Mevlid Kandili ve Kutlu Doğum Haftası Neden Farklı Tarihlerde?

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
Belki çoğumuzun aklına gelip ancak söylemeyi veya sormayı düşünmediği meselelerden biride mevlid kandili ve kutlu doğum haftasının farklı tarihlerde oluşu. Bayramları ve Kandilleri hicri takvime göre belirleyen miladi takvimler nasıl oluyorda insanlığın en önemli meselesi olan kutlu doğum haftasını mevlid kandilini baz alarak belirlemiyor?
 

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
Diyanet İşleri Başkanlığınca 1989 yılında kutlu doğum haftasının kutlanmaya başlatıldığını biliyor muydunuz?
 

FaKiR

Meþveret Bþk.
Diyanet İşleri Başkanlığınca 1989 yılında kutlu doğum haftasının kutlanmaya başlatıldığını biliyor muydunuz?
agabey, her yerde bu tarih geciyor ama eskiler ayni seyi soylemiyor. kutlu dogum haftasinin osmanliya has bi kutlama toreni gibi bisey oldugunu anlatmisti bi abimiz sanirim (simdiye kadar arap arkadaslardan hic birinin kutlu dogum haftasini kutladiklarinida goremedim acikcasi)
 

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
agabey, her yerde bu tarih geciyor ama eskiler ayni seyi soylemiyor. kutlu dogum haftasinin osmanliya has bi kutlama toreni gibi bisey oldugunu anlatmisti bi abimiz sanirim (simdiye kadar arap arkadaslardan hic birinin kutlu dogum haftasini kutladiklarinida goremedim acikcasi)

İşte meselede bu zati arap, türk diye ayırım yapılması ırkçılığa girer. Ve islam ırkçılığın kökünü kesmiştir. Ustadımız Bediüzzaman risale-i nur eserlerinde milliyetçiliği ifade ederken ikiye ayırmakta müsbet ve menfi milliyetcilik olarak. Menfi milliyetçiliğin çok zararları olduğunu ve Menfi milliyetçiliğin çok faydalarını Mektubat, yirmialtıncı mektubta izah etmekte. Müsbet milliyetçilik olarak Hutbe-i Şamiye eserinde "Hakiki milliyetimizin esası, ruhu ise islamiyettir.." diyerek türk ve arapların kardeş olduklarını ve ehli imanın tek millet olduğunu ifade etmekte. Hatta Sayın Başbakanımız Tayyib Erdoğan ise islam birliği konferansında bu hususları ifade ederek İslam Birliğinin bu gibi meselelerde tek tarihi belirlemeleri gerektiğini ifade ediyor.

Diyanet işleri başkanlığı aldığı kararları Resmi Takvimlere göre değil islamın ruhuna uygun olan Hicri Takvimi esas alması gerekir. Bazı Dini Gün ve Geceleri Hicri Takvimi esas alacan kendince belirleyeceğin konularda ise buna dikkat etmeyecen bu tezatlık giderilmeli.

Burada bir tezatlık yok diye gerçekleri görmezlikten gelmek doğru değildir. Böyle daha güzel senede iki defa hatırlıyoruz denilebilir. Ama birinin manevi boyutu var diğerinin manevi olması için menfi oluşumlar oluyor.

Kutlu Doğum Haftası; Mevlid Kandilinin içinde olduğu hafta olsaydı ehli iman kandil gecesine kadar fikrini dinçleştirmiş, şuurlanmış olarak bu geceyi eda ederek manevi boyutundan istifade edebilecektir.
 

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
agabey, her yerde bu tarih geciyor ama eskiler ayni seyi soylemiyor. kutlu dogum haftasinin osmanliya has bi kutlama toreni gibi bisey oldugunu anlatmisti bi abimiz sanirim (simdiye kadar arap arkadaslardan hic birinin kutlu dogum haftasini kutladiklarinida goremedim acikcasi)

Osmanlı Miladi Takvim kullanmıyordu :)
 

ABDULLAH4

Forum Yöneticisi
Selamün Aleyküm



Efendim memleketimizde kandillere ayri bir önem verilmekte ve kutlanmakta öylede olmali Efendimiz icin hergün kutlama yapsak azdır kutlama yani onun dogdugu gün için sevinmektir efendimizi kuranla salavatlarla ve onun hayatıyla onu anmak ve onu yaşamaktır ve bu sevinci paylasmaktir her ne kadar bilen biliyor olsada Mevlit kandiliyle kutlu dogum haftasinin ayri tarihlerde olmasinin ne önemi var diyemeyiz Mevlit kandili ve kutlu dogum haftasinin ayri tarihlerde olmasi zihinlerde soru isaretleri birakmaktadir Müslüman elinden geldigince Peygamberini anmali haftalara günlere birakmamali toplum icin illada belli etkinlikler yapilacaksa bunun ismine kutlu dogum haftasi adi altinda degil baska bir ad altinda olabilir iyi niyetle bile başlasa dine sonradan giren bu adetler, bir noktadan sonra dinin özüymüş gibi gösterilmeye başlanıyor ve bu sefer bu adetler sanki farzmışçasına, yerine getirmeyenler kötülenmeye başlanıyor. Dini, ibadeti zorlaştıran her türlü alışkanlık her türlü adet ve gelenek dine yarar değil zarar getirir..
 
Üst