2 sonuçtan 1 ile 2 arası

  1. #1
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Mesajlar Mesajlar
    6.731
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 343 + 2712


    Bununla insan, insan olur.

    Ey sersem nefsim ve ey pür-heves arkadaşım! Âyâ zannediyor musunuz ki, vazife-i hayatınız; yalnız terbiye-i medeniye ile güzelce muhafaza-i nefs etmek, ayıb olmasın, batn ve fercin hizmetine mi münhasırdır? Yahut zannediyor musunuz ki, hayatınızın makinesinde dercedilen şu nazik letaif ve maneviyat ve şu hassas a'zâ ve âlât ve şu muntazam cevarih ve cihazat ve şu mütecessis havâs ve hissiyatın gaye-i yegânesi; şu hayat-ı fâniyede nefs-i rezilenin, hevesat-ı süfliyenin tatmini için istimaline mi münhasırdır? Hâşâ ve kellâ! Belki vücudunuzda şunların yaratılması ve fıtratınızda bunların gaye-i idhali, iki esastır:
    Nefs: Hayat, ruh, can. *İnsandaki bedenî canlılık; yeme, içme, şehvet gibi biyolojik ihtiyaçlara duyulan tabiî istek. *şehvet, gazap, fazilet gibi şeylerin kaynağı. *Kötü vasıfları, nitelikleri kendisinde toplayan, kötülüğe sevkeden, şehevî istekleri kamçılayıp hayırlı işlerden alıkoyan güç. *Kulun kötü ve günah olan hal ve huyları, süflî arzuları. *Kendi, şahıs. *Asıl, maya, cevher. *Bir şeyin ta kendisi.
    Pür-heves: Çok hevesli, son derece hevesli.
    Âyâ: Acaba.
    Vazife-i hayat: Hayat vazifesi, hayat görevi.
    Terbiye-i medeniye: Medeniyet terbiyesi.
    Muhafaza-i nefs: Kendini korumak ve saklamak.
    Batn: Mide, karın, iç.
    Ferc: Kadının tenasül uzvu.
    Münhasır: Mahsus, sınırlı, ait.
    Dercedilen: Yerleştirilen.
    Letaif: ince ve nazik duygular.
    Maneviyat: Manevi olan.
    Hassas: Duyarlı.
    A'zâ: Bedenin her bir uzvu.
    Âlât: Aletler.
    Cevarih: Beden organları (el, ayak gibi).
    Cihazat: Cihazlar, kendilerine ihtiyaç duyulan maddî manevî âletler, lüzumlu aletler, azalar, organlar.
    Mütecessis: Casusluk yapan, gizlice araştıran.
    Havâss: Duyular, duygular.
    Hissiyat: Hisler.
    Gaye-i yegânesi: Tek gayesi.
    Hayat-ı fâniye: Geçici hayat.
    Nefs-i rezile: Rezil, nefis, aşağılık istek ve arzular.
    Hevesat-ı süfliye: Alçaltıcı ve aşağılatıcı istekler.
    Tatmin: Doyuma ulaştırma.
    İstimal: Kullanma.
    Hâşâ: Asla, öyle değil, kesinlikle.
    Kellâ: Hayır, olamaz, asla.
    Fıtrat: Yaratılış.
    Gaye-i idhal: Dahil edilme gayesi, konulma gayesi.
    Esas: Temel, şart.



    Biri:
    Cenab-ı Mün'im-i Hakikî'nin bütün nimetlerinin herbir çeşitlerini size ihsas ettirip şükrettirmekten ibarettir. Siz de hissedip, şükür ve ibadetini etmelisiniz.

    Cenab-ı Mün'im-i Hakikî: Gerçek nîmet verici, şeref ve azamet sahibi olan Allah).
    Nimet: İyilik, lütuf, ihsan, bağış. *Allah'ın bağışladığı maddî ve manevî lütuf ve ikramlar. *Yiyecek ve içecek şeyler. *Saadet, mutluluk.
    İhsas: Hissettirme.


    İkincisi:
    Âleme tecelli eden esma-i kudsiye-i İlahiyenin bütün tecelliyatının aksamını, birer birer, size o cihazat vasıtasıyla bildirip tattırmaktır. Siz dahi tatmakla tanıyarak iman getirmelisiniz.

    Âlem: Dünya, kâinat.
    Tecelli: Görünme, bilinme, kendini belli etme, ortaya çıkma, kendini gösterme, kendini bildirme.
    Esma-i kudsiye-i İlahiye: Allah'ın kutsal, mukaddes ve muazzez isimleri.
    Tecelliyat: Kendini belli edip göstermeler.
    Aksam: Kısımlar, bölümler, parçalar.
    Cihazat: Cihazlar, kendilerine ihtiyaç duyulan maddî manevî âletler, lüzumlu aletler, azalar, organlar.



    İşte bu iki esas üzerine kemalât-ı insaniye neşv ü nema bulur. Bununla insan, insan olur.
    Kemalât-ı insaniye: İnsanla ilgili mükemmel ahlaklar ve üstün sıfatlar(nitelikler).
    Neşv ü nema: Büyüme ve gelişme.


    Sözler

    Benzer Konular
    Büyük insan olan kainat küçük insan gibi muntazamdır
    Büyük insan olan kainat küçük insan gibi muntazamdır Büyük insan olan kainat küçük insan gibi muntazamdır Günün Risale-i Nur dersi Devami...
    Bâki bir insan olur.
    Bâki bir insan olur. İnsan, eğer kesrete dalıp kâinat içinde boğulup dünyanın muhabbetiyle sersem olarak fânilerin tebessümlerine aldansa, onların kucaklarına atılsa, elbette nihayetsiz bir hasarete düşer. Hem fena, hem fâni, hem ademe düşer
    Büyük insan hakperest olur
    Büyük insan hakperest olur BÜYÜK İNSAN HAKPEREST OLUR Doğruluk ve Hak istikametindeki her hareketi alkışlamak, Hakka karşı saygılı olmanın ifadesidir. Hakkı sadece kendi meslek ve meşreplerine münhasır görenler, inanın, çok geçmeden kendi kendi
    Bazen olur gitmek ister insan...!
    Bazen olur gitmek ister insan...! Rabbim bizlere basiret ve feraset versin..amin...
    Bir insan ırkını sevmekle ırkçı olur mu?
    Bir insan ırkını sevmekle ırkçı olur mu? Bir insan ırkını sevmekle ırkçı olur mu? Irkçılığı yasaklayan ayet-i kerime ve hadis-i şeriflere dikkatle baktığımızda kavmini sevmekle, kavmiyetçilik dâvâsı gütmenin ayrı şeyler olduğunu a
    Yazar : Risale Forum

  2. #2
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Mesajlar Mesajlar
    6.731
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 343 + 2712


    Cevap: Bununla insan, insan olur.

    Ebedi ömrün önündedir. O ömr-ü bakide göreceğin rahat ve lezzet, ancak bu fani ömürde sa'y ve çalışmalarına bağlıdır. Risale-i Nur
    Yazar : Risale Forum

Facebook Yorumları

Facebook Giriş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Sosyal İmleme

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222