Bu konudaki en beğenilen mesaja bak. Tıklayınız.

4 sonuçtan 1 ile 4 arası

  1. #1
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2011
    Mesajlar Mesajlar
    12
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 30 + 110


    tesettür risalesinden bir sual

    Risale-i Nur'dan bir sorum olacaktı.Tesettür Risalesinde geçen bir paragrafta :"Şimdi terbiye-i İslâmiyeden ve amâl-i uhreviyeden en kıymetli ve en lüzumlu esas, ihlâstır. Bu çeşit şefkatteki kahramanlıkta o hakikî ihlâs bulunuyor. Eğer bu iki nokta o mübarek taifede inkişafa başlasa, daire-i İslâmiyede pek büyük bir saadete medar olur. Halbuki erkeklerin kahramanlıkları mukabelesiz olamıyor; belki yüz cihette mukabele istiyorlar. Hiç olmazsa şan ve şeref istiyorlar. Fakat maattessüf biçare mübarek taife-i nisâiye, zalim erkeklerinin şerlerinden ve tahakkümlerinden kurtulmak için, başka bir tarzda, zaafiyetten ve aczden gelen başka bir nevide riyâkârlığa giriyorlar."altı çizili olan cümleyi nasıl yorumluyorsunuz acaba?

    Benzer Konular
    25inci lema hastalar risalesinden...
    25inci lema hastalar risalesinden... BİRİNCİ DEVA: Ey bîçare hasta! Merak etme, sabret. Senin hastalığın sana dert değil belki bir nevi dermandır. Çünki ömür bir sermayedir, gidiyor. Meyvesi bulunmazsa zayi' olur. Hem rahat ve gafletle olsa, pek çabuk
    TesettÜr karŞitliĞinin dayandiĞi anlayiŞyin İslam dÜnyasinda tesettÜr aleyhtarliĞina
    TesettÜr karŞitliĞinin dayandiĞi anlayiŞyin İslam dÜnyasinda tesettÜr aleyhtarliĞina -İran'da Şah Rıza 1936 yılında tesettürü yasakladı.Kadınlar halkın içine tesettürsüz çıktılar. -1939 Tunus'tan İslami anlayışı bastırabilmek için kamu çalışanlarının ve okul/üniversite öğrencilerinin örtünmelerini yasak
    Tesettür medeniyettir,Tesettür hürriyettir,Tesettür kadınların haysiyetidir
    Tesettür medeniyettir,Tesettür hürriyettir,Tesettür kadınların haysiyetidir “Zamanımızda teorik ve hukukî olarak kölelik yoktur. Gizli ve mecazî kölelik ise çoktur. Şirkin ve küfrün köleleri vardır. Hurafelerin, bâtıl itikadların... Bozuk ve çarpık ideolojilerin... Sapık bir hayat siste
    11.şua meyve risalesinden birinci mesele
    11.şua meyve risalesinden birinci mesele forumda aratıyorum ama bulamıyorum:( neden istediğim konular çıkmıyor:( birinci meselenin açıklamalı dersini eklermisiniz?
    Haşir Risalesinden Ahiretin Delilleri
    Haşir Risalesinden Ahiretin Delilleri Kâinatın her tarafında görünen gayet haşmetli ilahî saltanat isbat eder ki ona itaat eden kullarına Cennet gibi bir mükâfatı, isyan eden asilere Ce
    Yazar : Risale Forum

  2. #2
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Jun 2010
    Nereden Yer
    A, A
    Mesajlar Mesajlar
    661
    Blog Blog Girişleri
    4
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 118 + 5860


    Cevap: tesettür risalesinden bir sual

    burada ki hususu kadınların aslinda sevmedikleri ve hoşlanmadıkları halde sırf onun gucunden ve kuvvetinden istimal etmek ve diledikleri hayatı yasamak için kadinliklarini kullanmaları olarak degerlendirebiliriz. Ama burada üstad bediuzzaman kadınlar için mübarek ve caresiz ifadesinde bulundugundan bu kadının ihlasli ve evli kadın olduğunu erkeğin ise fena ve kötü bir koca olduğunu, kocasından korktugu ve yuvasının dağılmaması için istemediği halde kocasinin tahakkumlerine karşı cikmadiginida anliyabiliriz. Mesela kocasıni memnun etmek için açık sacikliga girmesi, makyaj ve çeşitli susler, estetikler yapmasi veya içki sofrası hazirlamasi veya kocasinin vazifesi olan evi kendisini gecindirme hadisesini üstlenmesi ila ahir...
    Yazar : Risale Forum

  3. #3
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2011
    Mesajlar Mesajlar
    12
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 30 + 110


    Cevap: tesettür risalesinden bir sual

    Allah razı olsun farklı pencereler açılmasına vesile oldunuz.
    Yazar : Risale Forum

  4. #4
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Jun 2017
    Mesajlar Mesajlar
    18
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 8 + 230


    1 üyeden 1 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: tesettür risalesinden bir sual

    Alıntı katre-i nur Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Risale-i Nur'dan bir sorum olacaktı.Tesettür Risalesinde geçen bir paragrafta :"Şimdi terbiye-i İslâmiyeden ve amâl-i uhreviyeden en kıymetli ve en lüzumlu esas, ihlâstır. Bu çeşit şefkatteki kahramanlıkta o hakikî ihlâs bulunuyor. Eğer bu iki nokta o mübarek taifede inkişafa başlasa, daire-i İslâmiyede pek büyük bir saadete medar olur. Halbuki erkeklerin kahramanlıkları mukabelesiz olamıyor; belki yüz cihette mukabele istiyorlar. Hiç olmazsa şan ve şeref istiyorlar. Fakat maattessüf biçare mübarek taife-i nisâiye, zalim erkeklerinin şerlerinden ve tahakkümlerinden kurtulmak için, başka bir tarzda, zaafiyetten ve aczden gelen başka bir nevide riyâkârlığa giriyorlar."altı çizili olan cümleyi nasıl yorumluyorsunuz acaba?

    Bu riyakârlığın sebebi Emirdağ Lahikası'nda şöyle izah edilmektedir.
    "Bu zaman, eski zamana benzemiyor. Terbiye-i İslâmiye yerine
    terbiye-i medeniye, yarım asra yakın hayat-ı içtimaiyemize
    yerleştiği için, bir erkek bir kadını ebedî bir refika-i hayat ve saadeti
    hayat-ı dünyeviyeye medar ve sair günahlardan kendini muhafaza
    etmek için almak lâzım gelirken; o biçare zaifeyi daim tahakküm
    altında, yalnız dünyevi, muvakkat gençliğinde sever. Ona verdiği
    rahatın bazı on misli onu zahmetlere sokar. Eğer şer'an 'küfüv' tâbir
    edilen birbirine denk olmazsa, hukuk-u şer'iye nazara
    alınmadığından, hayatı daima azap içinde geçer." (1)

    İşte bu sebepten dolayı kadın da kendini erkeğine sevdirmek için gösterişe ve
    riyakârlığa girer. Ta ki kocasının nazarında müttehhem olmasın ve kocası onu
    terketmesin.
    Bu kaide elbette ki bütün kadınlar için geçerli değildir. Yukarıda da geçtiği üzere,
    hukuk-u şer'iyeyi nazara almayan erkeklere karşı daha ziyadedir.
    Yoksa, bu riyakarlık, Allah hesabına refikasına bakan bir erkeğe karşı değildir. Zira
    Otuz İkinci Söz'de ifade edildiği gibi, Refîka-i hayatına muhabbetin mâdem hüsn-ü
    sîret ve mâden-i şefkat ve hediye-i rahmet olduğuna binâ edilmiş, o refîkaya samimi
    muhabbet ve merhamet edersen, o da sana ciddi hürmet ve muhabbet eder. İkiniz
    ihtiyar oldukça, o hal ziyâdeleşir, mesûdâne hayatını geçirirsin. Yoksa, hüsn-ü sûrete
    muhabbet, nefsânî olsa, o muhabbet çabuk bozulur, hüsn-ü muâşereti de bozar.
    Kadınlar fıtrat itibari ile erkeklere nispetle daha zayıf ve nahif bir mahiyettedir.
    Erkekler ise daha mukavemetli ve dayanıklı bir fıtrata sahiptirler. Bu yüzden İslam,
    kadının himaye ve nafakasını erkeğin üstüne vermiştir. Kadın fıtri olarak ister
    istemez erkeğine karşı bir ürkeklik ve bağımlılık altında olur. Şayet erkek İslam
    terbiyesi ile terbiyelenmemiş zalim ve şerli birisi ise, kadını bütünü ile tahakkümü
    altına alıp onu yapmacık ve suni hareketlere zorluyor. Kadın fıtri zayıflık ve
    nahiflikten dolayı hayatın kanunları altında ezilmekten korktuğu için zalim ve
    ahlaksız erkeğine karşı riyakar tavırlar sergilemek zorunda kalır. Çocuğuna karşı
    ihlasta kahraman olan o kadın, zalim ve şerli erkeğe karşı riyakar bir duruma
    düşüyor.
    Kadınlar, evladına gösterdiği fedakarlıkta evladından karşılık beklemezler. Yani
    evladına karşı katıksız ve safi bir ihlas içindedir. Ama erkekler bu hususta kadınlar
    gibi tam ve katıksız bir samimiyet içinde olamıyor, evladından saygı ve hürmet
    isterler. Anne ise bu masum beklenti içine bile girmeden evladına samimi sahip
    çıkar. Erkeklerin evladına olan samimiyeti eksik ve noksan anlamında değil, anneye
    nispeten daha altta ve zayıf anlamındadır.



    sorularlarisale.com
    Yazar : Risale Forum
    Şahsen bu Nurlar olmasaydı, halim ne olacaktı? Ya Nurlara erişmeseydim, ne yapacaktım?..

    Barla Lahikası


Facebook Yorumları

Facebook Giriş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Sosyal İmleme

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222