Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
Risale-i Nur'da Geçen Ansiklopedik Bilgiler
Bektaşî
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Kýrýk Testi" data-source="post: 233197" data-attributes="member: 358"><p><span style="font-size: 10px">Hacı Bektaş Velî tarafından kurulduğu kabul edilen tarikata mensub olan kişiye denir. Bu tarikatın kuruluşu her ne kadar Hacı Bektaş Velî’ye nisbet ediliyorsa da, esas teşekkülü daha sonraki dönemlerde gerçekleşir.</span></p><p><span style="font-size: 10px"></span></p><p><span style="font-size: 10px">Tarikatların birçoklarında bulunan “seyr-i sülûk” Bektaşilik’te yoktur. Muayyen “evrad ve ezkâr” mevcut değildir. Bunların yerine “Âyin-i Cem” vardır.</span></p><p><span style="font-size: 10px">Bektaşîlik’te Ehl-i Beyt’e fazla sevgi gösterilir. Bu muhabbet çok aşırı seviyededir.</span></p><p><span style="font-size: 10px"></span></p><p><span style="font-size: 10px">Yeniçeri Ocağı’nın kuruluşunda Hacı Bektaş Velî dua etmiş, bu nedenle Yeniçeriler onu pir olarak tanımışlardır. Yeniçeri Ocağı’na “Hacı Bektaş Ocağı” denmesi bundan dolayıdır. Bu tarikatın Türkler arasında tutunmasının ve yaygınlık kazanmasının sebeplerinden birisi Yeniçerilerle ilgisinin bulunmasıdır. Çeşitli grup ve cereyanları bünyesinde barındırması, toleransı, tarikat mensuplarının halkla içli dışlı olması; özellikle Bektaşî edebiyatını oluşturan eserlerin Türkçe ile ve halkın rahatlıkla anlayacağı bir üslûpla yazılması, Bektaşîliğin yaygınlık kazanmasını sağlayan başlıca unsurlardır.</span></p><p><span style="font-size: 10px"></span></p><p><span style="font-size: 10px">Bektaşîlik Anadolu sınırları içinde kalmamış; Bulgaristan, Romanya, Sırbistan, Mısır, Arnavutluk ve Macaristan’a kadar az da olsa ulaşmıştır.</span></p><p><span style="font-size: 10px"></span></p><p><span style="font-size: 10px">Bektaşîlik başlıca iki kola ayrılır. Bunlardan birincisi Hacı Bektaş Velî’nin evli olduğunu kabul eden Çelebiler koludur. Bunlar, kendilerini Hacı Bektaş Velî’nin neslinden sayarlar. Bu nedenle bunlara “Bel Oğlu” adı verilir. Bu kol Anadolu’da yaygınlık kazanmıştır. İkinci kol mensuplarına Babağân kolu denilir. Bunlar tarikat yoluyla Hacı Bektaş Velî’ye bağlı oldukları için “Yol Oğlu” adıyla anılırlar. Bu kola mensup olanlar Hacı Bektaş Velî’nin bekâr olduğunu kabul ederler. Bu anlayış İstanbul, Rumeli ve Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde de bulunmaktadır.</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kýrýk Testi, post: 233197, member: 358"] [SIZE=2]Hacı Bektaş Velî tarafından kurulduğu kabul edilen tarikata mensub olan kişiye denir. Bu tarikatın kuruluşu her ne kadar Hacı Bektaş Velî’ye nisbet ediliyorsa da, esas teşekkülü daha sonraki dönemlerde gerçekleşir. Tarikatların birçoklarında bulunan “seyr-i sülûk” Bektaşilik’te yoktur. Muayyen “evrad ve ezkâr” mevcut değildir. Bunların yerine “Âyin-i Cem” vardır. Bektaşîlik’te Ehl-i Beyt’e fazla sevgi gösterilir. Bu muhabbet çok aşırı seviyededir. Yeniçeri Ocağı’nın kuruluşunda Hacı Bektaş Velî dua etmiş, bu nedenle Yeniçeriler onu pir olarak tanımışlardır. Yeniçeri Ocağı’na “Hacı Bektaş Ocağı” denmesi bundan dolayıdır. Bu tarikatın Türkler arasında tutunmasının ve yaygınlık kazanmasının sebeplerinden birisi Yeniçerilerle ilgisinin bulunmasıdır. Çeşitli grup ve cereyanları bünyesinde barındırması, toleransı, tarikat mensuplarının halkla içli dışlı olması; özellikle Bektaşî edebiyatını oluşturan eserlerin Türkçe ile ve halkın rahatlıkla anlayacağı bir üslûpla yazılması, Bektaşîliğin yaygınlık kazanmasını sağlayan başlıca unsurlardır. Bektaşîlik Anadolu sınırları içinde kalmamış; Bulgaristan, Romanya, Sırbistan, Mısır, Arnavutluk ve Macaristan’a kadar az da olsa ulaşmıştır. Bektaşîlik başlıca iki kola ayrılır. Bunlardan birincisi Hacı Bektaş Velî’nin evli olduğunu kabul eden Çelebiler koludur. Bunlar, kendilerini Hacı Bektaş Velî’nin neslinden sayarlar. Bu nedenle bunlara “Bel Oğlu” adı verilir. Bu kol Anadolu’da yaygınlık kazanmıştır. İkinci kol mensuplarına Babağân kolu denilir. Bunlar tarikat yoluyla Hacı Bektaş Velî’ye bağlı oldukları için “Yol Oğlu” adıyla anılırlar. Bu kola mensup olanlar Hacı Bektaş Velî’nin bekâr olduğunu kabul ederler. Bu anlayış İstanbul, Rumeli ve Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde de bulunmaktadır.[/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
Risale-i Nur'da Geçen Ansiklopedik Bilgiler
Bektaşî
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst