Bel'am bib bahura ve sadeleştirmek meselesesi

yozgati

Well-known member
Bel'am biN bahura ve sadeleştirmek meselesesi

BEL'AM BİN BAHURA KİMDİR ÖNCE ONA BAKALIM:

duasını bilip, her duası kabul olurken, dünyaya meylettiği için doğru yoldan ayrılan kimse.

Musa aleyhisselam vefat ederken yerine Yuşa bin Nun aleyhisselamı halife bıraktı. Allahü teala Yuşa aleyhisselamı da İsrailoğullarına peygamber olarak vazifelendirdi. Yuşa aleyhisselam, İsrailoğullarının başında olduğu halde Arz-ı mev'ud denilen bölgeye gidip, Eriha ve İlya (Eyliya) şehirlerini fethettikten sonra, Belka şehrini kuşattı.

Belka şehrinin Belak ismindeki zalim hükümdarı, Yuşa aleyhisselama karşı aciz kalıp, İsm-i azam duasını bilen, her duası kabul olan, ilim ve ibadette yüksek, sözlerini yazıp istifade etmek için elinde hokka ve kalem ile yanında 2000 kişi bulunan ve İbrahim aleyhisselamın dinine inanan Bel'am bin Baura isimli kimseden yardım istedi. Yuşa aleyhisselama ve ordusuna karşı beddua etmesini istedi. Belka şehri ahalisi de gelip beddua etmesi için Bel'am bin Baura'ya yalvardılar.

Bel'am, Allahü tealanın peygamberine karşı beddua edemeyeceğini bildirdiyse de, azgın ve imansız Belka şehri ahalisi bedduada bulunması için daha çok ısrar ettiler. Bel'am bin Baura'ya hediyeler getirip birçok dünyalık vad ettiler. Karısı da; "Eğer bu kavmin topraklarımızdan gitmesi için dua etmezsen senden ayrılacağım!" diye tehditte bulundu. Zalim hükümdar da beddua etmediği takdirde onu idam edeceğini söyleyerek idam sehpası kurdurdu.

Bütün bunlar karşısında Bel'am bin Baura'nın gönlünde dünya malına ve servetine karşı meyl belirdi. Dua etmeye razı olarak şehrin dışındaki Husban Dağına gitti. Husban Dağının tepesine ulaşınca, ellerini dua için kaldırdığı zaman, dilinden Belka şehri ahalisi aleyhine, Yuşa aleyhisselamı ve İsrailoğulları lehine kelimeler dökülmeye başladı. Bu sözleri işiten Belka şehri ahalisi; "Ey Bel'am! Ne yapıyorsun? Onlara dua, bize beddua ediyorsun!" dediler. Bel'am onlara; "Bu sözleri isteyerek söylemiyorum. Allah tarafından böyle konuşturuluyorum!" dedi.

Karısı ise ben senden ayrılacağım sesi üzerine Allahın peygamberine Beddua'ya yeltenen Bel'amın Bu sırada Allahü tealanın hikmetiyle dili ağzından çıkıp göğsü üzerinden uçkuruna dek sarktı. Allahü tealanın kendisine ihsan ettiği nimetlerin kıymetini bilmeyen, irade-i cüz'iyyesini şeytanın ve kötü insanların istekleri doğrultusunda kullanan Bel'am bin Baura, nefsin ve şeytanın saptırmasıyla, dünya malına ve kadına meylederek yeni hileler peşine düştü ve imansız öldü. Kur'an-ı kerimde A'raf suresinin 175. ve 176. ayet-i kerimelerinde soluyan köpeğe benzetildi. "Onun gibiler köpek gibidir." sözü, dillerde darb-ı mesel kaldı.


şİMDİ DÜNYA METAI HATIRINA, ŞÖHRET HATIRINA, BİLİNMEZLİK HİSSİ ADINA, EHL-İ DALALETİN VEKİLİNE VEKİLLİK NAMINA... BU SADELEŞTİRME MESELESİYLE BU SEBEBLER DAİRESİNDE ORTAYA ATILANLARDA BELAM BİN BAHURA AKİBETİ GİBİ OLACAKTIR. Allahü tealanın kendisine ihsan ettiği nimetlerin kıymetini bilmeyen, irade-i cüz'iyyesini şeytanın ve kötü insanların istekleri doğrultusunda kullanan Bel'am bin Baura, nefsin ve şeytanın saptırmasıyla, dünya malına ve kadına meylederek yeni hileler peşine düştü ve imansız ölen ve Hadiste geçen geçen MEHDİYE ÖNCE ALİMLER MUARAZA EDECEK. FUKAHA MEHDİNİN KATLİNE FETVA VERECEKLER AMA ONUN KUVVETİ KARDEŞLERİDİR O KARDEŞLERİNDEN KUWET ALIR. İŞTE ÜSTADIMIZ ÇIKTIĞINDA FAKİHLER MUARAZA ETMİŞ ŞİMDİ DE O FAKİHLERİN NAİB-VEKİLLERİ MUARAZA ETMEKTEDİR. BİR DE DAİREMİZDEN ÇIKAN MECZUBLAR DA RİSALE-İ NURU SADELEŞTİREREK AYNI İŞİ YAPMAKTADIRLAR.
HAKSIZ MIYIM?

ALLAHÜMME İHDİNASSIRATAL MÜSTAGIM - ALLAHIM BİZİ SIRATI MÜSTAKİM VE CADDE-İ KÜBRA-İ KURANİYE OLAN NUR MESLEĞİNDE İSTİKAMET ÜZERE OLAN ÜSTADIMIZ VARİSLERİNİN BİZZAT ÜSTADDAN ALDIĞI MEŞREBTEN AYIRMA! AMİN
 

faris

Well-known member
Yanlış hatırlamıyorsam Şaban ağabeyin sohbetinde dinlemiştim. Ustadımız Bediüzzaman r.a. bir gün Zübeyir ağabeye "Ya Zübeyir ben Risale-i Nur haricinde ayrı bir yol göstersem benimle gelir misin?" mealinde sorar Zübeyir Ağabey "Risale-i Nurun bize gösterdiği yoldan ayrılmayız" diye mukabelede bulunur. Ustad r.a. Zübeyir Gündüzalp için çok iltifatkar davrandığını ve Risale-i Nur davasındaki kıymeti ise pek yüksektir. Bu mesele beni çok hayrete düşürmüştü. Ustad r.a. bana bir yol gösterecek ben nasıl o yoldan gitmezdim. Demek ki dava Risale-i Nurun kıymetleri ve beyanatlarıdır. Ustad r.a. onları beyan etmekle vazifeli imiş. Yeni bir yol açsa hata edecekmiş.. İşte o meseleyi dinledikten sonra Risale-i Nur mesleğinin ehemmiyetini ve kıymetini o zaman anladım o zamana kadar sadece hakikat olduğunu biliyormuşum..

Yani kısa ve öz herşey güneş gibi ortada başta Ustad r.a. başta olmak üzere varis ağabeylerde dahil Risale-i Nuru neşreden açıklayan anlatan ancak o hakikatleri ifade etmekle vazifeli birer memurdur. Haricinde yeni bir yol açmak Risale-i Nur mesleğine zıddır. Her meşrep kendi mesleğine göre okuyup yazabilir ancak benim yazdığım ve okuduğum Risale-i Nurdur derse hata eder hatta çok büyük hata eder ve onu dinleyenlerde; dinlediklerine tabi olurlarsa oraya şeyh ve murid ilişkisi girer bunun da yine sınırları bellidir bu sınırlar dışına çıksa bozulur.. Nasıl ki bizler Ustad r.a. ve Talebelerini Risale-i Nurdaki hakikatlerin ışığındaki tavsiyelerini dinliyorsak bu meslekte ancak buna yer vardır. Harici bir daire çizmek bu dairenin dışına çıkmak olur..


Ve şunuda izah edeyim tarihde hiçbir tarikat ve cemaat yoktur ki nuzulunde bozuk ve fasid olsun. Zamanın eşyayı tahrip etmesi gibi zamanla insanlar o tarikat ve cemaatleri menbaından koparıp farklı dairelere kaydırmışlardır. Bakınız bektaşilik, alevilik ve keza daha bir çok meslek hakikatten hakikatsizliğe doğru suluk etmiştir.

Şimdi birileri çıkmış diyor ki sizin ilminiz felanca hocadan daha mı çok ki onu eleştiriyorsun. Bir bildiği vardır de bırak. Ustad yukarıda bunu açıklamış benim bir bildiğim dahi olsa size Risale-i Nur dışında bir yol göstersem bana değil bu Risale-i Nurlar ile nurlanınız.
 

yozgati

Well-known member
herşey güneş gibi ortada başta Ustad r.a. başta olmak üzere varis ağabeylerde dahil Risale-i Nuru neşreden açıklayan anlatan ancak o hakikatleri ifade etmekle vazifeli birer memurdur. Haricinde yeni bir yol açmak Risale-i Nur mesleğine zıddır. .. Harici bir daire çizmek bu dairenin dışına çıkmak olur..

1- başka bir çığır açmakla hem o zarar eder, hem bu müstakim ve metin cadde-i Kur'aniyeye bilmeyerek zarar verir; belki zındıkaya bilmiyerek bir nevi yardım hesabına geçer.
Tarihçe-i Hayat ( 323 ) ve Hizmet Rehberi ( 25 )

Ve şunuda izah edeyim tarihde hiçbir tarikat ve cemaat yoktur ki nuzulunde bozuk ve fasid olsun. Zamanın eşyayı tahrip etmesi gibi zamanla insanlar o tarikat ve cemaatleri menbaından koparıp farklı dairelere kaydırmışlardır. Bakınız bektaşilik, alevilik ve keza daha bir çok meslek hakikatten hakikatsizliğe doğru suluk etmiştir.


* Birşeydeki Kesret Su-i İstimale kapı açar ve sebeb olur. naehillerin içeri girmesi işi bozar, tadını kaçırır, bulantı verir ve bu sadeleştirmeyi yapanlar gibi buna misal ve maskara ve ehl-i dalalete maşa olur maşa!!!!

QUOTE=fahris;423649] Şimdi birileri çıkmış diyor ki sizin ilminiz felanca hocadan daha mı çok ki onu eleştiriyorsun. Bir bildiği vardır de bırak. Ustad yukarıda bunu açıklamış benim bir bildiğim dahi olsa size Risale-i Nur dışında bir yol göstersem bana değil bu Risale-i Nurlar ile nurlanınız. [/QUOTE]

2-Bunlardan birisi Şekspir medhinde ettiği ifratı, şayet bir hoca o ifratı Şeyh-i Geylanî medhinde etse idi, tekfir olunacaktı.

Heyhat! Bunların neresinde millete muhabbet ve millet için hamiyet?!.
Sünuhat-Tuluat-İşarat ( 69-70 )

3- Risale-i Nur'da 280 yerde SADAKAT VURGULANMAKTADIR(ENVAR NEŞRİYAT KÜLLİYATTA) DOLAYISIYLA HEM ÜSTADIN EMİRLERİNE ZIT, HEM NURDA YAZANA ZIT HAREKET EDEN NASIL 280 YERDE GEÇEN SIDK SADAKAT HAKİKATINA MAZHAR OLUR?

4- o hoca iman HAKKATLARINI İYİ BİLEBİLİR ZATEN BÜTÜN HOCALAR İYİ BİLİR AMA BİZİM HİZMETİMİZİN ESASINI LAHİKALAR TEŞKİL EDER. LAHİKA OKUMAYAN NURCU NAKISTIR NEREDE NASIL HAREKET EDECEĞİNİ BİLEMEZ. O HOCADA ÜSTADIN YOLUNDAN SAPITANLARDA BAŞKA ÇIĞIR AÇANLARDA LAHİKA ÖZÜRLÜ OLAN KİMSELERDİR.

EVET BİZLER O HOCADAN DAHA İYİ NURLARI ANLIYORUZ. ÇÜNKÜ ÜSTADIMIZA İHANET ETMİYORUZ.
 
Son düzenleme:

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
Evet sizinde ifade ettiğiniz gibi merkezimiz Risale-i Nurdur.

Yani görüyoruz bazı yorumları Nur Talebesinin ağzına yakışmayan hakaret dolu sözleri bunları zati tamamen onların kendi şahsına iade ediyoruz. Çünkü her ne kadar bazılarınca o hakaretleri haketmiş olsa da bunu söylemek kimsenin hakkı değildir. Çünkü sen o sözleri onun şahsına söylemiş olsanda o cemaate ait kişileride tahkir ve tenkid etmiş olursun.

Ancak bizler eleştirimizi Risale-i Nurun kudsiyetine ve hakikatlerine olan taaruz ve tahrifi kabul etmiyor bu taaruzu tenkid ediyoruz ve etmeye hakkımız vardır. Ve ancak bunu doğru ve tasdik edenlere beddua edebiliriz. Bunun dışındaki hareketler müsbet tarzda değildir. İfrad ve tefrit derecesindedir. Hadd-i Vasad gereği ne bu taaruzu görmezlikten gelebiliriz nede bu taaruzdan dolayı din kardeşimizin haklarını çiğneyebiliriz.

Yani kısa ve özet söylemek gerekirse çok haklı bir dava içinde kullandığımız uslub ve yöntem çok önemlidir. Bu uslub sadeleştirmenin faydalı olduğunu düşünenlerin nazarında ya haksız gösterir ya haklı çıkarır. Çünkü iki kişinin taraf olduğu bir davada biri kendi davasını anlatıyor diğeri ise davasını karşınsındaki tahkir ve tenkid ederek anlatıyor ise davasını anlatan adam da bir hakikat tahkir edenin davasında ise bir problem bir yanlışlık olduğu kesindir.. Onun için bazı safdil ve ifrad edenlerin uslublarına kanıp hak davamızı problemli hale dönüştürmeyelim..
 

yozgati

Well-known member
merkezimiz Risale-i Nurdur.


Risale-i Nurun kudsiyetine ve hakikatlerine olan taaruz ve tahrifi kabul etmiyor bu taaruzu tenkid ediyoruz ve etmeye hakkımız vardır. Ve ancak bunu doğru ve tasdik edenlere beddua edebiliriz. Bunun dışındaki hareketler müsbet tarzda değildir. İfrad ve tefrit derecesindedir. Hadd-i Vasad gereği ne bu taaruzu görmezlikten gelebiliriz nede bu taaruzdan dolayı din kardeşimizin haklarını çiğneyebiliriz...

evet bizler haklı dava ve müdafaamızda haklı bir üslub kullanmalıyız dikkat etmeiyiz. nur talebesine yakışır bir tarz sergilemek gerekir
 
Z

Ziyaretçi

Misafir
1- başka bir çığır açmakla hem o zarar eder, hem bu müstakim ve metin cadde-i Kur'aniyeye bilmeyerek zarar verir; belki zındıkaya bilmiyerek bir nevi yardım hesabına geçer.
Tarihçe-i Hayat ( 323 ) ve Hizmet Rehberi ( 25 )




* Birşeydeki Kesret Su-i İstimale kapı açar ve sebeb olur. naehillerin içeri girmesi işi bozar, tadını kaçırır, bulantı verir ve bu sadeleştirmeyi yapanlar gibi buna misal ve maskara ve ehl-i dalalete maşa olur maşa!!!!

QUOTE=fahris;423649] Şimdi birileri çıkmış diyor ki sizin ilminiz felanca hocadan daha mı çok ki onu eleştiriyorsun. Bir bildiği vardır de bırak. Ustad yukarıda bunu açıklamış benim bir bildiğim dahi olsa size Risale-i Nur dışında bir yol göstersem bana değil bu Risale-i Nurlar ile nurlanınız.

2-Bunlardan birisi Şekspir medhinde ettiği ifratı, şayet bir hoca o ifratı Şeyh-i Geylanî medhinde etse idi, tekfir olunacaktı.

Heyhat! Bunların neresinde millete muhabbet ve millet için hamiyet?!.
Sünuhat-Tuluat-İşarat ( 69-70 )

3- Risale-i Nur'da 280 yerde SADAKAT VURGULANMAKTADIR(ENVAR NEŞRİYAT KÜLLİYATTA) DOLAYISIYLA HEM ÜSTADIN EMİRLERİNE ZIT, HEM NURDA YAZANA ZIT HAREKET EDEN NASIL 280 YERDE GEÇEN SIDK SADAKAT HAKİKATINA MAZHAR OLUR?

4- o hoca iman HAKKATLARINI İYİ BİLEBİLİR ZATEN BÜTÜN HOCALAR İYİ BİLİR AMA BİZİM HİZMETİMİZİN ESASINI LAHİKALAR TEŞKİL EDER. LAHİKA OKUMAYAN NURCU NAKISTIR NEREDE NASIL HAREKET EDECEĞİNİ BİLEMEZ. O HOCADA ÜSTADIN YOLUNDAN SAPITANLARDA BAŞKA ÇIĞIR AÇANLARDA LAHİKA ÖZÜRLÜ OLAN KİMSELERDİR.

EVET BİZLER O HOCADAN DAHA İYİ NURLARI ANLIYORUZ. ÇÜNKÜ ÜSTADIMIZA İHANET ETMİYORUZ.[/QUOTE]

Daha iyi anlayan birisi bu sözü asla ve kata söylemez.... Burası cemaat dusmanligindan geçilmez olmuş. Yazık gereksiz ahiretini mahvedenlere...
 
Üst