Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Asa-yı Musa
Asa-yı Musa 4. Ders - Gençlik Yazının Ahiri Berzah Kışıdır..
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="memluk" data-source="post: 360339" data-attributes="member: 9260"><p><strong>Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 46 - Gençlik Yazının Ahiri Berzah Kışıdır..</strong></p><p></p><p style="margin-left: 20px"><strong><span style="font-size: 12px">"Biz hayatın herbir çeşit lezzetini ve keyiflerini tatmak ve tattırmak istiyoruz; bize karışma."</span></strong></p> <p style="margin-left: 20px"><strong><span style="font-size: 12px">"Ben de cevaben dedim: Madem lezzet ve zevk için ölümü hatıra getirmeyip dalâlet ve sefahete atılıyorsun. Kat'iyen bil ki, senin dalâletin hükmüyle bütün geçmiş zaman-ı mazi ölmüş ve mâdumdur. Ve içinde cenazeleri çürümüş bir vahşetli mezaristandır. İnsaniyet alâkadarlığıyla ve dalâlet yoluyla, senin başına ve varsa ve ölmemişse kalbine, o hadsiz firaklardan ve o nihayetsiz dostlarının ebedî ölümlerinden gelen elemler, senin şimdiki sarhoşça, pek kısa bir zamandaki cüz'î lezzetini imha ettiği gibi, gelecek istikbal zamanı dahi, itikatsızlığın cihetiyle yine mâdum ve karanlıklı ve ölü ve dehşetli bir vahşetgâhtır."(1)</span></strong></p> <p style="margin-left: 20px"><strong><span style="font-size: 12px"></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0000">Evvela, burada muhatap inkarcı ve maddeci bir insandır</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0000">. Yoksa imanı olduğu halde günahta giden bir insan hedef edilmiyor.</span></span></strong></p><p> <strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0000">Risale-i Nurlar günahkar birisini itikatsız addetmez, sadece kamil imandaki manevi lezzetleri tadamaz, diyerek günahlardan sakındırıyor.</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0000">Bu manaya, konunun evvelindeki şu ibareler işaret ediyor:</span></span></strong><p style="margin-left: 20px"><strong><span style="font-size: 12px">"Ben o Eskişehir Hapishanesindeki müşahede ile meşgul iken, sefahet ve dalâleti terviç eden bir şahs-ı mânevî, insî bir şeytan gibi karşıma dikildi ve dedi:"</span></strong></p> <p style="margin-left: 20px"><strong><span style="font-size: 12px">"Biz hayatın herbir çeşit lezzetini ve keyiflerini tatmak ve tattırmak istiyoruz; bize karışma."(2)</span></strong></p> <p style="margin-left: 20px"><strong><span style="font-size: 12px"></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0000">İkincisi, münkir, ölümü bir yokluk ve hiçlik olarak gördüğü için, mazi onun nazarında yaşanmış ve bitmiş büyük bir kabristan hükmündedir.</span></span></strong></p><p> <strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0000">Mazide gördüğü ve yaşadığı ne varsa hepsi yokluğa gitmiş ve kaybolmuşlar.</span></span></strong></p><p> <strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0000">Çok sevdiği anası babası, akrabaları toprak olup hiçlik denizine karışmışlardır.</span></span></strong></p><p> <strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0000">İnsan bu düşünce ve bu gerçeklerle, hazır anında lezzet ve zevk edemez.</span></span></strong></p><p> <strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0000">Böyle bir halet içinde ancak akıldan mahrum olan hayvanlar lezzet alıp zevk edebilir.</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0000">İnsan insanlığın gereği olan akıl ve kalp ile bu yokluk ve hiçlik içinde maddi zevk ve lezzetleri takip edemez. Nasıl yakını ölmüş bir adam iştahtan kesilip zevk ve lezzeti acılaşıyor ise, aynı şekilde maziyi koca bir yokluk ve hiçlik gören bir adamın da hazır zamanda zevk ve sefaya dalması mümkün ve kabil olmaması gerekir.</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0000"></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0000"></span>sorularla risale...</span></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="memluk, post: 360339, member: 9260"] [b]Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 46 - Gençlik Yazının Ahiri Berzah Kışıdır..[/b] [INDENT][B][SIZE=3]"Biz hayatın herbir çeşit lezzetini ve keyiflerini tatmak ve tattırmak istiyoruz; bize karışma." "Ben de cevaben dedim: Madem lezzet ve zevk için ölümü hatıra getirmeyip dalâlet ve sefahete atılıyorsun. Kat'iyen bil ki, senin dalâletin hükmüyle bütün geçmiş zaman-ı mazi ölmüş ve mâdumdur. Ve içinde cenazeleri çürümüş bir vahşetli mezaristandır. İnsaniyet alâkadarlığıyla ve dalâlet yoluyla, senin başına ve varsa ve ölmemişse kalbine, o hadsiz firaklardan ve o nihayetsiz dostlarının ebedî ölümlerinden gelen elemler, senin şimdiki sarhoşça, pek kısa bir zamandaki cüz'î lezzetini imha ettiği gibi, gelecek istikbal zamanı dahi, itikatsızlığın cihetiyle yine mâdum ve karanlıklı ve ölü ve dehşetli bir vahşetgâhtır."(1) [/SIZE][/B][/INDENT] [B][SIZE=3][COLOR=#ff0000]Evvela, burada muhatap inkarcı ve maddeci bir insandır . Yoksa imanı olduğu halde günahta giden bir insan hedef edilmiyor. Risale-i Nurlar günahkar birisini itikatsız addetmez, sadece kamil imandaki manevi lezzetleri tadamaz, diyerek günahlardan sakındırıyor. Bu manaya, konunun evvelindeki şu ibareler işaret ediyor:[/COLOR][/SIZE][/B][INDENT][B][SIZE=3]"Ben o Eskişehir Hapishanesindeki müşahede ile meşgul iken, sefahet ve dalâleti terviç eden bir şahs-ı mânevî, insî bir şeytan gibi karşıma dikildi ve dedi:" "Biz hayatın herbir çeşit lezzetini ve keyiflerini tatmak ve tattırmak istiyoruz; bize karışma."(2) [/SIZE][/B][/INDENT] [B][SIZE=3][COLOR=#ff0000]İkincisi, münkir, ölümü bir yokluk ve hiçlik olarak gördüğü için, mazi onun nazarında yaşanmış ve bitmiş büyük bir kabristan hükmündedir. Mazide gördüğü ve yaşadığı ne varsa hepsi yokluğa gitmiş ve kaybolmuşlar. Çok sevdiği anası babası, akrabaları toprak olup hiçlik denizine karışmışlardır. İnsan bu düşünce ve bu gerçeklerle, hazır anında lezzet ve zevk edemez. Böyle bir halet içinde ancak akıldan mahrum olan hayvanlar lezzet alıp zevk edebilir. İnsan insanlığın gereği olan akıl ve kalp ile bu yokluk ve hiçlik içinde maddi zevk ve lezzetleri takip edemez. Nasıl yakını ölmüş bir adam iştahtan kesilip zevk ve lezzeti acılaşıyor ise, aynı şekilde maziyi koca bir yokluk ve hiçlik gören bir adamın da hazır zamanda zevk ve sefaya dalması mümkün ve kabil olmaması gerekir. [/COLOR]sorularla risale...[/SIZE][/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Asa-yı Musa
Asa-yı Musa 4. Ders - Gençlik Yazının Ahiri Berzah Kışıdır..
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst