Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Sorularla Bediüzzaman
Ben istiyorum ki, ben o olsam, belki o adamım
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Sergerdan" data-source="post: 84145" data-attributes="member: 2492"><p>2-Cennet bahsinde geçen bir misali de burda kullanabiliriz belki.Dost dostuyla beraber cennetde nasıl beraber olacak hususan mesela ben veya bir bedevi peygamber efendimiz s.a.v ile beraber nasıl bulunur.Oradaki cevapda üstad hazretleri diyorki tıpki dünyevi bir sofrada beraber bulunmak gibi.Derecesi yüksek olanın tüm latifeleri inkişaf ettiginden o latifelere sahip kişi tüm hassalarıyla,derinligiyle cennet içinde bulunuyor ve nimetlerinden faydalanıyorken digerinin istifadesi noksan oluyor.Mesela dil ve göz aynı şeyi tadıyor ve görüyor fakat farklı derecelerde lezzet alınıyor.</p><p></p><p>Bu misaldeki gibi ulum-u imaniyede üstadın mazhariyetinin derecesi daha yüksek.Dolayısıyla aynı imani hakikatler farklı zamanlarda farklı zatlar tarafından degişik derecelerde anlatılmış.Eger Cenab-ı Hakkın hikmeti,takdiri üstadı o vazifede tavzif etmek olmuşsa elbette söyledikleri de o derece yüksek ve derin olacaktır.</p><p></p><p>3-Esma-ul husna açısından bakacak olursak da şunlar akla geliyor.Mesela risale-i nurda diyorki eski kavimler zamanında beşerin iptida zamanı oldugundan o semavi sayfalarda ve kitaplarda bazı imani meseler icmal kalmış,anlatılmamış.Ama Efendimiz s.a.v zamanına gelindiginde beşer tabiri caizse her açıdan kıvama geldiginden Kuran imana dair herşeyi tümüyle anlatmış.Allah ın c.c kelamı Kuran da her ismin azam mertebesinden konuşmuş.Benzer birşeyde peygamberler arasındaki derece farkı anlatılırken var.Peygamber Efendimiz s.a.v seyyidül mürselindir çünkü tıpki Kuranın her cihette esmaya mazhar olması gibi O s.a.v in de tüm esmaya mazhariyeti sözkonusudur.Diger peygamberlerde bazı esma öne çıkmış.</p><p></p><p>Bunun gibi dini anlatan,ihya eden yenileyen alimler,evliyalar zatlar içindede buradakine benzer bir derece farkı vardır.Cenab-ı Hakk risale-i nurlara ve üstada bu cihetten bir üstünlük nasip buyurmuş olamaz mı?Buyurduguna kanaatimiz oldugu için diyoruz ki üstad hazretlerinin ulum-u imaniyede aynı mevzular dahi olsa derinlik,bir çok cihetten ihata etme gibi hususlarla ehliyeti vardır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sergerdan, post: 84145, member: 2492"] 2-Cennet bahsinde geçen bir misali de burda kullanabiliriz belki.Dost dostuyla beraber cennetde nasıl beraber olacak hususan mesela ben veya bir bedevi peygamber efendimiz s.a.v ile beraber nasıl bulunur.Oradaki cevapda üstad hazretleri diyorki tıpki dünyevi bir sofrada beraber bulunmak gibi.Derecesi yüksek olanın tüm latifeleri inkişaf ettiginden o latifelere sahip kişi tüm hassalarıyla,derinligiyle cennet içinde bulunuyor ve nimetlerinden faydalanıyorken digerinin istifadesi noksan oluyor.Mesela dil ve göz aynı şeyi tadıyor ve görüyor fakat farklı derecelerde lezzet alınıyor. Bu misaldeki gibi ulum-u imaniyede üstadın mazhariyetinin derecesi daha yüksek.Dolayısıyla aynı imani hakikatler farklı zamanlarda farklı zatlar tarafından degişik derecelerde anlatılmış.Eger Cenab-ı Hakkın hikmeti,takdiri üstadı o vazifede tavzif etmek olmuşsa elbette söyledikleri de o derece yüksek ve derin olacaktır. 3-Esma-ul husna açısından bakacak olursak da şunlar akla geliyor.Mesela risale-i nurda diyorki eski kavimler zamanında beşerin iptida zamanı oldugundan o semavi sayfalarda ve kitaplarda bazı imani meseler icmal kalmış,anlatılmamış.Ama Efendimiz s.a.v zamanına gelindiginde beşer tabiri caizse her açıdan kıvama geldiginden Kuran imana dair herşeyi tümüyle anlatmış.Allah ın c.c kelamı Kuran da her ismin azam mertebesinden konuşmuş.Benzer birşeyde peygamberler arasındaki derece farkı anlatılırken var.Peygamber Efendimiz s.a.v seyyidül mürselindir çünkü tıpki Kuranın her cihette esmaya mazhar olması gibi O s.a.v in de tüm esmaya mazhariyeti sözkonusudur.Diger peygamberlerde bazı esma öne çıkmış. Bunun gibi dini anlatan,ihya eden yenileyen alimler,evliyalar zatlar içindede buradakine benzer bir derece farkı vardır.Cenab-ı Hakk risale-i nurlara ve üstada bu cihetten bir üstünlük nasip buyurmuş olamaz mı?Buyurduguna kanaatimiz oldugu için diyoruz ki üstad hazretlerinin ulum-u imaniyede aynı mevzular dahi olsa derinlik,bir çok cihetten ihata etme gibi hususlarla ehliyeti vardır. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Sorularla Bediüzzaman
Ben istiyorum ki, ben o olsam, belki o adamım
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst