Bu konudaki en beğenilen mesaja bak. Tıklayınız.

+ Cevap Ver + Yeni Konu aç
Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
35 sonuçtan 11 ile 20 arası

  1. #11
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    11.903
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 2612 + 209808


    Cevap: Açıklamalı Risale 14 - İlmi ve Dini Geçim Kaynağı Olarak Kullanmak


    İ’lem ey din âlimi! “Ücretim az, ilmime rağbet yok” diye mahzun olma. Çünkü mükâfât-ı dünyeviye ihtiyaca bakar, kıymet-i zâtiyeye bakmaz. Meziyet-i zâtiye ise mükâfat-ı uhreviyeye nâzırdır. Öyleyse, zâtî olan meziyetini mükâfât-ı uhreviyeye sakla, birkaç kuruşluk dünya metâına satma.

    Mesnevi-i Nuriye
    Yazar : Risale Forum

    Halbuki, en ziyade hasta sensin.
    Sen, evvel kendine tabib ara, şifa bul;
    sonra başkasının şifasına çalış.

    ........

  2. #12
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Jun 2010
    Nereden Yer
    A, A
    Mesajlar Mesajlar
    659
    Blog Blog Girişleri
    4
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 111 + 5850


    1 üyeden 1 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Açıklamalı Risale 14 - İlmi ve Dini Geçim Kaynağı Olarak Kullanmak

    Alıntı tebliğ Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Bir sorum olacak ;

    Her müslüman kardeşim mutlaka denk gelmiş veya duymuştur çevresinden ;

    Şimdi cenaze ve taziyelerde Kur'anı Kerim bilmeyen ev sahipleri parayla Kur'an-ı Kerim okuyan müslümanları tutup hafta boyu okutuyorlar( hatimler yasin) ;

    Birinci sorum ;Bu hareket caiz midir ?

    ikinci sorum ;Bunları para karşılığında tuıtup okutanlarmı suçlular ,yoksa bu işi rant haline getirip geçim kaynağı yapan NÖBETÇİ OKUYUCULAR mı ?
    İki Sorunuzun cevabı fıkha girdiğinden aşağıdaki konuyu aynen aktarıyorum;

    Kur'an öğretmeye karşılık ücret alma hususunda ulemâ ihtilaf etmişse de umumiyetle haram olmadığına hükmetmiştir.

    Buharî'nin kaydına göre, Şa'bî: "Muallim belli bir şey verilmesini şart koşmaz, ne verilirse onu alsın" der. el-Hakem:

    "Muallim'in ücret almasını mekruh addeden hiç kimse görmedim" demiştir. Hz. Mu'âviye'ye bu hususta sorulunca:

    "Onun ücrete hakkı olduğu görüşündeyim" der. Hasan-ı Basrî kendisini yetiştiren hocaya on dirhem ödemiştir. Bir başka rivayette Hasan-ı Basrî'nm, önceden ücret şartı koşmayı mekruh addetmekle birlikte:

    "Muallimin yazı öğretmesi mukabilinde ücret almasında bir beis yok" dediği rivayet edilmiştir. Katâde'nin:

    "İnsanlar üç şey ihdas ettiler, bunlar üzerine ücret alınmaz:

    Damızlık aşırtmak, mal taksimi, ta'lîm" dediği kaydedilir. Hanefiler ise rukye için ücreti caiz görseler de ta'lîm için caiz görmemişlerdir:

    "Çünkü demişlerdir, Kur'an'in öğretilmesi ibadettir, onun ücreti Allah' a aittir." (Kaynak : İbrahim Canan, Kütub-u Site Muhtasarı ve Terceme şerhi Akçağ Yayınları, III. s:349)

    Kur'ân-ı Kerîm'i tilavet etmek büyük ibâdetlerden biridir. Cenâb-ı Hak muhtelif âyetlerde Kur"ân-ı Kerîm'i tilavet eden kimseleri medh ve sena ederek büyük mükafatlarla mükafatlandıracağını vadediyor. Peygamber (sav) de Kur'ân-ı Kerîm'in her harfi için on hasene olduğunu müjdeliyor. Yalnız başkası için Kur'ân-ı Kerîm'i tilavet etmek hususunda ihtilâf vardır. İmam Şâfi'î ile birçok ashab; namaz, oruç ve zekât gibi ibâdetler başkası için caiz olmadığı gibi tilavet de başkası için caiz olmaz diyorlar 1.

    Hanefî ulemâsı ile Şâfı'i ulemâsının bir kısmı duaya kıyas etmek suretiyle başkası için Kur'ân-ı Kerîm'i okumak caizdir diyorlar.

    Ancak Şafiî mezhebine göre kabristanda ve meyyitin yanında Kur'ân-ı Kerîm'i okumak rahmetin inmesine vesile olduğu gibi birisini kalbden hatırlayıp okunan "Kur'ân-ı Kerîm'in sevabı kadar filan adama ver" diyerek dua etmek de hatırlanan adamın (kimsenin) rahmete mazharl olmasına vesile olur. Ve bu takdirde tilavet ücreti alınabilir 2.

    Ama Hanefi mezhebinde ise ta'at ve ibâdet karşılığında ücret almak haram olduğundan Kur"ân-ı Kerîm'i menfaat karşılığı okumak caiz değildir.

    Ücret alan da mesul, veren de mesuldür. Peygamber (sav) şöyle buyuruyor: "Kur'ân-ı Kerîm'i tilavet ediniz. Fakat karşılığında ücret alıp menfaat sağlamayınız."

    Ancak Hanefi mezhebinin son âlimleri ezan, imamet, va'z ve Kur'ân-ı Kerîm öğretmek mukabilinde ücret almaya cevaz vermişler ve haram olmadığını söylemişlerdir. Çünkü ücret mukabilinde belirli kimselere bu vazife yaptırılmazsa vazife aksaklığı olacak ve şeair-i Islâmiyyenin ortadan kalkmasına sebep olacaktır. 3

    Bu bilgilerden hareketle eğer hoca para almak istemiyorsa fazla ısrarcı olmamak daha uygundur.

    1 Muğni'l-Muhtac. c. 3. s. 70
    2 Tuhfetü'l-Muhtac. c. 6. s. 158
    3 el-Fıkh 'ala'l-Mezahib el-Erba'a c. 3. s. 127. Resail İbn'i Abidin s. 158-171.

    İslam Fıkhı Ansiklopedisi
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet
    Yazar : Risale Forum
    ...küfür bir fenalıktır, bir tahriptir, bir adem-i tasdiktir.

  3. #13
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Nereden Yer
    İstanbul
    Mesajlar Mesajlar
    5.774
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 1222 + 95764


    1 üyeden 1 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Açıklamalı Risale 14 - İlmi ve Dini Geçim Kaynağı Olarak Kullanmak

    Alıntı tebliğ Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Bir sorum olacak ;

    Her müslüman kardeşim mutlaka denk gelmiş veya duymuştur çevresinden ;

    Şimdi cenaze ve taziyelerde Kur'anı Kerim bilmeyen ev sahipleri parayla Kur'an-ı Kerim okuyan müslümanları tutup hafta boyu okutuyorlar( hatimler yasin) ;

    Birinci sorum ;Bu hareket caiz midir ?

    ikinci sorum ;Bunları para karşılığında tuıtup okutanlarmı suçlular ,yoksa bu işi rant haline getirip geçim kaynağı yapan NÖBETÇİ OKUYUCULAR mı ?
    Selamun aleyküm
    Haddim olmayarak Fahris abinin yazdıklarına acizane birkaç cümle de ben eklemek istedim.
    Başkaları tarafından görüldüğünde, zahiren fitneye sebebiyet veren fakat hakikat planında niyet ile amelin sevabını artıran durum söz konusu olabilir. Yani paranın alınış niyeti ve kullanıldığı yer çok ehemmiyetli.
    Alınan ücret, her ne kadar hayır yolunda kullanılsa dahi, gören şahıslar sui zanda bulunabiliyor, dolayısıyla cevaz verilse de alınmamalı. Kişi gerçekten ihtiyacına binaen alıyor ise gizli tutulmalı.
    İkinci soru ise;Allah kader planında bu işi yapanlarda neyi murad etmiş bilemeyiz. Şahsi olarak tasvip etmediğim bir durum fakat;ücret karşılığında da olsa, birilerini hayır için vesile kılmış, darda olanın sıkıntısı giderilmiş,dünyada karşılığını almış olsa da kelamını okutmuştur.
    Bu durumun ticarete dökülmüş olması hem çok üzüyor, hem de buruk da olsa sevindiriyor. İhtiyacın olması çok güzel.Tüm bunlara ramen ücretle bu işi yapanları tasvip edemiyorum.
    Sınırlı aklım, sınırsız olan Hakkın istidadını anlayamaz lakin, vardır hikmeti.
    Yazar : Risale Forum
    Vazifelerini ücrete bağlayanlar asla ıslahçi olamazlar.
    M.fethullah GÜLEN

  4. #14
    TaLHa çevrimdışı Nur-u Aynım
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    May 2006
    Nereden Yer
    İstanbul
    Mesajlar Mesajlar
    8.159
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 50 + 61430


    1 üyeden 1 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Açıklamalı Risale 14 - İlmi ve Dini Geçim Kaynağı Olarak Kullanmak

    Alıntı tebliğ Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]

    ikinci sorum ;Bunları para karşılığında tuıtup okutanlarmı suçlular ,yoksa bu işi rant haline getirip geçim kaynağı yapan NÖBETÇİ OKUYUCULAR mı ?
    Allah bize akıl vermiş ki doğru ve yanlışı, güzeli ve çirkini, dostu ve düşmanı, samimiyi ve samimiyetsizi ayıralım. Bizler eğer samimiyetin şüpheli olduğumuz tanımadığımız her önümüze geleni tutup daha kur'anı okumayı bilmeyenlere bu fırsatı veriyor isek suçlu biziz. Ve daha eğer bu zatı muhteremi bu şekilde ihtiyaç sahibi olarak bırakıp kur'anı para karşılığında okumak zorunda bırakıyor isek o kişilere zekatımızı ve sadakamızı zamanında vermemekle yine suçlu biziz. Ve dahi bu gibi fitneler ile halis imamlara edilen iftiralara aldırış etmekle de suçlu biziz. Ve dahi sağ elin verdiğini sol elin görmemesi usulunu bırakarak gösteriş ve çaka için yapmakla yine suçlu biziz. Ve dahi en büyük ve en önemli meselemiz olan kur'anı öğrenmemekle bütün bütün suçlu olan biziz.
    Yazar : Risale Forum
    ..Ve sahil-i selâmet olan Dârüsselâma ümmet-i Muhammediyeyi (a.s.m.) çıkaran bir sefine-i Rabbâniyede çalışan hademeleriz..

    ..dalâletler içerisinde bizler gayet az ve zayıf ve fakir ve kuvvetsiz olduğumuz halde, gayet ağır ve büyük ve umumî ve kudsî bir vazife-i imaniye ve hizmet-i Kur'âniye omuzumuza ihsan-ı İlâhî tarafından konulmuş.
    .

    Ustad Bediüzzaman Said Nursi (M.S. 1876-....)



  5. #15
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    11.903
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 2612 + 209808


    Cevap: Açıklamalı Risale 14 - İlmi ve Dini Geçim Kaynağı Olarak Kullanmak

    Hocaların, ilim öğretenlerin yaptıkları hizmet karşılığında lisan-ı haliyle ya da bizzat ücret istemeleri Üstad hazretlerine göre caiz değildir. Ancak verilirse alınmasında beis yoktur. Burada verenden ziyade hocanın durumu mühimdir. Lisan-ı hali veya kaliyle ücretin verilmesini arzu ediyorsa uygun değildir.

    Ya-Sin-i Şerif her zaman işittiğimiz, ayetlerine kulaklarımızın alışık olduğu bir sure. Çok az bir çaba ile hem ezberlenebilir hem de yüzünden okunabilir. Onu dahi hocalara muhtaç olacak hale getirmişsek, en az ücreti isteyen kadar, ücreti veren biz de suçlu sayılırız. Öyle hocalar var ki Ya-sin ve Mevlid okumaya gitmekten yeni birşey öğrenmeye fırsat bulamıyor. Her ne kadar hocalar çok eleştirilse de hazırcılığa alışmış cemaatin de bunda büyük payı var. Bu şekilde sürekli bi yerlere çağrılmasalar içine düştükleri boşlukta belki yeni şeyler katacaklar kendilerine.
    Yazar : Risale Forum

    Halbuki, en ziyade hasta sensin.
    Sen, evvel kendine tabib ara, şifa bul;
    sonra başkasının şifasına çalış.

    ........

  6. #16
    tebliğ çevrimdışı Haftanın Yöneticisi
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Dec 2010
    Nereden Yer
    Şark..
    Mesajlar Mesajlar
    2.557
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 448 + 32124


    1 üyeden 1 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Açıklamalı Risale 14 - İlmi ve Dini Geçim Kaynağı Olarak Kullanmak

    Alıntı TaLHa Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Allah bize akıl vermiş ki doğru ve yanlışı, güzeli ve çirkini, dostu ve düşmanı, samimiyi ve samimiyetsizi ayıralım. Bizler eğer samimiyetin şüpheli olduğumuz tanımadığımız her önümüze geleni tutup daha kur'anı okumayı bilmeyenlere bu fırsatı veriyor isek suçlu biziz. Ve daha eğer bu zatı muhteremi bu şekilde ihtiyaç sahibi olarak bırakıp kur'anı para karşılığında okumak zorunda bırakıyor isek o kişilere zekatımızı ve sadakamızı zamanında vermemekle yine suçlu biziz. Ve dahi bu gibi fitneler ile halis imamlara edilen iftiralara aldırış etmekle de suçlu biziz. Ve dahi sağ elin verdiğini sol elin görmemesi usulunu bırakarak gösteriş ve çaka için yapmakla yine suçlu biziz. Ve dahi en büyük ve en önemli meselemiz olan kur'anı öğrenmemekle bütün bütün suçlu olan biziz.
    Evet yorumunuza katılmamak ve doğrulamamak elde değil;Ve aslında gelmek istediğim noktaya geliyoruz yavaş yavaş;Söylediğiniz her eksiklik ,cümle müslümanların SOSYAL ENDİKASYONLARINI bir başka anlamla islami ibadet ve kriterlerindeki eksikliğimiz net bir şekilde ortaya koyuyor .

    O halde islam topluluğu olarak yaşadığımız sosyal hastalıktan nasıl kuruluruz?

    Dejenere olmuş toplumun tedavi ve rehabilete görmesi için ilk basamak ne olmalıdır?

    Kişi olarak yanlışlarımız nelerdir?
    Yazar : Risale Forum
    Biz ise hem insancasina,Hem muslumancasina yaşamak istiyoruz.Bediuzzaman..

  7. #17
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    May 2011
    Nereden Yer
    misafirhane'de
    Mesajlar Mesajlar
    150
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 38 + 870


    1 üyeden 1 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Açıklamalı Risale 14 - İlmi ve Dini Geçim Kaynağı Olarak Kullanmak

    îman hakikatını kendi şahsına âlet yapma; tâ ki, îmana muhtaç olanlar anlasınlar ki, yalnız hakikat konuşuyor, nefsin evhamı, şeytanın desiseleri kalmasın, sussun.

    Bu kısmı nasıl anlamalıyız kardeşlerim..? para karşılığı kur'an okumak iman hakikatını kendi şahsına alet etmek oluyor.. bu örnekten değilde genel bir örnek verebilir miyiz acaba..?
    sadece hakikat nasıl konuşur bu kısımda biraz takıldım..!!
    Yazar : Risale Forum
    Sen, ey riyakâr nefsim! “Dine hizmet ettim” diye gururlanma.

    اِنَّ اللهَ لَيُؤَيِّدُ هٰذَا الدِّينَ بِالرَّجُلِ الْفَاجِرِ

    sırrınca, müzekkâ olmadığın için, belki sen kendini o recül-ü fâcir bilmelisin. Hizmetini, ubûdiyetini, geçen nimetlerin şükrü ve vazife-i fıtrat ve farize-i hilkat ve netice-i san’at bil, ucüb ve riyadan kurtul..

  8. #18
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    11.903
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 2612 + 209808


    Cevap: Açıklamalı Risale 14 - İlmi ve Dini Geçim Kaynağı Olarak Kullanmak

    Alıntı kab-ı kavseyn Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    îman hakikatını kendi şahsına âlet yapma; tâ ki, îmana muhtaç olanlar anlasınlar ki, yalnız hakikat konuşuyor, nefsin evhamı, şeytanın desiseleri kalmasın, sussun.

    Bu kısmı nasıl anlamalıyız kardeşlerim..? para karşılığı kur'an okumak iman hakikatını kendi şahsına alet etmek oluyor.. bu örnekten değilde genel bir örnek verebilir miyiz acaba..?
    sadece hakikat nasıl konuşur bu kısımda biraz takıldım..!!

    Hoşgeldin kardeşim.

    Sadece hakikat derken Üstad Hazretleri Kuranı ve Kuran hakikatlerinin hiçbirşeye alet edilmemesi gerektiğini belirtiyor. Mesela bir siyasetçi düşünelim. Kur'an-dan dersler veriyor, anlatıyor. Böyle bir durumda insanalrın aklına gelen "acaba bu bizi dahil olduğu siyasi cereyanın içine mi çekmeye çalışıyor." olucaktır. Yani burda Kur'an siyasete alet edilmiş gibi görünüyor. Hakikatte öyle olmasa dahi insanların içinde bu şüpheyi uyandırdığı için alet edilmiş anlamına geliyor. Üstad Hazretleri bu noktada bilhassa Kur'an hizmetinde şeffaf ve sade bir hayatı tavsiye ediyor. Mesela Üstad içinde alet etme iddiasında biçok defa bulunulmuş ama ortaya birşey koyamamışlar çünkü ortada öyle olduğuna dair bir delilde icraatte yok. İşte bu zamanda Kuran hakikatlerini tebliğ edenler; her türlü zaafı inceden inceye tetkik eden din düşmanlarının eline en ufak bir malzeme vermeyecek kadar şeffaf, ihlaslı ve sade olmalı.
    Yazar : Risale Forum

    Halbuki, en ziyade hasta sensin.
    Sen, evvel kendine tabib ara, şifa bul;
    sonra başkasının şifasına çalış.

    ........

  9. #19
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    May 2011
    Nereden Yer
    misafirhane'de
    Mesajlar Mesajlar
    150
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 38 + 870


    2 üyeden 2 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Açıklamalı Risale 14 - İlmi ve Dini Geçim Kaynağı Olarak Kullanmak

    Alıntı HuSeYni Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Hoşgeldin kardeşim.

    Sadece hakikat derken Üstad Hazretleri Kuranı ve Kuran hakikatlerinin hiçbirşeye alet edilmemesi gerektiğini belirtiyor. Mesela bir siyasetçi düşünelim. Kur'an-dan dersler veriyor, anlatıyor. Böyle bir durumda insanalrın aklına gelen "acaba bu bizi dahil olduğu siyasi cereyanın içine mi çekmeye çalışıyor." olucaktır. Yani burda Kur'an siyasete alet edilmiş gibi görünüyor. Hakikatte öyle olmasa dahi insanların içinde bu şüpheyi uyandırdığı için alet edilmiş anlamına geliyor. Üstad Hazretleri bu noktada bilhassa Kur'an hizmetinde şeffaf ve sade bir hayatı tavsiye ediyor. Mesela Üstad içinde alet etme iddiasında biçok defa bulunulmuş ama ortaya birşey koyamamışlar çünkü ortada öyle olduğuna dair bir delilde icraatte yok. İşte bu zamanda Kuran hakikatlerini tebliğ edenler; her türlü zaafı inceden inceye tetkik eden din düşmanlarının eline en ufak bir malzeme vermeyecek kadar şeffaf, ihlaslı ve sade olmalı.

    hoşbuldum inşaallah abi..

    Rabbim razı olsun inşaallah abi ya gerçekten güzel bir örnek oldu..şimdi daha iyi kavradım..
    ve yine sizinde dediğiniz gibi;Kuran hakikatlerini tebliğ edenler; her türlü zaafı inceden inceye tetkik eden din düşmanlarının eline en ufak bir malzeme vermeyecek kadar şeffaf, ihlaslı ve sade olmalı..

    bunu da düstur edindiğimiz vakit sadece hakikat konuşacaktır inşaallah..
    Yazar : Risale Forum
    Sen, ey riyakâr nefsim! “Dine hizmet ettim” diye gururlanma.

    اِنَّ اللهَ لَيُؤَيِّدُ هٰذَا الدِّينَ بِالرَّجُلِ الْفَاجِرِ

    sırrınca, müzekkâ olmadığın için, belki sen kendini o recül-ü fâcir bilmelisin. Hizmetini, ubûdiyetini, geçen nimetlerin şükrü ve vazife-i fıtrat ve farize-i hilkat ve netice-i san’at bil, ucüb ve riyadan kurtul..

  10. #20
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Jun 2010
    Mesajlar Mesajlar
    227
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 67 + 3178


    3 üyeden 3 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Açıklamalı Risale Dersleri 52 - Din ve İlimle Meşgul Olanların Hediye Almaları


    بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ

    Açıklamalı risale derslerimiz devam ediyor. Anladıklarımızı paylaşalım. Selam ve dua ile.


    Bilgi
    2وَاِنْ مِنْ شَىْءٍ اِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ1بِاسْمِهِ سُبْحَانَهُ

    O mezkûr ve malûm talebesinin hediyesine karşı cevaptan bir parçadır.

    SALİSEN: Bana bir hediye gönderdin; gayet ehemmiyetli bir kaidemi bozmak istersin. Ben demiyorum ki: “Kardeşim ve biraderzadem olan Abdülmecid ve Abdurrahman’dan kabul etmediğim gibi senden de kabul etmem.” Çünkü sen onlardan daha ileri ve ruhuma daha yakın olduğundan, herkesin hediyesi reddedilse, seninki bir defaya mahsus olmak üzere reddedilmez. Fakat bu münasebetle o kaidemin sırrını söyleyeceğim. Şöyle ki:

    Eski Said minnet almazdı. Minnetin altına girmektense ölümü tercih ederdi. Çok zahmet ve meşakkat çektiği halde kaidesini bozmadı. Eski Said’in, senin bu biçare kardeşine irsiyet kalan şu hasleti ise, tezehhüd ve sun’î bir istiğnâ değil, belki dört beş ciddî esbaba istinat eder.

    Birincisi: Ehl-i dalâlet, ehl-i ilmi, ilmi vasıta-i cer etmekle ittiham ediyorlar, “İlmi ve dini kendilerine medar-ı maişet yapıyorlar” deyip insafsızcasına onlara hücum ediyorlar. Bunları fiilen tekzip lâzımdır.

    İkincisi: Neşr-i hak için enbiyaya ittibâ etmekle mükellefiz. Kur’ân-ı Hakîmde, hakkı neşredenler 3 اِنْ اَجْرِىَ اِلاَّ عَلَى اللهِ diyerek insanlardan istiğnâ göstermişler.

    Sûre-i Yâsin’de 4 اِتَّبِعوُا مَنْ لاَ يَسْئَلُكُمْ اَجْراً وَهُمْ مُهْتَدُونَ cümlesi, meselemiz hakkında çok mânidardır.

    Üçüncüsü: Birinci Sözde beyan edildiği gibi, Allah namına vermek, Allah namına almak lâzımdır. Halbuki, ekseriya ya veren gafildir; kendi namına verir, zımnî bir minnet eder. Ya alan gafildir; Mün’im-i Hakikîye ait şükrü, senâyı zâhirî esbaba verir, hata eder.

    Dördüncüsü: Tevekkül, kanaat ve iktisat öyle bir hazine ve bir servettir ki, hiçbir şeyle değişilmez. İnsanlardan ahz-ı mal edip o tükenmez hazine ve defineleri kapatmak istemem. Rezzâk-ı Zülcelâle yüz binler şükrediyorum ki, küçüklüğümden beri beni minnet ve zillet altına girmeye mecbur etmemiş. Onun keremine istinaden, bakiye-i ömrümü de o kaideyle geçirmesini rahmetinden niyaz ediyorum.

    Beşincisi: Bir iki senedir çok emâreler ve tecrübelerle kat’î kanaatim oldu ki, halkların malını, hususan zenginlerin ve memurların hediyelerini almaya mezun değilim. Bazıları bana dokunuyor; belki dokunduruluyor, yedirilmiyor, bazan bana zararlı bir surete çevriliyor. Demek gayrın malını almamaya mânen bir emirdir ve almaktan bir nehiydir.

    Hem bende bir tevahhuş var. Herkesi her vakit kabul edemiyorum. Halkın hediyesini kabul etmek, onların hatırını sayıp istemediğim vakitte onları kabul etmek lazım geliyor. O da hoşuma gitmiyor.

    Hem tasannu ve temellukten beni kurtaran bir parça kuru ekmek yemek ve yüz yamalı bir libas giymek, bana daha hoş geliyor. Gayrın en âlâ baklavasını yemek, en murassâ libasını giymek ve onların hatırını saymaya mecbur olmak, bana nâhoş geliyor.

    Altıncısı: Ve istiğnâ sebebinin en mühimi, mezhebimizce en muteber olan İbn-i Hâcer diyor ki: “Salâhat niyetiyle sana verilen birşey sâlih olmazsan kabul etmek haramdır.”5

    İşte, şu zamanın insanları, hırs ve tama’ yüzünden, küçük bir hediyesini pek pahalı satıyorlar. Benim gibi günahkâr bir biçareyi, sâlih veya velî tasavvur ederek, sonra bir ekmek veriyorlar. Eğer -hâşâ- ben kendimi sâlih bilsem, o alâmet-i gururdur, salâhatin ademine delildir. Eğer kendimi sâlih bilmezsem, o malı kabul etmek caiz değildir. Hem âhirete müteveccih a’mâle mukàbil sadaka ve hediyeyi almak, âhiretin bâki meyvelerini dünyada fâni bir surette yemek demektir.
    6اَلْبَاقِى هُوَ الْبَاقِى
    Said Nursî


    1 : Her türlü noksan sıfatlardan yüce olan Allah’ın adıyla.
    2 : “Hiçbir şey yoktur ki Allah’ı hamd ile tesbih etmesin.” İsrâ Sûresi, 17:44.
    3 : “Benim mükâfâtımı vermek ancak Allah’a aittir.” Yunus Sûresi, 10:72; Hûd Sûresi, 11:29; Sebe’ Sûresi, 34:47.

    4 : “Doğru yolda olan ve sizden hiçbir ücret istemeyen kimselere tâbi olun.” Yâsin Sûresi, 36:21.
    5 : İbni Haceri’l-Heytemî, Tuhfetü’l-Muhtâc li-Şerhi’l-Minhâc, 1:178.
    6 : Bâkî olan sadece Odur.




    İkinci Mektup



    Tavsiye
    Benzer dersler: [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Diğer dersler: [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    Yazar : Risale Forum
    Konu Huseyni tarafından (15-01-2013 Saat 09:57 ) değiştirilmiştir.

Facebook Yorumları

Facebook Giriş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

104, 105, 115, 127, 144, 146, 152, 154, 157, 159, 160, 161, 162, 440, 592, acip, acizane, açıklamalı, adıyla, aklı, âlemleri, alıkoyan, alıntı, amelin, arkadaşı, aya, ağabeyi, ağabeyin, bahusus, bildim, bilirsiniz, binaen, birlik, budur, bulunmak, bütün, camiler, çekiyor, çoktur, çünki, dadır, daha, damarı, darda, dediler, delildir, denilmez, derece, dersler, değildi, değilim, dikkatle, dile, diyebilir, düşmanı, düşünüyorum, edenleri, edilsin, ediyorlar, eliyle, etmemesi, etsem, fikrini, fütur, galebe, gayret, gelmiş, gerekiyor, getirip, gibi, gidip, gitmez, gökteki, göndermiş, görseler, görünmek, gösteriş, gururdur, gururu, hallere, hasletlerin, hastalıktan, hayatım, hayrette, hazretlerini, herşeye, hissediyorum, hocalara, hücum, ibarettir, ihbarı, ihtiyaç, ilhamlar, ilim öğrenmek, ilimle, imaniyeyi, isbat, istemeye, izale, işaret, işittim, kahramanlarının, kainatta, kalacak, kardeşi, kardeşimiz, kardeşlerimden, karışması, kaybedecek, kendilerini, kesretli, kesti, kimsede, küfr, kur, kısmen, kısmı, kıymetini, kıymetsiz, libası, mağlup, mecbur, medrese, mektubat, memlekete, meselede, meseleyi, meydanı, mezhebine, milleti, muhakkak, mükellefiz, müstehak, müş, neler, nihayet, odasında, oku, okumak, olan, olduğuna, olduğundan, olmamak, onlardan, oradan, otel, özellikle, para, paylaşmak, planı, rabbinin, rahatı, rahatını, ricası, risalei nur, risalesinde, rivayette, riyazet, sahibi, sakı, senâ, sermaye, servet, sevindiriyor, sizde, sizlere, söylemiş, sultana, suretle, sığı, tamamıyla, tasavvur, taviz, teberrük, tecavüz, terkeden, tevahhuş, tokat, tükenmez, uhrevî, unutması, üstaddan, üstü, verdiği, verilmiş, verilsin, vermişler, veyahut, yapması, yapıyorlar, yardımı, yayı, yerden, yüzleri, zahmet, zira, zulmü, şahsî, şahsiyet, şakirdleri, şartları, şayet, şerifi, şeye, şeylerle, şeytanı, şöhret, şüpheli

Etiket Bulutu Ana Sayfası

Sosyal İmleme

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222