Kadınların evden çıkarken riayet etmesi gereken ölçüler..

Tarihci

Marmara Tarih
bahsettiğiniz konu hakkında çok şey yazılıp çizilir,her gün onlarca insanla karşılaşıyorum,tesetturlüyüm deyip de tesettürün sadece başına eşarp takmaktan ibaret oldugunu düşünen,yüzünü boya kutusuna batırmış da cıkarmıs ,bunun da yanında kılık kıyafetle nerde dar giysi varsa giyinen nisa tayfasına rastlayınca Allah akıl fikir versin demekten kendimi alamıyorum...

calıstıgımız kurumda makyaj yapanlar o kadar cok ki,biz onlara göre soluk benizliyiz...
giydiğimiz pardesüye sıcakta nasıl dayanıyoruz...
azıcık makyaj yapsak da yüzümüze renk gelse...
bunlar onların yorumları vaın gerisini siz düşünün...:confused:


pardesü sıcak diyenlere biri cehennem daha sıcak demeli,, söylenecek çok şey var ama siz de zaten biliyorusnuz..
 

tetik

Active member
oysaki tevekkül teslimiyet olsa, ve şöyle düşünse, Ben Allah için tesettüre girdim, Allah için güzelliğimi gizliyorum, Allah ım da bana güzel bir kısmet verecektir.. tabi bunun için mangal gibi yürek lazım.. en delikanlı nisalar da zaten çarşaf giyiyorlar, herkes çarşaf giyemez, herkes o hakiki tesettürü kaldıramaz.. Allah imtihanınızı kolaylaştırsın..

Dusundurucu ve tartisilmasi gereken bir mevzu ...

Carsaf giymemek kompleks degildir.. carsaf giymekte kahramanlik degil...islamda tesetturun olcusu bellidir..bu olculerin haricinde dayatilan islam kiyafeti ...budur .. diyecek kiyafet yoktur diyenlerimiz de vardir

peki ne vardir ...islami olculere uygun kiyafet vardir ..

elbette tercihi carsaf olanlar islama uygun giyinmislerdir ama kimse ben carsaf giyiyorum takva bunda diyemez takvalik olcusu carsaf degildir nedir takvalik seriate uyduktan sonra kalbine sahip cikmasidir yani takvalik kalbin durumu ile alakalidir

rabbim kendi kendimize tesettur uygulayanlardan degil islami tesetturun olculerine uyanlardan eylesin
islami kendine uyduranlardan degil islama uyanlardan eylesin
kibirden ,riyadan,hasetten ucb ve bircok kalp marazlarimizdan kurtarmayi nasip eylesin ... aminnnn
 

Tarihci

Marmara Tarih
"""Carsaf giymemek kompleks degildir""" öyle bir iddiam da olmadı..

"""carsaf giymekte kahramanlik degil""" Günahın fitnenin azgınlığın çıplaklığın bu denli hat safada olduğu bir zamanda gençliğini güzelliğini sıfıra indiren o çarşafı giymek Kahramanlıktır... burda herkes tesettürlü görünen ama aslında tesettürlü olmayan insanları eleştiriyor(uz) ,, bir kişi çarşaf giyenlere tek bir kelime etmiş mi? eleştirmiş mi,, hayır, çünkü eleştirilecek tek bir tarafı olmayan, İslam esaslarına uygun hakiki bir tesettürdür.. pardesülerin de az bir kısmı vucud hatlarını belli etmiyor ve onlar da çarşafın görevini aynı layıkıyla yapabiliyor.. onlara da lafımız yok..

Nefs, gençliğini güzelliğini tüm şiddetiyle göstermek isterken, İslam esaslarına uygun çarşaf veya aynı işi gören pardesü giyen özellikle de genç kızlar kahramandırlar.. hele de bunca çıplaklık, açıklık, ve nefsanilik varken..

"""kimse ben carsaf giyiyorum takva bunda diyemez takvalik olcusu carsaf degildir """ bu konuda hemfikiriz, kişi çarşaf giyiyor diye kendisini diğerlerinden üstün tutamaz.. ancak fıkh zahire hükmeder, çarşaf takvanın ölçüsü değil ama göstergesidir.. ben öyle çarşaflı kadınlar kızlar biliyorumki saçlarını ömürleri boyunca babalarından başkası görmemiş, boyunlarını babalarından başkası görmemiş takva az çok kimde olduğunu belli eder.. fıkh bunu zahiri hareket ve davranışları baz alarak anlamaya çalışır..
 

nurhadimi

üye Sorumlusu
Nefs, gençliğini güzelliğini tüm şiddetiyle göstermek isterken, İslam esaslarına uygun çarşaf veya aynı işi gören pardesü giyen özellikle de genç kızlar kahramandırlar.. hele de bunca çıplaklık, açıklık, ve nefsanilik varken..


ALLAH RAZI OLSUN ABİ
 

tetik

Active member
"""Carsaf giymemek kompleks degildir""" öyle bir iddiam da olmadı..

"""carsaf giymekte kahramanlik degil""" bir kişi çarşaf giyenlere tek bir kelime etmiş mi? eleştirmiş mi,, hayır, çünkü eleştirilecek tek bir tarafı olmayan, İslam esaslarına uygun hakiki bir tesettürdür..
:p soylenenleri yazsam kendi yuzum kizarir o yuzden susmak en iyisi (ben carsafa karsi degilim yanlis anlasilmasin ) onu tam manasi ile tasiyamanlara sitemim carsafi alip ici fitne fesat ile dolu olanlara

daglar cakalsiz erkek sakalsiz kadin carsafsiz olmaz diyenlerdenim
 

Tarihci

Marmara Tarih
evet biliyoruz bilince de söylenilmiyor işte...:(


evet malesef öyle,, yahu kız diyor pardesü sıcak o yüzden giymiyorum.. tam böylelerine göre bir ayet var.. Allah u teala buyuruyorki, Ayetlerimi ucuza satmayın.. örneğin Allah ne diyor: yalan söyleme.. adam dünya malının pazarlığını yapıyor, abi valla şöle valla böle indir rakamı yok kalmadı bu kadar var, vs vs vsss üç kuruş indirim için bir ton yalan söylüyor.. yani eğer misal, 20 lira fazladan bu yalanlarla indirim yaptırdıysa işte Allah ın ayetlerini 20 liraya sattı, karşılığında cehenneme yaklaştı.. ne kadar zarar içinde zarar bir iş..

şimdi bu nisa da hava sıcak diyor o yüzden örtünmüyorum.. e varın siz düşünün,, Allah ın ayetlerini biraz serinliğe satmadı mı şimdi bu...? değer mi yani..
 

Tarihci

Marmara Tarih
:p soylenenleri yazsam kendi yuzum kizarir o yuzden susmak en iyisi (ben carsafa karsi degilim yanlis anlasilmasin ) onu tam manasi ile tasiyamanlara sitemim carsafi alip ici fitne fesat ile dolu olanlara

daglar cakalsiz erkek sakalsiz kadin carsafsiz olmaz diyenlerdenim


tam manasıyla taşıyamayanlara biz de sitemliyiz.. çarşafı bırakın baş örtüsünü de tam manasıyla taşıyamayanlara sitemliyiz.. çünkü hakkıyla taşıyanları da batırıyorlar..
 

kayýp_gül

Well-known member
evet malesef öyle,, yahu kız diyor pardesü sıcak o yüzden giymiyorum.. tam böylelerine göre bir ayet var.. Allah u teala buyuruyorki, Ayetlerimi ucuza satmayın.. örneğin Allah ne diyor: yalan söyleme.. adam dünya malının pazarlığını yapıyor, abi valla şöle valla böle indir rakamı yok kalmadı bu kadar var, vs vs vsss üç kuruş indirim için bir ton yalan söylüyor.. yani eğer misal, 20 lira fazladan bu yalanlarla indirim yaptırdıysa işte Allah ın ayetlerini 20 liraya sattı, karşılığında cehenneme yaklaştı.. ne kadar zarar içinde zarar bir iş..

şimdi bu nisa da hava sıcak diyor o yüzden örtünmüyorum.. e varın siz düşünün,, Allah ın ayetlerini biraz serinliğe satmadı mı şimdi bu...? değer mi yani..

tesettürlü bayanların ne kadar kapalı olup olmadıkları tartısmalarına girilen bir yerde sıcağı bahane edip de pardesü giymeyenlere bir sey diyemiyorum...erkek personeller gelen bayanlara 'bu şimdi kapalı mı?' diye yanındaki arkadasıyla tartışmaya giriyor...tesettür diye giyiyor diz altı bir etek....
ya da tesettür diye daracık pantolonla basında örtü gayet rahat giyiyor....
 

huve

Well-known member
tesettürlü bayanların ne kadar kapalı olup olmadıkları tartısmalarına girilen bir yerde sıcağı bahane edip de pardesü giymeyenlere bir sey diyemiyorum...erkek personeller gelen bayanlara 'bu şimdi kapalı mı?' diye yanındaki arkadasıyla tartışmaya giriyor...tesettür diye giyiyor diz altı bir etek....
ya da tesettür diye daracık pantolonla basında örtü gayet rahat giyiyor....

ne yapalım kardeşler dua ederiz biz de.. önce nefsimize sonra ümmet-i Muhammed'e...
 

ARİF

Well-known member
kardeşler işin aslıolan, olması gerekenleri yazıp yani kuralı kaidesi neyse sonra genel manada uyulmayan hadiseleri belirtip doğrusu bu şekilde inşaallah doğru uygulamasıyla rabbin emrettiği bu ölçüler içerisinde bu işi yapalım diye beyan etseler daha doğru olur kanaatimce
yoksa yok çarşaflı şöyle yok iş yerindeki böyle yok şuradakiler şöyle ifadeleri allah muhafaza buyursun gıyabında kişileri eleştirmek olur ki buda gıybet olma olasılığı olur topluca bu özellikteki şahısları rencide ederekte onlara doğruyu gösterememiş oluruz yani bu yazıları okuyup noksanlıklarını belirlediğiniz kişilere hizmet olmaktan ziyade tepkili bir kesim oluşturmuş oluruz kanaati acizanemce
inşaallah rabbim yazdıklarımızla ve yaşantımızla bu iş böyle olmalı bende böyle olmalıyım dedirtecek cinsten bir yaşantıyı nasip etsin .amin.
olması gerekenleri yazıp genel bir çerçeveyle olmaması gerekenleride yazıp eleştirmeden dua ederek doğruyu bulmalarına yardımcı olabilelim inş.
 

tetik

Active member
kardeşler işin aslıolan, olması gerekenleri yazıp yani kuralı kaidesi neyse sonra genel manada uyulmayan hadiseleri belirtip doğrusu bu şekilde inşaallah doğru uygulamasıyla rabbin emrettiği bu ölçüler içerisinde bu işi yapalım diye beyan etseler daha doğru olur kanaatimce
yoksa yok çarşaflı şöyle yok iş yerindeki böyle yok şuradakiler şöyle ifadeleri allah muhafaza buyursun gıyabında kişileri eleştirmek olur ki buda gıybet olma olasılığı olur topluca bu özellikteki şahısları rencide ederekte onlara doğruyu gösterememiş oluruz yani bu yazıları okuyup noksanlıklarını belirlediğiniz kişilere hizmet olmaktan ziyade tepkili bir kesim oluşturmuş oluruz kanaati acizanemce
inşaallah rabbim yazdıklarımızla ve yaşantımızla bu iş böyle olmalı bende böyle olmalıyım dedirtecek cinsten bir yaşantıyı nasip etsin .amin.
olması gerekenleri yazıp genel bir çerçeveyle olmaması gerekenleride yazıp eleştirmeden dua ederek doğruyu bulmalarına yardımcı olabilelim inş.
cok guzel soylemissiniz fakat hadiseleri sizden benden daha cok okuyup anlayan ama nefsi yuzune uygulamayan kalbi muhurlenmislerdir onlarada bizim bir faydamiz olmaz rabb muhrunu acmadiktan sonra
ama soyle de yapabiliriz bu gune kadar yaptiklarimiz ve yasadiklarimizi yani tum tecrubelerimizi basamak yaparak hakikaten "iddiali" ve iddiasinin geregini verimleriyle bu kokusmus dunyaya FIKRIMIZ ADINA bir "meydan okuma" keyfiyetinde isbatlamayi hedef tutan bir CIKIS yapmaliyiz yalnizca hizmet citasini yukseltmekle kalmamali iddiamizi da yukseltmeliyiz
ucanlarla yuruyenlerin arasindaki farki gostermeliyiz

Bir nevi vasita degistirmeliyiz "otobus"le yolalirken, artik "ucak"a gecmeliyiz ve otobusle seyahatin gerektirdigi "kisa mesafeli" hedefleri birakip ucagin imkan verdigi en uzak noktaya erisme hedefini ortaya koymaliyiz her turlu miskince tortudan ve prangadan kendimizi nasil siyirmaliyiz gostermeliyiz once kendimiz uygulayarak tabiii buda Allah'in izniyle bizlerede izin vermedikten sonra ne kadar cirpinsakta faydasiz
 

memluk

Hatim Sorumlusu
günecelleme



Kadınların evde oturmaları asıldır. Dışarı çıkmaları; ana baba ve akraba ziyareti, vaaz dinlemeye gitme zarureti ve ihtiyaçlarını temin gibi dinen meşru sayılan mazeretlerden biri sebebiyle verilmiş istisnai bir müsaade olmaktadır. Bu esasa ilaveten şu hususlara dikkatetmesi de zaruridir:

a) Kocasından (veya aile reisinden) izin almak:
Müslüman bir kadın; akraba, dost ve komşulardan birinin evine gideceği zaman, kocasının iznini almalı; onun müsaade etmediği bir yere gitmemelidir. Zira “Hangi kadın, kocasından izinsiz olarak evden çıkarsa, hanesine dönesiye kadar veya kocası kendisinden razı olasıya dek ALLAH Teala’nın gadabı içinde kalmış olur”(1).

b) Güzel koku (parfüm) sürünmemek:
Kadın, evinde otururken, alkolsüz bir koku sürünebilir. Sokağa çıkacağı zaman ıtriyat cinsinden hiçbir şey kullanamaz. Tahrik edici parfüm, erkeğin burnuna giderse onun kalbi temayüllerini ve şehvani hislerini kendisi üzerine çekmiş olur. Böyle bir durum, göz zinasına yol açabilir. Bu noktada biz ümmetlerini uyaran Peygamberimiz, “Bir kadın, koku sürünür ve bunu hissetsinler diye bir (erkek) topluluğu(nu)n yanından geçerse’, o kadın, (sanki) zina etmiş (gibi)dir”(2) buyurmaktadır.

c) Tesettüre dikkat etmek:
Müslüman bir kadın; sokağa çıkarken altını göstermeyen bir örtü ile başını, kalın dokunuşlu bir çorapla ayaklarını, vücut hatlarını belli etmeyen manto ile bedenini örtmelidir. İnce dokunuşlu eşarplar, altını gösteren çoraplar örtü hüviyetini taşımamaktadır.
Bu iddiamıza belge teşkil edecek bir vakayı buraya aktarmak istiyoruz: Müminlerin annesi Hz.Aişe’nin huzuruna kardeşi Abdurrahman’ın kızı Hafsa gelmişti. Yeğeninin başında ince bir örtü bulunuyordu. Aişe (r.a.) onu aldı ve yırttı. Kendisine kalın (dokunuşlu) bir başörtüsü verdi.(3)

d) Gözlerini etrafa çevirmeden yola devam etmek:
Daha açık bir ifade ile etrafa bakmayıp ancak yolunu gözetleyerek yürümek. Göz, nefsanî heveslerin postacısı ve zina fiilinin haberleşme vasıtasıdır. Göz göze gelen kadın ve erkek, istemeyerek de olsa, bu bakışların tesiri altında kalırlar. Bir erkeğin yabancı kadına bakması nasıl haram ise, bir kadının da yabancı bir erkeğe bakması da aynen haramdır. Peygamber (s.a.v.)’in huzurunda Ümmü Seleme ve Meymune (r.anhüma) validelerimiz bulunurken iki gözü ama İbni Ümmi Mektum geldi ve izin alarak Peygamber (s.a.v.)’in huzuruna girmek istedi. Resulullah her iki zevcesine hitaben, “Ondan (sakınmak için) örtünün” buyurdu. Ümmü Seleme (r.a.): “Ey ALLAH’ın Resulü! 0, ama değil mi? (Nasıl olsa) Bizi göremez (ve tanıyamaz)” dedi. Resul-i Ekrem: “sizler de mi amasınız, siz onu görmüyor musunuz?” buyurdu.(4)

e) Seyahatlerini mahreminden biri ile yapmak:
Müslüman bir kadın; yanında kocası, baba, oğul, oğlan kardeş, amca ve dayı gibi nikâhı ebediyen haram olan erkeklerden biri bulunmadıkça yolculuğa çıkamaz. Hatta kendisine farz olmuş haccı ifa için yapacağı seferi, ancak bu derece yakın bir erkeğin veya kocasının refakatinde yapabilir. Bu engelleyici hükmün sebebi, onun iffetinin korunması ve eşler arasındaki itimadın sarsılmamasıdır.
Dinimizin getirdiği bu sınırlama, kadının iffetini koruyucu bir tedbir olmaktadır. Bu iddiamızın belgesini teşkil eden bir hadis-i şerifte şöyle buyrulmaktadır: “Kadın, beraberinde mahremi bulunmadıkça üç (gün)lük (bir yere) yolculuk yapamaz”.(5)
Üç günlük mesafe, günahın asli sebebi olarak düşünülmemelidir. Bu mesafe, günahın büyümesine ve sorumluluğun artmasına amil olan bir süre olmaktadır. Seyahatin üç günden aşağıya düşmesi, yasağın kalkmasına değil günahın derecesindeki farka delil olabilir. Bu mevzu ile alakalı hadis-i şeriflerin ittifak ettikleri nokta, kadının yanında kocası veya nikâhı müebbeden haram olan erkeklerden biri bulunmadıkça seyahate çıkmasının haramlığıdır.

- Müslümanca Yaşama Sanatı - Mehmed EMRE - I/233 - 235 -
(1) Feyzü’I-Kadir, c. 3, sh. 138.
(2) Feyzü’t-Kadir, c. 1, sh. 276.
(3) Muvatta şerhi, Zürekani, c. 4, sh. 270.
(4) Mişkatü’l - Mesabih c. 2, sh. 934.
(5) Müslim c. 4, sh. 102.
 
Üst