Bu konudaki en beğenilen mesaja bak. Tıklayınız.

+ Cevap Ver + Yeni Konu aç
Sayfa 4/4 İlkİlk 1234
33 sonuçtan 31 ile 33 arası

  1. #31
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    11.904
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 2613 + 209828


    1 üyeden 1 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Mesnevi-i Nuriye Dersleri 1 "Ey dairei esbabtan zuhur eden işleri...

    Alıntı müzahref Nickli Üyeden Alıntı [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]
    “Kusur onlardan çıkıyor, onların kabiliyetsizliğinden ileri geliyor.” derken gafil ve cahil insanların böyle zannetmesinden bahsetmiyor mu? Sizin verdiğiniz birinci örnek aklıma oturdu fakat bunda karıştı. Suyun sel olması kusur mu şer(görünüş itibarıyla) mi? İnsanın bundan zarar görmesi kendi kusuru olabilir. Fakat su için ateş için iradesi olmayan şeylere kusur isnad edilmesi doğru mu?
    "Binaenaleyh, Allah’ın memurlarıyla insanın memurları arasında münasebet yoktur. Yalnız gafil ve cahil olanlar hâdiselerde ve vukuattaki hikmetleri, güzellikleri göremediklerinden, Cenâb-ı Haktan şekva ve şikâyetlere başlarlar. İşte o şekva ve şikâyetlerin hedefini değiştirmek için esbab vaz edilmiştir. Çünkü, kusur onlardan çıkıyor, onların kabiliyetsizliğinden ileri geliyor."


    Kardeş bu satırlardan, gafil ve cahil insanlar nazarında Allah'a şekva gelmemesi için, sebeblerin yaratıldığını anlıyoruz. Bu misalin devamında Azrail aleyhisselamın ruhları kabzetmesi vazifesinde, gafil ve cahil insanlar nazarında şekvalar direkt olarak Allaha gelmesin diye istihdam edildiğini görüyoruz. Burda anlatılmak istenen Azrail aleyhisselama kusur vermekten ziyade, insanların kusurlu bakışlarıdır benim anladığım. Yani o gafil ve cahillere göre sanki Azrail a.s. kusurluymuş gibi o hedef alınıyor. Hatta Ona da a.s. gelmeden, kazalar, hastalıklar gibi şeyler hedef alınıyor. Yani hastalıktan öldü, trafik kazasından öldü, kalp krizi geçirdi gibi. Halbuki ruhları kabzeden Azrail a.s. dır, hatta o dahi perdedir, ruhları kabzeden Allahtır.

    Diğer unsurların kusurlu olması meselesine gelince şu dersten istifade edebilirsiniz.
    [Linkleri Görebilmek için Üye olmanız Gerekmektedir.Üye olmak için Tıklayınız.]

    Yazar : Risale Forum

    Halbuki, en ziyade hasta sensin.
    Sen, evvel kendine tabib ara, şifa bul;
    sonra başkasının şifasına çalış.

    ........

  2. #32
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Jun 2013
    Mesajlar Mesajlar
    50
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 23 + 500


    1 üyeden 1 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Mesnevi-i Nuriye Dersleri 1 "Ey dairei esbabtan zuhur eden işleri...

    Evet ben de bahsedilen kusuru bizim bakış açımıza veriyorum. Diğer unsurlardaki olayı da anlıyorum fakat onlardaki kusur kelimesini anlayamıyorum.. Dediğiniz bölümden anladığım; unsurların Allah'ın isimlerinin tecellisi olarak istila etmesi yine Allah'ın hakîmiyet-i âmme ve adalet-i mutlakası gereği onları durdurması...Yani hepsi Allah'ın isimleri gereği.
    Demek istenilen hikmet olmasıydı böyle olurdu evet doğru yukarda belirtildiği gibi Allah'ın diğer isimleri de var ve onlar engel oluyor. Fakat kusurlu unsurlar ifadesi bilemiyorum Risale-i Nur'da hep kusursuz sanat olarak geçiyor. Biz bize verilen iradeyle hata kusur edebiliriz ve Azrail(a.s)'a küsebiliriz fakat bu onun kusurlu olduğu anlamına gelmez değil mi? Ateş de sel de Allah'ın Celal Kahhar isimleri ve istila etmesinin tecellisi, bizim onları kusur olarak görmemiz kusurlu olmaz mı? Bu da esbaba tesir vermeye girmez mi?
    Çok okumadığımdan tam emin olamadım bu konunun başka geçtiği yerler var mı?
    Yazar : Risale Forum

  3. #33
    Huseyni çevrimdışı Müdavim
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Yer
    Ankara
    Mesajlar Mesajlar
    11.904
    Blog Blog Girişleri
    39
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 2613 + 209828


    1 üyeden 1 kişi bu mesajı faydalı buldu.

    Cevap: Mesnevi-i Nuriye Dersleri 1 "Ey dairei esbabtan zuhur eden işleri...

    Eşyadaki kusur ve kabiliyetsizlik ile ilgili başka yerlerde var ama şu an yerlerini tam olarak bilemiyorum. Mesela güneşin eşya üzerindeki tecellisine değinilirken, her eşyanın kabiliyeti nisbetinde onu yansıtabileceği söyleniyor. Mesela güneş aynaya denk gelse parlatır, fakat bir et parçasına mukabil gelse, kokuşturur. Burada güneş kokuşmuş bir şey denemez, o eşyanın kabiliyeti öyle olduğundan güneş ona o şekilde tesir ediyor denilir. Ya da deniz büyüklüğü nisbetinde güneşe ayine olur, ama aynı güneşten bir damlada haber verir. Ancak deniz kadar büyük bir ayine olamadığından, güneşe nisbetle kabiliyeti yetersizdir, ona nisbeten kusurludur. Bir de şunu unutmamak gerekir ki, Allahtan başka bütün hata ve kusurlardan münezzeh yoktur. Yaratılış olarak herşeyin neticesi hayırdır ve Allahın yaratmış olduğu her şey sanat itibariyle kusursuzdur, çirkinlik varsa da zahiridir. Çirkinlikler, kusurlar, şerler kesbe aittir. Yani kişinin yanlış mana vermesine, onlardan yanlış istifade etmesine. Azrail aleyhisselamın ruhları kabzetmesi de bu şekilde düşünülebilir. Netice olarak hayırdır, ancak zahirde bilhassa gafil ve cahil insanlar için çirkindir.
    Yazar : Risale Forum

    Halbuki, en ziyade hasta sensin.
    Sen, evvel kendine tabib ara, şifa bul;
    sonra başkasının şifasına çalış.

    ........

Facebook Yorumları

Facebook Giriş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Sosyal İmleme

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222