5 sonuçtan 1 ile 5 arası

  1. #1
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Mesajlar Mesajlar
    6.731
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 345 + 2712


    İbadetin şahsî kemalâta sebeb olduğunun izahı.

    İnsan cismen küçük, zaîf ve âciz olmakla beraber, hayvanattan addedildiği halde, pek yüksek bir ruhu taşıyor ve pek büyük bir istidada mâliktir ve hasredilmeyecek derecede meyilleri vardır ve gayr-ı mütenahî emeller sahibidir ve addedilemez fikirleri vardır ve gayr-ı mahdud şeheviye ve gazabiye gibi kuvveleri vardır ve öyle acaib bir yaratılışı vardır ki, sanki bütün enva' ve âlemlere fihriste olarak yaratılmıştır.

    İşte böyle bir insanın o yüksek ruhunu inbisat ettiren, ibadettir; istidadlarını inkişaf ettiren, ibadettir; meyillerini temyiz ve tenzih ettiren, ibadettir; emellerini tahakkuk ettiren ibadettir; fikirlerini tevsi' ve intizam altına alan, ibadettir; şeheviye ve gazabiye kuvvelerini hadd altına alan, ibadettir; zahirî ve bâtınî uzuvlarını ve duygularını kirleten tabiat paslarını izale eden, ibadettir; insanı mukadder olan kemalâtına yetiştiren, ibadettir; abd ile Mabud arasında en yüksek ve en latif olan nisbet, ancak ibadettir. Evet kemalât-ı beşeriyenin en yükseği, şu nisbet ve münasebettir.

    İhtar:
    İbadetin ruhu, ihlastır. İhlas ise, yapılan ibadetin yalnız emredildiği için yapılmasıdır. Eğer başka bir hikmet ve bir faide ibadete illet gösterilse, o ibadet bâtıldır. Faideler, hikmetler yalnız müreccih olabilirler, illet olamazlar.


    Said Nursi



    Şahsî: Şahsa ait, kişiyle ilgili, kişisel.
    Kemalât: Kemaller, mükemmellikler, olgunluklar, üstünlükler.
    Cismen: Cisim olarak.
    Hayvanat: Hayvanlar.
    İstidad: Kabiliyet, yetenek.
    Mâlik: Sahip.
    Gayr-ı mütenahî: Sonsuz, nihayet bulmaz, bitmez.
    Emel: Ümit, kuvvetli istek, ummak.
    Gayr-ı mahdud: Sınırsız, sonsuz, sayısız.
    Şeheviye: Şehvetle ilgili.
    Gazabiye: Hiddetle ilgili, öfke ile ilgili.
    Enva': Nevler, türler, çeşitler.

    İnbisat: Genişleme, yayılma, genleşme.
    İbadet: Kulluk, Allah’ın(cc) emir ve yasaklarına uyma.
    İstidad: Kabiliyet, yetenek.
    İnkişaf: Açılma, meydana çıkma, gelişme, ilerleme.
    Temyiz: Ayırmak, ayırt etmek, seçmek.
    Tevsi': Genişletme.
    Hadd: Sınır, hudud, çizgi.
    Zahirî: Görünüşte olan, görünen, dış görünüşle ilgili.
    Bâtınî: İçteki, görünmez içle ilgili.
    İzale: Giderme, ortadan kaldırma.
    Mukadder: Takdir edilmiş, belirlenmiş.

    Hikmet: Gözetilen fayda ve gaye. İnsanın, mevcudatın hakikatlerini(gerçeklerini) bilip hayırlı işler yapmak sıfatı.
    Faide: Fayda, yarar.
    İllet: Asıl sebep, temel sebep.
    Bâtıl: Asılsız, gerçek dışı, yalan ve yanlış.
    Müreccih: Tercih eden, üstün tutan.

    Benzer Konular
    İbadetin şahsî kemâlâta sebep olduğunun izahı
    İbadetin şahsî kemâlâta sebep olduğunun izahı İbadetin şahsî kemâlâta sebep olduğunun izahı Günün Risale-i Nur dersi Devami...
    İbadetin dünya saadetine vesile olduğunun izahı
    İbadetin dünya saadetine vesile olduğunun izahı İbadetin dünya saadetine vesile olduğunun izahı Günün Risale-i Nur dersi Devami...
    İbadet, saadete, tanzime ve kemâlâta vasıtadır, pek yüksek bir rabıtadır
    İbadet, saadete, tanzime ve kemâlâta vasıtadır, pek yüksek bir rabıtadır İbadet, saadete, tanzime ve kemâlâta vasıtadır, pek yüksek bir rabıtadır Günün Risale-i Nur dersi Devami...
    İnsanın, mahiyeti itibariyle, hem bütün kemalata müstaid olması hem de hakikati binle
    İnsanın, mahiyeti itibariyle, hem bütün kemalata müstaid olması hem de hakikati binle Devami...
    İbadetin şahsî kemâlâta sebep olma izahı
    İbadetin şahsî kemâlâta sebep olma izahı Günün Risale-i Nur dersi Devami...
    Yazar : Risale Forum

  2. #2
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Mesajlar Mesajlar
    6.731
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 345 + 2712


    Cevap: İbadetin şahsî kemalâta sebeb olduğunun izahı.

    İnsan ibadet için halk olunduğunu, fıtratı ve cihazat-ı maneviyesi gösteriyor. Zira hayat-ı dünyeviyesine lâzım olan amel ve iktidar cihetinde en edna bir serçe kuşuna yetişmez. Fakat hayat-ı maneviye ve uhreviyesine lâzım olan ilim ve iftikar ile tazarru ve ibadet cihetinde hayvanatın sultanı ve kumandanı hükmündedir. Sözler
    Yazar : Risale Forum

  3. #3
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Mesajlar Mesajlar
    6.731
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 345 + 2712


    Cevap: İbadetin şahsî kemalâta sebeb olduğunun izahı.

    İnsan, nihayetsiz şeylere muhtaç olduğu halde, sermayesi hiç hükmünde… Hem nihayetsiz musibetlere maruz olduğu halde, iktidarı hiç hükmünde bir şey… Âdeta sermaye ve iktidarının dairesi, eli nereye yetişirse o kadardır. Fakat emelleri, arzuları ve elemleri ve belaları ise dairesi, gözü, hayali nereye yetişirse ve gidinceye kadar geniştir. Bu derece âciz ve zayıf, fakir ve muhtaç olan ruh-u beşere ibadet, tevekkül, tevhid, teslim; ne kadar azîm bir kâr, bir saadet, bir nimet olduğunu bütün bütün kör olmayan görür, derk eder. Sözler
    Yazar : Risale Forum

  4. #4
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Mesajlar Mesajlar
    6.731
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 345 + 2712


    Cevap: İbadetin şahsî kemalâta sebeb olduğunun izahı.

    Ey nefis! Ubudiyet, mukaddime-i mükâfat-ı lâhika değil belki netice-i nimet-i sâbıkadır. Evet, biz ücretimizi almışız. Ona göre hizmetle ve ubudiyetle muvazzafız. Sözler
    Yazar : Risale Forum

  5. #5
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Mesajlar Mesajlar
    6.731
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 345 + 2712


    Cevap: İbadetin şahsî kemalâta sebeb olduğunun izahı.

    Ey insan! Eğer yalnız ona abd olsan bütün mahlukat üstünde bir mevki kazanırsın. Eğer ubudiyetten istinkâf etsen âciz mahlukata zelil bir abd olursun. Sözler
    Yazar : Risale Forum

Facebook Yorumları

Facebook Giriş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Sosyal İmleme

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222