1 sonuçtan 1 ile 1 arası

  1. #1
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2012
    Mesajlar Mesajlar
    1.109
    Blog Blog Girişleri
    40
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 117 + 4530


    Risale-i Nurla Topluma Yön Vermek Vazifesi!

    Risale-i Nurla Topluma Yön Vermek Vazifesi!


    Üstad, Nurların yazılmasına, teksirine çok ehemmiyet verirdi. "Risale-i Nur, bu asrı ve gelecek asırları tenvir edecek olan bir mu'cize-i Kur'aniyedir. " deyip, Nur'a ait hizmeti, zamanın en büyük mes'elesi olarak kabul eder, bu ehemmiyetle davranırdı. [1]

    Risale-i Nur kıyamete baki kalacak bir tefsir-i Kuran olup rivayet tefsiri sahasında değerlendirilmektedir. İttifakla sabittirki Bediüzzaman Said Nursi ahirzamanın muvazzafı müceddidi, müçtehidi, müfessiri, müctehidi olan Mehd-i Al-i Rasuldür.

    Türkiye ehl-i sünnet itikad ve ameli ile kaim olan ve üzerinde dini ve siyasi bir çok hadisenin ve seneryoların oynanmak istediği bir ülkedir. 3 kıtaya islamın sancağını onurla, aşk u şevk ile götürmüş ezan-ı Muhammedinin (asm) şeair-i islamiyenin inkifaf ve inbisat etmesine merkez teşkil etmiş olan bir coğrafya olup şanlı Osmanlı İmparatorluğunun başkenti ve merkezidir. Saltanatı kastetmiyorum; ama hilafet yani halifelik bu ülkeden battı şahsi temsilcilik vazifesine son verildi.

    Bir şeyi nerede kaybetti isen orada aramak mantıklı olan şeydir. Evde salonda düşürüp kaybettiğini bildiğin şeyi mutfakta aramak makul değil ve mantık dışıdır.

    Ülkemizde ehl-i sünneti yıkmak için ve dini temsil vazifesinin lağvedilmesi için çok oyundı ve oynanmaktadır. Türkiyede dini sahada isim yapana dek ehl-i sünnet olan veisim yaptıktan sonra vehhabi, şia… gibi ehl-i sünnet harici kimseler kitaplar yazarak piyasaya sunmaktadır. %99 ehl-i sünnet %1 ehl-i bid’a fikri yüklü olan bu eserler bir çok yerde bulmak mümkündür.

    Bu bid’at ehli Türkiyede hemen her mevzu üzerine kalem oynatmakta ve gündem oluşturmaya çalışmaktadır.

    Biz Risale-i Nur Talebeleri Türkiyenin bugün ehl-i sünnet kalmasının temel sebebiyiz. Elimizdeki Risale-i Nur Külliyatı ehl-i sünnetin en muhkem ve revaclı olan bir Barika-i asası bir zülfikarıdır.

    Lakin cemaat içerisinde yetişen ve hemen her alanda isim yapmış olan kardeşlerimiz. Ehl-i bid’atın hücümat-ı siteden tehacümatına mukabil eserler neşretmemektedir. Kalem kımıldatmamakta kelam etmemektedir. Bir şeyler yapmaya çalışan kimseler de dışlanmaya çalışılmaktadır.

    ●Risale-i Nur, dikkatle okuyan kimseye öyle bir fikrî, ruhî, kalbî intibah ve uyanıklık veriyor ki; bütün böyle aldatmalar, bizi Risale-i Nur'a şiddetle sevk ve teşvik ve o dessas münafıkların maksadlarının tam aksine olarak bir tesir ve bir netice hasıl ediyor. [2]

    Şimdi sormak elzemdir ki: Risale-i Nuru tahkik ederek okuyan ve alanında isim yapan kimselere, okunan hakikatları Edille-i Şer’iyeye (Kuran, Sünnet-i Seniyye, İcma, Kıyas) müvazene ederek eserler verildi mi?

    Ehl-i bid’anın tehacümatına mukable edildi mi?

    İsminin önü kalabalık abi ve kardeşlerimiz bu mevzuda ne yaptı. Birkaç cılız sesten başka?

    Neden ehl-i sünnetin sağlam kalası olan risale-i nurun allameleri, isim yapan kimseleri, prof. ları nerede? Neden hadisat-ı ahval u ehval Risale-i Nur Müvacehesinde Müvazene edilerek tahlil edilerek eserler okurlara sunulmamakta. Bizler ki sağlam dindar ve ehl-i sünnetiz o halde ne den üstadımın "Risale-i Nur, bu asrı ve gelecek asırları tenvir edecek olan bir mu'cize-i Kur'aniyedir. " [3] bu sözüne kulak vermiyoruz?

    Bizler elimizde tekemmülata dair malzemeler olarak cevherbaha hakaik Risale-i Nur varken neden bunları tasnif, şerh ve izah edip bir şeyler yapmamaktayız?

    ●Ehl-i iman ise; hususan tahkikî iman ile imanı inkişaf edenler kavîdirler, muazzezdirler. Onların her biri bir abd-ı aziz ve bir abd-i küllîdirler. [4]

    Bizlere elzem olan vezaif ise: imanını kuvvetlendirmek, hem başkalarının imanlarını tehlikeden kurtarmaya çalışmak.. Tarihçe-i Hayat ( 284 )

    Bahtiyar Odur Ki:

    ●Dünyayı bir misafirhane-i askerî telakki etsin ve öyle de iz'an etsin ve ona göre hareket etsin. [5]

    ●Dünya için âhireti unutmasın, âhiretini dünyaya feda etmesin, hayat-ı ebediyesini hayat-ı dünyeviye için bozmasın, malayani şeylerle ömrünü telef etmesin. [6]

    ●İttiba-ı Sünnette hissesi ziyade ola. [7]

    ●Kevser-i Kur'anîden süzülen tatlı, büyük bir havuzu kazanmak için, bir buz parçası nev'indeki şahsiyetini ve enaniyetini o havuz içine atıp eritendir. [8]

    ●Medar-ı saadet ve lezzet olan iktisad ve kanaatla sa'y-i helâli, bir nevi ibadet ve rızk için bir fiilî dua bilerek müteşekkirane ve minnetdarane o ihsanı kabul edip hayatını saadetkârane geçirir. [9]

    Biz Risale-i Nur Talebeleri okuduklarımız hazmederek elimizdeki Risale-i Nur Külliyatıyla müvazene ederek eserler neşretmeli ve toplumun imani, içtimai, iktisadi.. vs mevzularında Entelektüel kesimin efkarına kazımalıyız. Elimizdeki hakaiki pazarlamasını bilmeliyiz. Yoksa kendim okudum kendim söyledim nevinden bir şey olacaktır.

    Risale-i Nurun Hayata Tatbikini Engellemiş ve Mesul Oluruz!

    Hakikî Mürşid-İ Âlim Koyun Olur, Kuş Olmaz. Hasbî Verir İlmini.

    Koyun Verir Kuzusuna Hazmolmuş Musaffâ Sütünü.

    Kuş Veriyor Ferhine Lüab-Âlûd Kayyını. [10]

    Bizleri İhsan-I İlahi Olarak Bu Hizmette – Ahirzamanın Hizmet Tarzı – istihdam eden Allahım daire-i Nuriyede hissemizi azim eylesin,

    Bizleri pasif, sinik bir rol oynattırmasın,

    Dairede aşk-u şevk ile istihdam ettirsin.

    Amin.

    Selam ve Duayla




    [1] Tarihçe-i Hayat ( 463 )

    [2] Tarihçe-i Hayat ( 691 )

    [3] Tarihçe-i Hayat ( 463 )

    [4] Tarihçe-i Hayat ( 690 )

    [5] Mektubat (33)

    [6] Mektubat ( 71 )

    [7] Lem'alar ( 59 )

    [8] Lem'alar ( 166 )

    [9] Şualar ( 173 )

    [10] Sözler ( 706 )

    Selam ve Duayla
    Muhammed Numan ÖZEL

    Benzer Konular
    Bediüzzaman: Nurların vazifesi çocuklara Kur?ân okutmak ve iman derslerini vermek
    Bediüzzaman: Nurların vazifesi çocuklara Kur?ân okutmak ve iman derslerini vermek Bediüzzaman: Nurların vazifesi çocuklara Kur?ân okutmak ve iman derslerini vermek Bugünlerde rahatsızlık için Evrad-ı Bahaiyeyi ezber değil, kitaba bakarak okudum Devam
    Arjantin'liler Manevi Açlıklarını Risale-i Nurla Gideriyor
    Arjantin'liler Manevi Açlıklarını Risale-i Nurla Gideriyor Esselamunaleykümverahmetullah Latin Amerika hizmetlerinin bir çekirdeği hükmündeki Arjantin-Buenos Aires medrese-i nuriyesinden, maddi manevi dualarıyla yanımızda olan bütün abi ve kardeşlerimize selam ediyoruz. Yaklaşı
    'Bar'a giden gençler Risale-i Nurla karşılaşınca
    'Bar'a giden gençler Risale-i Nurla karşılaşınca 'Bar'a giden gençler Risale-i Nurla karşılaşınca gelen hizmet haberleri arasında ilginç detaylar var Devamı İçin Tıklayınız... Devami...
    Uzay, Risale-i Nurla nasıl görünüyor?
    Uzay, Risale-i Nurla nasıl görünüyor? Prof. Dr. Osman Çakmak, Devami...
    Anadoluya iman oksijeni Risale-i Nurla doldu
    Anadoluya iman oksijeni Risale-i Nurla doldu Sezai Karakoç’un yerinde tespitiyle oksijensiz kalan Anadolu’nun ciğerlerine iman oksijeni Risâle-i Nurlarla dolmuştu Devami...
    Yazar : Risale Forum
    Konu yozgati tarafından (22-08-2015 Saat 10:26 ) değiştirilmiştir.
    Cenab-ı Hak bizi ve sizi
    Tarîk-ı Hak'ta, Hizmet-i Kur'aniyede
    Sebat ve Metaneti versin!

    âmîn.

    Barla Lahikası ( 330 )

Facebook Yorumları

Facebook Giriş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Sosyal İmleme

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222