Sayfa 1/2 12 SonSon
16 sonuçtan 1 ile 10 arası

  1. #1
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Mesajlar Mesajlar
    1.142
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 174 + 11440


    Kalb Rûhun Ayıbını Görmez. Nasıl Görmez?

    Muhterem kardeşlerim, sizlerle bir mevzûu müzâkere yapıp hakîkî maksada nüfûz etmeyi ümîd ediyorum inşâallah.

    "Çünki; nasıl insanın bir eli diğer eline rekàbet etmez, bir gözü bir gözünü tenkid etmez, dili kulağına i'tiraz etmez, kalb rûhun ayıbını görmez. (Yirmi Birinci Lem'a )"

    Kalb rûhun ayıbını nasıl görmez?(abdulbaki abeden)

    Benzer Konular
    Görmez:
    Görmez: Görmez: Devami...
    Göz kalb ve ruhun gördüklerini göremez
    Göz kalb ve ruhun gördüklerini göremez Göz kalb ve ruhun gördüklerini göremez Risale-i Nur dersi Devamı İçin Tıklayınız... Devami...
    Görmez
    Görmez Görmez Devami...
    Kalb ruhun ayıbını nasıl görmez..?
    Kalb ruhun ayıbını nasıl  görmez..? İKİNCİ DÜSTURUNUZBu hizmet-i Kur’âniyede bulunan kardeşlerinizi tenkit etmemek ve onların üstünde faziletfuruşluk nev’inden gıpta damarını tahrik etmemektir.Çünkü nasıl insanın bir eli diğer eline rekabet etmez, bir gözü
    Yazar : Risale Forum
    iman insanı insan eder.


    Not : O şimdi ehli cennet biiznillah..

    Ölüm Tarihi : Ağustos 2011

  2. #2
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Mesajlar Mesajlar
    1.142
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 174 + 11440


    Cevap: Kalb Rûhun Ayıbını Görmez. Nasıl Görmez?

    Konuya belki şu kısmda yardımcı olabilir.

    "Evet, insanın fiilleri kalbin, hissin temayülâtından çıkar. O temayülât, ruhun ihtisasatından ve ihtiyacatından gelir. Ruh ise, iman nuru ile harekete gelir. Hayır ise yapar, şer ise kendini çekmeye çalışır. Daha kör hisler onu yanlış yola sevk edip mağlûp etmez." (Hutbe-i Şâmiye,1996-s:82 )"
    (abdulbaki abi)
    Yazar : Risale Forum
    iman insanı insan eder.


    Not : O şimdi ehli cennet biiznillah..

    Ölüm Tarihi : Ağustos 2011

  3. #3
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Mesajlar Mesajlar
    1.142
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 174 + 11440


    Cevap: Kalb Rûhun Ayıbını Görmez. Nasıl Görmez?

    Evet bir el diğer ele rekabet etmez,noksanını tekmil eder vezifesine muavenet eder ve yükünü hafifleştirir.

    Yine bir göz diğer gözü tenkid etmez.Ben çok görüyorum sen az görüyorsun münakaşasına girmez.Bir göz daha az görse bile diğer göz onun noksanını ikmâl etmeye çalışır.

    Dilin kulağa i'tiraz etmemesini ise şöyle anlıyorum.Kulak her cihetten gelen bütün sesleri işitir.Dil kulağa sen niçin işitiyorsun diye çıkışmaz ve kulağın fıtrî işitme vazifesine karşı münakaşa vaziyeti takınmaz.Çünkü her bir aza ve cihazat-ı bedeniye fıtratları olan vazifelerini yapacak ve diğer her bir aza da o vazifelere itiraz etmeyecektir.Yoksa vücud-u insanın aza ve cihazatları fıtratlarının gereği olan farklı bir vazifeyi deruhte etmelerine karşı diğer aza ve cihazatlar tavır almaya ve münakaşa vaziyetini takınmaya başlarsa o vücud-u insaniye yaşayamaz ve fıtrat-ı insaniye sükut eder.

    Bu manalara yakın bir mananın da " kalb rûhun ayıbını görmez" cümlesinde olması gerekiyor diye düşünüyorum.

    Ruh ayıp mı işliyor ki kalb o ayıbı görmüyor?
    (abdulbaki abi)
    Yazar : Risale Forum
    iman insanı insan eder.


    Not : O şimdi ehli cennet biiznillah..

    Ölüm Tarihi : Ağustos 2011

  4. #4
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Mesajlar Mesajlar
    1.142
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 174 + 11440


    Cevap: Kalb Rûhun Ayıbını Görmez. Nasıl Görmez?

    Acaba ruh derken kişinin nefsi ve ayıp derken zaaf ve hatalar olabilir mi ?
    Bu zaviyeden bakarsak insanın , kendi zaaf ve hatasından dolayı yine kendine karşı kalbi kırılmaz .
    Ama bu biraz kolay bir açıklama oldu daha nükteli olabilir.Allahualem(gülşah kardeş)
    Yazar : Risale Forum
    iman insanı insan eder.


    Not : O şimdi ehli cennet biiznillah..

    Ölüm Tarihi : Ağustos 2011

  5. #5
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Mesajlar Mesajlar
    1.142
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 174 + 11440


    Cevap: Kalb Rûhun Ayıbını Görmez. Nasıl Görmez?

    esselamualeykum....

    Kalbı haneye ruhuda hane sahıbıne benzetırsek ve asıl yerıne gelmesıyle celebı oldugu kalp tahtında oturan AllahuTealanın mısafır edıldıgı edılmesı gerektıgı yer vasfını kazandırırsak belkıde bu nedenle mısafıne adaptan kalbın evsahıbının yanı ruhun bır kısım eksıklerını gormemesı gayet normaldır.

    Şöylekı mısafır oldugmuz bı rhanede duvardakı catlakları elestırmek yerıne onumuze konulan guzel yemeklerı gormeyı tercıh ederız.

    Bu acızın yorumuda bu sekıldedır ınsaallah(ahmer kardeş)
    Yazar : Risale Forum
    iman insanı insan eder.


    Not : O şimdi ehli cennet biiznillah..

    Ölüm Tarihi : Ağustos 2011

  6. #6
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Mesajlar Mesajlar
    1.142
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 174 + 11440


    Cevap: Kalb Rûhun Ayıbını Görmez. Nasıl Görmez?

    kalb, ruhun ayibini görmez" sozunu nasil anlamaliyiz? burada kalb ve ruhun hususiyetleri ve birbirleriyle alakalarina bir vurgu mu var?


    1.Cevap muhterem kardeşim ihlas risalesinde geçen bu ibarelere dikkat ederseniz üstad hazretleri bütün insanlığa,islamiyet alemine ve daha sonrada bütün nur talebelerine içtimai ve uhrevi ve külli bir düsturu bir temsille beyan etmek istemiştir şöyleki
    EVVELA: ihlas risalesinde bu cümlenin geçtiği parağrafa yani ikinci düstura bakarsanız üstad hazretleri insanın maddi ve manevi bünyesinde hususan aynı vücudun azalarına hizmet eden organlar mabeyninde yardım ve muavenet, kusura bakmamak, vazifesini tekmil etmek, yardım etmek, itiraz etmemek, rekabet etmemek gibi insanlığa ve müslümanlara ve hususan nur talebelerine şamil külli düsturlar için birbirine vazive ve manaca en yakın organları zikr etmiştir.
    SANİYEN: Birinci düsturda geçen; insanın bir eli diğer eline rekabet etmez ibaresi dikkat edersek burada iki el insan vücuduna hizmet noktasında birbirine vazifece en çok benzeyen ve birbirinin vazifesine tekmil noktasında rekabet etmemesi gereken iki organdır
    bir gözü bir gözünü tenkid etmez ibaresinde de yine üstad hazretleri hususan vücuda hizmet ve vazifesini tekmil ve muavenet noktasında yine birbirinin aynı ve vazife noktasında birbirine çok benzeyen iki organı örnek vermiş
    dili kulağına itiraz etmez ibaresinde de her ne kadar dil kulağa benzemesede fakat vazife noktasında dil ile kulağın büyük bir benzerliği var yani biri sesleri nakleder biride celb eder vücuda bu noktadan hizmet etmekte beraber çalışmaya ve birbirine itiraz etmemeğe mecburiyetleri var.
    işte kardeşim insanın maddi ve manevi mahiyetine hizmet noktasındada demekki kalb ve ruh arasında da vazife noktasında da böyle bir benzerlik varki üstad hazretleri burada kalb ruhun ayıbını görmez, belki birbirinin noksanını ikmal eder,kusurunu örter vazifesine muavenet eder. demiş
    muhterem kardeşim aslında bu bir temsildir Bediüzzaman hazretlerinin burada kanaatimizce tüm insanlığa ve bütün müslümanlara ve bütün nur talebelerine vermek istediği içtimai ve uhrevi ve kurani düstur ise şudur
    Hususan aynı bir maksad ve gaye için aynı şeye hizmet eden ve birbirinin aynı hükmündeki ferdler birbiriyle muavenet, ittifak, ve vazifesini-e yardım ve tekmil noktasında yardımlaşmaya muhtaçdır yoksa vazifeleri muattal kalır devam etmez ve hizmet ettikleri gayede müzmahil kalır .Hem birbiriyle muavenete muhtaçdırlar .(yenipınar kardeş)
    Yazar : Risale Forum
    iman insanı insan eder.


    Not : O şimdi ehli cennet biiznillah..

    Ölüm Tarihi : Ağustos 2011

  7. #7
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Mesajlar Mesajlar
    1.142
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 174 + 11440


    Cevap: Kalb Rûhun Ayıbını Görmez. Nasıl Görmez?

    Muhterem Baki Abi,
    Malumunuz burada cok güzel söz (anlatım) sanatları kullanılmış. Bunları bi tahlil edelim isterseniz. inşallah Ozaman burada ki benzetmelerde aslen Üstad ne murad etmiş, Anlamayı mevla nasib eylesin.

    Burada çok canlı bir anlatımla bir cemaat ve o cemaatteki ferdler bir vücudun azalarına benzetilmiş ( istiare). Benzetilen var ama henüz benzeyen ortada gözükmüyor.

    Eller gözler dil kulak kalb ve ruh insana ait kötü (rekabet, tenkid, itiraz, ayıplamak) sıfatlar ile kişileştirilmiş (teşhis).

    Ayrıca tenasüb denilen söz sanatı var ki benzeyen(İnsan)ile anlam ilgisi bulunan azalar sıralanmış.

    Ama bunların birbirine karşı gelmesi gibi bir zıtlık ile birlikte verilmiş .

    Eller ve gözler birbirinin aynısı birbirlerine tam uyumlu, Kulak ve dil farklı ama ikisi de kafada ve sesle ilgili işlerinde yakınlık var, kalb ve ruh ise birbirinden uzak ve bağımsız.

    Bu beliğ metinden herkesin anlayacakları farklıdır. Ama ben kab ie ruh arasında uygunluktan değil zıtlıktan bahsedildiğini düşünüyorum. Yani "kalb ve ruh diğer azalar gibi birbiriyle direkt ilişkili olmadıkları halde, tek vücut içinde bulundukları için (vücut bir olamasına hürmeten) birbirinin ayıplarını görmezler" . Bunu gerçek hayata tercüme edecek olursak:"Aynı cemaat içinde bulunduğunuz kardeşinizle tam manasıyla alakalı olmasanız dahi, aynı cemaatte bulunmanıza ve ortak maksadınıza hürmeten ayıplarını görmeyin" Bu şekilde düşünüldüğünde "Ruh bir ayıpmı işliyorda kalb görmüyor?" sualine gerek kalmamış oluyor.


    Vallah-u A'lem bissavab.
    (ebu irfan)
    Yazar : Risale Forum
    iman insanı insan eder.


    Not : O şimdi ehli cennet biiznillah..

    Ölüm Tarihi : Ağustos 2011

  8. #8
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Mesajlar Mesajlar
    1.142
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 174 + 11440


    Cevap: Kalb Rûhun Ayıbını Görmez. Nasıl Görmez?

    Aziz ve çok kıymetli gayûr kardeşlerim,

    Öncelikle tefekkürlerinizden çok istifade ettiğimiz söylemek istiyorum.Hakikaten Risâle-i Nûr eserlerinin kelime ve kavramları çok derin manalar ve tefekkürler taşıyor.Bunu her geçen gün daha fazla hissediyor ve yaşıyoruz.

    Risâle-i Nûr eserleri bu son asrın Kur'an dersleri ve Kur'anın mucize-i maneviyesi olması sırrıylar Kur'anın belagatından izler ve dersler taşıyor düşüncesindeyim.

    Hem ahirzamanda her şey ulûm ve fünuna döküleceğinden elbetteki bütün hükümlerini ulûm ve fenne tasdik ettiren Kur'an hükmedecek ve rüçhaniyetini her zamanki gibi gösterecektir.

    "Elbette nev-i beşer âhir vakitte ulûm ve fünuna dökülecektir, bütün kuvvetini ilimden alacaktır. Hüküm ve kuvvet ise ilmin eline geçecektir."

    Hem o Kur'ân-ı Mu'cizü'l-Beyan, cezâlet ve belâgat-i Kur'âniyeyi mükerreren ileri sürdüğünden, remzen anlattırıyor ki: "Ulûm ve fünunun en parlağı olan belâgat ve cezâlet, bütün envâıyla âhir zamanda en mergub bir suret alacaktır. Hattâ, insanlar kendi fikirlerini birbirlerine kabul ettirmek ve hükümlerini birbirine icra ettirmek için en keskin silâhını cezâlet-i beyandan ve en mukavemetsûz kuvvetini belâgat-i edâdan alacaktır."(Yirminci Söz)


    Bu noktadan baktığımızda Risâle-i İhlâsdaki cümleyi daha derin manalarda düşünmek istedim ve mutlaka Üstad Bedîüzzamân israf-ı kelâm etmez diye düşünerek "kalb, ruhun ayıbını görmez" cümlesinden de bizlere bir hakikatein ucu gösteriliyor olmalıdır diye sizlerle paylaşmak istedim.

    "Kalb, ruhun ayıbını görmez" bir teşbih mi yoksa bir hakikatin ucu mu bunu düşünmeye devam ediyorum.İnanıyorum ki Risâle-i Nûrların satır aralarında bu manalrın şerh ve izahı vardır.

    Bizler "müteharrî-i hakikat bir Japondur" gibi hakikati araştırmaya devem edeceğiz inşâallah.
    (abdulbaki)
    Yazar : Risale Forum
    iman insanı insan eder.


    Not : O şimdi ehli cennet biiznillah..

    Ölüm Tarihi : Ağustos 2011

  9. #9
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Mesajlar Mesajlar
    1.142
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 174 + 11440


    Cevap: Kalb Rûhun Ayıbını Görmez. Nasıl Görmez?

    Ruh bütün bedenle irtibatlı ve onları yönetendir..kalb ise sadece ayinei sameddir...kalb hep ulvi düşünceleri,düşünür.vazifesi esma ve sıfatı ve zatı anlamak.Allahı sadece zikir etmektir...

    Ama ruh bütün azaları,hücreleri ayakta tutuyor..azaların yaptığı kötü fiillerin oluşması da ruh sayesindedir.ruh bu manada ayıplı işler işliyor..ruha neden ,o kötü fiilin oluşmasına izin verdin denilemez..çünkü onun vazifesi,kendisine verileni yapmaktır...

    işte kalb azaların manevi alemde daima,huşu için de olmasını istiyor..

    ama ruhun böyle bir görevi yok..azalar ne yönde hareket ederse,onu ayakta tutar..azalar isterse günah işlesin..ruh yinede onu ayakta tutar...

    insan ruh sayesinde ayakta,ruh çıkarsa insan biter..bu cümle ile düşününce daha çok genişleyebilir konumuz...(ademyakup)
    Yazar : Risale Forum
    iman insanı insan eder.


    Not : O şimdi ehli cennet biiznillah..

    Ölüm Tarihi : Ağustos 2011

  10. #10
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Mesajlar Mesajlar
    1.142
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 174 + 11440


    Cevap: Kalb Rûhun Ayıbını Görmez. Nasıl Görmez?

    kalbinde başka şeyle ,meşgul olması azaların vazifelerinin dışına çıkmasıyla olur.buda ruhun sayesinde gerçekleşir..

    ruh olmasa insan bir elini kıpırdatamaz..

    ruhla insan hareket eder.

    günah istikametinde iradesini kullananı hareket ettiren de ruhdur..

    işte kalb ruhun ayıplarınıda göremez...çünkü

    kalb de ruh,sayesinde kayyumdur..ruh sayesinde görevini yapıyor..ruhun ayıbını,görecek kadar gücü yoktur.vazifesi de hiç yoktur...

    oruçlu kafa ancak böyle düşünebiliyor...

    inşaallah istifade ederiz..(ademyakup)
    Yazar : Risale Forum
    iman insanı insan eder.


    Not : O şimdi ehli cennet biiznillah..

    Ölüm Tarihi : Ağustos 2011

Sayfa 1/2 12 SonSon

Facebook Yorumları

Facebook Giriş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Sosyal İmleme

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222