Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mektubat
Mektubat 2. Ders - Hazreti İsâ Aleyhisselâm Gelecek !
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 410622" data-attributes="member: 27"><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><strong>II. Delil</strong></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> <strong>"... ölmeden önce ona inanmayacak kimse yoktur..."</strong> Nisa Suresi'nin 156-158. ayetlerinin arkasından Allah, 159. ayette şöyle buyurmaktadır:</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span><p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> <strong>"Andolsun, Kitap Ehlinden, ölmeden önce ona inanmayacak kimse yoktur. Kıyamet günü, o da onların aleyhine şahit olacaktır." </strong>(Nisa, 4/159)</span></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> Yukarıdaki ayette yer alan <strong>"ölmeden önce ona inanmayacak kimse yoktur" </strong>ifadesi oldukça dikkat çekicidir. Bu cümlenin Arapça karşılığı şu şekildedir: <strong><em>"... ve in min ehlil kitâbi illa leyü'minenne bihi kable mevtihi" </em></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> Burada bazı tefsirciler "o" zamirinin Hz. İsa (as) yerine Kur'an'a baktığını düşünmüşler ve ayete Kitap Ehlinin ölmeden Kur'an'a iman edeceği şeklinde bir yorumda bulunmuşlardır. Oysa bu ayet öncesindeki iki ayette de "o" zamiri tartışmasız bir biçimde Hz. İsa (as) için kullanılmıştır:</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> Nisa Suresi, 157. ayet: </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span><p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> <strong>"Ve: <em>"Biz, Allah'ın Resulü Meryem oğlu Mesih İsa'yı gerçekten öldürdük."</em> demeleri nedeniyle de (onlara böyle bir ceza verdik.) Oysa onu öldürmediler ve onu asmadılar. Ama onlara (onun) benzeri gösterildi. Gerçekten onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, kesin bir şüphe içindedirler. Onların bir zanna uymaktan başka buna ilişkin hiçbir bilgileri yoktur. Onu kesin olarak öldürmediler." </strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><strong></strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><strong> </strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> Nisa Suresi, 158. ayet: </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span><p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> <strong>"Hayır; Allah onu Kendine yükseltti. Allah üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir."</strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><strong></strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><strong> </strong></span></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> Bu ayetlerin hemen arkasından gelen ayette kullanılan "o" zamirinin Hz. İsa (as)'dan başka bir varlığı kastettiğinin hiçbir delili yoktur. </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> Nisa Suresi, 159. ayet:</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><strong></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><strong>"Andolsun, Kitap Ehlinden, ölmeden önce ona inanmayacak kimse yoktur. Kıyamet günü, o da onların aleyhine şahit olacaktır."</strong></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><strong></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><strong></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><strong></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">Diğer taraftan ayetin ikinci cümlesinde yer alan <strong>"Kıyamet günü, o da onların aleyhine şahit olacaktır" </strong>ifadesi de oldukça önemlidir. Kur'an'da kıyamet günü insanın dilinin, ellerinin ve ayaklarının (Nur Suresi, 24, Yasin Suresi, 65), işitme, görme duyularının ve derilerinin (Fussilet Suresi, 20-23) kendi aleyhlerine şahitlik edecekleri bildirilmektedir. Kur'an'ın şahitliği ile ilgili ise hiçbir ayet yoktur. İlk cümlenin -cümle yapısı olarak veya ayetlerin ardarda gelişi açısından herhangi bir delil bulunmamasına rağmen- "Kuran"ı ifade ettiği kabul edilirse, ikinci cümlede yer alan "o" zamirinin de Kur'an'a işaret ettiği iddia edilmiş olur. Oysa Allah Kur'an'da bizlere bu konuyla ilgili herhangi bir bilgi vermemiştir. (En doğrusunu Allah bilir)</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> Kur'an ayetlerine baktığımızda aynı zamirin, Kur'an'a işaret ettiği durumlarda, (Tarık Suresi, 13; Tekvir Suresi, 19; Neml Suresi, 77 ve Şuara Suresi, 192-196'da olduğu gibi) ayetin öncesinde ya da sonrasında mutlaka Kur'an'dan bahsedildiğini görürüz. Ayetin öncesinde, sonrasında veya ayetin içinde Kur'an'dan bahsedilmiyorsa, bu ayetin Kur'an'ı tarif ettiğini söylemek yanlış olabilir. Ayet çok açık bir biçimde Hz. İsa'ya inanılmasından ve onun inananlara şahit olmasından bahsetmektedir.</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> Ayetin manası hakkında belirteceğimiz ikinci nokta ise <strong>"ölümünden önce" </strong>ifadesinin yorumu ile ilgilidir. Bazıları bu ifadenin <em>"Kitap Ehlinin kendi ölümlerinden önce" </em>inanması anlamında olduğunu düşünmektedirler. Bu yoruma göre Kitap Ehlinden olan her kişi kendisine ölüm gelmeden Hz. İsa (as)'ya mutlaka iman edecektir. Oysa Hz. İsa (as) döneminde Kitap Ehli tanımlamasına dahil olan Yahudiler ona iman etmemekle kalmamış, onu öldürmek için tuzak kurmuşlardır. Daha sonra da onu öldü sanıp inkarlarını sürdürmüşlerdir. Aynı durum bugünkü Yahudiler için de geçerlidir, çünkü onlar Hz. İsa (as)'yı peygamber olarak kabul etmemektedirler. Bugüne kadar Hz. İsa (as)'ya iman etmemiş milyonlarca Ehli Kitap Yahudi yaşamış ve Hz. İsa (as)'ya iman etmeden ölmüştür. Dolayısıyla ayette söz konusu olan Kitap Ehlinin değil, Hz. İsa (as)'ın ölümüdür. Sonuç olarak, ayetlerin bizlere gösterdiği gerçek ise şudur: <strong><em>"Hz. İsa (as) ölmeden önce tüm Ehli Kitap ona iman edecektir."</em></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> Ayet gerçek manasıyla ele alındığında ise çok açık gerçeklerle karşılaşırız: <strong>Birincisi,</strong> ayette gelecekten bahsedildiği açıktır, çünkü Hz. İsa (as)'nın ölümü söz konusudur. Oysa o ölmemiş Allah Katına yükselmiştir. Hz. İsa (as) dünyaya yeniden gelecek ve her insan gibi yaşayıp ölecektir. <strong>İkincisi</strong> Hz. İsa (as)'ya tüm Ehli Kitabın iman etmesi söz konusudur. Bu da kesin olarak gerçekleşeceği bildirilen bir olaydır. Dolayısıyla buradaki <em><strong>"ölümünden önce"</strong></em> ifadesinin işaret ettiği kişi Hz. İsa (as)'dır. Kitap Ehli onu görüp bilecek, ona Müslüman olarak itaat edecek ve Hz. İsa (as) da onların durumlarıyla ilgili ahirette şahitlik edecektir. (En doğrusunu Allah bilir.)</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 410622, member: 27"] [SIZE=2][FONT=verdana][B]II. Delil[/B] [B]"... ölmeden önce ona inanmayacak kimse yoktur..."[/B] Nisa Suresi'nin 156-158. ayetlerinin arkasından Allah, 159. ayette şöyle buyurmaktadır: [/FONT][/SIZE][INDENT][SIZE=2][FONT=verdana] [B]"Andolsun, Kitap Ehlinden, ölmeden önce ona inanmayacak kimse yoktur. Kıyamet günü, o da onların aleyhine şahit olacaktır." [/B](Nisa, 4/159) [/FONT][/SIZE][/INDENT] [SIZE=2][FONT=verdana] Yukarıdaki ayette yer alan [B]"ölmeden önce ona inanmayacak kimse yoktur" [/B]ifadesi oldukça dikkat çekicidir. Bu cümlenin Arapça karşılığı şu şekildedir: [B][I]"... ve in min ehlil kitâbi illa leyü'minenne bihi kable mevtihi" [/I][/B] Burada bazı tefsirciler "o" zamirinin Hz. İsa (as) yerine Kur'an'a baktığını düşünmüşler ve ayete Kitap Ehlinin ölmeden Kur'an'a iman edeceği şeklinde bir yorumda bulunmuşlardır. Oysa bu ayet öncesindeki iki ayette de "o" zamiri tartışmasız bir biçimde Hz. İsa (as) için kullanılmıştır: Nisa Suresi, 157. ayet: [/FONT][/SIZE][INDENT][SIZE=2][FONT=verdana] [B]"Ve: [I]"Biz, Allah'ın Resulü Meryem oğlu Mesih İsa'yı gerçekten öldürdük."[/I] demeleri nedeniyle de (onlara böyle bir ceza verdik.) Oysa onu öldürmediler ve onu asmadılar. Ama onlara (onun) benzeri gösterildi. Gerçekten onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, kesin bir şüphe içindedirler. Onların bir zanna uymaktan başka buna ilişkin hiçbir bilgileri yoktur. Onu kesin olarak öldürmediler." [/B] [/FONT][/SIZE][/INDENT] [SIZE=2][FONT=verdana] Nisa Suresi, 158. ayet: [/FONT][/SIZE][INDENT][SIZE=2][FONT=verdana] [B]"Hayır; Allah onu Kendine yükseltti. Allah üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir." [/B] [/FONT][/SIZE][/INDENT] [SIZE=2][FONT=verdana] Bu ayetlerin hemen arkasından gelen ayette kullanılan "o" zamirinin Hz. İsa (as)'dan başka bir varlığı kastettiğinin hiçbir delili yoktur. Nisa Suresi, 159. ayet: [B] "Andolsun, Kitap Ehlinden, ölmeden önce ona inanmayacak kimse yoktur. Kıyamet günü, o da onların aleyhine şahit olacaktır." [/B] Diğer taraftan ayetin ikinci cümlesinde yer alan [B]"Kıyamet günü, o da onların aleyhine şahit olacaktır" [/B]ifadesi de oldukça önemlidir. Kur'an'da kıyamet günü insanın dilinin, ellerinin ve ayaklarının (Nur Suresi, 24, Yasin Suresi, 65), işitme, görme duyularının ve derilerinin (Fussilet Suresi, 20-23) kendi aleyhlerine şahitlik edecekleri bildirilmektedir. Kur'an'ın şahitliği ile ilgili ise hiçbir ayet yoktur. İlk cümlenin -cümle yapısı olarak veya ayetlerin ardarda gelişi açısından herhangi bir delil bulunmamasına rağmen- "Kuran"ı ifade ettiği kabul edilirse, ikinci cümlede yer alan "o" zamirinin de Kur'an'a işaret ettiği iddia edilmiş olur. Oysa Allah Kur'an'da bizlere bu konuyla ilgili herhangi bir bilgi vermemiştir. (En doğrusunu Allah bilir) Kur'an ayetlerine baktığımızda aynı zamirin, Kur'an'a işaret ettiği durumlarda, (Tarık Suresi, 13; Tekvir Suresi, 19; Neml Suresi, 77 ve Şuara Suresi, 192-196'da olduğu gibi) ayetin öncesinde ya da sonrasında mutlaka Kur'an'dan bahsedildiğini görürüz. Ayetin öncesinde, sonrasında veya ayetin içinde Kur'an'dan bahsedilmiyorsa, bu ayetin Kur'an'ı tarif ettiğini söylemek yanlış olabilir. Ayet çok açık bir biçimde Hz. İsa'ya inanılmasından ve onun inananlara şahit olmasından bahsetmektedir. Ayetin manası hakkında belirteceğimiz ikinci nokta ise [B]"ölümünden önce" [/B]ifadesinin yorumu ile ilgilidir. Bazıları bu ifadenin [I]"Kitap Ehlinin kendi ölümlerinden önce" [/I]inanması anlamında olduğunu düşünmektedirler. Bu yoruma göre Kitap Ehlinden olan her kişi kendisine ölüm gelmeden Hz. İsa (as)'ya mutlaka iman edecektir. Oysa Hz. İsa (as) döneminde Kitap Ehli tanımlamasına dahil olan Yahudiler ona iman etmemekle kalmamış, onu öldürmek için tuzak kurmuşlardır. Daha sonra da onu öldü sanıp inkarlarını sürdürmüşlerdir. Aynı durum bugünkü Yahudiler için de geçerlidir, çünkü onlar Hz. İsa (as)'yı peygamber olarak kabul etmemektedirler. Bugüne kadar Hz. İsa (as)'ya iman etmemiş milyonlarca Ehli Kitap Yahudi yaşamış ve Hz. İsa (as)'ya iman etmeden ölmüştür. Dolayısıyla ayette söz konusu olan Kitap Ehlinin değil, Hz. İsa (as)'ın ölümüdür. Sonuç olarak, ayetlerin bizlere gösterdiği gerçek ise şudur: [B][I]"Hz. İsa (as) ölmeden önce tüm Ehli Kitap ona iman edecektir."[/I][/B] Ayet gerçek manasıyla ele alındığında ise çok açık gerçeklerle karşılaşırız: [B]Birincisi,[/B] ayette gelecekten bahsedildiği açıktır, çünkü Hz. İsa (as)'nın ölümü söz konusudur. Oysa o ölmemiş Allah Katına yükselmiştir. Hz. İsa (as) dünyaya yeniden gelecek ve her insan gibi yaşayıp ölecektir. [B]İkincisi[/B] Hz. İsa (as)'ya tüm Ehli Kitabın iman etmesi söz konusudur. Bu da kesin olarak gerçekleşeceği bildirilen bir olaydır. Dolayısıyla buradaki [I][B]"ölümünden önce"[/B][/I] ifadesinin işaret ettiği kişi Hz. İsa (as)'dır. Kitap Ehli onu görüp bilecek, ona Müslüman olarak itaat edecek ve Hz. İsa (as) da onların durumlarıyla ilgili ahirette şahitlik edecektir. (En doğrusunu Allah bilir.) [/FONT][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mektubat
Mektubat 2. Ders - Hazreti İsâ Aleyhisselâm Gelecek !
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst