|09:26| »» (reşhas) açabilirmiyiz burayı
|09:26| »» (yunus_44) Aklın ölçülerini ve şeriatın ölçüleri aşa biliyorlar.
|09:27| »» (yunus_44) Insanını maneviyatı=Allahın sureti demişler.
|09:27| »» (yunus_44) Hatta bir zat ben hakım dediği için
|09:27| »» (yunus_44) şeriat o alim zatı idam etmiş.
|09:27| »» (yunus_44) Zamanında
|09:27| »» (yunus_44) ,
|09:27| »» (reşhas) o zaman Allahla insan bir kefeye konuluyor ?
|09:28| »» (yunus_44) Gibi
|09:28| »» (yunus_44) O mana çıkyor.
|09:28| »» (yunus_44) Ehl-i tarikatin ekserinde sekir ve ehl-i aşkın çoğunda istiğrak ve iltibas
olduğundan, hakikate muhalif telâkkilerinde belki mâzurdurlar.
|09:28| »» (yunus_44) Onlar yanlış anlamış olabilir.
|09:28| »» (yunus_44) çünkü sekir halindeler.
|09:28| »» (yunus_44) Manevi aleme geçmişler.
|09:29| »» (yunus_44) Peki peşinden gidenler.
|09:29| »» (Lemalar) onlar masum değildir
|09:29| »» (Lemalar) sorumludur
|09:29| »» (Lemalar) cünkü peşinden gidenler o manevi aşkın hayalinde değildirler
|09:29| »» (reşhas) onlar akıllarını muhafaza ediyor çünkü
|09:29| »» (reşhas) değil mi
|09:30| »» (yunus_44) Evet
|09:30| »» (yunus_44) Muhyididni arabi
|09:30| »» (yunus_44) Bizden olmayan bizim kitapları okumasın demiş.
|09:30| »» (yunus_44) çünkü anlamaz
|09:30| »» (yunus_44) Fakat aklı başında olanlar, fikren, onların esas-ı akaide münâfi olan
mânâlarını kabul edemez. Etse hata eder.
|09:31| »» (reşhas) evet
|09:31| »» (yunus_44) Evet, bütün kâinatı bir saray, bir ev gibi muntazam idare eden ve
yıldızları zerreler gibi hikmetli ve kolay çeviren ve gezdiren ve zerrâtı muntazam memurlar gibi
istihdam eden Zât-ı Akdes-i İlâhînin şerîki, nazîri, zıddı, niddi olmadığı gibi
|09:31| »» (yunus_44) Ihlas suresi gayet açık
|09:31| »» (yunus_44) Benzeri yok
|09:31| »» (yunus_44) Eşi yok
|09:32| »» (yunus_44) Buna rağmen öyle anlamak nasıl olmuşsa
|09:32| »» (yunus_44) Işte sekir öyle garip bir şey
|09:32| »» (Lemalar) Zati cok hadis-i şerifde deniyor ya Allahı Zatı ile teffekkür etmeyiniz
diye ..
|09:32| »» (yunus_44) Akıl biraz kayboluyor.
|09:33| »» (yunus_44) ,
|09:33| »» (yunus_44) "Onun benzeri hiçbir şey yoktur. O herşeyi hakkıyla işitir, herşeyi
hakkıyla görür." Şûrâ Sûresi, 42:11.
|09:33| »» (yunus_44) Göklerde ve yerde tecellî eden en yüce sıfatlar Onundur. Onun kudreti
herşeye galiptir; Onun hikmeti herşeyi kuşatır." Rum Sûresi, 30:27.
|09:34| »» (Lemalar) evet
|09:34| »» (yunus_44) Sırrıyla, mesel ve temsil ile şuûnâtına ve sıfât ve esmâsına bakılır.
|09:34| »» (yunus_44) Allahı c.c fiilleriyle
|09:34| »» (yunus_44) Biliyoruz.
|09:35| »» (Lemalar) evet
|09:35| »» (yunus_44) Onlara misallerel akla yaklaştırıyoruz.
|09:35| »» (yunus_44) Yoksa aklı tek başına anlamaz. açizdir.
|09:35| »» (yunus_44) Demek, mesel ve temsil, şuûnat nokta-i nazarında vardır.
|09:36| »» (Lemalar) mesela diyoryuz ki Gunes ısık veriyor öle ise bunu yaratan zat ısık veren
bir zattır Allahın isimlerinden biride Nur dur ..
|09:36| »» (yunus_44) Evet
|09:36| »» (yunus_44) Nur ismini öyle tanıyoruz.
|09:36| »» (yunus_44) Halbuki güneşin nuru
|09:36| »» (yunus_44) Cenabı hakınn yanida
|09:37| »» (yunus_44) 1000 ler ce derece daha aşağı
|09:37| »» (yunus_44) Onun yanıda gölge gibi
|09:37| »» (Lemalar)hakiki manada bakılırsa ölcüsü yokdur olamazda
|09:37| »» (Lemalar) Cunki Sonsuz ile sonlu mukayese edilemez..
|09:37| »» (yunus_44) Fakat biz anlamak için güneşi örnek veririz.
|09:37| »» (Lemalar) evet
|09:37| »» (yunus_44) Şu mezkûr hadis-i şerifin çok makasıdından birisi şudur ki:
|09:37| »» (yunus_44) Hadisin anlamını yazalım şimdi
|09:38| »» (yunus_44) İnsan, ism-i Rahmân'ı tamamıyla gösterir bir surettedir
|09:38| »» (Lemalar) Rahman ne demek ?
|09:40| »» (yunus_44) Er-Rahman":Esirgeyici,bütün mahlukatına rahmetiyle muamele eden(dünyada)
|09:40| »» (yunus_44) 4-"Er-Rahim":Bağışlayıcı,sevdiklerine ve müminlere merhamet eden(ahirette)
|09:38| »» (reşhas) sadece insan mı
|09:38| »» (reşhas) peki
|09:38| »» (yunus_44) Yani güneş nasıl allahın nur ismini gösterir.
|09:38| »» (yunus_44) Tam olarak
|09:39| »» (yunus_44) Insanda
|09:39| »» (yunus_44) Rahman ismini tam gösterir.
|09:39| »» (Lemalar) maşallah
|09:39| »» (yunus_44) Kısaca bu reşhas
|09:39| »» (reşhas) evet
|09:40| »» (yunus_44) Evet bu farkıda yadıktan sonra
|09:40| »» (Lemalar) buradaki tam manasını yine Nur ismi ile mutaala eder isek
|09:40| »» (yunus_44) Evet
|09:40| »» (Lemalar) nasılki aydaki ısık da nurdur gunesdeki de
|09:40| »» (Lemalar) işde ölede Nur un ayrı ayrı cilveleri vardır
|09:40| »» (Lemalar) kimisinde sıcaklık ve aydınlık olarak tezahur eder
|09:41| »» (Lemalar) kimisinde baska cilvelrle
|09:41| »» (reşhas) mesela?
|09:41| »» (Lemalar) işde Rahman İsmi Azamının butun cilveleri Bir insanda tezahur etmiş ve onun
ayinedarlığını yapıyor
|09:41| »» (Lemalar) mesela söle
|09:41| »» (Lemalar) gunesdeki nur
|09:41| »» (Lemalar) aydınlık ve sıcaklık olarak cilvesi varken
|09:42| »» (Lemalar) aydaki nurun
|09:42| »» (yunus_44) Aleyküm Selam
|09:42| »» (Lemalar) gıdaların yumusaması ve olgunlasması
|09:42| »» (Lemalar) aydınlık ve pusula vazifesi görmesi gibi
|09:42| »» (Lemalar) ila ahir özellikleri coğaltılabilir...
|09:42| »» (reşhas) biraz daha
|09:43| »» (reşhas) verebilirmisiniz
|09:44| »» (reşhas) isminin tezahür şekillerine
|09:44| »» (Lemalar) mesela bugun teknolojinin cesitli dallarında
|09:44| »» (Lemalar) ısık enerjisinden faydalanılır
|09:44| »» (Lemalar) O ışık enerjisi diğer enerjilere dönüştürülerek sahir ihtiyaclar
karsılanmakda
|09:45| »» (Lemalar) işde onun gibi Nur İsmi Azamının gerekse Rahman İsmi Azamının bin bir turlu
penceresi vardır
|09:45| »» (reşhas) evet
|09:45| »» (Lemalar) kimisi bir pencereden bakar kainattaki hadiselere
|09:45| »» (Lemalar) kimisi yuzler kimisi binler pencereden
|09:45| »» (Lemalar) işde İnsan Rahman İsmi Azamının binler penceresinin her birinde n
bakıyor...
|09:46| »» (Lemalar) anlasıldımı reşhas
|09:46| »» (reşhas) sanırım
|09:46| »» (Lemalar)
|09:46| »» (reşhas) devam edelim
|09:46| »» (reşhas) aklı doyurmak gerek
|09:46| »» (reşhas) değil mi
|09:46| »» (güldostu) allah razi olsun
|09:50| »» (Lemalar) İnsan, ism-i Rahmân’ı tamamıyla gösterir bir surettedir. Evet, sabıkan
beyan ettiğimiz gibi, kâinatın simasında bin bir ismin şuâlarından tezahür eden ism-i Rahmân
göründüğü gibi ve zemin yüzünün simasında rububiyet-i mutlaka-i İlâhiyenin hadsiz cilveleriyle
tezahür eden ism-i Rahmân gösterildiği gibi, insanın suret-i câmiasında, küçük bir mikyasta,
zeminin siması ve kâinatın siması gibi yine o ism-i Rahmân’ın cilve-i etemmini gösterir
demektir.
|09:51| »» (Lemalar) Evet az öncede dedik ya Nur ismi ile verdiğimiz misallerde Her bir
esmasının cilvelerinden bahsetmişdik..
|09:52| »» (yunus_44) Son olarak
|09:52| »» (yunus_44) Hem işarettir ki, Zât-ı Rahmânü'r-Rahîmin delilleri ve aynaları olan
zîhayat ve insan gibi mazharlar o kadar o Zât-ı Vâcibü'l-Vücuda delâletleri kat'î ve vâzıh ve
zâhirdir ki, güneşin timsalini ve aksini tutan parlak bir ayna parlaklığına ve delâletinin
vuzuhuna işareten "O ayna güneştir" denildiği gibi, "İnsanda suret-i Rahmân var" vuzuh-u
delâletine ve kemâl-i münasebetine işareten denilmiş ve denilir
|09:52| »» (yunus_44) O ayna güneştir" denildiği gibi,
|09:52| »» (yunus_44) ,
|09:52| »» (yunus_44) İnsanda suret-i Rahmân var" vuzuh-u delâletine ve kemâl-i münasebetine
işareten denilmiş ve denilir
|09:52| »» (yunus_44) Demek olsa gerek
|09:53| »» (yunus_44) Ve ehl-i vahdetü'l-vücudun mutedil kısmı Lâ mevcude illâ Hû bu sırra
binaen, bu delâletin vuzuhuna ve bu münasebetin kemâline bir ünvan olarak demişler.
|09:53| »» (yunus_44) Bu manalr vardır.
|09:53| »» (yunus_44) Dua
|09:53| »» (reşhas) biraz daha türkçe konuşsak
|09:53| »» (reşhas) zorluk çekiyorum
|09:53| »» (reşhas) anlamaktan
|09:53| »» (yunus_44) Türkçelrini az önce yazdık reşhas
|09:54| »» (yunus_44) Ey Rahmân ve Rahîm olan Allahım! "Bismillâhirrahmânirrahîm"in hakkı için,
rahîmiyetine yaraşır şekilde bize merhamet et ve Rahmâniyetine yaraşır şekilde, bize
"Bismillâhirrahmânirrahîm"in sırlarını anlamayı temin et.
|09:54| »» (yunus_44) Amin
|09:54| »» (katre_misal) amin
|09:54| »» (Lemalar) amin
|09:54| »» (ankara) amin
|09:54| »» (reşhas) amin de
|09:23| »» (yunus_44) Bir hadis-i şerifte varid olmuş ki:
|09:24| »» (yunus_44) Muhakkak ki Allah, Âdem'i (a.s.) Rahmân sûretinde yaratmıştır." Buharî,
İsti'zân: 1; Müslim, Birr: 115, Cennet: 28; Müsned, 2:244, 251, 315, 323, 434, 463, 519.
|09:24| »» (yunus_44) Bu hadisi bazılara aklına sığıştıramadığı için
|09:24| »» (yunus_44) üstad burda izah ediyor.
|09:24| »» (yunus_44) .
|09:24| »» (yunus_44) (ev kemâ kàl.) Bu hadis-i şerifi, bir kısım ehl-i tarikat, akaid-i
imaniyeye münasip düşmeyen acip bir tarzda tefsir etmişler
|09:25| »» (yunus_44) Hattâ onlardan bir kısım ehl-i aşk, insanın sima-yı mânevîsine bir suret-i
Rahmân nazarıyla bakmışlar.
|09:25| »» (yunus_44) Evet
|09:25| »» (reşhas) bu bakış nasıl
|09:25| »» (reşhas) oluyor
|09:26| »» (yunus_44) Tarikat burda hataya düşüyor işte
|09:26| »» (yunus_44) Aşkla
|09:26| »» (reşhas) yani sureti rahman derken
|09:26| »» (yunus_44) Zikirle
|09:26| »» (reşhas) açabilirmiyiz burayı
|09:26| »» (yunus_44) Aklın ölçülerini ve şeriatın ölçüleri aşa biliyorlar.
|09:27| »» (yunus_44) Insanını maneviyatı=Allahın sureti demişler.
|09:27| »» (yunus_44) Hatta bir zat ben hakım dediği için
|09:27| »» (yunus_44) şeriat o alim zatı idam etmiş.
|09:27| »» (yunus_44) Zamanında
|09:27| »» (yunus_44) ,
|09:27| »» (reşhas) o zaman Allahla insan bir kefeye konuluyor ?
|09:28| »» (yunus_44) Gibi
|09:28| »» (yunus_44) O mana çıkyor.
|09:28| »» (yunus_44) Ehl-i tarikatin ekserinde sekir ve ehl-i aşkın çoğunda istiğrak ve iltibas
olduğundan, hakikate muhalif telâkkilerinde belki mâzurdurlar.
|09:28| »» (yunus_44) Onlar yanlış anlamış olabilir.
|09:28| »» (yunus_44) çünkü sekir halindeler.
|09:28| »» (yunus_44) Manevi aleme geçmişler.
|09:29| »» (yunus_44) Peki peşinden gidenler.
|09:29| »» (Lemalar) onlar masum değildir
|09:29| »» (Lemalar) sorumludur
|09:29| »» (Lemalar) cünkü peşinden gidenler o manevi aşkın hayalinde değildirler
|09:29| »» (reşhas) onlar akıllarını muhafaza ediyor çünkü
|09:29| »» (reşhas) değil mi
|09:30| »» (yunus_44) Evet
|09:30| »» (yunus_44) Muhyididni arabi
|09:30| »» (yunus_44) Bizden olmayan bizim kitapları okumasın demiş.
|09:30| »» (yunus_44) çünkü anlamaz
|09:30| »» (yunus_44) Fakat aklı başında olanlar, fikren, onların esas-ı akaide münâfi olan
mânâlarını kabul edemez. Etse hata eder.
|09:31| »» (reşhas) evet
|09:31| »» (yunus_44) Evet, bütün kâinatı bir saray, bir ev gibi muntazam idare eden ve
yıldızları zerreler gibi hikmetli ve kolay çeviren ve gezdiren ve zerrâtı muntazam memurlar gibi
istihdam eden Zât-ı Akdes-i İlâhînin şerîki, nazîri, zıddı, niddi olmadığı gibi
|09:31| »» (yunus_44) Ihlas suresi gayet açık
|09:31| »» (yunus_44) Benzeri yok
|09:31| »» (yunus_44) Eşi yok
|09:32| »» (yunus_44) Buna rağmen öyle anlamak nasıl olmuşsa
|09:32| »» (yunus_44) Işte sekir öyle garip bir şey
|09:32| »» (Lemalar) Zati cok hadis-i şerifde deniyor ya Allahı Zatı ile teffekkür etmeyiniz
diye ..
|09:32| »» (yunus_44) Akıl biraz kayboluyor.
|09:33| »» (yunus_44) ,
|09:33| »» (yunus_44) "Onun benzeri hiçbir şey yoktur. O herşeyi hakkıyla işitir, herşeyi
hakkıyla görür." Şûrâ Sûresi, 42:11.
|09:33| »» (yunus_44) Göklerde ve yerde tecellî eden en yüce sıfatlar Onundur. Onun kudreti
herşeye galiptir; Onun hikmeti herşeyi kuşatır." Rum Sûresi, 30:27.
|09:34| »» (Lemalar) evet
|09:34| »» (yunus_44) Sırrıyla, mesel ve temsil ile şuûnâtına ve sıfât ve esmâsına bakılır.
|09:34| »» (yunus_44) Allahı c.c fiilleriyle
|09:34| »» (yunus_44) Biliyoruz.
|09:35| »» (Lemalar) evet
|09:35| »» (yunus_44) Onlara misallerel akla yaklaştırıyoruz.
|09:35| »» (yunus_44) Yoksa aklı tek başına anlamaz. açizdir.
|09:35| »» (yunus_44) Demek, mesel ve temsil, şuûnat nokta-i nazarında vardır.
|09:36| »» (Lemalar) mesela diyoryuz ki Gunes ısık veriyor öle ise bunu yaratan zat ısık veren
bir zattır Allahın isimlerinden biride Nur dur ..
|09:36| »» (yunus_44) Evet
|09:36| »» (yunus_44) Nur ismini öyle tanıyoruz.
|09:36| »» (yunus_44) Halbuki güneşin nuru
|09:36| »» (yunus_44) Cenabı hakınn yanida
|09:37| »» (yunus_44) 1000 ler ce derece daha aşağı
|09:37| »» (yunus_44) Onun yanıda gölge gibi
|09:37| »» (Lemalar)hakiki manada bakılırsa ölcüsü yokdur olamazda
|09:37| »» (Lemalar) Cunki Sonsuz ile sonlu mukayese edilemez..
|09:37| »» (yunus_44) Fakat biz anlamak için güneşi örnek veririz.
|09:37| »» (Lemalar) evet
|09:37| »» (yunus_44) Şu mezkûr hadis-i şerifin çok makasıdından birisi şudur ki:
|09:37| »» (yunus_44) Hadisin anlamını yazalım şimdi
|09:38| »» (yunus_44) İnsan, ism-i Rahmân'ı tamamıyla gösterir bir surettedir
|09:38| »» (Lemalar) Rahman ne demek ?
|09:40| »» (yunus_44) Er-Rahman":Esirgeyici,bütün mahlukatına rahmetiyle muamele eden(dünyada)
|09:40| »» (yunus_44) 4-"Er-Rahim":Bağışlayıcı,sevdiklerine ve müminlere merhamet eden(ahirette)
|09:38| »» (reşhas) sadece insan mı
|09:38| »» (reşhas) peki
|09:38| »» (yunus_44) Yani güneş nasıl allahın nur ismini gösterir.
|09:38| »» (yunus_44) Tam olarak
|09:39| »» (yunus_44) Insanda
|09:39| »» (yunus_44) Rahman ismini tam gösterir.
|09:39| »» (Lemalar) maşallah
|09:39| »» (yunus_44) Kısaca bu reşhas
|09:39| »» (reşhas) evet
|09:40| »» (yunus_44) Evet bu farkıda yadıktan sonra
|09:40| »» (Lemalar) buradaki tam manasını yine Nur ismi ile mutaala eder isek
|09:40| »» (yunus_44) Evet
|09:40| »» (Lemalar) nasılki aydaki ısık da nurdur gunesdeki de
|09:40| »» (Lemalar) işde ölede Nur un ayrı ayrı cilveleri vardır
|09:40| »» (Lemalar) kimisinde sıcaklık ve aydınlık olarak tezahur eder
|09:41| »» (Lemalar) kimisinde baska cilvelrle
|09:41| »» (reşhas) mesela?
|09:41| »» (Lemalar) işde Rahman İsmi Azamının butun cilveleri Bir insanda tezahur etmiş ve onun
ayinedarlığını yapıyor
|09:41| »» (Lemalar) mesela söle
|09:41| »» (Lemalar) gunesdeki nur
|09:41| »» (Lemalar) aydınlık ve sıcaklık olarak cilvesi varken
|09:42| »» (Lemalar) aydaki nurun
|09:42| »» (yunus_44) Aleyküm Selam
|09:42| »» (Lemalar) gıdaların yumusaması ve olgunlasması
|09:42| »» (Lemalar) aydınlık ve pusula vazifesi görmesi gibi
|09:42| »» (Lemalar) ila ahir özellikleri coğaltılabilir...
|09:42| »» (reşhas) biraz daha
|09:43| »» (reşhas) verebilirmisiniz
|09:44| »» (reşhas) isminin tezahür şekillerine
|09:44| »» (Lemalar) mesela bugun teknolojinin cesitli dallarında
|09:44| »» (Lemalar) ısık enerjisinden faydalanılır
|09:44| »» (Lemalar) O ışık enerjisi diğer enerjilere dönüştürülerek sahir ihtiyaclar
karsılanmakda
|09:45| »» (Lemalar) işde onun gibi Nur İsmi Azamının gerekse Rahman İsmi Azamının bin bir turlu
penceresi vardır
|09:45| »» (reşhas) evet
|09:45| »» (Lemalar) kimisi bir pencereden bakar kainattaki hadiselere
|09:45| »» (Lemalar) kimisi yuzler kimisi binler pencereden
|09:45| »» (Lemalar) işde İnsan Rahman İsmi Azamının binler penceresinin her birinde n
bakıyor...
|09:46| »» (Lemalar) anlasıldımı reşhas
|09:46| »» (reşhas) sanırım
|09:46| »» (Lemalar)
|09:46| »» (reşhas) devam edelim
|09:46| »» (reşhas) aklı doyurmak gerek
|09:46| »» (reşhas) değil mi
|09:46| »» (güldostu) allah razi olsun
|09:50| »» (Lemalar) İnsan, ism-i Rahmân’ı tamamıyla gösterir bir surettedir. Evet, sabıkan
beyan ettiğimiz gibi, kâinatın simasında bin bir ismin şuâlarından tezahür eden ism-i Rahmân
göründüğü gibi ve zemin yüzünün simasında rububiyet-i mutlaka-i İlâhiyenin hadsiz cilveleriyle
tezahür eden ism-i Rahmân gösterildiği gibi, insanın suret-i câmiasında, küçük bir mikyasta,
zeminin siması ve kâinatın siması gibi yine o ism-i Rahmân’ın cilve-i etemmini gösterir
demektir.
|09:51| »» (Lemalar) Evet az öncede dedik ya Nur ismi ile verdiğimiz misallerde Her bir
esmasının cilvelerinden bahsetmişdik..
|09:52| »» (yunus_44) Son olarak
|09:52| »» (yunus_44) Hem işarettir ki, Zât-ı Rahmânü'r-Rahîmin delilleri ve aynaları olan
zîhayat ve insan gibi mazharlar o kadar o Zât-ı Vâcibü'l-Vücuda delâletleri kat'î ve vâzıh ve
zâhirdir ki, güneşin timsalini ve aksini tutan parlak bir ayna parlaklığına ve delâletinin
vuzuhuna işareten "O ayna güneştir" denildiği gibi, "İnsanda suret-i Rahmân var" vuzuh-u
delâletine ve kemâl-i münasebetine işareten denilmiş ve denilir
|09:52| »» (yunus_44) O ayna güneştir" denildiği gibi,
|09:52| »» (yunus_44) ,
|09:52| »» (yunus_44) İnsanda suret-i Rahmân var" vuzuh-u delâletine ve kemâl-i münasebetine
işareten denilmiş ve denilir
|09:52| »» (yunus_44) Demek olsa gerek
|09:53| »» (yunus_44) Ve ehl-i vahdetü'l-vücudun mutedil kısmı Lâ mevcude illâ Hû bu sırra
binaen, bu delâletin vuzuhuna ve bu münasebetin kemâline bir ünvan olarak demişler.
|09:53| »» (yunus_44) Bu manalr vardır.
|09:53| »» (yunus_44) Dua
|09:53| »» (reşhas) biraz daha türkçe konuşsak
|09:53| »» (reşhas) zorluk çekiyorum
|09:53| »» (reşhas) anlamaktan
|09:53| »» (yunus_44) Türkçelrini az önce yazdık reşhas
|09:54| »» (yunus_44) Ey Rahmân ve Rahîm olan Allahım! "Bismillâhirrahmânirrahîm"in hakkı için,
rahîmiyetine yaraşır şekilde bize merhamet et ve Rahmâniyetine yaraşır şekilde, bize
"Bismillâhirrahmânirrahîm"in sırlarını anlamayı temin et.
|09:54| »» (yunus_44) Amin
|09:54| »» (katre_misal) amin
|09:54| »» (Lemalar) amin
|09:54| »» (ankara) amin
|09:54| »» (reşhas) amin de