Soru - Cevap Oyunu

yunus44

Active member
BiLGi YarIşmasI...

CENÂB-I HAKKA vâsıl olacak tarikler pek çoktur.(Bütün hak tarikler)
..
SORU:bu tariklerin kaynağı nedir?
 

Sergerdan

Well-known member
BiLGi YarIşmasI...

bizim meslegimiz acz,fakr,şefkat,tefekkürdür bize bu tarikleri(yolları) kullanmamız salık verilir

ehl-i islamdan ehl-i muhabbet ise aşk ile Cenab-ı Allah a ve rızasına vasıl olmaya çalışır,risale-i nura göre aşk keskindir ama acz tariki daha kısadır,selametlidir

Kul aşk ile giderken yolu uzatabilir mecazi aşktan elini çekmemişse

Bildiysem soru:Üç nokta-i nazar bu zamanın içtihadını semavilikten çıkarır,arziye yapar,dünyevileştirir Nedir bu üç sorun?

Hatta bu yüzden bazı hocaların veya kendimizin sözlerine - şöyle yapsam dine muhalif olmaz,zararsız bir fiildir- güvenmemeliyiz
 

yunus44

Active member
BiLGi YarIşmasI...

sen risale-i nurun yolunu yazzmışsın. aynı yerde benim sorunun da cevabı var.
biraz daha açık yazarsan iyi olur.
 

Sergerdan

Well-known member
BiLGi YarIşmasI...

cevap Kuran mı?

Cenâb-ı Hakka vâsıl olacak tarîkler pek çoktur. Bütün hak tarîkler Kur'ân'dan alınmıştır.

bide Yusuf abey infinity diye bir arkadaş ....denilmiş diye bir konu açmış,bir bilgin var mı bakar mısın
ayet-ül kübra risalesi ile ilgili
 

molla_zehra

Well-known member
BiLGi YarIşmasI...

YUNUS AĞABEY TARİKLERİN KAYNAĞI TASAVVUF DEĞİL MİDİR?YANİ CEVAP BU MUDUR :)

TASAVVUF AHLAKI ELE ALDIĞINA VE "AHLAKIN AHLAKİLİĞİ İMANLA SAĞLANDIĞINA" GÖRE TASAVVUFTA İMANI YAŞAMA İLMİDİR.ZATEN TARİKLERDE İMAN MEDRESELERİ OLMUYOR MU?
 
T

Tarihci19

Misafir
BiLGi YarIşmasI...

...



yahu bir evin birden çok odası olur, bir ırmağın denize ulaşan bir çok kolu vardır, her insanın aldığı eğitim, yaşantısı, cevresi, kültürü, dünyaya bakışı, sevdiği sevmediği farklıdır zaten herkes aynı düşünse aynı şeyi sevse aynı şeyden nefret etse bu dunyanın tadı tuzu kalmazdı... isteyen istediği yoldan ulaşır hedefe vesselam...
 

Sergerdan

Well-known member
BiLGi YarIşmasI...

Özge sorunuza cevabı 24.sözde ve daha kısa olan 26.sözün zeylinde bulabilirsiniz 24.söz çok zevkli gelmişti bana okuması.Birçok tariklerin bunların çogunu içinde barındıran tasavvufun hatta enbiyanın şeriatlerinin farklılılıklarını(güzel olanda,hayırda farklılık) çok güzel açıklıyor.Mesela diyor İsa a.s bütün esma ile beraber Kadir ismi onda daha galiptir veya ehl-i tefekkürde Hakim ismi,ehl-i aşk da Vedud ismi daha ziyade hakimdir.Böylelece Cenab-ı Allah a ayna olmada aynaların kabiliyetlerine dikkat çekiliyor.Tamamını okudugunuzda islama dair çok güzel bir sentez olmuş diyorsunuz yani ben öyle dedim herşey yerli yerine daha güzel oturuyor.


İsteyen istedigi yola süluk eder ancak bazı yol daha kısaysa yahu öyle miymiş diye denemenin de zararı yok ,gerçekten kısaysa ben karlı çıkarım.Ögrencilere meslek seçimi için meslekler tanıtılıyor onun gibi...
 

Sergerdan

Well-known member
BiLGi YarIşmasI...

İyi madem sorayım bakalım

Sâlisen: İslâmiyet'i Hıristiyan dinine kıyas etmek, kıyas-ı maalfarıktır,?NEDEN?Özet isterim

kıyas-ı maalfarik:birbirine benzemeyen şeyler arasında mukayese
 
H

hadim

Misafir
İHLAS: Cenab-ı hakk'a karşı vazife ve sorumlulukları sırf Allah emrettiği için,yine O'nun hoşnutluğunu hedefleyerek yerine getirmek.ihlasın zıddı şirk,yani ortaklıktır.Muhlis olmayan bir kimse müşriktir.
Es-susi der ki:ihlas,ihlası görmeyi kaybetmektir.Zira ihlasında ihlas görenin ihlası ihlasa muhtaçtır.
susi'nin söylediği,fiili beğenmekle işin halis olduğu manası vardır.Bundada gurura işaret var.Çünkü ihlasa iltifat etmek (ucub)kendini beğenmek dir.Ucub ise afetler cümlesindendir.
SORU:ŞİRK NEDİR?Çeşitleri nelerdir.(yada kaç çeşit şirk vardır)?
 
Üst