Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Şualar
Şualar 8. Ders - Itlakın Mahiyeti İştirake Zıttır.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 420313" data-attributes="member: 27"><p>[NOT]<span style="font-family: 'verdana'">Meselâ, kavak ağacını umum zeminde halk eden ve tedbirini gören bir kuvvet, hiç mümkün müdür ki, onun yanında ve efradı içinde yayılmış ve karışmış olan ceviz ve elma ve zerdali misillü ağaçların kavağa bitişik olan cüz’î fertlerini, o kavak nev’ini tamamen, birden zapteden küllî kuvveti altına ve tedbiri içine almasın ve istilâ etmesin ve başka kuvvetlere kaptırsın.</span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span>Evet, herbir nev’i mahlûkatta, belki herbir fertte tasarruf eden öyle bir kuvvet ve kudret hissediliyor ki, bütün kâinatı istilâ ve bütün eşyayı zapt ve bütün mevcudatı hükmü altına alabilir bir mahiyette görünüyor. Elbette böyle bir kuvvet, iştiraki hiç bir cihette kabul edemez, şirke meydan vermez.<span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span>[/NOT]</p><p></p><p></p><p>Allahın kainatta bir külli , bir de cüz'i tecellileri var. Bunlardan külli olanına vahidiyet, cüz'i olanına ehadiyet diyoruz. Mesela burda verilen kavak misali gibi. Bir kavakta tecelli eden isim ve sıfatlar Allahın ehadiyetinin delili olurken, aynı isim ve sıfatların bütün kavaklarda tecelli etmesi vahidiyetin delili oluyor. Burdan yola çıkarak şöyle diyebiliriz. Bir kavağı kim yaratmışsa, yer yüzündeki bütün kavakları yaratan Odur. Kavakla beraber bütün ağaçları ve bitkileri de yaratan odur. Çünkü nasıl ki, kavağın yeşermesi, büyümesi, intişarı için bütün kainat fabrikasının çarklarının işlemesi gerekiyorsa, diğer bütün nebatat ve eşcarın da büyümesi, yeşermesi veya meyve vermesi için de aynı tezgahın işlemesi gerekiyor. Yani bir kavağın vücuda gelmesinde hangi kuvvet ve kudret eli işliyorsa, bütün ağaçların ve bitkilerin vücuda gelmesinde aynı kudret eli işliyor. Demek kavağın sahibi kimse bütün ağaçların sahibi Odur. Toprağın sahibi de Odur, çünkü o tezgahta ağaç vücuda geliyor. Güneş de Onundur. Güneşin bir mizanda durmasına etki eden, galaksiler de Onundur. Meyve de, yaprakta Onundur..Herşey Onundur..</p><p></p><p>[TAVSIYE]Evet, müteharrik herbir şey, zerrattan seyyârâta kadar, kendilerinde olan sikke-i samediyet ile vahdeti gösterdikleri gibi, harekâtlarıyla dahi, gezdikleri bütün yerleri vahdet namına zaptederler, kendi Mâlikinin mülküne idhal ederler. Hareket etmeyen masnuat ise, nebâtattan nücum-u sevâbite kadar, birer mühr-ü vahdâniyet hükmündedirler ki, bulunduğu mekânı, kendi Sâniinin mektubu olduğunu gösterirler. Demek herbir nebat, herbir meyve birer mühr-ü vahdâniyet, birer sikke-i vahdettirler ki, mekânlarını ve vatanlarını, vahdet namına, Sânilerinin mektubu olduğunu gösterirler. Elhasıl, herbir şey, hareketiyle bütün eşyayı vahdet namına zapteder. Demek bütün yıldızları elinde tutmayan, birtek zerreye rab olamaz.</p><p></p><p></p><p><strong>Sözler</strong>[/TAVSIYE]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 420313, member: 27"] [NOT][FONT=verdana]Meselâ, kavak ağacını umum zeminde halk eden ve tedbirini gören bir kuvvet, hiç mümkün müdür ki, onun yanında ve efradı içinde yayılmış ve karışmış olan ceviz ve elma ve zerdali misillü ağaçların kavağa bitişik olan cüz’î fertlerini, o kavak nev’ini tamamen, birden zapteden küllî kuvveti altına ve tedbiri içine almasın ve istilâ etmesin ve başka kuvvetlere kaptırsın. [/FONT]Evet, herbir nev’i mahlûkatta, belki herbir fertte tasarruf eden öyle bir kuvvet ve kudret hissediliyor ki, bütün kâinatı istilâ ve bütün eşyayı zapt ve bütün mevcudatı hükmü altına alabilir bir mahiyette görünüyor. Elbette böyle bir kuvvet, iştiraki hiç bir cihette kabul edemez, şirke meydan vermez.[FONT=verdana] [/FONT][/NOT] Allahın kainatta bir külli , bir de cüz'i tecellileri var. Bunlardan külli olanına vahidiyet, cüz'i olanına ehadiyet diyoruz. Mesela burda verilen kavak misali gibi. Bir kavakta tecelli eden isim ve sıfatlar Allahın ehadiyetinin delili olurken, aynı isim ve sıfatların bütün kavaklarda tecelli etmesi vahidiyetin delili oluyor. Burdan yola çıkarak şöyle diyebiliriz. Bir kavağı kim yaratmışsa, yer yüzündeki bütün kavakları yaratan Odur. Kavakla beraber bütün ağaçları ve bitkileri de yaratan odur. Çünkü nasıl ki, kavağın yeşermesi, büyümesi, intişarı için bütün kainat fabrikasının çarklarının işlemesi gerekiyorsa, diğer bütün nebatat ve eşcarın da büyümesi, yeşermesi veya meyve vermesi için de aynı tezgahın işlemesi gerekiyor. Yani bir kavağın vücuda gelmesinde hangi kuvvet ve kudret eli işliyorsa, bütün ağaçların ve bitkilerin vücuda gelmesinde aynı kudret eli işliyor. Demek kavağın sahibi kimse bütün ağaçların sahibi Odur. Toprağın sahibi de Odur, çünkü o tezgahta ağaç vücuda geliyor. Güneş de Onundur. Güneşin bir mizanda durmasına etki eden, galaksiler de Onundur. Meyve de, yaprakta Onundur..Herşey Onundur.. [TAVSIYE]Evet, müteharrik herbir şey, zerrattan seyyârâta kadar, kendilerinde olan sikke-i samediyet ile vahdeti gösterdikleri gibi, harekâtlarıyla dahi, gezdikleri bütün yerleri vahdet namına zaptederler, kendi Mâlikinin mülküne idhal ederler. Hareket etmeyen masnuat ise, nebâtattan nücum-u sevâbite kadar, birer mühr-ü vahdâniyet hükmündedirler ki, bulunduğu mekânı, kendi Sâniinin mektubu olduğunu gösterirler. Demek herbir nebat, herbir meyve birer mühr-ü vahdâniyet, birer sikke-i vahdettirler ki, mekânlarını ve vatanlarını, vahdet namına, Sânilerinin mektubu olduğunu gösterirler. Elhasıl, herbir şey, hareketiyle bütün eşyayı vahdet namına zapteder. Demek bütün yıldızları elinde tutmayan, birtek zerreye rab olamaz. [B]Sözler[/B][/TAVSIYE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Şualar
Şualar 8. Ders - Itlakın Mahiyeti İştirake Zıttır.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst