Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Mesnevi-i Nuriye
Zühre
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 307909" data-attributes="member: 27"><p><strong>Cevap: Zühre - Sayfa: 227</strong></p><p></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'">hal ile Bismillâh der, sana verir. Sen de Allah hesabına olarak Bismillâh de, al.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'">Eğer o sebep ihtiyar sahibi ise, o Bismillâh demeli, sonra ondan al. Yoksa alma. Çünkü 1 <span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">وَلاَ تَاْكُلُوا مِمَّا لَمْ يُذْكَرِ اسْمُ اللهِ عَلَيْهِ </span></span>âyetinin mânâ-yı sarihinden başka bir mânâ-yı işarîsi şudur ki: “Mün’im-i Hakikîyi hatıra getirmeyen ve Onun namıyla verilmeyen nimeti yemeyiniz” demektir.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></span><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'">O halde, hem veren Bismillâh demeli, hem alan Bismillâh demeli. Eğer o Bismillâh demiyor, fakat sen de almaya muhtaç isen, sen Bismillâh de, onun başı üstünde rahmet-i İlâhiyenin elini gör, şükür ile öp, ondan al. Yani, nimetten in’âma bak, in’amdan Mün’im-i Hakikîyi düşün. Bu düşünmek bir şükürdür. Sonra o zâhirî vasıtaya istersen dua et; çünkü o nimet onun eliyle size gönderildi.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'">Esbab-ı zâhiriyeyi perestiş edenleri aldatan, iki şeyin beraber gelmesi veya bulunmasıdır ki, <em>iktiran</em> tabir edilir, birbirine illet zannetmeleridir. Hem birşeyin ademi, bir nimetin mâdum olmasına illet olduğundan, tevehhüm eder ki, o şeyin vücudu dahi o nimetin vücuduna illettir. Şükrünü, minnettarlığını o şeye verir, hataya düşer. Çünkü bir nimetin vücudu, o nimetin umum mukaddemâtına ve şerâitine terettüp eder. Halbuki o nimetin ademi, birtek şartın ademiyle oluyor.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'">Meselâ, bir bahçeyi sulayan cetvelin deliğini açmayan adam, o bahçenin kurumasına ve o nimetlerin ademine sebep ve illet oluyor. Fakat o bahçenin nimetlerinin vücudu, o adamın hizmetinden başka, yüzer şerâitin vücuduna tevakkuf ile beraber, illet-i hakikî olan kudret ve irade-i Rabbâniye ile vücuda gelir. İşte bu mağlâtanın ne kadar hatası zâhir olduğunu anla ve esbabperestlerin de ne kadar hata ettiklerini bil.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'">Evet, iktiran ayrıdır, illet ayrıdır. Bir nimet sana geliyor. Fakat bir insanın sana karşı ihsan niyeti o nimete mukarin olmuş. Fakat illet olmamış. İllet rahmet-i İlâhiyedir. Evet, o adam ihsan etmeyi niyet etmeseydi o nimet sana gelmezdi, nimetin ademine illet olurdu. Fakat, mezkûr kaideye binaen, o meyl-i ihsan, o nimete illet olamaz. Ancak yüzer şerâitin bir şartı olabilir.</span></span></span></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>[NOT]<strong><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'">Dipnot-1</span></span></strong><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"> “Üzerine Allah’ın adı zikredilmeyen şeylerden yemeyin!” En’âm Sûresi, 6:121.</span></span></p><p></p><p>[/NOT]<span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span> <table style='width: 100%'><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>Bismillâh</strong>: Allah’ın adıyla</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>Mün’im-i Hakikî</strong>: gerçek nimet verici olan Allah</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>adem</strong>: yokluk, hiçlik</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>binaen</strong>: dayanarak</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>cetvel</strong>: su kanalı</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>esbab-ı zâhiriye</strong>: görünürdeki sebepler</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>esbabperest</strong>: Allah’ı unutup sebeplere haddinden fazla değer veren</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>ihsan</strong>: bağış, iyilik, lütuf</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>ihtiyar</strong>: irade, tercih etme</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>iktiran</strong>: iki şeyin bir arada bulunması</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>illet</strong>: esas sebep</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>illet-i hakikî</strong>: gerçek sebep</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>in’âm</strong>: nimetlendirme</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>kaide</strong>: kural, prensip</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>kudret ve irade-i Rabbâniye</strong>: bütün varlıkların idaresi ve terbiyesi elinde olan Cenâb-ı Hakk’ın güç, iktidar ve iradesi</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>lisan-ı hal</strong>: hal ve beden dili</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>mağlâta</strong>: aldatmaca</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>meyl-i ihsan</strong>: iyilik yapma eğilimi</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>mezkûr</strong>: adı geçen, anılan</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>mukaddemât</strong>: başlangıçta olan şartlar</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>mukarin</strong>: beraber, bağlantılı</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>mâdum</strong>: yok, hiç olmuş</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>mânâ-yı işarî</strong>: işaret edilen anlam</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>mânâ-yı sarih</strong>: açık anlam</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>nimet</strong>: iyilik, lütuf, ihsan</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>perestiş etmek</strong>: bir şeye aşırı düşkün olmak</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>rahmet-i İlâhiye</strong>: Allah’ın her şeyi kuşatan sonsuz rahmeti</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>tabir edilmek</strong>: ifade edilmek</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>terettüp etmek</strong>: bir şeye bağlı olarak ortaya çıkmak, meydana gelmek</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>tevakkuf</strong>: durma, bir şeye bağlı olma</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>tevehhüm</strong>: kuruntu</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>umum</strong>: bütün</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>vücud</strong>: varlık</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>zâhir</strong>: açık, âşikar</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>zâhirî</strong>: dış görünüşte</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>âyet</strong>: Kur’ân’da yer alan her bir cümle</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>şerâit</strong>: şartlar, belirtiler</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>şükür</strong>: teşekkür, Allah’a karşı minnet duyma</span></span></td></tr></table><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 307909, member: 27"] [b]Cevap: Zühre - Sayfa: 227[/b] [SIZE=2][FONT=tahoma] [/FONT][/SIZE][FONT=Trebuchet MS][SIZE=2][FONT=tahoma]hal ile Bismillâh der, sana verir. Sen de Allah hesabına olarak Bismillâh de, al. Eğer o sebep ihtiyar sahibi ise, o Bismillâh demeli, sonra ondan al. Yoksa alma. Çünkü 1 [FONT=trebuchet ms][SIZE=6]وَلاَ تَاْكُلُوا مِمَّا لَمْ يُذْكَرِ اسْمُ اللهِ عَلَيْهِ [/SIZE][/FONT]âyetinin mânâ-yı sarihinden başka bir mânâ-yı işarîsi şudur ki: “Mün’im-i Hakikîyi hatıra getirmeyen ve Onun namıyla verilmeyen nimeti yemeyiniz” demektir. [/FONT][/SIZE][/FONT][FONT=Trebuchet MS][SIZE=2][FONT=tahoma]O halde, hem veren Bismillâh demeli, hem alan Bismillâh demeli. Eğer o Bismillâh demiyor, fakat sen de almaya muhtaç isen, sen Bismillâh de, onun başı üstünde rahmet-i İlâhiyenin elini gör, şükür ile öp, ondan al. Yani, nimetten in’âma bak, in’amdan Mün’im-i Hakikîyi düşün. Bu düşünmek bir şükürdür. Sonra o zâhirî vasıtaya istersen dua et; çünkü o nimet onun eliyle size gönderildi. Esbab-ı zâhiriyeyi perestiş edenleri aldatan, iki şeyin beraber gelmesi veya bulunmasıdır ki, [I]iktiran[/I] tabir edilir, birbirine illet zannetmeleridir. Hem birşeyin ademi, bir nimetin mâdum olmasına illet olduğundan, tevehhüm eder ki, o şeyin vücudu dahi o nimetin vücuduna illettir. Şükrünü, minnettarlığını o şeye verir, hataya düşer. Çünkü bir nimetin vücudu, o nimetin umum mukaddemâtına ve şerâitine terettüp eder. Halbuki o nimetin ademi, birtek şartın ademiyle oluyor.[/FONT][/SIZE] [/FONT][FONT=Trebuchet MS][SIZE=2][FONT=tahoma]Meselâ, bir bahçeyi sulayan cetvelin deliğini açmayan adam, o bahçenin kurumasına ve o nimetlerin ademine sebep ve illet oluyor. Fakat o bahçenin nimetlerinin vücudu, o adamın hizmetinden başka, yüzer şerâitin vücuduna tevakkuf ile beraber, illet-i hakikî olan kudret ve irade-i Rabbâniye ile vücuda gelir. İşte bu mağlâtanın ne kadar hatası zâhir olduğunu anla ve esbabperestlerin de ne kadar hata ettiklerini bil. [/FONT][/SIZE] [/FONT][FONT=Trebuchet MS][SIZE=2][FONT=tahoma]Evet, iktiran ayrıdır, illet ayrıdır. Bir nimet sana geliyor. Fakat bir insanın sana karşı ihsan niyeti o nimete mukarin olmuş. Fakat illet olmamış. İllet rahmet-i İlâhiyedir. Evet, o adam ihsan etmeyi niyet etmeseydi o nimet sana gelmezdi, nimetin ademine illet olurdu. Fakat, mezkûr kaideye binaen, o meyl-i ihsan, o nimete illet olamaz. Ancak yüzer şerâitin bir şartı olabilir.[/FONT][/SIZE][/FONT] [NOT][B][SIZE=2][FONT=tahoma]Dipnot-1[/FONT][/SIZE][/B][SIZE=2][FONT=tahoma] “Üzerine Allah’ın adı zikredilmeyen şeylerden yemeyin!” En’âm Sûresi, 6:121.[/FONT][/SIZE] [/NOT][SIZE=2][FONT=tahoma] [/FONT][/SIZE][SIZE=2][FONT=tahoma] [/FONT][/SIZE][SIZE=2][FONT=tahoma] [/FONT][/SIZE][TABLE] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]Bismillâh[/B]: Allah’ın adıyla[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]Mün’im-i Hakikî[/B]: gerçek nimet verici olan Allah[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]adem[/B]: yokluk, hiçlik[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]binaen[/B]: dayanarak[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]cetvel[/B]: su kanalı[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]esbab-ı zâhiriye[/B]: görünürdeki sebepler[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]esbabperest[/B]: Allah’ı unutup sebeplere haddinden fazla değer veren[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]ihsan[/B]: bağış, iyilik, lütuf[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]ihtiyar[/B]: irade, tercih etme[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]iktiran[/B]: iki şeyin bir arada bulunması[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]illet[/B]: esas sebep[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]illet-i hakikî[/B]: gerçek sebep[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]in’âm[/B]: nimetlendirme[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]kaide[/B]: kural, prensip[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]kudret ve irade-i Rabbâniye[/B]: bütün varlıkların idaresi ve terbiyesi elinde olan Cenâb-ı Hakk’ın güç, iktidar ve iradesi[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]lisan-ı hal[/B]: hal ve beden dili[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]mağlâta[/B]: aldatmaca[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]meyl-i ihsan[/B]: iyilik yapma eğilimi[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]mezkûr[/B]: adı geçen, anılan[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]mukaddemât[/B]: başlangıçta olan şartlar[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]mukarin[/B]: beraber, bağlantılı[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]mâdum[/B]: yok, hiç olmuş[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]mânâ-yı işarî[/B]: işaret edilen anlam[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]mânâ-yı sarih[/B]: açık anlam[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]nimet[/B]: iyilik, lütuf, ihsan[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]perestiş etmek[/B]: bir şeye aşırı düşkün olmak[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]rahmet-i İlâhiye[/B]: Allah’ın her şeyi kuşatan sonsuz rahmeti[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]tabir edilmek[/B]: ifade edilmek[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]terettüp etmek[/B]: bir şeye bağlı olarak ortaya çıkmak, meydana gelmek[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]tevakkuf[/B]: durma, bir şeye bağlı olma[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]tevehhüm[/B]: kuruntu[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]umum[/B]: bütün[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]vücud[/B]: varlık[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]zâhir[/B]: açık, âşikar[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]zâhirî[/B]: dış görünüşte[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]âyet[/B]: Kur’ân’da yer alan her bir cümle[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]şerâit[/B]: şartlar, belirtiler[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]şükür[/B]: teşekkür, Allah’a karşı minnet duyma[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [/TABLE] [SIZE=2][FONT=tahoma] [/FONT][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Mesnevi-i Nuriye
Zühre
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst