+ Cevap Ver + Yeni Konu aç
3 sonuçtan 1 ile 3 arası

  1. #1
    kenz-i mahfi çevrimdışı Sorumlu
    Sorumlu
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    May 2012
    Mesajlar Mesajlar
    812
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 129 + 6635


    Kelime Analizi 194: Garra

    GARRÂ (Arapça) (غراء)

    Kelime manası olarak "parlak, beyaz, güzel, şaşaalı, Medine-i Münevvere'nin bir ismi" manalarına gelmektedir.

    Kelimenin kökeni Arapça "ğurra" kelimesidir. Bu kelimenin çoğulu "Ğurar" kelimesidir. Bir şeyin en iyi, en güzen, en makbul kısmı, ilgi çekici bölüm gibi manalara gelmektedir.


    Bir kimsenin, bir şehrin veya herhangi bir şeyin isimlerinin çokluğu, o isimlerin sahibinin şerefine delalet etmektedir. Medine şehrinin de doksandan fazla ismi bulunmaktadır. Peygamber Efendimiz'in (ASM) hicretinden önce Medine'nin ismi Yesrib idi fakat Peygamberimiz Hazreti Muhammed (ASM) bu ismi beğenmediğinden değiştirmiştir.

    "Ğarrâ kelimesi “el-ağarr” kelimesinin müennesidir.

    "Ğarrâ" kelimesi "alnı işaretli, nurlu, aydınlık" manalarına gelmektedir.

    Bu kelimeden türetilen "ğurra" kelimesi bir şeyin hayırlısı demektir. İnsanın yüzündeki aydınlığa da "ğurra" denilmiştir.

    "Ağarr" kelimesi "bir şeyin beyazı" demektir. Aynı zamanda yüzünün az bir kısmı hariç tümünü sakal kaplamış kimseye de denir. Yine bu kelime cömert ve şerefli kişi ve çok sıcak gün manasına gelir.

    "Ğarâ" kelimesi "hoş kokulu, güzel bitki, kabilesi için şeref ve itibar gören hanımefendi" demektir. Medinenin böyle isimlendirilmesi ise, üzerindeki eserlerin şerefi, ikramlarının çokluğu, bütün beldeler içinde meşhur olması, nurunun parlaması, ışığının beyazlığı, kokusunun güzelliği, hurmalarının çokluğu, diğer beldelere göre üstün olması, halkının cömertliği, iyiliklerinin çokluğu ve makamının yüceliği, Kur'an-ı Kerim'de isminin zikredilmesi gibi hususlardır.

    Bu kelimeden türetilen ve dilimizde çok kullandığımız "gurur" kelimesi de "aldatma, yanılma, gurur, kibir" gibi manalara gelmektedir.

    Medine’nin eski ismi “Yesrib”dir. Yesrib kelimesi Ahzab Suresi’nin 13.ayetinde geçmektedir. Hicretten sonra Peygamberimiz (ASM) Yesrib isminin kullanılmasını mekruh görmüş ve bu beldeye “Tabe” veya “Taybe” denilmesini istemiştir. Medine’ye Yesrib denilmemesinin sebebi bu kelimenin “fesat” manasına gelen “serb” kelimesinden ya da “günahlardan hesaba çekme” manasına gelen “tesrib” kelimesinden geliyor olmasıdır. Peygamberimiz Hazreti Muhammed (ASM) güzel ismi sevdiğinden dolayı, kötü bir manayı ifade eden Yesrib ismini değiştirerek bu beldeye “Tabe” veya “Taybe” denilmesini emretmiştir.

    Benzer Konular
    Kelime Analizi 77: Sahra-Çöl
    Kelime Analizi 77: Sahra-Çöl SAHRA (Arapça) Kır, ova, çöl manalarına gelmektedir. "Sahra" kelimesi Arapça "sahara" kelimesinden gelmiş olup "çöl" demektir. "müennes" bir kelimedir. Arapça"da "
    Kelime Analizi 76: Kesel
    Kelime Analizi 76: Kesel Kesel (كسل) (Arapça) Tembellik, yorgunluk, uyuşukluk manalarına gelmektedir. Arapça’da tembel/haylaz olmak, ihmalkâr olmak; tembellik/haylazlık etmek manalarında kullanılmaktadır. “
    Kelime Analizi 74: Davul
    Kelime Analizi 74: Davul DAVUL (Arapça) Büyük ve enlice bir kasnağın iki yanına deri geçirilerek yapılan tokmak ve değnekle çalınan çalgı manasına gelmektedir. “Davul” kelimesi Arapça “Tabl” kelimesinden gelmektedir. A
    Kelime Analizi 72: Sofra
    Kelime Analizi 72: Sofra SOFRA (Arapça) Günlük hayatımızda çok kullandığımız bu kelime; 1. isim Masa, sini vb. şeylerin, yemek yemek üzere hazırlanmış durumu 2. Birlikte yemek yiyenlerin tümü 3. Genellikle tekerlek biçiminde, üzerinde yemek
    Kelime Analizi 56: Sadme
    Kelime Analizi 56: Sadme SADME (صدمه)(Arapça) Bir vuruş, çarpma, vurma, çatma, birden bire patlama, ansızın başa gelen musibet manalarına gelmektedir. Psikolojide “sarsıntı” manasında kullanılır. Arapça̵
    Yazar : Risale Forum

  2. #2
    kenz-i mahfi çevrimdışı Sorumlu
    Sorumlu
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    May 2012
    Mesajlar Mesajlar
    812
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 129 + 6635


    Cevap: Kelime Analizi 194: Garra

    Risale-i Nur’da “Garrâ” kelimesi “Şeriat-ı garra”, “Kavaid-i Şeriat-ı Garra”, “Şeriat-ı Garra-i Muhammediye” veya “Şeriat-ı Garra-i Ahmediye” terkibi şeklinde toplam 13 defa zikredilmiştir.
    Gazve-i Garra-i Ahzab terkibi 1 defa zikredilmiştir.
    Turra-i garra terkibi 1 defa zikredilmiştir. Bunların toplamı ise 15 etmektedir.

    Buna göre Risale-i Nur’da “garra” kelimesinin geçtiği bahisler şöyledir.
    1. ...tabakat-ı mevcudat üstünde taklid kabul etmez bir turra-i garrası vardır. (Sözler, sayfa 294)
    2.... Şeria-ı Garra-i Muhammediye (Aleyhissalatü Vesselam), Kur’an-ı Mu’cizü’l-Beyan, “Melaike ve cânn ve ruhaniyattır” der. (Sözler, 508)
    3.Evet Şeriat-ı Garra’da olan nur-u İlahî, hâssa-i mümtazıdır: İstiğna, istiklaliyet. (Sözler, sayfa 713)
    4.Gazve-i Garra-i Ahzab’da, meşhur Yevmü’l-Hendek’te, Hazret-i Câbirü’l-Ensarî kasem ile ilân ediyor. (Mektubat, sayfa 114)
    5.Evet hem ona iştiyak ve meyl ve muhabbet, onun Sünnet-i Seniyesine ve Şeriat-ı Garrasına ittiba’ iledir. (Mektubat, sayfa 131)
    6.Kavaid-i Şeriat-ı Garra ve desatir-i Sünnet-i Seniye, tamam ve kemalini bulduktan sonra, yeni icadlarla o düsturları beğenmemek veyahut hâşâ ve kellâ, nâkıs görmek hissini veren bid’aları icad etmek, dalalettir, ateştir. (Lem’alar, sayfa 53)
    7.Bir kısmı vacibdir, terkedilmez. O kısım, Şeriat-ı Garra’da tafsilatıyla beyan edilmiş. (Lem’alar, sayfa 53)
    8.... Şeriat-ı Garra-yı Muhammediye (ASM) olan hatt-ı müstakimi bari bir parça da sen takib et ki başın felâh bulsun. (Barla Lahikası, sayfa 170)
    9.... şeriat-ı garra üzerine müesses olan kanun-u esasî Azrail hükmüne geçti, onları öldürdü.
    10. Şeriat-ı Garra, kelâm-ı ezelîden geldiğinden ebede gidecektir. (Tarihçe-i Hayatı, sayfa 58)
    11.Ve rehberimiz Şeriat-ı Garra ve kılıncımız da berahin-i kâtıa ve maksadımız i’lâ-i Kelimetullahtır. (Tarihçe-i Hayatı, sayfa 58)
    12.Amma cihad-ı haricîyi şeriat-ı garranın berahin-i kâtıasının elmas kılınçlarına havale edeceğiz. (Tarihçe-i Hayatı, sayfa 59)
    13. Onüç asır evvel şeriat-ı garra teessüs ettiğinden, ahkâmda Avrupa’ya dilencilik etmek, din-i İslâma büyük bir cinayettir. (Tarihçe-i Hayatı, sayfa 59)
    14.Dediler: Şeriat-ı Garra’daki medeniyet nasıldır? (Tarihçe-i Hayatı, sayfa 132)
    15.Şeriat-ı Garra-i Ahmediye Aleyhissalatü Vesselam’ın hakaikına, ruhuna nüfuz etmenin en kısa, en hatarsız, en zevkli tarîkı, Risaletü’n-Nur’a intisabladır. (Sikke-i Tasdik-i Gaybi, sayfa 181)
    Yazar : Risale Forum

  3. #3
    kenz-i mahfi çevrimdışı Sorumlu
    Sorumlu
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    May 2012
    Mesajlar Mesajlar
    812
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 129 + 6635


    Cevap: Kelime Analizi 194: Garra

    Mektubat sayfa 151'de şu bahis geçmektedir.

    "Âiz İbn-i Amr'ın Gazve-i Huneyn'de yüzü yaralanmış. Resul-i Ekrem Aleyhissalatü Vesselam, eliyle yüzündeki kanı silmiş. Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm'ın elinin temas ettiği yer, parlak bir nuraniyet vermiş ki, muhaddisler (كغرت الفرس) tabir etmişler Yani, doru atın alnındaki beyaz gibi, temas yeri öyle parlıyordu.


    Yazar : Risale Forum

Facebook Yorumları

Facebook Giriş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Sosyal İmleme

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222