18.000 alem

neslihanim

Yeni Üye
Peygamber efendimizin 18.000 alemin peygamberi olması hususunda merak ettiğim bir şey var.acaba bu 18.000 alem içerisinde irade sahibi olup hesaba çekilecek olan başka canlılar da olması mümkün müdür?üç harli dediğimiz varlıkların olduğunu biliyoruz fakat başka varlıkların olduğuyla ilgili bir kaynak,bilgi var mıdır?bu konuda bilgisi olan varsa aydınlatmanızı rica ederim
 

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
Peygamber efendimizin 18.000 alemin peygamberi olması hususunda merak ettiğim bir şey var.acaba bu 18.000 alem içerisinde irade sahibi olup hesaba çekilecek olan başka canlılar da olması mümkün müdür?üç harli dediğimiz varlıkların olduğunu biliyoruz fakat başka varlıkların olduğuyla ilgili bir kaynak,bilgi var mıdır?bu konuda bilgisi olan varsa aydınlatmanızı rica ederim

[BILGI]Mâdem kudret-i ezeliye bilmüşâhede en âdi maddelerden, en kesif unsurlardan hadsiz zîhayat ve zîrûhu halk eder ve gayet ehemmiyetle madde-i kesîfeyi hayat vâsıtasıyla madde-i latîfeye çevirir ve nur-u hayatı her şeyde kesretle serpiyor ve şuur ziyâsıyla ekser şeyleri yaldızlıyor; elbette o Kadîr-i Hakîm, bu kusursuz kudretiyle, bu noksansız hikmetiyle, nur gibi, esîr gibi ruha yakın ve münâsip olan sâir seyyâlât-ı latîfe maddeleri ihmâl edip hayatsız bırakmaz, câmid bırakmaz, şuursuz bırakmaz. Belki, madde-i nurdan, hattâ zulmetten, hattâ esîr maddesinden, hattâ mânâlardan, hattâ havadan, hattâ kelimelerden zîhayat, zîşuuru kesretle halk eder ki, hayvanâtın pek çok muhtelif ecnâsları gibi pek çok muhtelif ruhânî mahlûkları, o seyyâlât-ı latîfe maddelerinden halk eder. Onların bir kısmı melâike, bir kısmı da ruhânî ve cin ecnâslarıdır. (Sözler - Yirmidokuzuncu Söz)[/BILGI]

Evet Allah yoktan var edendir. Su gibi basit bir maddeden günümüze kadar keşfedilmemiş türler hariç milyonlarca hayvanlar ve insanlar alemini yaratmıştır. Hayvanat olsun insan olsun hepsinin yaratılış sebebi sudur. Ancak mahiyetleri farklıdır. Mesela hayvan ve insandaki hayat birbirine benzer iken bitkilerdeki hayat daha farklıdır. Ustad Bediüzzaman bunu risale-i nurda ukde-i hayat olarak tabir ediyor.

Sizinde ifade ettiğiniz gibi Kainatta cinsleri ve kayıtları birbirinden farklı çok alem mevcuttur. Bazı alemler özellikleri itibari ile maddidir ve maddeye has kuralları vardır. Bazı alemler ise nurani ve latiftir. Mesela Uzaya giden bir adam oraya has kıyafetler giymektedir. İşte öylede diğer alemlerin yapısı ve özelliklerini ve kurallarını okuyabilmek için o aleme has gözlükleri takmamız gerekir ki o alemi anlayalım. Yoksa yaşadığımız alemin kuralları ile kıyaslayarak bunu anlamak mümkün olmayacağı kutuplarda yazlık kıyafetler ile dolaşmak gibi olacaktır.

Mesela kelime ve mana ilişkisini ele alalım. Yaşadığımız alem kelime gibi bir kavramdır. Manada latif nurani alemlere yakın bir kavramdır. Nasıl ki kelimelerden makaleler, dergiler gazeteler kitaplar çeşit çeşit yazı, sesli ve görsel öğeler oluşturulabiliyorsa. Kelimelerin esası olan manalardan da ona munasip çeşit çeşit hayatı ve şuuru olan varlıkların yaratılması gayet mümkündür.

Evet Allah sudan hayatı ve şuuru olan canlıları yaratmıştır ve yine öylede latif ve nurani olan manalardanda şuur ve hayat sahibi olan varlıkları yaratabilir ve yaratmıştır. Ancak bunları anlamak yukarıdada dediğimiz gibi o alemleri görmek için o alemin gözlüğünü takmak gerekir. Yoksa şu an bile bazı bilim kuruluşlarının uzayda hayat varmı canlı varmı diye uzaya gönderdikleri araç ve gereçler ile gezegenlerde insan hayatı için gereken maddeleri yani su vb. maddeleri aramak ve bulmamak orada canlı ve hayat olmadığını göstermez. Bize insan hayatı için gerekli kuralların olmadığını gösterir. Çünkü bakış açımız bu alemdeki kurallara göre olduğundan arayacağımız ve bulub bulamayacağımız şey ise bu alemin kurallarına göre olacaktır.

Sözü çok uzatarak sıkmak istemem. Daha geniş bilgi için Yirmidokuzuncu Sözü okumanızı tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
Üst