Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Şualar
Şualar 8. Ders - Itlakın Mahiyeti İştirake Zıttır.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 420309" data-attributes="member: 27"><p><span style="font-family: 'verdana'">[NOT]Evet, ıtlakın mahiyeti iştirake zıttır. Çünkü, ıtlakın mânâsı, hattâ mütenahi ve maddî ve mahdut birşeyde dahi olsa, yine istilâkârâne ve istiklâldârâne etrafa, her yere yayılır, intişar eder. Meselâ, hava ve ziya ve nur ve hararet, hatta su, ıtlaka mazhar olsalar, her tarafa yayılırlar.[/NOT]</span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'">Itlak: Salıvermek, serbest bırakma, serbest olup her tarafta bulunmak gibi anlamlara geliyor. Bu dersteki manası ise Allahın isim ve sıfatlarının ve fiillerinin tüm kainatı istila etmesidir. Maddi ve sınırlı ve sonsuz olmayan şeylerde dahi ıtlak şirki reddeder. </span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'">Mesela karanlık bir odada bir anda lamba yakılsa, her yere bir anda yayılır.</span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'">Suyun önündeki engel kaldırılsa, hemen her yere dağılır, ıtlaka mazhar olur. </span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'">Soğuk bir odada soba yakılsa, hemen odanın her yerine dağılır. </span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'">Yine evin pencerelerini açtığımızda hava bir anda her yeri istila eder. </span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'">[NOT]Madem ıtlak ciheti, cüz’îde dahi olsa, maddîleri, mahdutları böyle müstevli yapıyor. Elbette küllî bir ıtlak-ı hakiki, böyle hem nihayetsiz, hem maddeden münezzeh, hem hudutsuz, hem kusurdan müberrâ olan sıfatlara öyle bir istilâ ve ihata verir ki, şirk ve iştirakın hiçbir cihet-i imkânı ve ihtimali olamaz.[/NOT]</span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'">Itlak, su, ziya, nur, hararet gibi maddi ve sınırlı ve sonsuz olmayan şeylerde dahi şirkin müdahelesini reddeder. Allah cc. maddeden münezzehtir. Onun isim ve sıfatları sonsuzdur, gayr-i mütenahidir. Her türlü kusurdan uzaktır. Elbette maddi olan şeyler ıtlaka mazhar olduklarında şirki nasıl reddediyorsa, Allah'ın isim ve sıfatları şirke zerre kadar yer bırakmaz. Mesela Allah'ın ilim ve kudret sıfatı kainatın her yerini istila etmiş. Zerrelerden seyyarelere kadar her şey Cenab-ı Hakkın bu sıfatlarıyla vücuda geliyor. Rezzakiyeti tüm kainatı istila etmiş, bütün canlı cansız mahlukat bu sıfatla rızıklanıyor. Sair sıfatların ve isimlerin de her birisi bunun gibidir..</span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 420309, member: 27"] [FONT=verdana][NOT]Evet, ıtlakın mahiyeti iştirake zıttır. Çünkü, ıtlakın mânâsı, hattâ mütenahi ve maddî ve mahdut birşeyde dahi olsa, yine istilâkârâne ve istiklâldârâne etrafa, her yere yayılır, intişar eder. Meselâ, hava ve ziya ve nur ve hararet, hatta su, ıtlaka mazhar olsalar, her tarafa yayılırlar.[/NOT] Itlak: Salıvermek, serbest bırakma, serbest olup her tarafta bulunmak gibi anlamlara geliyor. Bu dersteki manası ise Allahın isim ve sıfatlarının ve fiillerinin tüm kainatı istila etmesidir. Maddi ve sınırlı ve sonsuz olmayan şeylerde dahi ıtlak şirki reddeder. Mesela karanlık bir odada bir anda lamba yakılsa, her yere bir anda yayılır. Suyun önündeki engel kaldırılsa, hemen her yere dağılır, ıtlaka mazhar olur. Soğuk bir odada soba yakılsa, hemen odanın her yerine dağılır. Yine evin pencerelerini açtığımızda hava bir anda her yeri istila eder. [NOT]Madem ıtlak ciheti, cüz’îde dahi olsa, maddîleri, mahdutları böyle müstevli yapıyor. Elbette küllî bir ıtlak-ı hakiki, böyle hem nihayetsiz, hem maddeden münezzeh, hem hudutsuz, hem kusurdan müberrâ olan sıfatlara öyle bir istilâ ve ihata verir ki, şirk ve iştirakın hiçbir cihet-i imkânı ve ihtimali olamaz.[/NOT] Itlak, su, ziya, nur, hararet gibi maddi ve sınırlı ve sonsuz olmayan şeylerde dahi şirkin müdahelesini reddeder. Allah cc. maddeden münezzehtir. Onun isim ve sıfatları sonsuzdur, gayr-i mütenahidir. Her türlü kusurdan uzaktır. Elbette maddi olan şeyler ıtlaka mazhar olduklarında şirki nasıl reddediyorsa, Allah'ın isim ve sıfatları şirke zerre kadar yer bırakmaz. Mesela Allah'ın ilim ve kudret sıfatı kainatın her yerini istila etmiş. Zerrelerden seyyarelere kadar her şey Cenab-ı Hakkın bu sıfatlarıyla vücuda geliyor. Rezzakiyeti tüm kainatı istila etmiş, bütün canlı cansız mahlukat bu sıfatla rızıklanıyor. Sair sıfatların ve isimlerin de her birisi bunun gibidir.. [/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Şualar
Şualar 8. Ders - Itlakın Mahiyeti İştirake Zıttır.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst