Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Sohbetleri
Açıklamalı - 31. Söz Mirac-ı Nebeviyeye (a.s.m) dairdir.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="FaKiR" data-source="post: 199118" data-attributes="member: 10"><p style="text-align: center"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>BİR MİRAÇ YAZISI</strong></em></span></span></p><p></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>Risale-i Nur külliyatına 31.söz olarak giren bu mevzuu Ankara’daki arkadaşlarımla beraber yapmış olduğumuz bir mütealadan, karşılıklı okumalardan sonra kıymetini ve güzelliğini anladığım, anlamaya çalıştığım bir şaheser. Bu risaleyi okumayı ve sohbet ortamlarında paylaşmayı sadece miraç kandillerine hasretmemek lazım olduğunu anladım.</strong></em></span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>Zira Anamızdan, babamızdan hatta yapabilirsek nefsimizden de fazla sevmemiz lazım gelen Rasülü Ekrem Aleyhisselatü vesselam efendimiz hazretlerini miraç risalesi, daha ziyade tanımaya, sevmeye ve hayran olmama vesile oldu. </strong></em></span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>Miraç risalesi Peygamberimizin velayet yönünü yani kulluktaki terakkisinin neticesinde daha bu dünyada ulaştığı manevi makamının nihai mertebesinin çok kıymetli bir tahlilidir.</strong></em></span></span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>Şöyle bir soru soralım. Rasülü Ekrem Aleyhisselatü vesselamı Habibullah yapan şey nedir? Zira onu Cenab-ı hak terbiye etmiş sürekli kontrolü altında tutmuş gelmiş ve gelecek bütün hatalarını affetmiş, öyleyken; Nasıl habibullah, (rabbimizin sevgilisi) olmuş? Evet miraç mevzu bize bunun sırrını öğretiyor. Rasülü Ekrem efendimizin miracının onun velayet yönünün en büyük bir kerameti olduğunu gösteriyor. Keramet evliyalarda olur peygamberlerdeki harikulade olan şeyler mucizedir mi diyoruz. O vakit peygamberimizin abd yönünü unutuyoruz demektir. </strong></em></span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>Evet o zat aleyhisselatü vesselam hem rasuldür hem kuldur. Bizde kelime-i şehadette Abduhu ve rasülühü diyoruz. Öyle bir abd ki. abdiyetin en zirvesinde, bu yönü itibariyle velayet mertebesinin en nihayetinde. Bunu nerden mi anlıyoruz? Birçok delili var fakat sadece miracın bu zat aleyhisselatü vesselama münhasır olması buna delil olarak yeter.</strong></em></span></span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>Peygamberimizin velayet yönü bilinmeyince veya nazarlardan kaçınca o zatın (s.a.v.) hayatına, fiillerine şöyle yanlış bir bakış açısı olabiliyor; “O peygamber o yapar” diyerek bize örneklik teşkil ettiği yönleri bizim için ulaşılamaz hatta hiç yapılamaz gibi gelebilmektedir. Peygamberimiz (s.a.v.) gelen vahyi evvela bir abd olan, velayet mertebesinin en yükseğinde olan kendi zatına tebliğ ediyor. Emrolunduğun gibi dosdoğru ol emri adeta ihtiyarlatıyor. Rabbini zikret diyerek emreden rabbimizi en ziyade o anıyor. </strong></em></span></span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>Öyle ki; Hz.Aişe annemizi şaşırtacak kadar, Ya Rasulullah geçmiş gelecek hataların affedildiği halde niye bu kadar kendine eziyet ediyorsun diyence peygamberimizin, şükreden bir kul olmayım mı? demiş. Yine bir sahabe efendimiz peygamberimizin secdesinin uzadığını görünce vefat ettiğini düşünmüş, bir rekâtta bakara suresi gibi uzun ayetleri okuduğu olmuş. Ona o ayetleri okumasını cenabı hak mı emretmiş hayır, kendi kulluğuyla yani velayetiyle yapmıştır. </strong></em></span></span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>Hayatı boyunca kendisinden meşru olarak istenilen hiçbir şeye hayır dememiş. O zat (s.a.v.) sadece şahsi ibadetlerinde değil her halinde bizim hayalimizi zorlayan bir kulluk yaşamış, Taif’de taşlandığı zaman Rabbimiz tarafından eğer istersen şu dağı üzerine bırakayım diye gönderilen Cebrail’e (a.s.) velayetiyle hayır demiş ve onlardan sonraki nesillerin Kur’ana sahip çıkacağını söyleyerek mertebei şefkatinin ne kadar yüksek olduğunu göstermiştir. </strong></em></span></span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>Peygamberimiz tebliğ ettiği emirlerde ilk muhatab olarak bizzat kendisi vahyi yaşamış öyle bir yaşamış ki bu hayatı onu miraca çıkaracak bir şerefiyete nail etmiştir. </strong></em></span></span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>Miraç mevzu, peygamberimizin bilhassa velayet yönünü anlatıyor. Bu risaleyi okurken Onu habibullah yapan sırrı daha iyi anlıyorsunuz. Ayrıca O zatın ümmeti olmayı isteyen Hz. İsa (a.s.) nın bu isteğindeki sırrı bir nebze hissediyorsunuz. </strong></em></span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Arial'"><em><strong>“İHTAR: Miraç meselesi, erkân-ı imaniyenin usulünden sonra terettüp eden bir neticedir. Ve erkân-ı imaniyenin nurlarından medet alan bir nurdur. Erkân-ı imaniyeyi kabul etmeyen dinsiz mülhidlere karşı, elbette bizzat ispat edilmez. Çünkü, Allah'ı bilmeyen, Peygamberi tanımayan ve melâikeyi kabul etmeyen veya semâvâtın vücudunu inkâr eden adamlara Miraçtan bahsedilmez; evvelâ o erkânı ispat etmek lâzım geliyor. Öyleyse, biz, Miraçta istib'âd (akıldan uzak görme ile) ile vesveseye düşen bir mü'mini muhatap ittihaz ederek, ona karşı beyan edeceğiz. Ara sıra, makam-ı istimâda (dinleme makamında olan zata) olan mülhidi nazara alıp serd-i kelâm edeceğiz.” Diye başlayan miraç risalesinde miracın lüzumunun sırrı, hakikati, hikmeti ve meyveleri gayet güzel temsillerle izah edilmekte, farazi olarak muhatap kabul edilerek Hem müminin kafasını kurcalayan hususlara ki bu sorular bir çok müslümanın iman edip fakat izahını yapamadığı hususları bu zamanın insanına gayet güzel ve ikna edici bir üslupla anlatır. Hem de hiç inanmayan dinsiz mülhide, cenabı hakkın, melaikenin vücudu, peygamberlik vazifesinin gereği gayet beliğ ifadelerle isbat edilir.</strong></em></span></span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>Cenab-ı Hak Lokman suresi 6.ncı ayette: “Bayağı insanlardan kimi de vardır ki, bilgisizce Allah yolundan saptırmak ve onu eğlence yerine tutmak için laf eğlencesi (veya boş söz) satın alırlar. </strong></em></span></span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>İşte onlar için aşağılayıcı bir azab vardır.” Buyurmaktadır. Bu ayette ifade edilen lehvel hadis kavramı (boş söz ile insanları hak kelamdan uzak tutmaya çalışan müşriklere karşı bir tehdit olmakla beraber mü’minlere karşıda bir ikazdır. Günümüzde Müslümanları Kur’an dan, hak sözlerden, güzel sohbetlerden ve onun hakikatlerini anlatan eserlerden uzaklaştırmak için yapılan bil umum tezgahları biliyorsunuz İnsanların zihinleri öylesine dolduruluyor ki orada iman hakikatlerine yer kalmasın. </strong></em></span></span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong><span style="color: darkorange">Amerika’da hapse düşen bilhassa zenciler arasında Müslüman olma oranı oldukça yüksekmiş, onlara şu soruyu soruyorlarmış. Neden dışarıda Müslümanlığı tercih etmediniz de burada hapisde Müslüman oldunuz. Verilen cevap gayet manidar. Dışarıda vaktimiz yoktu. Bizde de durum öyle değil mi? Tek bir misal verecek olursak müçtehit edasıyla saatlerce bir futbol maçını tahlil eden insanlar bizimde kıymetli zamanımızı boş şeylerle işgal etmiyorlar mı? Öyleyse gelin o boş insanların hakikatte boş olan bütün tezgahlarını boşa çıkaran Rasülü Ekrem Aleyhisselatü vesselamı tanıyalım.</span> </strong></em></span></span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>Zira tanıyan sever, Tuttuğu takımın 11’ni sayan nesil eğer Rabbinin 11 ismini manasıyla bilemiyor, Peygamberini tanımıyorsa nasıl sevecek ve sevilmeyi bekleyecek. </strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>Mirac Kandiline yaklastigimiz bu vakilerde tekrardan Mirac risalesini okuyup, O'nu (sav) taniyalim, zira O'nu sav taniyan sever.Muhabbetimizde baki ve samimi olmak icin okunmali...</strong></em></span></span></p><p><strong><em><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px">Begenerek okudugum bir yazi Mirac hakkinda, istifademiz bol olsun...</span></span></em></strong></p><p></p><p><strong><em><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px">_________________</span></span></em></strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>Siz siz olun 31.söz Mirac-ı Ahmediye ye dair olan bu risaleyi okumak için miraç kandillerini beklemeyin. Mümkünse bir okuma grubu oluşturun beraber okumaya başlayın, İnşallah bizim kısmen tanıttırmaya çalıştığımız güzelliklerinin tamamına, istidadınız, kabiliyetleriniz ve ıhlâsınız nispetinde nail olun. Ve o Zata, Aleyhissalatü vesselamın sünnet-i seniyye”sine uymaya daha bir gayret göstermeye ve okuduğumuz salatü selamları daha bir içten yapmaya vesile olsun İnşaallah. </strong></em></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px"><em><strong>Enes KARA</strong></em></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FaKiR, post: 199118, member: 10"] [CENTER][FONT=Arial][SIZE=3][I][B]BİR MİRAÇ YAZISI[/B][/I][/SIZE][/FONT][/CENTER] [FONT=Arial][SIZE=3][I][B]Risale-i Nur külliyatına 31.söz olarak giren bu mevzuu Ankara’daki arkadaşlarımla beraber yapmış olduğumuz bir mütealadan, karşılıklı okumalardan sonra kıymetini ve güzelliğini anladığım, anlamaya çalıştığım bir şaheser. Bu risaleyi okumayı ve sohbet ortamlarında paylaşmayı sadece miraç kandillerine hasretmemek lazım olduğunu anladım.[/B][/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3][I][B]Zira Anamızdan, babamızdan hatta yapabilirsek nefsimizden de fazla sevmemiz lazım gelen Rasülü Ekrem Aleyhisselatü vesselam efendimiz hazretlerini miraç risalesi, daha ziyade tanımaya, sevmeye ve hayran olmama vesile oldu. [/B][/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3][I][B]Miraç risalesi Peygamberimizin velayet yönünü yani kulluktaki terakkisinin neticesinde daha bu dünyada ulaştığı manevi makamının nihai mertebesinin çok kıymetli bir tahlilidir.[/B][/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3][I][B]Şöyle bir soru soralım. Rasülü Ekrem Aleyhisselatü vesselamı Habibullah yapan şey nedir? Zira onu Cenab-ı hak terbiye etmiş sürekli kontrolü altında tutmuş gelmiş ve gelecek bütün hatalarını affetmiş, öyleyken; Nasıl habibullah, (rabbimizin sevgilisi) olmuş? Evet miraç mevzu bize bunun sırrını öğretiyor. Rasülü Ekrem efendimizin miracının onun velayet yönünün en büyük bir kerameti olduğunu gösteriyor. Keramet evliyalarda olur peygamberlerdeki harikulade olan şeyler mucizedir mi diyoruz. O vakit peygamberimizin abd yönünü unutuyoruz demektir. [/B][/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3][I][B]Evet o zat aleyhisselatü vesselam hem rasuldür hem kuldur. Bizde kelime-i şehadette Abduhu ve rasülühü diyoruz. Öyle bir abd ki. abdiyetin en zirvesinde, bu yönü itibariyle velayet mertebesinin en nihayetinde. Bunu nerden mi anlıyoruz? Birçok delili var fakat sadece miracın bu zat aleyhisselatü vesselama münhasır olması buna delil olarak yeter.[/B][/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3][I][B]Peygamberimizin velayet yönü bilinmeyince veya nazarlardan kaçınca o zatın (s.a.v.) hayatına, fiillerine şöyle yanlış bir bakış açısı olabiliyor; “O peygamber o yapar” diyerek bize örneklik teşkil ettiği yönleri bizim için ulaşılamaz hatta hiç yapılamaz gibi gelebilmektedir. Peygamberimiz (s.a.v.) gelen vahyi evvela bir abd olan, velayet mertebesinin en yükseğinde olan kendi zatına tebliğ ediyor. Emrolunduğun gibi dosdoğru ol emri adeta ihtiyarlatıyor. Rabbini zikret diyerek emreden rabbimizi en ziyade o anıyor. [/B][/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3][I][B]Öyle ki; Hz.Aişe annemizi şaşırtacak kadar, Ya Rasulullah geçmiş gelecek hataların affedildiği halde niye bu kadar kendine eziyet ediyorsun diyence peygamberimizin, şükreden bir kul olmayım mı? demiş. Yine bir sahabe efendimiz peygamberimizin secdesinin uzadığını görünce vefat ettiğini düşünmüş, bir rekâtta bakara suresi gibi uzun ayetleri okuduğu olmuş. Ona o ayetleri okumasını cenabı hak mı emretmiş hayır, kendi kulluğuyla yani velayetiyle yapmıştır. [/B][/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3][I][B]Hayatı boyunca kendisinden meşru olarak istenilen hiçbir şeye hayır dememiş. O zat (s.a.v.) sadece şahsi ibadetlerinde değil her halinde bizim hayalimizi zorlayan bir kulluk yaşamış, Taif’de taşlandığı zaman Rabbimiz tarafından eğer istersen şu dağı üzerine bırakayım diye gönderilen Cebrail’e (a.s.) velayetiyle hayır demiş ve onlardan sonraki nesillerin Kur’ana sahip çıkacağını söyleyerek mertebei şefkatinin ne kadar yüksek olduğunu göstermiştir. [/B][/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3][I][B]Peygamberimiz tebliğ ettiği emirlerde ilk muhatab olarak bizzat kendisi vahyi yaşamış öyle bir yaşamış ki bu hayatı onu miraca çıkaracak bir şerefiyete nail etmiştir. [/B][/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3][I][B]Miraç mevzu, peygamberimizin bilhassa velayet yönünü anlatıyor. Bu risaleyi okurken Onu habibullah yapan sırrı daha iyi anlıyorsunuz. Ayrıca O zatın ümmeti olmayı isteyen Hz. İsa (a.s.) nın bu isteğindeki sırrı bir nebze hissediyorsunuz. [/B][/I][/SIZE][/FONT] [SIZE=3][FONT=Arial][I][B]“İHTAR: Miraç meselesi, erkân-ı imaniyenin usulünden sonra terettüp eden bir neticedir. Ve erkân-ı imaniyenin nurlarından medet alan bir nurdur. Erkân-ı imaniyeyi kabul etmeyen dinsiz mülhidlere karşı, elbette bizzat ispat edilmez. Çünkü, Allah'ı bilmeyen, Peygamberi tanımayan ve melâikeyi kabul etmeyen veya semâvâtın vücudunu inkâr eden adamlara Miraçtan bahsedilmez; evvelâ o erkânı ispat etmek lâzım geliyor. Öyleyse, biz, Miraçta istib'âd (akıldan uzak görme ile) ile vesveseye düşen bir mü'mini muhatap ittihaz ederek, ona karşı beyan edeceğiz. Ara sıra, makam-ı istimâda (dinleme makamında olan zata) olan mülhidi nazara alıp serd-i kelâm edeceğiz.” Diye başlayan miraç risalesinde miracın lüzumunun sırrı, hakikati, hikmeti ve meyveleri gayet güzel temsillerle izah edilmekte, farazi olarak muhatap kabul edilerek Hem müminin kafasını kurcalayan hususlara ki bu sorular bir çok müslümanın iman edip fakat izahını yapamadığı hususları bu zamanın insanına gayet güzel ve ikna edici bir üslupla anlatır. Hem de hiç inanmayan dinsiz mülhide, cenabı hakkın, melaikenin vücudu, peygamberlik vazifesinin gereği gayet beliğ ifadelerle isbat edilir.[/B][/I][/FONT][/SIZE] [FONT=Arial][SIZE=3][I][B]Cenab-ı Hak Lokman suresi 6.ncı ayette: “Bayağı insanlardan kimi de vardır ki, bilgisizce Allah yolundan saptırmak ve onu eğlence yerine tutmak için laf eğlencesi (veya boş söz) satın alırlar. [/B][/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3][I][B]İşte onlar için aşağılayıcı bir azab vardır.” Buyurmaktadır. Bu ayette ifade edilen lehvel hadis kavramı (boş söz ile insanları hak kelamdan uzak tutmaya çalışan müşriklere karşı bir tehdit olmakla beraber mü’minlere karşıda bir ikazdır. Günümüzde Müslümanları Kur’an dan, hak sözlerden, güzel sohbetlerden ve onun hakikatlerini anlatan eserlerden uzaklaştırmak için yapılan bil umum tezgahları biliyorsunuz İnsanların zihinleri öylesine dolduruluyor ki orada iman hakikatlerine yer kalmasın. [/B][/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3][I][B][COLOR=darkorange]Amerika’da hapse düşen bilhassa zenciler arasında Müslüman olma oranı oldukça yüksekmiş, onlara şu soruyu soruyorlarmış. Neden dışarıda Müslümanlığı tercih etmediniz de burada hapisde Müslüman oldunuz. Verilen cevap gayet manidar. Dışarıda vaktimiz yoktu. Bizde de durum öyle değil mi? Tek bir misal verecek olursak müçtehit edasıyla saatlerce bir futbol maçını tahlil eden insanlar bizimde kıymetli zamanımızı boş şeylerle işgal etmiyorlar mı? Öyleyse gelin o boş insanların hakikatte boş olan bütün tezgahlarını boşa çıkaran Rasülü Ekrem Aleyhisselatü vesselamı tanıyalım.[/COLOR] [/B][/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3][I][B]Zira tanıyan sever, Tuttuğu takımın 11’ni sayan nesil eğer Rabbinin 11 ismini manasıyla bilemiyor, Peygamberini tanımıyorsa nasıl sevecek ve sevilmeyi bekleyecek. [/B][/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3][I][B]Mirac Kandiline yaklastigimiz bu vakilerde tekrardan Mirac risalesini okuyup, O'nu (sav) taniyalim, zira O'nu sav taniyan sever.Muhabbetimizde baki ve samimi olmak icin okunmali...[/B][/I][/SIZE][/FONT] [B][I][FONT=Arial][SIZE=3]Begenerek okudugum bir yazi Mirac hakkinda, istifademiz bol olsun...[/SIZE][/FONT][/I][/B] [B][I][FONT=Arial][SIZE=3]_________________[/SIZE][/FONT][/I][/B] [FONT=Arial][SIZE=3][I][B]Siz siz olun 31.söz Mirac-ı Ahmediye ye dair olan bu risaleyi okumak için miraç kandillerini beklemeyin. Mümkünse bir okuma grubu oluşturun beraber okumaya başlayın, İnşallah bizim kısmen tanıttırmaya çalıştığımız güzelliklerinin tamamına, istidadınız, kabiliyetleriniz ve ıhlâsınız nispetinde nail olun. Ve o Zata, Aleyhissalatü vesselamın sünnet-i seniyye”sine uymaya daha bir gayret göstermeye ve okuduğumuz salatü selamları daha bir içten yapmaya vesile olsun İnşaallah. [/B][/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=3][I][B]Enes KARA[/B][/I][/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Sohbetleri
Açıklamalı - 31. Söz Mirac-ı Nebeviyeye (a.s.m) dairdir.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst