Bu konudaki en beğenilen mesaja bak. Tıklayınız.

+ Cevap Ver + Yeni Konu aç
Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
27 sonuçtan 11 ile 20 arası

  1. #11
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Mar 2011
    Nereden Yer
    İslambol
    Mesajlar Mesajlar
    4.949
    Blog Blog Girişleri
    126
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 518 + 29609


    3 üyeden 3 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 32 - Ölüm Son Değildir, Ölüm Nimettir..!

    İşte, en ednâ tabaka-i hayat olan hayat-ı nebâtiyenin mevti böyle mahlûk, hikmetli ve intizamlı olsa, tabaka-i hayatın en ulvîsi olan hayat-ı insaniyenin başına gelen mevt, elbette, yeraltına girmiş bir çekirdeğin hava âleminde bir ağaç olması gibi, yeraltına giren bir insan da âlem-i berzahta elbette bir hayat-ı bâkiye sümbülü verecektir. Amma mevt nimet olduğunun ciheti ise, çok vücuhundan dört veçhine işaret ederiz.

    Meyvenin çekirdeğinin toprak altında çürümesi ; yüzeyde yeni bir ağacın oluşmasına,meyveler vermesine ve hayat bulmasına ona emredilen vahye tabi oluşudur,kaynak oluşudur.

    İnsanın da ölümle bedenen çürüyüp (aynen meyvenin çekirdeği gibi ) yeniden sümbüllenerek ahiri aleme giden yolda (çekirdeğin ölümünün ) o ebedi hayata bir başlangıç olduğu gerçeğini göstererek kabrin son olmadığını aksine başlangıçlara açılan kapı olduğunu ifade eder.


    Yazar : Risale Forum


    “ Ey Rabbim !

    Beni insanların nazarında büyük, Kendi nazarında da küçük eyleme… ”

    ___ Hz. Ebû Bekir ( R.Anh )


  2. #12
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    11.904
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 2613 + 209828


    4 üyeden 4 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 32 - Ölüm Son Değildir, Ölüm Nimettir..!

    İKİNCİ SUAL: Furkan-ı Hakîmde,

    1
    اَلَّذِى خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيٰوةَ لِيَبْلُوَكُمْ اَيُّكُمْ اَحْسَنُ عَمَلاً gibi ayetlerde, “Mevt dahi hayat gibi mahlûktur; hem bir nimettir” diye ifham ediliyor. Halbuki, zâhiren mevt inhilâldir, ademdir, tefessühtür, hayatın sönmesidir, hâdimü’l-lezzâttır. Nasıl mahlûk ve nimet olabilir?

    1 : “Hanginiz daha güzel işler yapacaksınız diye sizi imtihan etmek için ölümü de, hayatı da yaratan Odur.” Mülk Sûresi, 67:2.

    Ayet kim daha güzel ameller işleyecek diye ölümü de hayatı da yaratanın Allah olduğunu söylüyor. Demek ki en başta ölümün yaratılmasında bir imtihan gereği var. Zahiren ise ölüm kötü telakki ediliyor. Çünkü ölüm bir anda insanın yüzünü solduruyor, maddi cesedini çürütüyor. En sevdiğimiz birinin dahi mevtası olsa, kısa bir süre sonra yanına yaklaşamıyoruz. Ruhun çıkması ile cesed kokmaya başlıyor.

    Sadece maddi cesedin bozulması değil ölümü kötü telakki ettiren. Bununla birlikte insanı manen de sarsan en büyük imtihanlardandır ölüm. Bu dünya üzerinde bir daha ölen kişiyle konuşamayacağımız, hiçbirşey paylaşamayacağımız anlamına geliyor görünüşte ölüm. Hiç tanımadığımız biri dahi olsa ölen kişi ölümün adını duymakla insanın bir anda zevklerini acıya dönüştürebiliyor. Çünkü kendininde fani olduğunu bilen her insana aynı akıbete uğrayacağını ihtar ediyor. Bu da lezzetleri acılaştırıyor. Hele ki çok alakadar olduğumuz birinin ölümü, maddi ve manevi olarak sarsabiliyor biz insanları. Ölen kişi açısından ölümü bir yok oluş gibi değerlendirebiliyoruz.

    Bu kadar olumsuz gibi görünen şeylerden sonra ölümü nasıl bir mahluk ve bir nimet olarak değerlendirebiliriz ?

    Şüphesiz ki ölüm hakkındaki bu anlayış (bir bitiş, yokluk, çürümek, lezzetlerin bitişi gibi), en başta imanımızın zaaflarından ileri geliyor. Halbuki ayet ölümün yaratılışında bir hikmetten bahsediyor. Yaratılmış olması hasebiyle onunda bir mahluk olduğunu telkin ediyor. Ve en başta da belirttiğimiz gibi ölümün bir imtihan gereği yaratıldığını ders veriyor.

    Derse katılan kardeşlerimiz gibi (Allah razı olsun), biz de bu dersten anladıklarımızı mümkün mertebe dile getirmeye çalışacağız.inşaallah.
    Yazar : Risale Forum

  3. #13
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Mar 2011
    Nereden Yer
    İslambol
    Mesajlar Mesajlar
    4.949
    Blog Blog Girişleri
    126
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 518 + 29609


    2 üyeden 2 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 32 - Ölüm Son Değildir, Ölüm Nimettir..!

    Birincisi: Ağırlaşmış olan vazife-i hayattan ve tekâlif-i hayatiyeden âzâd edip, yüzde doksan dokuz ahbabına kavuşmak için âlem-i berzahta bir visal kapısı olduğundan, en büyük bir nimettir.
    Dünya hayatının tüm sıkıntılarından,kulluk vazifesinin imtihan noktasındaki zorluklarından ve üzüntülerden azad olup kendi gibi kaybettiği sevdikleri ve yakınlık duyduklarına kavuşma vazifesi olduğundan çok büyük bir nimettir.
    Yazar : Risale Forum


    “ Ey Rabbim !

    Beni insanların nazarında büyük, Kendi nazarında da küçük eyleme… ”

    ___ Hz. Ebû Bekir ( R.Anh )


  4. #14
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Mar 2011
    Nereden Yer
    İslambol
    Mesajlar Mesajlar
    4.949
    Blog Blog Girişleri
    126
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 518 + 29609


    2 üyeden 2 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 32 - Ölüm Son Değildir, Ölüm Nimettir..!

    Tavsiye
    Saniyen: Ölüm, sureten göründüğü gibi dehşetli değil. Çok risalelerde gayet katî, şeksiz, şüphesiz bir surette,

    Kur'ân-ı Hakîmin verdiği nurla ispat etmişiz ki, ehl-i İmân için ölüm, vazife-i hayat külfetinden bir terhistir.

    Hem dünya meydanındaki imtihanda, talim ve talimat olan ubudiyetten bir paydostur.

    Hem öteki âleme gitmiş yüzde doksan dokuz ahbap ve akrabasına kavuşmak için bir vesiledir.

    Hem hakikî vatanına ve ebedî makam-ı saadetine girmeye bir vasıtadır.

    Hem zindan-ı dünyadan, bostan-ı cinâna bir davettir.

    Hem Hâlık-ı Rahîminin fazlından, kendi hizmetine mukabil ahz-ı ücret etmeye bir nöbettir.

    Madem ölümün mahiyeti hakikat noktasında budur;

    ona dehşetli bakmak değil, bilâkis rahmet ve saadetin bir mukaddemesi nazarıyla bakmak gerektir.

    Hastalar Risalesinden

    Yazar : Risale Forum


    “ Ey Rabbim !

    Beni insanların nazarında büyük, Kendi nazarında da küçük eyleme… ”

    ___ Hz. Ebû Bekir ( R.Anh )


  5. #15
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Feb 2012
    Mesajlar Mesajlar
    1.605
    Blog Blog Girişleri
    44
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 252 + 16732


    3 üyeden 3 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 32 - Ölüm Son Değildir, Ölüm Nimettir..!

    Alıntı ASHAB-I BEDR Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]


    Hepsi birer küçük temsildir esasında...

    Görünen ve görülmek istenen asıl gayeye ulaştırmaktır.Yani şehadet aleminin ardındaki gayb alemine düşündürmek ve vazifeyi idrakle kul olabilmek...

    Göz görebildiği ölçüde görüp aklı düşündürürken, kalp ise hissedebildiği alemde açılır ve hayatın hakiki manasını aramaya koyulur.

    Zaten akıl da bu cihette verilmiştir.
    Ne kadar güzel insan sürekli sorgulamalı, ve sorularına cevabı bulmalı.

    İnsan öğrendikçe hayran kalıyor, teşekkür ederim kardeşim ALLAH (C.C.) Razı olsun...
    Yazar : Risale Forum
    İnsanlar içinde kurtulması en ümitli olan, kendisinin akıbeti hakkında en çok korkandır.

    Süfyan-ı Sevrî

  6. #16
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    11.904
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 2613 + 209828


    1 üyeden 1 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 32 - Ölüm Son Değildir, Ölüm Nimettir..!

    Elcevap: Birinci sualin cevabının âhirinde denildiği gibi, mevt, vazife-i hayattan bir terhistir, bir paydostur, bir tebdil-i mekândır, bir tahvil-i vücuttur, hayat-ı bâkiyeye bir davettir, bir mebde’dir, bir hayat-ı bâkiyenin mukaddimesidir. Nasıl ki hayatın dünyaya gelmesi bir halk ve takdirledir.

    Öyle de, dünyadan gitmesi de bir halk ve takdirle, bir hikmet ve tedbirledir. Çünkü, en basit tabaka-i hayat olan hayat-ı nebâtiyenin mevti, hayattan daha muntazam bir eser-i san’at olduğunu gösteriyor.

    Ölüm bir adem, yokluk, hiçlik, değildir. Ölüm bir hayattan başka bir hayata geçmek için kapıdır. Risale-i Nur'da bu türden bahisler oldukça fazladır. Bilhassa ehl-i iman hakkında ölüm hayatın zahmetlerinden bir kurtuluştur. Hayata gelişimiz askere alınmamız gibi bir fiil, ölümde terhis olmamız gibi başka bir fiil. Yani vazifenin bitişidir. Bu yüzden de vazife bitmezden evvel o vazifeleri en layıkıyla yapmak gayretinde olmalı insan.

    Ölüm bir alemden başka bir aleme geçiştir. Nasıl ki bu aleme gelmeden önce de başka bir alemdeydik, maddi bir cesed giyerek dünya alemine geldik ve hayatla şereflendik. Aynen onun gibi ölüm bir başka aleme geçmemiz için kapı hükmünde. Ölümle o kapıyı açıyoruz.

    Ölüm vücudun değişmesidir.

    Ölüm sonsuz bir hayata davet ve o hayat için kabirle başlayan bir başlangıçtır. Ahiret aleminin belki bir saniyesine karşılık gelmeyen dünya hayatı ile kıyasladığımızda, ölümün bitişten ziyade baki bir hayata bizi hazırladığını daha iyi anlayabiliriz. [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.] öldükten sonra dirileceğimizi kat'i bir surette ispat edip, bu mektupta bahsi geçen hakikatleri daha iyi anlamamızı sağlıyor.

    Ve nasıl ki dünyaya gelişimiz- hayatımız Allah'ın takdiriyledir. Bu dünyadan gidişimiz de Allah'ın takdiri, yaratması, hikmeti ve tedbiriyledir. Dünyaya Allah getirdi, ölürken rasgele öldü diyemeyiz kimse için. Hayatın sahibi kim ise, ona son verende aynı Zat olmalıdır. Bu şekilde baktığımızda ölümü sebeplere, rastlantılara vermek mümkün değildir. Allah cc. hayat üzerinde o kadar tasarrufu yapar da, sonsuz bir hayatın başlangıcı olan ölümü başkalara bırakır mı ? Sebeler ise sadece birer perdedirler. Fail değiller.
    Yazar : Risale Forum

  7. #17
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Mar 2011
    Nereden Yer
    İslambol
    Mesajlar Mesajlar
    4.949
    Blog Blog Girişleri
    126
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 518 + 29609


    2 üyeden 2 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 32 - Ölüm Son Değildir, Ölüm Nimettir..!

    İkincisi: Dar, sıkıntılı, dağdağalı, zelzeleli dünya zindanından çıkarıp, vüs'atli, sürurlu, ıztırapsız, bâki bir hayata mazhariyetle, Mahbûb-u Bâkînin daire-i rahmetine girmektir.
    Öyle bir arenada imtihan oluyoruz ki ; imtihan ile ismi ile sıfatları ile Rabbini tanıyan insan...

    Sevdiğini tüm özellikleriyle tanımaya gayret eden insan...

    Sevdiğine benzerdi insan benzemeli de...

    Ancak öyle sabittir hakiki sevgi...

    Hakiki muhabbet...

    Her türlü soruya isabet gelebilir bazen...Mühim olan bu sorulara cevap verme adabıdır.Çünkü bu cevapları bilip değerlendiren takdiriyle mukafatlandıran Allah (c.c)'dir.

    Ölüm bu hal itibariyle sınavın bitiş vaktidir.Ama bir son değildir.Bütün üzüntülerden arınıp hakiki alemde karşılığını görme vaktidir.Allah 'ın Baki Rahmetine dahil olmaktır.
    Yazar : Risale Forum


    “ Ey Rabbim !

    Beni insanların nazarında büyük, Kendi nazarında da küçük eyleme… ”

    ___ Hz. Ebû Bekir ( R.Anh )


  8. #18
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    11.904
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 2613 + 209828


    1 üyeden 1 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 32 - Ölüm Son Değildir, Ölüm Nimettir..!

    Not
    Zira, meyvelerin, çekirdeklerin, tohumların mevti tefessühle, çürümek ve dağılmakla göründüğü halde, gayet muntazam bir muamele-i kimyeviye ve mizanlı bir imtizâcât-ı unsuriye ve hikmetli bir teşekkülât-ı zerreviyeden ibaret olan bir yoğurmaktır ki, bu görünmeyen intizamlı ve hikmetli ölümü, sümbülün hayatıyla tezahür ediyor.

    Demek çekirdeğin mevti, sümbülün mebde-i hayatıdır; belki ayn-ı hayatı hükmünde olduğu için, şu ölüm dahi hayat kadar mahlûk ve muntazamdır.

    Hem zîhayat meyvelerin yahut hayvanların mide-i insaniyede ölümleri, hayat-ı insaniyeye çıkmalarına menşe olduğundan, o mevt onların hayatından daha muntazam ve mahlûk denilir.

    İşte, en ednâ tabaka-i hayat olan hayat-ı nebâtiyenin mevti böyle mahlûk, hikmetli ve intizamlı olsa, tabaka-i hayatın en ulvîsi olan hayat-ı insaniyenin başına gelen mevt, elbette, yeraltına girmiş bir çekirdeğin hava âleminde bir ağaç olması gibi, yeraltına giren bir insan da âlem-i berzahta elbette bir hayat-ı bâkiye sünbülü verecektir.



    Üstad Hazretleri insanın ölümün son olmadığını, gözümüz önündeki en canlı misalleri nazara vererek ders veriyor. Bir meyve çürüdüğü zaman, içindeki çekirdek ya da bir bitkinin tohumu toprakla buluştuğunda, bunun bir bitiş olmadığını bizzat müşahede ediyoruz. Zira o meyvenin çekirdeği ya da tohum her ne ise, sert kışların, yağmurun, fırtınanın ardından aynısıyla ya da misliyle yeniden hayatlanıyor. Tohumun ya da çekirdeğin yeraltında çürümesi, yepyeni bir surette hayata mazhar olmasının ilk adımı oluyor.

    İşte nasıl bir nebatat dahi toprak altında çürüyüp, kışın dağdağalarının ardından, baharın gelişiyle yeniden hayata mazhar oluyor ise; ondan binler derece daha hayata layık olan insan, elbetteki toprağın altına girip unutulacak değildir haşa. Allah cc. kudretiyle, ilmiyle, hakimiyetiyle, hikmetiyle, külli iradesi ve tedbiri ile, hafiziyetiyle yeniden onu diriltecek ve hayatlandıracaktır. Demek ölüm son değildir.

    Ve ölümün sadece hayat tarzımızın değişmesine bir vesile olduğunu düşünmek akıldan uzak değildir. Yine Üstad Hazretlerinin verdiği misalde, bir bitkinin insanın midesine girmesi, o bitkinin ölümü anlamına geliyor. Ancak o ölüm insan hayatıyla devam ediyor. İnsan vücudunda dağılarak güya bozulan o bitki, vücudun her bir hücresinde hayat buluyor. O hücrelere hayat verme vesilesi olmakla, vücuttaki hücreler sayısınca hayatı vardır denilebilir. İnsan vücudunda ölmezden evvel bir hayatı olan bitkinin, öldükten sonra dağıldığı hücreler kadar hayatı oluyor. Ve bitki hayatından insan hayatına terakki etmiş oluyor aynı zamanda.

    İnsan da ölümüyle dünya hayatından ahiret hayatına terakki ediyor. Maddi cesedin bağımlılıklarından kurtuluyor ve daha nurani bir hayata mazhar oluyor. Bu kısmın ahirinde de Üstad Hazretlerinin buyurduğu gibi, sefahette olan insanların ölümleri bahsimizden hariçtir.
    Yazar : Risale Forum

  9. #19
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Mar 2011
    Nereden Yer
    İslambol
    Mesajlar Mesajlar
    4.949
    Blog Blog Girişleri
    126
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 518 + 29609


    1 üyeden 1 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 32 - Ölüm Son Değildir, Ölüm Nimettir..!

    İşte nasıl bir nebatat dahi toprak altında çürüyüp, kışın dağdağalarının ardından, baharın gelişiyle yeniden hayata mazhar oluyor ise; ondan binler derece daha hayata layık olan insan, elbetteki toprağın altına girip unutulacak değildir haşa. Allah cc. kudretiyle, ilmiyle, hakimiyetiyle, hikmetiyle, külli iradesi ve tedbiri ile, hafiziyetiyle yeniden onu diriltecek ve hayatlandıracaktır. Demek ölüm son değildir.

    Allah Razı Olsun abim..Belki bu konudan uzak gibi görünse de aklıma namazı getirttiniz.Bazen duyuyorum namaz kılmaktan uzaklaşanları..

    Aslında birçoğu namaz kılmanın ne kadar ihtiyaç olduğunu bilseler de ; Dünya sıkıntılarını vs.sorunlardan namaza tam yoğunlaşamadıklarını söyleyerek uzak kalıyorlar.

    Oysa namaz da aynen külli ve cüzi iradeye temas ediyor.Mesela bir elmanın lezzetini yedikten sonra aynı surette alamıyoruz.

    Fakat o elmanın yemek borusunda,midede tadını alamıyoruz diye yok olduğunu düşünmemiz yersiz olur.Çünkü Allah (c.c) o elmanın vermiş olduğu hayatı insana ayrı ayrı bölüştürür.

    Metabolizmanın tüm ihtiyaçları doğrultusunda kullanılır.Bu bakımdan elma cüzi gibi gözükse de esasen bir bütünlüğe taşınır.

    Küllidir bu surette...

    Namaz da öyle elbet herkes aynı lezzeti almak ister her saniyesinde ki bunu başaran masiva aleminden kopan yüce ruhlardır . Ama külli olarak vücud buluyor bizim yaptıklarımız da ...

    Senin yaptığın ameli Allah boşa çıkarmıyor bu surette...

    Aynen elma gibi o elmanın verdiği hayat ile de damarlarında katkısını görür.Varlığını cismen yok oluşuyla inkar edemez.Zira hayat veren Allah elmayı da hayat sürecinde insana hayatını sürdürmesi için hakiki bir nimet yapar.

    İnsan ne kadar değerli yaratılmış ve ne kadar değer veriliyor bunu da yine anlamış oluyoruz.

    Umarım anlatabildim derdimi
    Yazar : Risale Forum
    Konu ASHAB-I BEDR tarafından (06-05-2012 Saat 13:23 ) değiştirilmiştir.


    “ Ey Rabbim !

    Beni insanların nazarında büyük, Kendi nazarında da küçük eyleme… ”

    ___ Hz. Ebû Bekir ( R.Anh )


  10. #20
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    11.904
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 2613 + 209828


    3 üyeden 3 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 32 - Ölüm Son Değildir, Ölüm Nimettir..!


    Amin, ecmain. Bu yüzden de Üstad Hazretleri Yrmi Birinci Söz de diyor ki:


    Not
    Sakın deme, “Benim namazım nerede, şu hakikat-i namaz nerede?” Zira, bir hurma çekirdeği, bir hurma ağacı gibi, kendi ağacını tavsif eder. Fark yalnız icmal ve tafsil ile olduğu gibi; senin ve benim gibi bir âmînin velev hissetmezse namazı, büyük bir velînin namazı gibi şu nurdan bir hissesi var, şu hakikatten bir sırrı vardır velev şuurun taallûk etmezse. Fakat derecâta göre inkişaf ve tenevvürü ayrı ayrıdır. Nasıl bir hurma çekirdeğinden tâ mükemmel bir hurma ağacına kadar, ne kadar merâtip bulunur. Öyle de, namazın derecatında da daha fazla meratip bulunabilir. Fakat bütün o merâtipte, o hakikat-i nuraniyenin esası bulunur.
    Yazar : Risale Forum

Facebook Yorumları

Facebook Giriş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Sosyal İmleme

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222