Kalem (ELİF) yerine, FARE (MAUSE) kullanıyoruz…Kalem’in birçok sırrı olmasına rağmen

ruhani

Member
68-KALEM suresi
1 - Nûn, Kaleme ve yazdıklarına andolsun.
96-ALAK suresi
1 - Yaratan Rabbinin adıyla oku!
2 - O, insanı bir alekadan (embriyodan-sevgiden ilgiden muhabbetten) yarattı.
3 - Oku! Rabbin sonsuz kerem sahibidir.
4 - O Rab ki kalemle yazmayı öğretti.
5 - İnsana bilmediği şeyleri öğretti.

Âdem’in ilim öğrenmesinde, yazı yazmasında kullandığı alet olduğundan, Şeytan kaleme de düşmandır. Allah hayırlı ve salih insanların kalbine ilham eder hayırlı şeyler yazdırır. Bediüzzamanın “Bu eserler bana yazdırıldı” dediği gibi. İblis de bizzat yazı yazmaz; şerlilere yazdırır. Şeytan öğretilerini Şeytanîlere; yandaşlarına fısıldar, üfler. İblis’in taktiği ve metodudur.


"Hayatın her alanında klavyeler yaygınlaştıkça, kalemin sessizce günlük hayattan çıkması dikkat çekti. Ancak son yıllarda art arda yapılan araştırmalar, kalemle yazmanın beyinsel gelişim ve üretkenlik açısından oldukça önemli olduğunu ortaya çıkardı.

Klavye bağımlılığının doğurduğu tehlike özellikle çocuklar için daha büyük. Klavyeler sosyal hayat içinde daha çok yer aldıkça yeni kuşaklar daha fazla SMS ve email yazıp, daha az kalem kullanıyor. Okullarda bile artık daha çok bilgisayar klavyesi kullanılıyor. Ancak bilim insanları bunu çocukların beyin gelişimi açısından oldukça sakıncalı bir gelişme olarak görüyor.Kalemle yazmanın çocuğun bilişsel ve beyinsel gelişimi açısından önemine işaret eden bilimsel araştırmalar, kalemle yazmanın çocuğun üretkenliğini artırdığını ve düşüncelerini aktarma yeteneği kazandırdığına dikkat çekiyor.

Wisconsin Üniversitesinden psikolog Virginia Berninger, 2’nci, 4’ncü ve 6’ncı sınıfa giden ilköğrenim öğrencileriyle yaptığı testlerde, kalem kullanıldığında öğrencilerin, klavyeye göre daha hızlı yazmalarının yanı sıra, kompozisyonlarda çok daha özgün düşünceler dile getirdiklerini tespit etti. Berninger’in araştırmaları, yazı yazarken parmak hareketlerinin beynin düşünme, dil ve kısa dönem hafıza bölümlerini harekete geçirdiğini tespit etti. Indiana Üniversitesinin yakın zamanlarda yaptığı bir araştırmada da, bir grup çocuğa harfleri yazdırırken diğer gruba sadece hazır fişler gösterildi. Daha sonra iki grubu da, beyin aktivitesini tarayan özel bir MRI cihazına sokan bilim insanları, bir yandan da harfleri çocuklara gösterdiler. Birinci grubun beynindeki sinirsel hareketlenmelerin çok daha yoğun ve yetişkinlerinkine yakın olduğu tespit edildi.

UZAKDOĞUDA SORUN DAHA BÜYÜK

Ağustos ayında yayınlanan bir araştırmada da Japonya ve Çin’de kalem kullanımının azalmasıyla ciddi bir eğitim sorunu başladığına dikkat çekildi. Kendilerine özgü alfabeleri olan bu iki ülkede çocuklar, harfleri hatırlamakta büyük zorluk yaşıyor. İlköğrenim sürelerince alfabeyi oluşturan binlerce şekli ezberleyen çocuklar, sonraki yıllarda yaygın şekilde klavye kullandıkları için kalemle yazı yazamıyorlar. Bilim insanları bu durumu, "karakter hafızası kaybı" şeklinde nitelendiriyor. Çin’de bu yaygın sorun için "Tibiwangzi" kelimesi bile üretildi. Bir Çinli öğrenci, "Kalemi elime aldığımda alfabenin birçok karakterini hatırlayamıyorum bile. Bütün kültürünü unutmak gibi" dedi.-

ÇÖZÜM YİNE BİLGİSAYAR DÜNYASINDA MI?

Yeni dokunmatik ekranlı iPhone ve iPad türü bilgisayarlar, ekranda parmakla ya da özel kalem kullanarak yazılan yazıyı, dijital harflere dönüştürerek email’de ya da twitter mesajlarında kullanılabilir hale getiren yeni yazılımlarını satışa sundu. Yeni kuşaklar için yazı yazmayı yeniden eğlenceli hale getirmeye başlayan bu uygulamalar ve Japonya’da iPhone’un "kanji kentei" adlı karakter testi oyunu hem çocuklar arasında hem de yetişkinler arasında son dönemin en popüler oyunlarından birine dönüştü.

EDEBİYATÇILAR BİLİMADAMLARINDAN ÖNCE FARKETTİ

Kalemle yazmanın beyinsel gelişim ve üretkenlik üzerindeki olumlu etkisi her ne kadar bilim dünyasının gündemine son yıllarda girse de edebiyatçılar bu ilişkiyi çok daha önceden görerek belirtmişlerdi. Paris Review dergisinin 1985 yılı Kış sayısında yayınlanan röportajda, "Yazılarının çoğunu daktilo ile mi yazıyorsun" sorusuna yazar Robert Stone, "Evet, ta ki tasvirinde zorlandığım ya da takıldığım noktalara kadar. Bu durumlarda hemen kalemle yazmaya başlıyorum. Daktilo ya da klavye ile yazarken, acele etmemeniz gereken bir yerde acele edebiliyorsunuz. Böyle yapınca da yazıda nüansı, zenginliği, berraklığı kaybedebiliyorsunuz. Kalem, berraklığa zorlar" cevabı
veriyor.

Ayette kalemin Rab ismiyle beraber gelmesi ayrıca manidar. Rab ismi insanın maddi manevi terbiyesine gelişimine inkişafına bakması yönüyle, bilim adamlarının kalemle yazmanın beyin, hafıza ,dil gelişimi ve üretkenliği tespitleri arasında açık bir bağlantı ve uyum var ki bu da ayetin belagatını gösteriyor.

İlmin anahtarı olan Kalem’e, Şeytan neden düşman ve neden ortadan kaldırmak istiyor?Çünkü Şeytan, ilme, öğrenmeye düşman. Öğrenmenin önüne geçmek için birçok yönteme başvurmaktadır. İstiyor ki, cahiller çoğalsın...

Bu demek değildir ki bilgisayarı klavyeyi hayatımızdan çıkaralım. Klavyeyi bir kenara bırakılmamalı hayırlı yerde ve yönde kullanmalı ancak kaleminde üretkenleştirici, hafızayı, düşünceyi geliştirici etkisi göz önünde bulundurularak klavyeden daha sık kullanmamız gerektiğini düşünüyorum.

Biz artık Kalem (ELİF) yerine, FARE (MAUSE) kullanıyoruz…Kalem’in birçok sırrı olmasına rağmen…
 
Son düzenleme:
Üst