2 sonuçtan 1 ile 2 arası

  1. #1
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Aug 2009
    Nereden Yer
    Kütahya
    Mesajlar Mesajlar
    2.603
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 503 + 37742


    Açıklamalı-13.Lem'a-13.İşrt-Birtek Zat umum mevcudatı nasıl idare edebilir?

    Bismillâhirrahmânirrahîm,

    Elhamdülillâhi rabbil âlemîn velâkıbetülil müttekîn vessalêtü vessalêmü alê seyyidine Muhammedivve alê êlihi vesahbihi ecmain, alê rasulüne salevât

    13. LEM’A
    13. İŞARET

    Üç Noktadır.

    BİRİNCİ NOKTA:
    Şeytanın en büyük bir desisesi,
    hakaik-i imaniyenin azameti cihetinde
    dar kalbli ve kısa akıllı ve kàsır fikirli insanları aldatır, der ki:
    “Birtek zat, umum zerrat ve seyyarat ve nücumu ve sair mevcudatı
    bütün ahvâliyle tedbir-i rububiyetinde çeviriyor, idare ediyor deniliyor.
    Böyle hadsiz acip, büyük meseleye nasıl inanılabilir?
    Nasıl kalbe yerleşir? Nasıl fikir kabul edebilir?” der
    Acz-i insanî noktasında bir hiss-i inkârî uyandırıyor.

    Sadece gözümüzü şöyle bir döndürüp etrafıma baksak
    sonra bir daha döndürsek yine baksak,
    görürüz ki çevrede acib bir sürü olaylar oluyor.
    Günler değişiyor, mevsimler değişiyor, hayvanlar bitkiler değişiyor.
    Sayıca çok olmalarının yanında,
    her birisi üzerinde kendine has bir sürü ayrıntılar var.
    Bunca hengame, bunca iş
    hepsi tek bir zat-ı zülkemal tarafından idare ettiriliyor,
    Bunu biliyoruz ve iman ediyoruz.

    Ama şeytan bunu zaman zaman bize karşı kullanabiliyor.
    Nasıl böyle bir şey olabilir, bu kadar ayrıntı,
    bu kadar çok iş nasıl bir tek zat tarafından yaptırılabilir, yapılabilir?
    gibi sorularla, kuşkuya düşürmeye çalışabiliyor.

    Elcevap:
    Şeytanın bu desisesini susturan sır
    Allahu ekber’dir
    Ve cevab-ı hakikîsi de
    Allahu ekber’dir.
    Evet, Allahu ekber’in ziyade kesretle
    şeâir-i İslâmiyede tekrarı, bu desiseyi mahvetmek içindir.

    Evet, Allah Ekber’dir, Cenab-ı Hak büyüktür, en büyüktür.
    Kimden ya da neyden büyüktür gibi
    bir kıyasa sokulamayacak kadar büyüktür hem de.
    Ve büyüklüğü, her bir ismini kapsar, her bir isminde mevcuttur.
    Rahmet noktasında en büyüktür.
    İrade noktasında en büyüktür.
    İlim noktasında en büyüktür.
    Rububiyet noktasında, uluhiyet noktasında en büyüktür
    Ve sair tüm isimlerinde her bir isim cihetinde,
    Haşa O’ndan cc. Büyük yoktur.

    İnsan kıyaslar yaparak doğruyu veya yanlışı bulabilecek şekilde
    bir program ile bu dünyaya gönderilmiş.
    Bu kıyasları ilk önce kendisini baz alarak yapıyor.
    Ben bu evi yapıyorum, benim gücüm, iradem, ilmim bu kadar diye başlıyor.
    Ve eğer aklı ve kalbi, sınırlarını zorlamadıysa, dar kıskaçlarda kaldıysa
    Kendi çerçevesinden dışarı çıkamadıysa
    herkesin ilmi, iradesi, gücü de bu kadardır deyip kenara çıkabiliyor.
    Her şeyi kendi çerçevesi içinde değerlendirebiliyor.

    İşte bu halden yararlanıyor şeytan,
    madem güç kuvvet sınırı bu kadar
    bu kainatı nasıl bir tek zat yönetsin gibi vesveseler verebiliyor.
    Ama biraz çerçeveyi genişletsek, aklı doğru şekilde kullansak
    çevremizde gördüklerimiz arasındaki ince ilişkileri görebilsek,
    cansız, bilgisiz bir tohumun yeşerip elma olması için,
    yine cansız bilgisiz güneşin, toprağın, suyun,
    havanın sanki birbirlerini tanıyor gibi
    birbirleri için çalıştığını görebilsek
    ve buradaki durumun, onların birbirlerini tanıması değil,
    her birisini bilen ve her birisine hükmeden
    Tek bir ilim irade sahibi tarafından yapılması gerektiğini fark etsek
    ve birden fazla irade sahibi olsa, ortalık nasıl bir karmaşaya dönüşürdü,
    Ama her şey nizam intizam içinde devam ediyor.

    Elma ağacında karpuz yetişmiyor.
    gibi bağlantıları düşünsek
    anlayacağız ki, gerçekten tek bir zat vardır
    ve bu zat Ekber’dir
    Allah, ve bu isim içine dahil olmuş bütün isimler,
    Bütün sıfatlar kendi alanlarında Ekber’dir.
    Mutlak büyüktür.
    İşte bu sır, şeytanın bu desisesine verilecek cevaptır.

    Şeair-i islamda "Allahu Ekber" sıklıkla tekrarlanan bir zikir
    Namazda, hacda, sair ibadetlerde sürekli dilimizde ve
    kalbimizde tekrarı bu tarz vesveselerden
    kendimizi uzaklaştırmak hikmetini de taşımaktadır.

    Çünkü, insanın âciz kuvveti ve zayıf kudreti ve dar fikri,
    böyle hadsiz büyük hakikatleri Allahu ekber nuruyla görüp tasdik ediyor
    ve Allahu ekber kuvvetiyle o hakikatleri taşıyor
    ve Allahu ekber dairesinde yerleştiriyor ve vesveseye düşen kalbine diyor ki:
    Bu kâinatın gayet muntazamca tedbir ve tedvîri bilmüşahede görünüyor.

    Bunda iki yol var:

    Birinci yol:
    Mümkündür. Fakat gayet azîmdir ve harikadır.
    Zaten böyle harika bir eser, bir harika san’atla, çok acip bir yolla olur.
    O yol ise, mevcudat, belki zerrat adedince vücudunun şahitleri bulunan
    bir Zât-ı Ehad ve Samedin rububiyetiyle ve irade ve kudretiyle olmasıdır.

    Evet, böyle güzel bir eser, ancak bu eseri ortaya koyabilecek
    bir kabiliyete sahib bir sanat sahibi tarafından ortaya konabilir.
    Madem öyledir, her bir işi yapan, yaptıran,
    idare eden bu tek Zat-ı Zülcemal tektir, kimseye muhtaç değildir,
    Kudreti ve iradesi, hakimiyeti nihayet derece büyüktür.

    İkinci yol:
    Hiçbir cihet-i imkânı olmayan ve imtinâ derecesinde müşkilâtlı
    ve hiçbir cihette mâkul olmayan şirk ve küfür yoludur.
    Çünkü, Yirminci Mektup ve Yirmi İkinci Söz gibi
    çok risalelerde gayet kat’î ispat edildiği üzere,
    o vakit kâinatın herbir mevcudunda ve hattâ herbir zerresinde
    bir ulûhiyet-i mutlaka ve bir ilm-i muhit ve hadsiz bir kudret bulunmak lâzım geliyor.
    Tâ ki, mevcudatta bilmüşahede görünen nihayet derecede
    nizam ve intizam ve gayet hassas mizan ve imtiyaz ile
    mükemmel ve müzeyyen olan nukuş-u san’at vücut bulabilsin.

    Evet, bu işleri hakimiyeti, kudreti, azameti
    sonsuz bir tek zata vermesek
    her bir zerreye, bu muazzam ilmi iradeyi vermek
    zerreler adedince irade, ilim, hayat, sanat ..
    Sahibini kabul etmek gerekir ki;
    Bundan daha saçma bir şey olmadığı aşikardır.

    Yol kenarında üst üste üç tane taşı gören insan
    Onları "birisi"nin üst üste koyduğunu düşünür ve bilir.
    O kişiye, o taşların kendi ilim irade sanatlarıyla
    üst üste bindiğine asla ikna edemezsiniz.
    Çünkü taşta bu özellikler yoktur.
    Sadece taşta değil,
    kainatta hiçbir yaratılmışta bu özellikler yoktur.

    Madem bu "parçalar" kendi başlarına bir iş yapabilecek halde değil.
    Bunu kabul etmek muhal ötesi muhal..
    O zaman her birisini idaresi altında tutan
    Ve ilmi sanatı rahmeti .. sair özellikleri ile yöneten
    Tek ve Ekber bir Zat olmalı.

    Elhasıl:
    Eğer tam lâyık ve tam yerinde olan azametli ve
    kibriyâlı rububiyet olmazsa, o vakit her cihetçe gayr-ı mâkul ve mümteni
    bir yol takip etmek lâzım gelecek.
    Lâyık ve lâzım olan azametten kaçmakla,
    muhal ve imtinâa girmeyi şeytan dahi teklif edemez.

    Cenab-ı Erhamurrahim cümlemizi şeytanın şerrinden vesveselerinden
    ve desiselerinden muhafaza eylesin. İlmimizi artırsın inşallah

    Subhâneke lâ ılmelene illema allemtene inneke entel alîmul hakîm ve ahiru de'vehüm enilhamdülillahi rabbil âlemin, el fatiha

    22.00’da sohbet kanalında yapılan derstir.
    [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]

    Benzer Konular
    "Sonra, umum meşakkatin anası ve umum rezaletin yuvası olan meylürrahat geliyor.
    "Sonra, umum meşakkatin anası ve umum rezaletin yuvası olan meylürrahat geliyor. "Sonra, umum meşakkatin anası ve umum rezaletin yuvası olan meylürrahat geliyor." rahat meyli neden meşakkatın anası gibi gösterilmiş? Devami...
    Mevcudatı kendi ayinesine göre görmek meselesini tam anlayamadim.
    Mevcudatı kendi ayinesine göre görmek meselesini tam anlayamadim. Mevcudatı kendi ayinesine göre görmek meselesini tam anlayamadim. Devami...
    Açıklamalı - 16.MEKTUB-3.Nokta-Sana gelen sıkıntılara nasıl sabrediyorsun?
    Açıklamalı - 16.MEKTUB-3.Nokta-Sana gelen sıkıntılara nasıl sabrediyorsun? Bismillâhirrahmânirrahîm Elhamdülillâhi rabbil âlemîn velâkibetülil müttekîn vessalêtü vessalêmü alê seyyidine Muhammedivve alê êlihi vesahbihi ecmain,alê rasulüne salevât 16. MEKTUB ÜÇÜNCÜ NOKTA Halimi,
    Bir tek Zat, bütün zerreleri, varlıkları ve yıldızları nasıl idare edebilir
    Bir tek Zat, bütün zerreleri, varlıkları ve yıldızları nasıl idare edebilir Lem'alar, Sayfa 90 Bir tek Zat, bütün zerreleri, varlıkları ve yıldızları nasıl idare edebilir? Eğer deyip Kur’ân’a ve Habib-i
    Açıklamalı-13.MEKTUP-BİRİNCİ SUALİNİZ: İstirahatin nasıl? Halin nedir?
    Açıklamalı-13.MEKTUP-BİRİNCİ SUALİNİZ: İstirahatin nasıl? Halin nedir? Bismillâhirrahmânirrahîm Elhamdülillâhi rabbil âlemîn velâkibetülil müttekîn vessalêtü vessalêmü alê seyyidine Muhammedivve alê êlihi vesahbihi ecmain,alê rasulüne salevât On Üçüncü Mektup 2وَ
    Yazar : Risale Forum
    S-Herşeyden evvel bize lâzım olan nedir?
    C-
    Doğruluk.

    S-Daha.
    C-
    Yalan söylememek.

    S-Sonra.
    C-
    Sıdk,sadakat,ihlâs,sebat,tesanüddür.

    NOT : Anlamını bilmediğiniz kelimelerin üzerine çift Tıklayınız..

  2. #2
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Mar 2011
    Nereden Yer
    İslambol
    Mesajlar Mesajlar
    4.947
    Blog Blog Girişleri
    126
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 507 + 29559


    Cevap: Açıklamalı-13.Lem'a-13.İşrt-Birtek Zat umum mevcudatı nasıl idare edebilir?

    Güncelleme...
    Yazar : Risale Forum


    “ Ey Rabbim !

    Beni insanların nazarında büyük, Kendi nazarında da küçük eyleme… ”

    ___ Hz. Ebû Bekir ( R.Anh )


Facebook Yorumları

Facebook Giriş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Sosyal İmleme

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222