Katre:1. Bab ve kısımları:3.a/3b/3.c/3.d/

[FONT=&quot]3.a Ve öyle Muhammed (a.s.m.) ki, âyât-ı bâhire, mu’cizat-ı katıa ve secâyâ-yı sâmiye ve ahlâk-ı âliye sahibi olmakla mehbit-i vahy-i İlâhî olmuştur.[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]3.b Ve öyle bir Muhammed (a.s.m.) ki, âlem-i gayb ve melekûtu seyir ve ziyaret etmekle, ervahı müşahede ve melâikeyle musahabe, cin ve insanlara irşad vazifesini almıştır.[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]3.c Ve öyle bir Muhammed (a.s.m.)’dır ki, şahsiyet-i mâneviyesiyle kâinatın kemâline bir fihriste olmakla, bütün saadetlerin ve medeniyetlerin düsturlarını havi bir şeriata sahiptir.[/FONT]
[FONT=&quot]
3.d Ve öyle bir Muhammed (a.s.m.)’dır ki, âlem-i şehadette iken gaybiyattan haber verir bir beşîr ve nezîr olup bütün kuvvetiyle, kemâl-i ciddiyetle ve vüsuk ile ve itminân ile, yüksek bir iman ile nev-i beşere karşı tevhid dinini لاٰۤ اِلٰهَ اِلاَّ اللهُ ile ilân ve ilâm ediyor.[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]Aslında geniş bir açıklama yapmaya niyet etmiştik ama olmadı kısaca anladığımız kadarıyla değineceğiz..[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]3.a Bu kısımda Efendimiz (asm) ın yüce ahlakını nazara vererek Onun bu ahlakının vahyin gelip yerlesebilecegi bir gönül tahtı olduğunu ima ediyor.Ve buna da mehbit-i vahyi ilahi diyor üstad hazretleri.[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]Bu yüce ahlak tüm peygamberlerin sıfatları olan iffet İsmet sıdk fetanet emanet ve tebliğdir.[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]secaya-yi Samiye ve ahlak-i aliye ile tabir edilen sıfatlar :iffet İsmet emanet ve sıdk olarak tanımlayabiliriz.[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]ayat-i bahire ve mucizat-i katıa ile tabir edilen sıfatlarda:fetanet ve tebliğ olabilir (Allahu alem)[/FONT]
[FONT=&quot]

Burada her bir sıfat için Efendimizin (ASM) hayatından örneklendirerek daha geniş çerçeve de değerlendirilebilir.
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]3.b Vahyin geleceği zemin yukarıda tarif edilmisti.Bu cümle ise Efendimizin (sas) nubuvvetine işaret etmekle onun sınırlarını çiziyor.Butun alemlere nübüvvetini ilan ediyor.[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]3.c Evet insan bütün kainattan süzülmüş bir çekirdek hükmünde.Kainatı küçültsek insan olabileceği gibi insanı büyüttüğümüzde bir kainat ondan çıkacaktır.Ve Efendimiz(asm)[/FONT]
[FONT=&quot]ın şahsi manevisi bunu ispat etmekle beraber bu cümle Efendimizin (asm) Risaletine işaret ediyor.[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]3.d son olarak bu cümlede ise İslamiyet'in tarifi yapılmış.Efendimizin(asm) vahiy yoluyla ayetleri anlatmada tebligdeki azmini (eğer bu tabir doğru ise) ortaya koymuş ve tek başına dünyanın başına İslami geçirmiştir.[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]Buraya kadar özetle a,b,c,d kısımları Efendimizin (asm) ;[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]Ahlak-ı aliyesi[/FONT]
[FONT=&quot]Nübüvvet[/FONT]
[FONT=&quot]Risalet[/FONT]
[FONT=&quot]İslamiyet şeklinde kelimelere dönüştürülebilir.[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]Burada bize ödev olarak nübüvvet ve risalet arasındaki fark nedir? Sorusu olabilir.[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]- ikinci bir soru olarak ahlak-ı aliyesini başka nasıl isimlendirebiliriz.yani nübüvvet risalet İslamiyet diye gidiyor ya kafiyeli bir kelime bulabilir miyiz?[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]
 
Konu buraya açılmış görmemiştim..4.kisima buradan devam edelim inşaallah..

4.kısım

a.Ve keza, öyle bir Allah ki, vücub ve vücûduna, celâl ve cemâline, Vahid-i Ehad olduğuna şehadet edenlerden birisi de Furkan-ı Hakîmdir.

b.Ve öyle bir Furkan-ı Hakîmdir ki, bütün enbiya kitaplarının tasdiklerine mazhardır.

c.Ve öyle bir Furkan-ı Hakîmdir ki, bütün akıllar ve kalbler, hükümlerini kabul ve tasdike icmâ ettikleri ve cihat-ı sittesinden nur-efşan bir kitaptır.

d.Ve öyle bir Furkan-ı Hakîmdir ki, mazhar-ı vahiy olan resullerce, mahz-ı vahydir. Ehl-i keşif ve ilhamca ayn-ı hidayettir. Mâden-i iman ve mecma-i hakaiktir. Hükümleri delâil-i akliye ile müeyyed ve fıtrat-ı selîmenin şehadetiyle musaddaktır. Lisanü’l-gayb olup, âlem-i şehadette nev-i beşeriفَاعْلَمْ اَنَّهُ لاٰۤ اِلٰهَ اِلاَّ اللهُile tevhide emir ve dâvet ediyor.

Evet,bizlere Rabbimizi tarif eden muarriflerden üçüncüsü Kur'an'ı Kerimdir.


a. Kur'an nedir tarifi nasıldır sorusuna cevaptır.25 sözde denildiği gibi;

-Ve zât ve sıfat ve esmâ ve şuûn-u ilâhiyenin kavl-i şârihi, tefsir-i vâzıhı, bürhân-ı kâtıı, tercüman-ı sâtıı...

-Hem ism-i âzam’ın muhîtinden nüzûl ile Arş-ı âzam’ın bütün muhatına bakan ve teftiş eden hikmetfeşan bir kitab-ı mukaddes’tir.


b. Kur'an'ı Kerim'in Allah kelamı olduğunun ispatı aynı zamanda diğer bütün kitapların ve sayfalarında Allah'ın kelamı olduğunu ispat ediyor.Burada su denebilir;bir hristiyan incili kabul etmese bu bir insan kelamidir dese karşısına onların tenkit ettiği Kur'an'ı Kerim çıkıp diyorki O da Allah'ın kelamı,bir Musevi çıksa inanmıyorum Kur'an diyorki hayır kardeşim O da Allah'ın kelamı.Bu cümleleri bir müslüman da kurmuş olsa
Kur'an ona da diyor Bu imanın şartıdır hepsi Allah'ın kelamıdır.
İşte bütün karanlık noktalar Kur'an la aydınlanıyor.

Örnek olarak aklımıza gelen âlâ suresi son ayet ile fetih suresi son ayet verilebilir..


c. Bütün akıllar ve kalpler tabiriyle mukarrabin,muctehidin,Ebrar,evliya,asfiya diye tabir edilen zatların icma ve tasdikleri kast ediliyor...Kur'an'ın altı ciheti de nurludur.sağı,solu,üstü,altı,önü ve ardı..

Yine 25. Sözde denildiği gibi;
muhtelif bütün evliyânın risâlelerini ve meslekleri muhtelif bütün asfiyânın eserlerini icmâlen tazammun eden

ve cihat-ı sittesi parlak ve evhâm u şübehâtın zulümâtından musaffa ve nokta-yı istinadı, bilyakîn vahy-i semâvî ve kelâm-ı ezelî; ve hedefi ve gayesi, bilmüşâhede saadet-i ebediye; içi, bilbedahe hâlis hidâyet; üstü, bizzarûre envâr-ı îmân; altı, biilmelyakîn delil ve bürhân; sağı, bittecrübe teslim-i kalb ve vicdan; solu, biaynelyakîn teshir-i akıl ve iz’an; meyvesi, bihakkalyakîn Rahmet-i Rahmân ve dâr-ı cinân, makamı ve revâcı, bi’l-hadsi’s-sâdık makbûl-ü melek ve ins ü cân bir kitab-ı semâvîdir.


Buranın tafsilatını 25. Söz ile hem dem olan kardeşlerimize bırakıyoruz:)




d. Bu cümlede Kur'an'ın beşer sözü olmadigina işaret ediliyor.124 milyon evliya ve asfiya gibi ehli keşif ve ilhamca şaşmaz ve şaşırtmaz bir rehberdir. Evet Akli delillere bağlı olduğunun en büyük şahiti Risale-i Nur eserleridir.

Bilki Allah'tan başka ilah yoktur ayeti ile de muslumanlara tevhidi emrederken gayrimüslim leride tevhide davet ediyor..
 

Huseyni

Müdavim
Konu buraya açılmış görmemiştim..4.kisima buradan devam edelim inşaallah..

Şahsi kanaatim her konuyu müstakil açarsanız çok daha güzel olur. Konular birbirine girmez ve bir konu üzerinde daha çok mütalaa etme imkanı olur. İkinci bir konu araya girdiğinde bir çok konu muallakta kalır. Yine de siz bilirsiniz İbrahim kardeşim :)
 
Aslında yeni konu açmaya çalışmıştım olmadı :)dedim buraya devam edelim..

Tmm inşaallah öyle yapalım :)



not:yeni konu olarak açtım fakat yine açılmadı.
 
Son düzenleme:
Üst