4 sonuçtan 1 ile 4 arası

  1. #1
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Nereden Yer
    afyon
    Mesajlar Mesajlar
    750
    Blog Blog Girişleri
    1
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 113 + 4350


    Zeka artırıcı besinler

    Çilek: içeriğindeki fisetin maddesi hafıza kaybının etkilerini azaltıp, bunamayı geciktiriyor.

    Çikolata: Magnezyum ve antioksidan içeriğiyle beyne oksijen taşıyarak daha aktif çalışmasını sağlıyor.

    Tahıl: Önemli bir B vitamini kaynağı olan tahıllar, kan şekerini dengeliyor.

    Yoğurt: İçinde bulunan tirozin isimli madde hafızayı güçlendirip, beyni uyarıyor.

    Üzüm suyu: Dopamin salgılanmasını arttırarak problem çözme yeteneğini geliştiriyor.

    Fasulye: Lif ve protein bir arada özellikle çocuklarda zekayı açıyor.

    Kırmızı ve turuncu renkli sebzeler: özellikle domates, havuç ve kırmızı biberde bulunan antioksidan beynin daha uzun süre sağlıklı kalmasını sağlıyor.

    Somon: Omega-3 yağları hem beyni koruyor hem hafızayı güçlendiriyor.

    Hergün düzenli olarak kahvaltı yapan kişilerin diğerlerine oranla daha başarılı ve verimli oldukları biliniyor. Yoğun bir güne başlarken; peynir, süt, yumurta gibi protein içeren besinlerden oluşan bir kahvaltı, şekerli çay ve simitten oluşan bir kahvaltıya kıyasla daha iyi sonuç almayı sağlıyor.Her hafızın güne başlarken kahvaltıda en az 1 bardak süt içmesi uzmanlarca öneriliyor.

    'Odaklanma' için
    ceviz, fındık, fıstık gibi sinirleri kuvvetlendiren yiyeceklerin yenmesini öneriliyor.

    Uzmanlar keşfediciliğin geliştirilmesi için
    zencefil yenmesini öneriyor. Kimyonun da içerdiği uçucu yağların bütün sinir sistemini uyardığını söyleyen diyetisyenler 'Aniden bir fikre, bir buluşa ihtiyacı olan kimyon çayı içmelidir. çay, bir fincana iki tatlı kaşığı dolusu kimyon eklenerek yapılabilir' önerisinde bulunuyor.

    Lahana, tiroit bezlerinin aktivitesini yavaşlattığı için daha stressiz ezberlemeyi sağlar.

    Yağsız kırmızı et: Tam bir demir deposu, özellikle sağlıklı alyuvarlar için vazgeçilmez... Beyin gelişimi için büyük yarar sağlıyor.

    Benzer Konular
    BMGK'den Kıbrıs'ta taraflara daha fazla güven artırıcı önlem çağrısı
    BMGK'den Kıbrıs'ta taraflara daha fazla güven artırıcı önlem çağrısı https://www.risalehaber.com/d/news/258496.jpg BMGK'den Kıbrıs'ta taraflara daha fazla güven artırıcı önlem çağrısı BM Güvenlik Konseyi, Kıbrıs sorununun çözümü için her iki lidere başarı olasılığına zarar verecek eylem
    Bu besinler öğrenmeyi kolaylaştırıyor
    Bu besinler öğrenmeyi kolaylaştırıyor Bu besinler öğrenmeyi kolaylaştırıyor Beyin gelişimi ve hafızanın, sağlıklı ve dengeli beslenme ile maksimum performansa ulaştırabileceği tespit edildi. Devami...
    Kansızlıkla savaşan besinler
    Kansızlıkla savaşan besinler Kansızlıkla savaşan besinler Türkiye?de demir yetersizliği anemisi görülme sıklığı giderek artıyor. Kansızlık özellikle çocuklarda, gebe ve emzikli kadınlarda sıklıkla ortaya çı
    Sigarayı unutturan besinler
    Sigarayı unutturan besinler Sigarayı unutturan besinler antioksidan olan bu yiyecekler, sigaranın toksiditesini temizlememizde vücudumuzun en güçlü yardımcıları. Devamı İçin Tıklayınız...
    Kanseri engelleyen besinler..
    Kanseri engelleyen besinler.. Kanseri engelleyen besinlerin Buğday çimi ekin, Buğday şırası için, Kanseri engelleyen besinlerin başındaatalarımızın Orta Asya'da içtikleri Buğday şırası geliyor. Klasik tedavi yöntemlerini reddeden tüm dokto
    Yazar : Risale Forum

  2. #2
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Nereden Yer
    afyon
    Mesajlar Mesajlar
    750
    Blog Blog Girişleri
    1
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 113 + 4350


    Cevap: Zeka artırıcı besinler

    Diyetisyen Özgen Arı’ya göre ceviz beynin ihtiyacı olan gümüş iyonlarını içeren tek meyve... Arı, “Ceviz kabuğu ve içiyle şekil olarak da beynin birebir aynısı” diyor.Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi diyetisyeni Özgen Arı, “cevizin fizyolojik yapısının benzerliğinin yanı sıra içeriğindeki vitaminlerle de beyin dostu olduğunu” söyledi. Cevizin, dışındaki yeşil kabuğu ile kafa derisini, sert kabuğu ile kafatasını, içindeki ince zar ile beyin zarını, meyvesi ile de beynin şeklini adeta birebir yansıttığını belirten Arı, “Bu benzerliğin yanı sıra sağlık açısından da ceviz tam bir beyin dostu” dedi.

    Şekli ile beynin küçültülmüş bir modeli olan cevizin Omega 3, Omega 6, A, B ve E vitaminleri ile lif yönünden zengin olmasının yanı sıra, beyin için gerekli gümüş iyonlarını da içerdiğini ifade eden Arı, “Antibakteriyel özelliği olan gümüş iyonları beyin sağlığının koruyucusudur. Ceviz, beynin ihtiyacı olan gümüş iyonlarını içeren tek meyve” dedi.

    Cevizin beyin sağlığına olumlu katkı sağlamasının yanı sıra kalp ve kolesterol için de vazgeçilmez bir meyve olduğunu belirten Arı, “Ceviz sadece ileri yaştaki bireyler için değil gelişme çağındaki çocuklar için de tüketimi gerekli bir meyve. Cevizi, zihin açıcı, dikkat toplayıcı özelliği nedeniyle sınava giren öğrencilere hararetle öneriyoruz” dedi.

    Cevizin kan kolesterolünü düşürücü etkisinin de bilimsel olarak kanıtlandığına dikkati çeken Arı, cevizin enerji içeriğinin oldukça yüksek olması nedeniyle günde 30-45 gramdan fazla tüketilmesini önermediklerini bildirdi.


    Yazar : Risale Forum

  3. #3
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2011
    Mesajlar Mesajlar
    1
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 35 + 10


    Cevap: Zeka artırıcı besinler

    bilimsel olarak zekayı güclendiren dengeli beslenme nerede nasıl yenmeli?
    Yazar : Risale Forum

  4. #4
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Nereden Yer
    afyon
    Mesajlar Mesajlar
    750
    Blog Blog Girişleri
    1
    Tecrube  Tecrübe Puanı: 113 + 4350


    Cevap: Zeka artırıcı besinler

    Beslenme ile zihinsel gelişim arasında doğrudan ilişki bulunduğunu , her iki kavramın da birbirini tamamlayan unsurlar olduğu uzmanlar tarafından söylenmektedir.
    Yapılan araştırmalarda da, anne sütü, soya fasulyesi ve balık yağı gibi gıdalardabulunan omega yağlarının çocuklardaki matematiksel zekayı geliştirdiği biliniyor.
    Belleğinizden şikayetçiyseniz elma suyu faydalı gelecektir.Bebek ve çocuklar kadar yaşlıların da alması gereken besin değerlerindenbiride elma suyudur.Elma ürünlerinin beyin işlevlerini, özellikle de bellekle ilgili olanlarını canlandırıcı ve arttırıcı gücü olduğu bulunmuştur.
    Hayvansal gıdalar zeka faliyetlerini arttırır.Bilhassa proteinlerin zekaya etkisi 0-4 yaş arasındadır.Beyin ve sinir hücreleri bu arada gelişir.
    Hafıza ve zeka için Bvitamini çok büyük önem taşıyor.Bvitamini öğrenme, hafıza gücü ve bilinçsel performansta artış sağlarken, beyni strese karşı korur ve zihinsel sağlığıda olumlu etkiler.
    En iyi kaynağı kırmızı et olan demir yetersizliğinde , zihinsel işlevlerde zayıflama gelişir.İyotlu tuz tüketerek aldığımız iyot insanın zekasının beyin fonksiyonlarında çok gereklidir.
    Cevizde omega3ve omega6 bulunmakta zeka gelişimini etkilemektedir.Ayrıca ceviz Evitamini açısından zengindir.
    Kan şekerinin iniş ve çıkışları baş ağrısı, konsantrasyon güçlüğü, uyku bozukluğu, stres hali gibi pek çok belirti vermektedir.Kan şekerinin belirli seviyede olması , öğrenme ve anımsamayıda içine alacak bir çok beyin fonksiyonu ve davranışı etkiler.Sabah kahvaltısı yapılmadığında kan şekeri en alt düzeyde kalır.Vücut yorgun ve verimsiz olur.
    Kahvaltının özellikle büyüme dönemindeki çocuklar ile gençlerin günlük enerji gereksinimine katkısının yanında, okul başarısı üzerinede olumlu etkisi olduğu biliniyor.
    Amerika'da yapılan zeka üzerine araştırmalar yüksek oranda mineraller içeren armutun beyin aktivitelerini güçlendirdiğini gösteriyor.
    Tavuk, keklik, hindi gibi kümes hayvanları beynin ihtiyacı olan dopalin ve noradrenalin hormonu üretimini tetikliyor.
    Kereviz içeriğinde bulunan phthalides adlı madde sinir sistemini kuvvetlendirip beyin aktivitelerini hızlandırıyor.
    Susam tohumu sinir sistemi ve beyin üzerindeki olumlu etkileri olduğu biliniyor.
    Zeka için demir eksikliği vücutta olmamalı.Demir balık ve kımızı ette bulunur.
    Zekaya etkili olan bir çok faktör vardır. Yemek yaparken zeka açan besinleri eklememiz etkili olacaktır.Çorbaya süt katmak, tatlıya ceviz ilave etmek, eti daha fazla kullanmak gibi etkileyici besinleri ilave edersek, gelişme çağındaki çocuklarınız ve sizler yararlanmış olursunuz.
    Yazar : Risale Forum

Facebook Yorumları

Facebook Giriş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Sosyal İmleme

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222