Bu konudaki en beğenilen mesaja bak. Tıklayınız.

+ Cevap Ver + Yeni Konu aç
Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
33 sonuçtan 11 ile 20 arası

  1. #11
    kırımlı çevrimdışı Banlı Kullanıcı
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Mesajlar Mesajlar
    330
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 0 + 1234


    Cevap: Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması

    Alıntı Huseyni Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ[BILGI]Üçüncü Mukaddeme

    İsrâiliyatın bir taifesi ve hikmet-i Yunaniyenin bir kısmı, daire-i İslâmiyete duhul etmeleriyle, din süsüyle görünerek, efkârı ihtilâle verdiler. Şöyle ki:

    O necip kavm-i Arap, zaman-ı cahiliyette bir ümmet-i ümmiye idi. Vakta ki içlerinden hak tecellî edip istidad-ı hissiyatları uyandı da, meydanda yol açan din-i mübîni gördüklerinden, umum rağabat ve meyilleri, yalnız dinin mârifetine inhisar eylediler. Fakat kâinata olan nazarları teşrihat-ı hikemiye nazarıyla değil, belki istitraden, yalnız istidlâl için idi. Onların o hassas zevk-i tabiîlerine ilham eden, yalnız onların fıtratlarına münasip olan geniş ve ulvî muhitleri ve safî ve müstaid olan fıtrat-ı asliyeleri tâlim ve terbiye eden yalnız Kur’ân idi. Bundan sonra kavm-i Arap, sair akvamı bel’ ettiği gibi, milel-i sairenin malûmatları dahi Müslüman olmaya başladığından, muharrefe olan İsrailiyat ise, Vehb, Kâ’b gibi ulema-i ehl-i kitabın İslâmiyetlerinin cihetiyle Arapların hazain-i hayalâtına bir mecrâ ve menfez bularak o efkâr-ı safiyeye karıştılar. Hem sonra da ihtiram dahi gördüler. Zira ulema-i ehl-i kitaptan İslâmiyete gelenler, İslâmiyet şerefiyle gayet celâlet ve tekemmül ettiklerinden, malûmat-ı müzahrefe-i sabıkaları makbule ve müselleme gibi oldular, reddedilmedi. Çünkü İslâmiyetin usulüne musadim olmadığından, hikâyat gibi rivayet olunurken, ehemmiyetsizliği için tenkitsiz dinlenirlerdi. Fakat—hayfâ!—sonra hak olarak kabul edildiler, çok şübeh ve şükûkâta sebebiyet verdiler.

    Hem de, vakta ki şu İsrailiyat, kitap ve sünnetin bazı îmââtlarına merci ve bazı mefahimlerine bir münasebetle me’haz olabilirlerdi—fakat âyât ve hadisin mânâları değil. Belki, faraza doğru olsalardı, mâsadak ve efradından olmaları mümkün olduğundan, su-i ihtiyarlarıyla başka bir me’hazı bulmayan veya atf-ı nazar etmeyen zahirperestler, bazı âyât ve ehâdîsi o hikâyat-ı İsrailiyeye tatbik ederek tefsir eylediler. Halbuki, Kur’ân’ı tefsir edecek, yine Kur’ân ve hadis-i sahihtir.

    Yoksa, ahkâmı mensuh olduğu gibi, kasası dahi muharrefe olan İncil ve Tevrat değildir.

    Üstad çok güzel açıklamış ancak İsa'nın inişi meselesinde hadislerin mütavatir sayıldığından olabilir.O hadisleri de bu sınıfa sokmamış.Yoksa isa'nın inişi ile alakalı hiçbir ayet yoktur.Ayet olsaydı bu konu akide olurdu.İsa'nın inişini kabul edenler dahi bu konunun sadece hadislerde olduğu için akide oluşturmayacağını kimseden buna inanması istenemeyeceğini söylemekteler.
    Yazar : Risale Forum

  2. #12
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    11.904
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 2613 + 209828


    Cevap: Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması

    Alıntı kırımlı Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Üstad çok güzel açıklamış ancak İsa'nın inişi meselesinde hadislerin mütavatir sayıldığından olabilir.O hadisleri de bu sınıfa sokmamış.Yoksa isa'nın inişi ile alakalı hiçbir ayet yoktur.Ayet olsaydı bu konu akide olurdu.İsa'nın inişini kabul edenler dahi bu konunun sadece hadislerde olduğu için akide oluşturmayacağını kimseden buna inanması istenemeyeceğini söylemekteler.
    Öncelikle şunu belirteyim; bu konu sizin araya sokmaya çalıştığınız konudan çok farklıdır. Bu nedenle burada konuyu daha fazla uzatmamanızı rica ediyorum.

    İkincisi; mütevatir, sahih değildir anlamına gelmiyor. Aksine bu hadisler, yalan üzerinde ittifakı muhal olan, çok kişilerden, aynı şekilde veyahut mana olarak aynı şekilde rivayet edilen hadislerdir. Bu yüzden de sağlam olarak kabul edilmişlerdir..

    Ayette açık mana olarak olmasa da, işaret nevinden manalarına, malum konuda birçok örnek verilmişti. Ayetler sadece yüzünden okunduğu gibi tek bir mana içerseydi, ne hadislere gerek kalırdı, ne de yazılan sayısız tefsirlere..Bu şekildeki anlayış, Kur'anın geniş manalarını kalıba sokmak ve daraltmaktır.
    Yazar : Risale Forum

    Halbuki, en ziyade hasta sensin.
    Sen, evvel kendine tabib ara, şifa bul;
    sonra başkasının şifasına çalış.

    ........

  3. #13
    kırımlı çevrimdışı Banlı Kullanıcı
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Mesajlar Mesajlar
    330
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 0 + 1234


    1 üyeden 0 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması

    Alıntı Huseyni Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Öncelikle şunu belirteyim; bu konu sizin araya sokmaya çalıştığınız konudan çok farklıdır. Bu nedenle burada konuyu daha fazla uzatmamanızı rica ediyorum.
    Sen de söyleyecek birşey bulamayınca hep aynı şeyi yapıyorsun.

    Alıntı Huseyni Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    İkincisi; mütevatir, sahih değildir anlamına gelmiyor. Aksine bu hadisler, yalan üzerinde ittifakı muhal olan, çok kişilerden, aynı şekilde veyahut mana olarak aynı şekilde rivayet edilen hadislerdir. Bu yüzden de sağlam olarak kabul edilmişlerdir..
    Mütevatir olsa ne olur sahih olsa ne olur başka nasıl isimle adlandırsan adlandır derecelerdirsen derecelendir hiç fark etmez bu konulan kriterler insanların belirlediğişeylerdir.Buharinin mütevatir dediğine Müslim mütevatir dememiş.Yani buharinin güvenilir dediği kişilere Müslim güvenilmez demiş.Ya da Müslim in mütevatir kabul ettiklerini Buhari kabul etmemiş.Birinin sahih dediğine biri uydurma demiş.Birinin güvenilir dediği kişiye diğeri yalancı demiş.Birinin ravi kabul ettiğine diğeri öyle bir insan yoktur demiş.bunlar insanların belirlediği şeylerdir.Hiçbir hadisin doğruluğundan yüzde yüz emin olamayız.Onun için de hadisler şari değildir.Şeriat oluşturmazlar.Akide inanç oluşturmazlar.

    Alıntı Huseyni Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Ayette açık mana olarak olmasa da, işaret nevinden manalarına, malum konuda birçok örnek verilmişti. Ayetler sadece yüzünden okunduğu gibi tek bir mana içerseydi, ne hadislere gerek kalırdı, ne de yazılan sayısız tefsirlere..Bu şekildeki anlayış, Kur'anın geniş manalarını kalıba sokmak ve daraltmaktır.
    Allah Bu Kuran muhkem kılınmıştır buyurmaktadır.Yani Kuran anlaşılır apaçık olan bir kitaptır.İşaret eder gibi şeyler Kuran'a istediğin manayı vermeye çalışmaktır.Allah'ın kitabının manasını bozmaktır.Kuran'ı tefsir etmek değildir.
    Yazar : Risale Forum

  4. #14
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    11.904
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 2613 + 209828


    Cevap: Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması

    Alıntı kırımlı Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Sen de söyleyecek birşey bulamayınca hep aynı şeyi yapıyorsun.
    Cevap vermemişsem kendi kendinize mi konuşuyorsunuz ? O zaman aşağıdaki satırları neye binaen yazdınız ?



    Alıntı kırımlı Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Mütevatir olsa ne olur sahih olsa ne olur başka nasıl isimle adlandırsan adlandır derecelerdirsen derecelendir hiç fark etmez bu konulan kriterler insanların belirlediğişeylerdir.Buharinin mütevatir dediğine Müslim mütevatir dememiş.Yani buharinin güvenilir dediği kişilere Müslim güvenilmez demiş.Ya da Müslim in mütevatir kabul ettiklerini Buhari kabul etmemiş.Birinin sahih dediğine biri uydurma demiş.Birinin güvenilir dediği kişiye diğeri yalancı demiş.Birinin ravi kabul ettiğine diğeri öyle bir insan yoktur demiş.bunlar insanların belirlediği şeylerdir.Hiçbir hadisin doğruluğundan yüzde yüz emin olamayız.Onun için de hadisler şari değildir.Şeriat oluşturmazlar.Akide inanç oluşturmazlar.

    Kur'an-ı hıfzında tutup bugünlere kadar getirenler de insan değil miydi ?

    Buharinin mütevatir dediğine Müslimin sükut etmesi Buharidekinin mütevatir olmadığı anlamına mı geliyor ?

    Buhari nin güvenilir dediği, Müslimin güvenilmez dediği -ya da tersi- hadisler içinde, Hazret-i İsa aleyhisselamın nüzulü hakkındaki hadisler var mı ?


    Alıntı kırımlı Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Allah Bu Kuran muhkem kılınmıştır buyurmaktadır.Yani Kuran anlaşılır apaçık olan bir kitaptır.İşaret eder gibi şeyler Kuran'a istediğin manayı vermeye çalışmaktır.Allah'ın kitabının manasını bozmaktır.Kuran'ı tefsir etmek değildir.

    muhkem; Kur'anın, Peygamberimizin aleyhissalatü vesselamın hadislerini tasdik etmemesi anlamına mı geliyor ? Ve hadislerdeki manayı içeremez anlamına mı geliyor ?

    Elif lam mim ne demek açıklar mısınız ?
    Yazar : Risale Forum

    Halbuki, en ziyade hasta sensin.
    Sen, evvel kendine tabib ara, şifa bul;
    sonra başkasının şifasına çalış.

    ........

  5. #15
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    11.904
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 2613 + 209828


    Cevap: Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması

    Not
    Hem de, vaktâ hikmet-i Yunaniyeyi Müslüman etmek için Me’mun’un asrında tercüme olundu.


    Yunan felsefesi Abbasi halifelerinden Harun Reşidin oğlu Me'mun zamanında kurulan ilim merkezlerinde tercüme edildi, ta ki Yunan felsefesi İslama hizmet etsin..Aristo, Sokrat, Eflatun gibi felsefede ileri gelenlerin düşünceleri bu şekilde tefsirlere girmiş..
    Yazar : Risale Forum
    Konu Huseyni tarafından (13-05-2013 Saat 01:26 ) değiştirilmiştir.

    Halbuki, en ziyade hasta sensin.
    Sen, evvel kendine tabib ara, şifa bul;
    sonra başkasının şifasına çalış.

    ........

  6. #16
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    11.904
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 2613 + 209828


    Cevap: Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması

    Not
    Fakat pek çok esâtîr ve hurâfâtın menbaından çıkan o hikmet, bir derece müteaffine olduğundan, safiye olan efkâr-ı Arabın içlerine tedahül ettiğinden, bir derece efkârları karıştırdığı gibi, tahkikten taklide bir yol açtı.



    Yunan felsefesi de hurafattan ve uydurma hikayelerden arınmış bir düşünce akımı olmadığından ve Arapların saf ve temiz fikirlerine karıştığından, onların fikirlerini dahi karıştırdı. Tahkikten taklide bir yol açılmış oldu. Halbuki tefsirin gayelerinden biri, taklidden tahkike giden yolu aydınlatmaktır..
    Yazar : Risale Forum
    Konu Huseyni tarafından (13-05-2013 Saat 01:36 ) değiştirilmiştir.

    Halbuki, en ziyade hasta sensin.
    Sen, evvel kendine tabib ara, şifa bul;
    sonra başkasının şifasına çalış.

    ........

  7. #17
    kırımlı çevrimdışı Banlı Kullanıcı
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Mesajlar Mesajlar
    330
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 0 + 1234


    Cevap: Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması

    Alıntı Huseyni Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Kur'an-ı hıfzında tutup bugünlere kadar getirenler de insan değil miydi ?
    Bu mantıkla anlayamazsın yanlış mantık çünkü ayetler yazıldı ve ezberlendi ve vahyin korunacağına dair ayet var bundan şüphemiz yok.Hadislerse yazılmadı ve çok uzun yıllar sonra toplanmaya başladı ilk dönemde bilinen hadis sayısı 5000 iken günümüzde 1.500.000

    Alıntı Huseyni Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Buharinin mütevatir dediğine Müslimin sükut etmesi Buharidekinin mütevatir olmadığı anlamına mı geliyor ?

    Buhari nin güvenilir dediği, Müslimin güvenilmez dediği -ya da tersi- hadisler içinde, Hazret-i İsa aleyhisselamın nüzulü hakkındaki hadisler var mı ?
    Hiç fark etmez önemli olan bu kriterleri insanların uydurmuş olması.O günkü siyasi ve sosyolojik anlayışa göre bir düzenleme getirdiler.Allah'ın vahyi değil kendileri uydurdu.Öyleyse bugünde bir değerlendirme yapabilirsin.

    Alıntı Huseyni Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    muhkem; Kur'anın, Peygamberimizin aleyhissalatü vesselamın hadislerini tasdik etmemesi anlamına mı geliyor ? Ve hadislerdeki manayı içeremez anlamına mı geliyor ?

    Elif lam mim ne demek açıklar mısınız ?
    Muhkem apaçık herkesin anlayabileği manasına geliyor.Orta zekada bir kişi Kuran'ı iman etmesine yetecek kadar anlayabilir.Kuran anlaşılmaz değildir.

    Elif lam mim ne demek mi çok komik bunun ne demek olduğunu bilsem ve açıklasam inanacak mısın?Söylediğimin doğruluğu belirleyecek doğruluğundan emin olduğun bir bilgi var mı?Yok.

    Buna rağmen bu soruyu soruyorsun fakat elinde hadislerin doğruluğunu kontrol edecek kesin doğru bilgi olan Kuran olduğu halde ve savunduğun hadisleri apaçık birşekilde kesin doğru bilgi olan Kuran'da doğrulayan bir bilgi olmadığı ve onun içerdiği diğer ayetlere de aykırı olduğu halde yine de doğruluğundan emin olmadığın hadislere inanıyorsun.

    Doğruluğundan emin olamayacağın bilgiyi benden aldığında ona da mı inanacaksın?
    Yazar : Risale Forum

  8. #18
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    11.904
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 2613 + 209828


    Cevap: Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması

    Alıntı kırımlı Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Bu mantıkla anlayamazsın yanlış mantık çünkü ayetler yazıldı ve ezberlendi ve vahyin korunacağına dair ayet var bundan şüphemiz yok.Hadislerse yazılmadı ve çok uzun yıllar sonra toplanmaya başladı ilk dönemde bilinen hadis sayısı 5000 iken günümüzde 1.500.000

    Hiç fark etmez önemli olan bu kriterleri insanların uydurmuş olması.O günkü siyasi ve sosyolojik anlayışa göre bir düzenleme getirdiler.Allah'ın vahyi değil kendileri uydurdu.Öyleyse bugünde bir değerlendirme yapabilirsin.

    Muhkem apaçık herkesin anlayabileği manasına geliyor.Orta zekada bir kişi Kuran'ı iman etmesine yetecek kadar anlayabilir.Kuran anlaşılmaz değildir.

    Elif lam mim ne demek mi çok komik bunun ne demek olduğunu bilsem ve açıklasam inanacak mısın?Söylediğimin doğruluğu belirleyecek doğruluğundan emin olduğun bir bilgi var mı?Yok.

    Buna rağmen bu soruyu soruyorsun fakat elinde hadislerin doğruluğunu kontrol edecek kesin doğru bilgi olan Kuran olduğu halde ve savunduğun hadisleri apaçık birşekilde kesin doğru bilgi olan Kuran'da doğrulayan bir bilgi olmadığı ve onun içerdiği diğer ayetlere de aykırı olduğu halde yine de doğruluğundan emin olmadığın hadislere inanıyorsun.

    Doğruluğundan emin olamayacağın bilgiyi benden aldığında ona da mı inanacaksın?

    kırımlı her zamanki gibi kaçamak cevaplar veriyorsun. Daha önce Kur'andan anladığın şekilde namazı nasıl kılıyorsun dedim komik dedin, şimdi elif lam mim nedir diyorum aynı şeyi söylüyorsun. Ve birbirinin aksine olan hadislerden bu konu hakkında bir tane bile gösteremiyorsun. Hem Kur'anın açıklanmaya ihtiyacı yok deyip, hem de elif lam mim den herkesin bir anlam çıkarabilecek kabiliyette olmasını bekliyorsun. Benim bu konuda az çok bildiğim bana yetiyor, hiç bilmeyen birinin bu harfleri nasıl anlaması gerekiyor hiç bir açıklamaya bakmadan ? Şimdi açıklama yapıcaksın ama o bile senin tezini yalanlıyor zaten. Hem açıklamaya gerek yok deyip sonrada çıkıp açıklamak ben yalancıyım demekle aynı şeydir.

    Netice olarak şunu belirteyim. Bu tür fikirlerinizi inatla burada yayınlamanıza izin vermiyeceğim. 1,5 milyon hadis var diyorsunuz, ilk başta 5000 taneydi diyorsunuz ama içinden 10 tanesine bile inanmıyorsunuz. Dolayısıyla bu konudaki ısrarlarınızın son bulması konusunda son defa uyarıyorum. Aksi takdirde engellemek zorunda kalacağımı bilmenizi isterim..Gidin kendi sitelerinizde bu fikirlerinizi aşılamaya çalışın..
    Yazar : Risale Forum

    Halbuki, en ziyade hasta sensin.
    Sen, evvel kendine tabib ara, şifa bul;
    sonra başkasının şifasına çalış.

    ........

  9. #19
    ABDULLAH çevrimdışı Ayın Yöneticisi
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Mar 2010
    Nereden Yer
    Gurbet eller
    Mesajlar Mesajlar
    9.018
    Blog Blog Girişleri
    61
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 791 + 40278


    Cevap: Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması

    Hadislere Şüpheci Yaklaşım:

    Bu hadislerin açıklamasının sorulmasının arka planında Hadislerin dinde delil olup olmadığına dair şüphe bulunmaktadır. Bu nedenle usûlen bu şüphenin giderilmesine yönelik cevap verilmesi gerekmektedir. Hadisler arasında da tıpkı Kur’an-ı Kerim’de olduğu gibi, müteşâbih, mecâz ve garîb kelime ve beyanlar bulunmaktadır. Bu sebepten dolayı, Hadislerde aklımız almayan yada Kur’an’a uygun olmadığını düşündüğümüz ifadeleri, yanlış kabul etmemiz doğru değildir. Hadislere yaklaşımımız şöyle olmalıdır. Bir kimse bize bir Hadis söylediği zaman; o Hadisin nerede geçtiğini yani kaynağını, o Hadisin senedi sağlam mı ve o Hadis hakkında muhaddisler hangi açıklamaları yapmışlardır, bu bilgilere ulaşmak gerekir. Hadislerin senedi sahih ise, o Hadis bizim için delildir. Senedi sahih olan Hadisleri kabul etmemekte ısrarcılık asla doğru değildir. Çok sayıda hadis uydurulduğunu gerekçe göstermek de tutarlı değildir. Hadis alimleri zaten uydurulmuş sözleri, Peygamberimizin Hadislerinden ayırt edip, o sözlerin uydurma olduğunu açıklamışlardır. Hatta her dönemde muhaddisler halk arasında şöhret bulmuş ve hadis zannedilen uydurma sözleri derledikleri “Uydurma Hadisler” isimli eserler yazmışlardır.

    Her hangi bir yerde hadis diye geçen bir sözü, ilmi olmayanların hadis zannetmeleri, Peygamberimizin Hadislerinin dinde delil kabul edilemeyeceğine gerekçe teşkil etmez. Dediğimiz gibi, o uydurma sözlere “Hadis” bile denmez; uydurma sıfatıyla ifade edilir ve onlara itibar edilmez. Peygamberimizden günümüze kadar nakledilmiş Hadislerin senedleri vardır ve güvenilir bir şekilde günümüze kadar gelmişlerdir. Bu Hadislerin tamamının dereceleri; sened ve metin tenkidi yönüyle mahiyetleri erbabınca malumdur.

    Yazar : Risale Forum
    Müslüman, Müslüman’ın elinden ve dilinden emin olduğu kimsedir.” (Riyâzu’s-Sâlihîn, 211)


  10. #20
    ABDULLAH çevrimdışı Ayın Yöneticisi
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Mar 2010
    Nereden Yer
    Gurbet eller
    Mesajlar Mesajlar
    9.018
    Blog Blog Girişleri
    61
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 791 + 40278


    Cevap: Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması

    Kur’an, Peygambere İtaat Konusunda Ne Buyuruyor?

    “O (Peygamber), hevâsından bir söz söylemez. O, (kendisine) bildirilen bir vahiyden başkası değildir.” (Necm: 3, 4)

    ”..Peygamber size ne verdiyse onu alın, neyi yasak ettiyse de sakının..” (Haşr: 7)

    “..Eğer (gerçekten) mü’minler iseniz, Allah’a ve Rasûlüne itaat ediniz.” (Enfâl: 1)

    “Peygambere itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur..” (Nisâ: 80)

    “Biz, gönderdiğimiz her bir peygamberi Allah’ın izniyle kendisine itaat edilsin diye gönderdik..” (Nisâ: 64)

    Kur’an’da Peygambere itaati emreden çok sayıda ayetler vardır. Bu ayetlerde peygamberimizin, kendi nefsinden konuşmadığı, konuştuğu her şeyin bir vahiy olduğu, Allah’la beraber Peygambere de itaat edilmesi gerektiği, Peygamberin emrettiklerinin yapılması, yasakladıklarından da sakınılması gerektiği, Peygambere itaatin, gerçekte Allah’a itaat olduğu bildirilmektedir.

    Çok sayıdaki ayette, Allah’a itaat ve Peygambere itaat ayrı ayrı zikredilmiştir. Peygamber, ancak vahiyle hareket ettiği ve her açıklaması Allah’tan olduğu için, ona itaat Allah’a itaat gibidir. Peygamberimiz hem Şâri’ (Allah’ın izniyle hüküm koyan) ve hem de Şârih (Kur’an’ı açıklayan, tefsir eden)’dir. Bizzat Kur’an bizlere, Peygamberimize uymayı emretmektedir. Kur’an açıklanırken; ilk olarak Kur’an kendisini tefsir eder. Yani Kur’an, kendi bütünlüğü içinde tefsir edildiğinde pek çok ayetin açıklamasını açıkça Mushaf’ın içinde buluruz. Buna Tefsir Usûlü ilminde Kur’an’ın Kur’an’la Tefsiri denir. Bu tefsire, İmam Şenkîtî’nin Edvâu’l Beyân’ını örnek verebiliriz. Kur’an, ikinci sırada Hadislerle tefsir edilir. Bu tefsire de İbn Kesir’in Tefsîru’l Kur’ani’l Azîm’ini örnek gösterebiliriz. Demek ki, vahiy konusunda söz söyleme yetkisi Allah ve Rasûlüne aittir. Peygambersiz bir din olamayacağı gibi, Peygamberin Hadisleri olmadan da Kur’an’ı tam olarak anlamak mümkün değildir. Örneğin namazın beş vakit olması bile Kur’an’da açıkça geçmez; işaretle zikredilir. Namazın nasıl kılınacağı da Kur’an’dan öğrenilemez. Bunlar ve buna benzer çok sayıda konularda Kur’an’ı Peygamberimiz açıklar. Bu konuya çok sayıda örnekler verebiliriz ama şimdilik bu kadarla yetiniyoruz.

    Yazar : Risale Forum
    Müslüman, Müslüman’ın elinden ve dilinden emin olduğu kimsedir.” (Riyâzu’s-Sâlihîn, 211)


Facebook Yorumları

Facebook Giriş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Sosyal İmleme

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222