4 sonuçtan 1 ile 4 arası

  1. #1
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Mesajlar Mesajlar
    232
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 72 + 1326


    hz.muhammed,in 40 öğretim usulü

    Hz. Muhammed'in 40 öğretim usulü
    Peygamberimiz Hz. Muhammed hayatının her karesinde anlatacağı bir hususu en uygun ve en güzel bir üslupla anlatmış ve öğretmede de aynı metodu kullanmıştır. İşte O'nun 40 öğretim yöntemi
    Hz. Muhammed, evrensel bir eğitim-öğretim sistemi getirmiş ve bütün kalpleri, bütün ruhları, bütün akılları, bütün nefisleri ideal ufka yükseltecek bir mesaj sunmuştur. Sadece O’nun getirdiği sistemdir ki hem ruhu, hem aklı hem de nefsi, yükselebilecek en son noktaya ulaştırmıştır.

    Efendimizin
    1. Efendimiz, söylediği hakikatleri bizzat yaşayarak hayatıyla göstermiştir.
    2. Dinî yükümlülükleri tedrîcî (yavaş yavaş, basamak basamak) bir sistemle öğretmiştir.
    3. Öğretmede orta yolda durmaya ve insanları bıktırmaktan uzak durmaya riayet etmiştir.
    4. Öğrenenler arasındaki kişisel farklılıkları göz önünde bulundurmuştur.
    5. Karşılıklı konuşma ve soru-cevap şeklini kullanmıştır.
    6. Yanlış düşünceyi söküp atmak ve gerçek doğru bilgiyi net bir şekilde muhatabın kafasına yerleştirmek için aklî ölçüleri kullanmıştır.
    7. Muhataplarına soru yöneltmiş, böylece onların zeka ve bilgi seviyelerini ölçmüştür.
    8. Mukayese ve örneklendirme metodunu kullanmıştır.
    9. Benzetme ve halk arasında yaygın olarak kullanılan örnekleri kullanmıştır.
    10. Anlattığı hususu, elinde herhangi bir şey ile yere ve toprağa çizerek bizzat göstermiştir.
    11. Sözle beraber jest ve mimiklerini kullanmış ve el ile işaretlerde bulunmuştur.
    12. Önemine binaen, halin mümkün kıldığı bir nesneyi bizzat eline almış, eliyle kaldırmış ve arkasından söyleyeceği hususu söylemiştir.
    13. Muhataplarından bir soru gelmeden söze önce kendileri başlamıştır.
    14. Muhatabının sorusuna eksik ve fazla olmadan cevap vermiştir.
    15. Muhatabının sorusuna, onun ihtiyacına binaen sorduğundan daha fazlasıyla cevap vermiştir.
    16. Muhatabını, güzel bir hikmete binaen, sorduğu sorudan daha önemli bir hususa yönlendirdiği de olmuştur.
    17. Soru soranın sorduğu soruyu tekrarlamasını istemiştir.
    18. Muhatabın aldığı cevabı tekrar etmesini istemiştir. Böylece cevap unutulmayacaktır.
    19. Bildiği bir husustan dolayı kişiyi imtihan etmiştir ki bununla doğru cevap vereceği için kişiyi sena etmek, övmek istemiştir.
    20. Önünde olan bir olaya karşı susma yolunu tercih etmiştir.
    21. Öğretme esnasında meydana gelebilecek imkan ve fırsatları değerlendirmiştir.
    22. Latife ve şaka yoluyla öğretmeyi tercih etmiştir.
    23. Öğrettiği hususu yeminle tekit etmiş perçinlemiştir.
    24. Öğretilen hususun önemine binaen sözü üç kere tekrar etmiştir.
    25. Konunun önemini oturuşunu ve duruşunu değiştirerek ve sözü tekrar ederek göstermiştir.
    26. Cevabı geciktirerek muhatabın sorusunu tekrar etmesini sağlayarak onu uyarmıştır.
    27. Muhatabı intibaha sevk etmek için, onu omzundan veya elinden tutmuştur.
    28. Muhatabı teşvik için veya onu sıkıntıya sokacak bir durumdan dolayı, bazı hususların gizli kalmasını yeğlemiştir.
    29. Söyleyeceği hususun hafızalarda daha iyi yer etmesi veya ezberlenmesi için, sözü kısa ve öz bir şekilde ifade etmiş, daha sonra ise ayrıntılarına geçmiştir.
    30. Cevabın birkaç madde ile verileceği durumlarda önce cevabın kaç maddeden oluştuğunu bildirmek için sayıyı söylemiş daha sonra saymıştır.
    31. Va’z etme, nasihat etme ve öğüt verme metodunu kullanmıştır.
    32. İnsanların şevklerini kamçılama veya neticesi elem verici hususlardan şiddetle uzaklaştırma (Tergib ve terhib) metodunu kullanmıştır.
    33. Kıssa ve geçmiş ümmetlere ve insanlara dair haberlerle öğretme metodunu uygulamıştır.
    34. Sorunun cevabının muhatabı utandırma ihtimali olan hususlarda önce nazik bir hazırlık süreci hazırlamış ve soruyu öyle cevaplandırmıştır.
    35. Sorunun cevabının muhatabı utandırma ihtimali olan hususlarda üstü kapalı olarak kinaye yoluyla ve işaret ederek yetinmiştir.
    36. Kadınlara öğretmeyi ve nasihat etmeyi de asla ihmal etmemiştir.
    37. Halin gerektirdiği durumlarda öğretme hususunda azarlayıp paylamayı (ta’nif) ve kızmayı (gadab) da ihmal etmemiştir. Ne var ki onun paylaması ve kızması da merhamet yörüngesinde ve ümmetinin selameti için olmuştur.
    38. Talim ve tebliğde, kitabeti (yazma metodunu) da kullanmıştır.
    39. Yabancı dilleri (mesela Süryaniceyi) öğrenmesi için bazı sahabeleri görevlendirmiştir ki bu husus da günümüzde dünyanın dört bir tarafında İslam’ın güzelliklerini öğrenmek isteyenlere karşı yapılacak vazifenin çok önemli bir basamağını teşkil etmektedir.
    40. Bizzat kendi mübarek zatıyla talimde bulunmuştur.

    Benzer Konular
    Muhammed Ali kimdir? Muhammed Ali nasıl ve Neden Müslüman oldu?
    Muhammed Ali kimdir? Muhammed Ali nasıl ve Neden Müslüman oldu? Muhammed Ali kimdir? Muhammed Ali nasıl ve Neden Müslüman oldu? Tüm zamanların en iyi boksörü olarak kabul edilen Muhammed Ali kimdir? Muhammed Ali nasıl ve Neden Müslüman oldu?
    Muhammed Ali'nin memleketi Louisville sakinleri: Muhammed Ali çok yardımseverdi
    Muhammed Ali'nin memleketi Louisville sakinleri: Muhammed Ali çok yardımseverdi Muhammed Ali'nin memleketi Louisville sakinleri: Muhammed Ali çok yardımseverdi 74 yaşında hayatını kaybeden ringlerin efsanevi ismi Muhammed Ali?nin doğup büyüdüğü Louisville,
    Bu da İtalyan usulü soygun
    Bu da İtalyan usulü soygun tarihinin en iyi soygun filmleri arasında gösterilen 'İtalyan Usulü Soygun'da (The Italian Job) başrolü Michael Caine ve Noel Coward paylaşıyor. Devami...
    Rika Usulü
    Rika Usulü Yazma ve okumada kolaylık olması için bazı harflerin şekilleri basitleşir. *****
    İkinci öğretim yaz okulu ücretleri birinci öğretim ile eşitlendi
    İkinci öğretim yaz okulu ücretleri birinci öğretim ile eşitlendi YÖK Başkanı Prof. Dr. Gökhan Çetinsaya, "İkinci öğretimin yaz okulu ücretlerini birinci öğretim yaz okulu ücretleri ile eşitlemeyi önerdik, onu uyguluyoruz." dedi. Devami...
    Yazar : Risale Forum

  2. #2
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Jan 2009
    Nereden Yer
    ANKARA
    Mesajlar Mesajlar
    2.584
    Blog Blog Girişleri
    109
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 586 + 43761


    Cevap: hz.muhammed,in 40 öğretim usulü

    Yazar : Risale Forum

    Kalbini bir mescit yap. Orada, Allah’tan başka hiçbir şeye yer verme.

    Abdulkadir Geylani


  3. #3
    Turab çevrimdışı Yeni Üye
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    May 2010
    Nereden Yer
    İSTANBUL
    Mesajlar Mesajlar
    1.429
    Blog Blog Girişleri
    1
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 283 + 18654


    Efendimiz’in (s.a.v) kullandığı 40 öğretme metodu

    Efendimiz’in (s.a.v) kullandığı 40 öğretme metodu

    Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâm, evrensel bir eğitim-öğretim sistemi getirmiş ve bütün kalpleri, bütün ruhları, bütün akılları, bütün nefisleri ideal ufka yükseltecek bir mesaj sunmuştur. Sadece O’nun getirdiği sistemdir ki hem ruhu, hem aklı hem de nefsi, yükselebilecek en son noktaya ulaştırmıştır.


    1. Efendimiz, söylediği hakikatleri bizzat yaşayarak hayatıyla göstermiştir.
    2. Dinî yükümlülükleri tedrîcî (yavaş yavaş, basamak basamak) bir sistemle öğretmiştir.
    3. Öğretmede orta yolda durmaya ve insanları bıktırmaktan uzak durmaya riayet etmiştir.
    4. Öğrenenler arasındaki kişisel farklılıkları göz önünde bulundurmuştur.
    5. Karşılıklı konuşma ve soru-cevap şeklini kullanmıştır.
    6. Yanlış düşünceyi söküp atmak ve gerçek doğru bilgiyi net bir şekilde muhatabın kafasına yerleştirmek için aklî ölçüleri kullanmıştır.
    7. Muhataplarına soru yöneltmiş, böylece onların zeka ve bilgi seviyelerini ölçmüştür.
    8. Mukayese ve örneklendirme metodunu kullanmıştır.
    9. Benzetme ve halk arasında yaygın olarak kullanılan örnekleri kullanmıştır.
    10. Anlattığı hususu, elinde herhangi bir şey ile yere ve toprağa çizerek bizzat göstermiştir.
    11. Sözle beraber jest ve mimiklerini kullanmış ve el ile işaretlerde bulunmuştur.
    12. Önemine binaen, halin mümkün kıldığı bir nesneyi bizzat eline almış, eliyle kaldırmış ve arkasından söyleyeceği hususu söylemiştir.
    13. Muhataplarından bir soru gelmeden söze önce kendileri başlamıştır.
    14. Muhatabının sorusuna eksik ve fazla olmadan cevap vermiştir.
    15. Muhatabının sorusuna, onun ihtiyacına binaen sorduğundan daha fazlasıyla cevap vermiştir.
    16. Muhatabını, güzel bir hikmete binaen, sorduğu sorudan daha önemli bir hususa yönlendirdiği de olmuştur.
    17. Soru soranın sorduğu soruyu tekrarlamasını istemiştir.
    18. Muhatabın aldığı cevabı tekrar etmesini istemiştir. Böylece cevap unutulmayacaktır.
    19. Bildiği bir husustan dolayı kişiyi imtihan etmiştir ki bununla doğru cevap vereceği için kişiyi sena etmek, övmek istemiştir.
    20. Önünde olan bir olaya karşı susma yolunu tercih etmiştir.
    21. Öğretme esnasında meydana gelebilecek imkan ve fırsatları değerlendirmiştir.
    22. Latife ve şaka yoluyla öğretmeyi tercih etmiştir.
    23. Öğrettiği hususu yeminle tekit etmiş perçinlemiştir.
    24. Öğretilen hususun önemine binaen sözü üç kere tekrar etmiştir.
    25. Konunun önemini oturuşunu ve duruşunu değiştirerek ve sözü tekrar ederek göstermiştir.
    26. Cevabı geciktirerek muhatabın sorusunu tekrar etmesini sağlayarak onu uyarmıştır.
    27. Muhatabı intibaha sevk etmek için, onu omzundan veya elinden tutmuştur.
    28. Muhatabı teşvik için veya onu sıkıntıya sokacak bir durumdan dolayı, bazı hususların gizli kalmasını yeğlemiştir.
    29. Söyleyeceği hususun hafızalarda daha iyi yer etmesi veya ezberlenmesi için, sözü kısa ve öz bir şekilde ifade etmiş, daha sonra ise ayrıntılarına geçmiştir.
    30. Cevabın birkaç madde ile verileceği durumlarda önce cevabın kaç maddeden oluştuğunu bildirmek için sayıyı söylemiş daha sonra saymıştır.
    31. Va’z etme, nasihat etme ve öğüt verme metodunu kullanmıştır.
    32. İnsanların şevklerini kamçılama veya neticesi elem verici hususlardan şiddetle uzaklaştırma (Tergib ve terhib) metodunu kullanmıştır.
    33. Kıssa ve geçmiş ümmetlere ve insanlara dair haberlerle öğretme metodunu uygulamıştır.
    34. Sorunun cevabının muhatabı utandırma ihtimali olan hususlarda önce nazik bir hazırlık süreci hazırlamış ve soruyu öyle cevaplandırmıştır.
    35. Sorunun cevabının muhatabı utandırma ihtimali olan hususlarda üstü kapalı olarak kinaye yoluyla ve işaret ederek yetinmiştir.
    36. Kadınlara öğretmeyi ve nasihat etmeyi de asla ihmal etmemiştir.
    37. Halin gerektirdiği durumlarda öğretme hususunda azarlayıp paylamayı (ta’nif) ve kızmayı (gadab) da ihmal etmemiştir. Ne var ki onun paylaması ve kızması da merhamet yörüngesinde ve ümmetinin selameti için olmuştur.
    38. Talim ve tebliğde, kitabeti (yazma metodunu) da kullanmıştır.
    39. Yabancı dilleri (mesela Süryaniceyi) öğrenmesi için bazı sahabeleri görevlendirmiştir ki bu husus da günümüzde dünyanın dört bir tarafında İslam’ın güzelliklerini öğrenmek isteyenlere karşı yapılacak vazifenin çok önemli bir basamağını teşkil etmektedir.
    40. Bizzat kendi mübarek zatıyla talimde bulunmuştur.
    Yazar : Risale Forum

  4. #4
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Nereden Yer
    Eskişehir
    Mesajlar Mesajlar
    1.525
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 565 + 45806


    Exclamation Efendimiz'in (s.a.v) kullandığı 40 öğretme metodu

    Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâm, evrensel bir eğitim-öğretim sistemi getirmiş ve bütün kalpleri, bütün ruhları, bütün akılları, bütün nefisleri ideal ufka yükseltecek bir mesaj sunmuştur. Sadece O'nun getirdiği sistemdir ki hem ruhu, hem aklı hem de nefsi, yükselebilecek en son noktaya ulaştırmıştır.

    1. Efendimiz, söylediği hakikatleri bizzat yaşayarak hayatıyla göstermiştir.

    2. Dinî yükümlülükleri tedrîcî (yavaş yavaş, basamak basamak) bir sistemle öğretmiştir.

    3. Öğretmede orta yolda durmaya ve insanları bıktırmaktan uzak durmaya riayet etmiştir.

    4. Öğrenenler arasındaki kişisel farklılıkları göz önünde bulundurmuştur.
    5. Karşılıklı konuşma ve soru-cevap şeklini kullanmıştır.

    6. Yanlış düşünceyi söküp atmak ve gerçek doğru bilgiyi net bir şekilde muhatabın kafasına yerleştirmek için aklî ölçüleri kullanmıştır.

    7. Muhataplarına soru yöneltmiş, böylece onların zeka ve bilgi seviyelerini ölçmüştür.

    8. Mukayese ve örneklendirme metodunu kullanmıştır.

    9. Benzetme ve halk arasında yaygın olarak kullanılan örnekleri kullanmıştır.

    10. Anlattığı hususu, elinde herhangi bir şey ile yere ve toprağa çizerek bizzat göstermiştir.

    11. Sözle beraber jest ve mimiklerini kullanmış ve el ile işaretlerde bulunmuştur.

    12. Önemine binaen, halin mümkün kıldığı bir nesneyi bizzat eline almış, eliyle kaldırmış ve arkasından söyleyeceği hususu söylemiştir.

    13. Muhataplarından bir soru gelmeden söze önce kendileri başlamıştır.

    14. Muhatabının sorusuna eksik ve fazla olmadan cevap vermiştir.

    15. Muhatabının sorusuna, onun ihtiyacına binaen sorduğundan daha fazlasıyla cevap vermiştir.

    16. Muhatabını, güzel bir hikmete binaen, sorduğu sorudan daha önemli bir hususa yönlendirdiği de olmuştur.

    17. Soru soranın sorduğu soruyu tekrarlamasını istemiştir.

    18. Muhatabın aldığı cevabı tekrar etmesini istemiştir. Böylece cevap unutulmayacaktır.

    19. Bildiği bir husustan dolayı kişiyi imtihan etmiştir ki bununla doğru cevap vereceği için kişiyi sena etmek, övmek istemiştir.

    20. Önünde olan bir olaya karşı susma yolunu tercih etmiştir.

    21. Öğretme esnasında meydana gelebilecek imkan ve fırsatları değerlendirmiştir.

    22. Latife ve şaka yoluyla öğretmeyi tercih etmiştir.

    23. Öğrettiği hususu yeminle tekit etmiş perçinlemiştir.

    24. Öğretilen hususun önemine binaen sözü üç kere tekrar etmiştir.

    25. Konunun önemini oturuşunu ve duruşunu değiştirerek ve sözü tekrar ederek göstermiştir.

    26. Cevabı geciktirerek muhatabın sorusunu tekrar etmesini sağlayarak onu uyarmıştır.

    27. Muhatabı intibaha sevk etmek için, onu omzundan veya elinden tutmuştur.

    28. Muhatabı teşvik için veya onu sıkıntıya sokacak bir durumdan dolayı, bazı hususların gizli kalmasını yeğlemiştir.

    29. Söyleyeceği hususun hafızalarda daha iyi yer etmesi veya ezberlenmesi için, sözü kısa ve öz bir şekilde ifade etmiş, daha sonra ise ayrıntılarına geçmiştir.

    30. Cevabın birkaç madde ile verileceği durumlarda önce cevabın kaç maddeden oluştuğunu bildirmek için sayıyı söylemiş daha sonra saymıştır.

    31. Va'z etme, nasihat etme ve öğüt verme metodunu kullanmıştır.

    32. İnsanların şevklerini kamçılama veya neticesi elem verici hususlardan şiddetle uzaklaştırma (Tergib ve terhib) metodunu kullanmıştır.

    33. Kıssa ve geçmiş ümmetlere ve insanlara dair haberlerle öğretme metodunu uygulamıştır.

    34. Sorunun cevabının muhatabı utandırma ihtimali olan hususlarda önce nazik bir hazırlık süreci hazırlamış ve soruyu öyle cevaplandırmıştır.

    35. Sorunun cevabının muhatabı utandırma ihtimali olan hususlarda üstü kapalı olarak kinaye yoluyla ve işaret ederek yetinmiştir.

    36. Kadınlara öğretmeyi ve nasihat etmeyi de asla ihmal etmemiştir.

    37. Halin gerektirdiği durumlarda öğretme hususunda azarlayıp paylamayı
    (ta'nif) ve kızmayı (gadab) da ihmal etmemiştir. Ne var ki onun paylaması ve kızması da merhamet yörüngesinde ve ümmetinin selameti için olmuştur.

    38. Talim ve tebliğde, kitabeti (yazma metodunu) da kullanmıştır.

    39. Yabancı dilleri (mesela Süryaniceyi) öğrenmesi için bazı sahabeleri görevlendirmiştir ki bu husus da günümüzde dünyanın dört bir tarafında İslam'ın güzelliklerini öğrenmek isteyenlere karşı yapılacak vazifenin çok önemli bir basamağını teşkil etmektedir.

    40. Bizzat kendi mübarek zatıyla talimde bulunmuştur.


    Yazar : Risale Forum
    İlahî;
    Sabrımı
    ,derd-ü gamın tîrine âmâc eyleme!
    Vaslını, âteş-i hicrânına sertâc eyleme!
    Nâmımı, defter-i uşşâkından ihrâc eyleme!
    Kendi muhtâcını, muhtâcına muhtâc eyleme!

Facebook Yorumları

Facebook Giriş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Sosyal İmleme

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222