Bu konudaki en beğenilen mesaja bak. Tıklayınız.

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

  1. #1
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Dec 2010
    Mesajlar Mesajlar
    18
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 38 + 182


    4 üyeden 4 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    sözler kitabında ilk giriş bölümü

    "ben nefsimi herkesten ziyade nasihata muhtaç görüyorum"

    cümlesinde bahsedilen nefis ve nasihatın risaledeki mahiyeti nedir

    Benzer Konular
    Meclis'in personel giriş bölümü değişiyor
    Meclis'in personel giriş bölümü değişiyor Meclis'in personel giriş bölümü değişiyor Milletvekilleri ve üst düzey bürokratlar dışındaki Meclis personeli, araçlarıyla Çankaya Kapısı'nın bitişiğinde oluşturulacak yeni pers
    EBA kurs giriş işlemleri nasıl yapılır? EBA sistemine giriş
    EBA kurs giriş işlemleri nasıl yapılır? EBA sistemine giriş EBA kurs giriş işlemleri nasıl yapılır? EBA sistemine giriş MEB'in öğrenciler için hazırladığı sistemlerden biri olan ve kullanıcılarının son derece memnun kaldığı EBA kurs giri
    2016 KPSS giriş yerleri ve giriş belgesi!
    2016 KPSS giriş yerleri ve giriş belgesi! 2016 KPSS giriş yerleri ve giriş belgesi! Milyonlarca memur adayının gireceği 2016 KPSS giriş belgeleri yayınlandı. KPSS adayları ÖSYM sitesinden KPSS giriş yerlerini öğrenip ve
    AÖF sınav giriş yerleri belli oldu, işte AÖF giriş belgeleri
    AÖF sınav giriş yerleri belli oldu, işte AÖF giriş belgeleri AÖF sınav giriş yerleri belli oldu, işte AÖF giriş belgeleri 16-17 Nisan'da yapılacak AÖF sınavları öncesinde merakla beklenen AÖF sınav giriş yerleri belli oldu. Açıköğretim Fa
    Kelime açıklamalı. Sözler – 30. Söz giriş… Ahzab, 72. ayet.
    Kelime açıklamalı. Sözler – 30. Söz giriş… Ahzab, 72. ayet. Kelime açıklamalı. Sözler – 30. Söz giriş… Ahzab, 72. ayet. Gök, zemin, dağ tahammülünden çekindiği ve korktuğu emanetin müteaddid vücuhundan bir ferdi, bir vechi, ene'dir. Evet ene, zaman-ı Âdem'den şimdiye kadar âle
    Yazar : Risale Forum

  2. #2
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    12.057
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 50 + 210288


    2 üyeden 2 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: sözler kitabında ilk giriş bölümü

    Alıntı nuraram Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    "ben nefsimi herkesten ziyade nasihata muhtaç görüyorum"

    cümlesinde bahsedilen nefis ve nasihatın risaledeki mahiyeti nedir
    Risaleinurda bu türden hitablara çokça rastlamak mümkündür. nefsini ıslah etmeyen başkasını ıslah edemez kaidesince burdaki dersler öncelikle müellifin kendi nefsine hitap ediyor ki tesiri olsun. ve öyle de oluyor inşaallah.

    "Âlim-i mürşid koyun olmalı, kuş olmamalı. koyun kuzusuna süt, kuş yavrusuna kay verir." Mektubat

    Yani irşad eden alim; nasıl ki koyun hazmettiği sütünü yavrusuna verir ise, o da dersini dinleyenlere hazmettiği ilminden verir. yapmadığını söylemez. kuş ise hazmetmediği şeyleri yedirir yavrusuna. bu da hazmedilmeden, yaşanmadan edinilen ilimdir. bu tür ilim sahibinin en başta kendine faidesi yoktur. dinleyenlerine tesiri de yoktur..

    buradan da bakabilirsiniz..

    [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Yazar : Risale Forum

    Halbuki, en ziyade hasta sensin.
    Sen, evvel kendine tabib ara, şifa bul;
    sonra başkasının şifasına çalış.

    ........

  3. #3
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Mar 2012
    Nereden Yer
    İzmir
    Mesajlar Mesajlar
    121
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 51 + 1532


    2 üyeden 2 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Nefs'in ve nasihatın mahiyeti

    Bilgi
    "Şimdi ey nefis! Birkaç Sözde kat'î isbat etmişiz ki; asıl mahiyetin kusur, naks, fakr, acizden yoğrulmuştur .24.söz/5.dal/1.meyve"
    "Zira insan, cibilliyeti ve fıtratı hasebiyle nefsini sever. Belki evvelâ ve bizzât yalnız zâtını sever, başka herşeyi nefsine feda eder. Mabud'a lâyık bir tarzda nefsini medheder. Mabud'a lâyık bir tenzih ile nefsini meayibden tenzih ve tebrie eder. Elden geldiği kadar kusurları kendine lâyık görmez ve kabul etmez. Nefsine perestiş eder tarzında şiddetle müdafaa eder. Hattâ fıtratında tevdi edilen ve Mabud-u Hakikî'nin hamd ve tesbihi için ona verilen cihazat ve istidadı, kendi nefsine sarfederek مَنِ اتَّخَذَ اِلهَهُ هَوَيهُ sırrına mazhar olur. Kendini görür, kendine güvenir, kendini beğenir.
    ............................
    Kendini unutmuş, kendinden haberi yok. Mevti düşünse, başkasına verir. Fena ve zevali görse, kendine almaz. Ve külfet ve hizmet makamında nefsini unutmak, fakat ahz-ı ücret ve istifade-i huzuzat makamında nefsini düşünmek, şiddetle iltizam etmek, nefs-i emmarenin muktezasıdır.
    .................................
    Nefsin muktezası, daima iyiliği kendinden bilip fahr ve ucbe girer.
    ............................
    Nefs, kendini serbest ve müstakil ve bizzât mevcud bilir. Ondan bir nevi rububiyet dava eder. Mabuduna karşı adavetkârane bir isyanı taşır. 26.Söz/zeyl"

    Bilgi
    "İşte tahmin ederim ki, nâsihlerin nasihatları şu zamanda tesirsiz kaldığının bir sebebi şudur ki: Ahlâksız insanlara derler: "Hased etme! Hırs gösterme! Adavet etme! İnad etme! Dünyayı sevme!" Yani, fıtratını değiştir gibi zahiren onlarca mâlâyutak bir teklifte bulunurlar. Eğer deseler ki: "Bunların yüzlerini hayırlı şeylere çeviriniz, mecralarını değiştiriniz." Hem nasihat tesir eder, hem daire-i ihtiyarlarında bir emr-i teklif olur.Mektubat ( 34 )"

    "Senin üzerine haktır ki: Her söylediğin hak olsun. Fakat her hakkı söylemeğe senin hakkın yoktur. Her dediğin doğru olmalı. Fakat her doğruyu demek doğru değildir. Zira senin gibi niyeti hâlis olmayan bir adam, nasihatı bazan damara dokundurur, aks-ül amel yapar.Mektubat ( 265 )"

    "Nasihat istersen ölüm yeter. Evet ölümü düşünen, hubb-u dünyadan kurtulur ve âhiretine ciddî çalışır.Mektubat ( 282 )"

    "Mütedeyyin hekim, elbette meşru bir dairede nasihat eder ve vesayada bulunur. Lem'alar ( 217 )"
    Yazar : Risale Forum

  4. #4
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Mar 2012
    Nereden Yer
    İzmir
    Mesajlar Mesajlar
    121
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 51 + 1532


    2 üyeden 2 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: sözler kitabında ilk giriş bölümü

    Güzel ifade edilmiş ,acz,fakr ve kusurdan ne anlamayız tabi bu kavramları anlatılanla sınırlamamalıyız.
    Bilgi
    "Nefs-i insaniye gafletle kendini unutuyor. Mahiyetindeki hadsiz aczi, nihayetsiz fakrı, gayet derecedeki kusurunu göremez ve görmek istemez..."Bediüzzaman Hazretleri bu özelliklerin üzerinde önemle durur. Çünkü kendisi bu üç özelliği kulluğun esası olarak görmektedir. Yani, insan bunların şuuruna varmakla kullukta mertebe kat etmeye başlar. Rabb'ine karşı tesbih, hamd ve tekbir görevlerini yerine getirir.

    İnsan nefsi bu üçüyle yoğrulmuştur

    Acz, fakr ve kusur insanın kendisinden ayrılmayan üç temel özelliğidir. Nefsin mahiyeti bu üçüyle yoğrulmuştur. Kusur, noksanlık mânâsına gelir ve kemâlin zıddıdır. Kusur denilince, genellikle hata ve günahlar hatıra gelir. Böyle olmakla birlikte, kusur sadece bunlara mahsus değildir. İnsanın acıkması, yorulması, uyuması, hastalanması, ihtiyarlaması, iradesinin cüzi olması, yani bir anda iki şey irade edememesi, iki şeyi birlikte düşünememesi, aynı anda iki farklı yöne bakamayışı gibi noksanlıklarıdır.

    Fakirlik sadece servetten yoksunluk değildir

    Fakr, muhtaç olma manasına gelir. Konuşmalarımızda 'fakr' denilince genellikle servetten mahrumiyeti anlarız. Yani, maddî imkânlardan mahrum olanlara 'fakir' deriz. Hâlbuki zengin olsun fakir olsun bütün insanların sonsuz denecek kadar ortak ihtiyaçları vardır, bu yönüyle aslında herkes son derece fakirdir. Buna göre, fakr denilince, "insanın göze, kulağa, ele, ayağa, havaya, suya, güneşe, geceye, gündüze, atmosfere, bedeninde görev yapan her organa ve çevresini kuşatan bütün eşyaya muhtaç olması" anlaşılmalıdır.

    Acz'e gelince, bu kavramı, insanın, muhtaç olduğu dâhilî ve haricî nimetlerden hiçbirini yapacak güce sahip olmaması şeklinde anlamak gerekir. Dünyayı döndürmeye yahut kanın deveranını sağlamaya güç yetirememe noktasında, bir bebekle en kuvvetli bir insanın, hiç mi hiç farkı yoktur. Bu işler, bir İlâhî kudret tarafından görülmekte, icra edilmektedir.
    [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Yazar : Risale Forum

  5. #5
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Mar 2012
    Nereden Yer
    İzmir
    Mesajlar Mesajlar
    121
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 51 + 1532


    3 üyeden 3 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: sözler kitabında ilk giriş bölümü

    "ben nefsimi herkesten ziyade nasihata muhtaç görüyorum"
    İnsan kendi kusurunu,hatasını,eksiğini görünce bunları nasıl düzeltileceğini öğrenmek ister.
    İnsan kendini herkesden çok Rabbine karşı hatalı,kusurlu,eksik görmeli .Herkesi kendisinden üstün bilmeli...
    Yazar : Risale Forum
    Konu Bahtiyar tarafından (25-01-2014 Saat 22:31 ) değiştirilmiştir.

  6. #6
    tebliğ çevrimdışı Vefasız
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Dec 2010
    Nereden Yer
    Şark..
    Mesajlar Mesajlar
    2.557
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 460 + 32174


    2 üyeden 2 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: sözler kitabında ilk giriş bölümü

    Abdulkadir geylanin oğluna nasihatı sanırım bize ışık tutuyor bu konuyla ilgili Hatırlayalım dilerseniz ;

    Önce kendini düzelt
    Ey oğul!
    Önce kendi nefsine öğüt ver, kendi nefsim düzelt. Sonra da başkalarına öğüt ver, başkalarını düzeltmeye çalış. Sana önce kendi nefsinin özelliklerini, kendi nefsinin ne durumda olduğunu bilmen lazım. Kendinde ıslaha muhtaç bir hal var oldukça başkalarını düzeltmeye, başkalarına öğüt vermeye kalkışma. Eğer kendinde ıslaha muhtaç bir hal bulunduğu halde bunu bırakır da başkasının ıslahına kalkışırsan yazık sana!
    Başkalarını nasıl ve hangi hallerde kurtarabileceğini bilirsin. Sen kendin kör isen, bir başkasının elinden tutup nasıl bir yere götürebilirsin? Gözleri görmeyen birisinin bir başkasının elinden tutup bir yere götürmesi mümkün olmadığı gibi, kendi nefsini ıslah etmemiş birisinin de başkalarını irşat edip Allah'a götürmesi mümkün değildir. Ancak kendi gözleri gören kişi başkalarını bir yerden bir yere götürebilir.
    Denize düşen ve yüzme bilmeyen birisini ancak mahir yüzücü olan birisi kurtarabilir. Aynen bunun gibi, Allah'a insanları ancak Onu tanıyan birisi götürebilir. Allah'ı tanımayan kişiye gelince, Ona giden yolda bu kişi insanlara nasıl rehberlik edebilir ki?
    Sana Allah'ın tasarrufundan bahsetme ihtiyacını duymuyorum. Sen Onu seversin, amellerini sırf Onun rızası için yaparsın. Asla Ondan başkası için yapmazsın. Ondan korkarsın, Ondan başkasından asla korkmazsın.



    Üsatadın şu nasihatide kulağımıza küpe olsun İmani nasihatlaeri ışık olsun şu fani dünyada bize inşl.





    EY NEFSİM! Deme:
    ''Zaman değişmiş, asır başkalaşmış,

    herkes dünyaya dalmış, hayata perestiş eder, derd-i maişetle sarhoştur.
    '' Çünkü; ölüm değişmiyor.
    Firak bekaya kalbolup başkalaşmıyor, ziyadeleşiyor.

    Beşer yolculuğu kesilmiyor, sürat peyda ediyor.

    Hem deme: '' Bende herkes gibiyim.
    '' Çünkü; herkes sana kabir kapısına kadar arkadaşlık eder.

    Herkesle musibette beraber olmak demek olan teselli ise, kabrin öbür tarafında pek esassızdır.

    Hem kendini başıboş zannetme !

    Zira şu misafirhane-i dünyada nazar-ı hikmetle baksan ,

    hiçbirşeyi nizamsız gayesiz göremezsin.

    Nasıl sen nızamsız gayesiz kalabılırsın???
    Yazar : Risale Forum
    Biz ise hem insancasina,Hem muslumancasina yaşamak istiyoruz.Bediuzzaman..

  7. #7
    TaLHa çevrimdışı Nur-u Aynım
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    May 2006
    Nereden Yer
    İstanbul
    Mesajlar Mesajlar
    8.223
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 50 + 61880


    2 üyeden 2 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: sözler kitabında ilk giriş bölümü

    Bu arada bu nasihat Ustad Bediüzzamanın onun torunu olması hasebiyle onun içinde geçerlidir ve dedesinin nasihatini bilhakkın yerine getirmiştir..
    Yazar : Risale Forum
    ..Ve sahil-i selâmet olan Dârüsselâma ümmet-i Muhammediyeyi (a.s.m.) çıkaran bir sefine-i Rabbâniyede çalışan hademeleriz..

    ..dalâletler içerisinde bizler gayet az ve zayıf ve fakir ve kuvvetsiz olduğumuz halde, gayet ağır ve büyük ve umumî ve kudsî bir vazife-i imaniye ve hizmet-i Kur'âniye omuzumuza ihsan-ı İlâhî tarafından konulmuş.
    .

    Ustad Bediüzzaman Said Nursi (M.S. 1876-....)



  8. #8
    tebliğ çevrimdışı Vefasız
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Dec 2010
    Nereden Yer
    Şark..
    Mesajlar Mesajlar
    2.557
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 460 + 32174


    2 üyeden 2 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: sözler kitabında ilk giriş bölümü

    Alıntı TaLHa Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Bu arada bu nasihat Ustad Bediüzzamanın onun torunu olması hasebiyle onun içinde geçerlidir ve dedesinin nasihatini bilhakkın yerine getirmiştir..

    Evet doğru..Allah ebeden razı olsun bu nurlu aileden...
    Yazar : Risale Forum
    Biz ise hem insancasina,Hem muslumancasina yaşamak istiyoruz.Bediuzzaman..

Facebook Yorumları

Facebook Giriş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Sosyal İmleme

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222