Bu konudaki en beğenilen mesaja bak. Tıklayınız.

+ Cevap Ver + Yeni Konu aç
Sayfa 4/4 İlkİlk 1234
33 sonuçtan 31 ile 33 arası

  1. #31
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    11.905
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 50 + 209828


    1 üyeden 1 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması

    Kur'anın ayetlerinin doğruluğunu felsefe ile açıklamak iyi niyetle dahi olsa hatadır. Çünkü Kur'an-ı Kerim İsrailiyyat ve hikmet (felsefe) in menkıbe ve ilimleri ile tezkiye edilmekten çok yüksektir. Yani Kur'anı İsrailiyat ve felsefeye tabi kılmak doğru değildir. Felsefe ve İsrailiyyat Kur'anın tasdikine muhtaçtır, Kur'an onların değil. Kur'an onları tasdik etmezse, onların aklen ya da naklen söyledikleri muteber değildir. Onun için nasıl Süreyya yerde değil semada ise, Kur'anın manaları da yerdekilerin tasdikine muhtaç değildir. Onun manasını da semavi kaynaklarda aramak gerektir. Aksi takdirde mana diye iddia edilen şey, Kur'an onu tasdik etmediğinden kayda değer değildir..
    Not
    Zira mukarrerdir: Asıl mânâ odur ki, elfaz onu sımahta boşalttığı gibi, zihne nüfuz ederek vicdan dahi teşerrüb etmekle, ezâhîr-i efkârı feyizyâb eden şeydir.



    Yani asıl mana Kur'anın kendisidir. Lafızları kulaktan girdiği vakit, önce zihne nüfuz ediyor, sonra vicdanı tahrik ediyor ve sonra fikirlerin inkişafına vesile oluyor. Kur'anı okumakla direk manaları bilinmese de, Allah cc. insanın aklına, kalbine, vicdanına vs.. o manaları nakşediyor..Bu yüzden çoğu zaman anlamasakta okuyoruz.
    Yazar : Risale Forum

    Halbuki, en ziyade hasta sensin.
    Sen, evvel kendine tabib ara, şifa bul;
    sonra başkasının şifasına çalış.

    ........

  2. #32
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    11.905
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 50 + 209828


    1 üyeden 1 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması

    Not
    Yoksa, başka şeyin kesret-i tevaggulünden senin hayaline tedahül eden bazı ihtimalât, veyahut hikmetin ebâtîlinden ve hikâyâtın esâtîrinden sirkat edip cepte doldurarak sonra âyât ve ehâdisin telâfifinde gizletmek, çıkartmak, elde tutmak, çağırmak ki, “Budur mânâ, geliniz, alınız” dediğin vakit alacağın cevap şudur:


    İsrailiyyattaki hikaye ve menkıbelerle ya da felsefe ile zihnini çok meşgul edenler, bu malumatlarıyla ilgili Kur'anda bir ayet gördüklerinde ya da hadiste gördüklerinde "bak Kuran bunu anlatıyor ya da hadis direkt bundan bahsediyor" gibi kendi sözlerini asıl, Kur'anı veya hadisi ona tabiymiş gibi sözler sarfetmemeliler.


    Not

    “Yahu! İşte senin mânân siliktir. Sikkesi taklittir; nakkad-ı hakikat reddeder. Sultan-ı i’câz dahi onu darb edeni tard eder. Sen âyet ve hadisin nizamlarına taarruz ettiğinden, âyet şikâyet edip hâkim-i belâgat senin hülyanı senin hayalinde hapsedecektir. Ve müşteri-i hakikat dahi senin bu metâını almayacaktır. Zira diyecek: Âyetin mânâsı dürrdür. Bu ise mederdir. Hadisin mefhumu mühec, bu hemecdir.”


    Çünkü kendi sözleri siliktir, ruhsuzdur. Sahte para gibi üzerindeki mührü taklittir, yani Kur'an değildir, ayet değildir. Nasıl nakkad paranın aslı ile sahtesini ayırdediyorsa, böyle silik sözler de ayetle mukayese edildiğinde, ayet hemen o sözün sahteliğini ortaya çıkaracaktır. Çünkü ayet i'cazlıdır. Belagatta zirvededir. Beşerin ona yetişmeye takati yoktur. Kur'andaki belagat ve icaz, sözünü ayet gibi gösterenlerin hülyalarını, hayallerinde hapsedeceği gibi, Kur'anın gerçek müşterileri dahi o sözleri ayetten kolayca tefrik edeceklerdir..

    Ayetin manası incidir, o sözler ise çakıl taşı gibidir..Hadisin mefhumu ruh gibidir, o sözler ise adidir...
    Yazar : Risale Forum

    Halbuki, en ziyade hasta sensin.
    Sen, evvel kendine tabib ara, şifa bul;
    sonra başkasının şifasına çalış.

    ........

  3. #33
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    11.905
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 50 + 209828


    Cevap: Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması

    Not
    Tenvir için bir darbımesel

    Kürtlerin emsal-i edebiyesindendir: Bir adamın ismi Alo imiş. Bal hırsızlıyordu. Ona denildi: “Hırsızlığın tebeyyün edecektir.” O da aldatmak için bir boş petekte yabancı arıları doldurup balı başka yerden hırsızlar, küvarda saklıyordu. Biri sual etseydi, derdi: “Bu, bal mühendisi olan arılarımın san’atıdır.” Sonra da arılarıyla konuştuğu vakit, müşterek bir lisanla “Vız vız jive hingivîn jimin” derdi. Yani, “Tanîn sizden, bal benden...”


    Burada felsefe ve İsrailiyata dayanan tefsiri ya da onlardan beslenenlerin zihnindeki manaları, Kur'an ayetinin karşılığı imiş gibi göstermelerine bir misal veriliyor.


    Not
    Ey teşehhî ve hevesle tevil edici efendi! Bu teşbihle tesellî etme. Zira bu teşbih, temsildir. Senin mânân bal değil, zehirdir. O elfaz arılar değil, belki kalb ve vicdana ervah-ı hakaiki vahyeden o kitab-ı kâmilin kelimatı, melâike gibidirler.

    Hadis, maden-i hayat ve mülhim-i hakikattir.
    Yazar : Risale Forum

    Halbuki, en ziyade hasta sensin.
    Sen, evvel kendine tabib ara, şifa bul;
    sonra başkasının şifasına çalış.

    ........

Facebook Yorumları

Facebook Giriş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Sosyal İmleme

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222